6.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Fra blond til brunt hår Fra blond til brunt hår

Ja nu har jeg brug for råd igen.. smiley

Fik farvet mit hår fra sort til blond i efteråret sidste år hos frisøren med striber, og har efterfølgende fået lavet flere og flere lyse striber i, så det er ja, meget lyst nu..

Men ja, gæt selv, nu er jeg ved at være træt af det lyse hår og vil gerne have det lidt mørkere igen.. smiley Ikke mørkebrunt eller sort, men så tæt som muligt på min naturlige hårfarve (leverpostej) måske en tone mørkere..

Nu kommer det helt store spørgsmål så.. Da jeg er på SU, så er pengene bestemt ikke til den helt store tur til frisøren..
Så er det evt. noget jeg kan gøre selv og hvordan vil i kære damer anbefale? smiley

Har ladet mig fortælle at det er bedst at farve håret rødt først og så en brun, eller farve det hele med en brun farve med røde pigmenter i først for at undgå at få et grønt skær..

Be pænt om alle jeres bedste råd og erfaringer.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra blond til brunt hår
  • #1   21. jul 2014 Er det virkelig så besværligt med at farve dit lyse hår ''mørkere'' smiley

Er selv holdt op med at farve, men benyttede mig meget af en frisørelev før hen, der blev godt nok farvet meget hår til meget få penge smiley

Kunne du ikke se om du kunne finde en i området? smiley

• #2   21. jul 2014 Hehe, ja det har jeg ladet mig fortælle at det er for at undgå grønt skær.. smiley

Frisørskolen i Næstved (den jeg bor tættest på), har jeg desværre ikke hørt sååå forfærdelig godt om når det kommer til at ændre så meget hårfarve.. smiley Ellers var de bestemt en god mulighed.. smiley

• #3   21. jul 2014 For at undgå at ende op med grønt hår, så skal du mindst have røde pigmenter i den farve du benytter. Dette kan læses på æskerne hvis du vil farve det selv smiley

Tror du får det bedste resultat ved at farve det hele rødt først og så efterfarve det i den farve du ønsker. Men jeg ved nu ikke om jeg turde gøre det selv, selvom jeg også er på SU smiley

• #4   21. jul 2014 Jeg har engang afbleget mit sorte hår og farvet det knaldrødt.. Og ja, så farvet det sort igen efter et par måneder.. smiley

Så det er ikke fordi at jeg ikke tør, vil bare helts undgå grønt skær.. smiley

• #5   21. jul 2014 Ja det kan jeg godt se er lidt besværligt smiley

Jeg tog den meget langsomme vej og lod det gro ud af sig selv.. Nu ligner det bare at jeg har dip dye smiley

• #6   21. jul 2014 Og det undgår du ved den rødlige farve smiley

• #7   21. jul 2014 Du kan måske bruge en rødblond, hvis du ikke vil have det for mørkt og efterfølgende en køligere mørkblond oven på. Det er rent gætværk. Jeg ved ikke, hvordan det vil gå... Jeg synes fra egne erfaringer altid, at det bliver anderledes, end man håber med de hårfarver smiley
    (Læs: tisgult, gråt, broget rød med hvid eller totalt ødelagt)

• #8   21. jul 2014 Fredsfyldt - Hehe, jeg har slet ikke tålmodighed nok til at vente på at det er vokset ud selv.. smiley

• #9   21. jul 2014 C. E - Jamen så skal det bestemt farves rødt først.. smiley

Så er spørgsmålet så bare hvor rødt nu når det ikke skal være mørkebrunt.. smiley

Crazy - Ja det tænker jeg også lidt med en rødblond så der kan komme en lysbrun i bagefter..

Men der er jo kun at prøve mig frem.. smiley

• #11   21. jul 2014 Line - Perfekt at du som har prøvet det kom på banen.. smiley

Må ud og købe noget rød farve og noget brun farve.. smiley

• #12   21. jul 2014 Så vi andre som har prøvet det var ikke gode nok? smiley

• #13   21. jul 2014 C. E - Jooh selvfølgelig er du også god nok.. smiley

• #15   21. jul 2014 Nej, nej, NEJ. Jeg ville aldrig (mere) farve mit hår selv smiley
    Jeg havde været til frisøren, og fået en gang lyse striber i mit mørke hår.
    Det var så ikke blevet helt lyst nok, og jeg var utålmodig og fattig. Så jeg tog en hjemmefarve.....
    Det var tisgult i toppen, og blev så mere og mere orange(SKRIGENDE orange) jo længere vi kom ned i længden...
    Så jeg måtte pjække fra skole, sno et tørklæde om håret, og prøve på bedste ninja-vis at skynde mig til frisøren dagen efter. Det var ganske skrækkeligt at se på smiley
    Jeg endte så med bare at farve det mørkt igen, og droppe at skulle være lyshåret.
    Så det var 2800,- for lyse striber og klip, et par 100 kr for hjemmefarve, og 1700,- for at droppe det lyse, og bare gå tilbage til det jeg startede med.

Nu skal du godt nok farve fra lys til lidt mørkere. Det er lidt mindre vanskeligt.
    Men på baggrund af min egen erfaring, så vælger jeg i hvert fald aldrig en hjemme farve mere smiley

• #16   22. jul 2014 Caro - Da jeg gik fra sort til blond fik jeg også farvet det hos frisøren.. For det turde jeg ikke lige rode med selv.. smiley

Men at gå fra blond til brun, det tør jeg godt, i og med at det ikke virker lige så kompliceret og langtrukkent som fra sort til blond.. smiley

Kommentér på:
Fra blond til brunt hår

Annonce