3.386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Plastbøtter i stedet for glas til hj.lavet gelé? Plastbøtter i stedet for glas til hj.lavet gelé?

Hey HG
Jeg har fået muligheden for at plukke en masse ribs, så jeg vil lave ribsgelé i morgen.
Jeg har bare ikke nogen glas, men tænker at bruge plasticbøtter med låg til. Vil det være en mulighed?

Jeg har fundet nogen, der både kan tåle frysning, opvaskemaskine og micro-ovn, så mon ikke de også kan tåle at blive skoldet?

Jeg må også plukke solbær, men jeg ved ikke, hvad jeg kan bruge dem til og lave af dem.
Hvad kan jeg så bruge solbær til? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plastbøtter i stedet for glas til hj.lavet gelé?
  • #1   7. jul 2014 Solbærsaft og solbærsyltetøj er lækkert. Der skal bare en del sukker i.
    Ang. plastbøtterne, så er jeg ikke helt sikker på at du kan bruge dem. Det kommer jo an på hvor længe det skal holde sig. Putter du det i fryseren, så er der ingen problemer, men skal det holde dig lang tid på køl, så tror jeg ikke at den går.

• #2   7. jul 2014 Jamen jeg har ikke mere fryserplads smiley

Kan man så købe almindelige, billige drikkeglas, hvor man lægger et atqmon-skyldet stykke bagepapir (eller er det madpapir, der skal bruges?) ned på selve geléen og lidt op af kanterne, og så kommer et stykke bage (eller mad-) -papir og et stykke stof på som låg, som bliver spændt stramt på med elastik/snor eller hvad, man nu bruger?

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #3   8. jul 2014 du skal bruge små glas til gele, og som låg kan du bruge alm vita wrap

• #4   8. jul 2014 Jeg ville heller ikke bruge plast. Syren i frugten vil ødelægge plastbelægningen på sigt. Og den med witawrappen ville jeg heller ikke bruge. Man hælder jo den kogende marmelade og gele direkte på glas og lukker. Derved dannes der undertryk og produktet kan således holde længe.

• #5   8. jul 2014 Ok.

Tusind tak for hjælpen!

Jeg er glad for at jeg valgte at spørge herinde smiley

• #6   8. jul 2014 Hvis du ikke lige har råd til de nye sylteglas kan du fx købe chornichon i Rema og tømme indholdet ud. De koster vist en 5-7 kr...men så er der en del madspild på samvittigheden. Jeg gemmer selv den slags glas efter vi har tømt dem...så bruger jeg dem når jeg skal forære et glas marmelade i fx værtindegave væk. Så behøver jeg ikke bekymre mig om at få glasset igen smiley

Bruger selv quattro stagioni glas til eget brug smiley De har næsten lige haft dem på tilbud i Netto til en 10'er smiley

• #7   8. jul 2014 Sylteglas kan du finde i genbrug I alle mulige størrelser og de koster ikke ret meget smiley

• #8   8. jul 2014 Inger - Altså som nede i fx Røde-kors butikken? Jeg har kigget på den blå avis og der var ikke rigtigt noget andet end meget store glas smiley

Det må jeg lige huske, til jeg kommer forbi en butik næste gang smiley Tak for tippet!

• #9   8. jul 2014 Ja Linda Jeg tror mange genbrugsbutikker har dem Ellers kan du finde en glas kontæiner og finde glas som der fx har været marmelade rødbeder osv i Jeg koger så glassende inden brug smiley

• #10   9. jul 2014 Jeg gik selv rundt og tjekkede priser i Tiger og Søstrene Grene, og de billigeste glas kostede cirka 10-12 kr.
    På hjemvejen var jeg en tur i Kiwi, hvor jeg fandt glas med syltede løg til 5 kr pr glas...
    Dem købte jeg så en masse af smiley

Jeg synes, det er helt vildt, at der er så stor prisforskel....

Kommentér på:
Plastbøtter i stedet for glas til hj.lavet gelé?

Annonce