{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility hund - corgi?
  • #1   3. aug 2014 Den kan sagtens løbe agility og kan blive super til det, men der findes andre racer, der er hurtigere end den smiley

• #2   3. aug 2014 Racen elsker generelt at løbe agility og er meget samarbejdsvillig.

Den må dog under ingen omstændigheder springe eller lave andre meget krævende øvelser før den er fuldt udvokset, ca 2 år.

Og som Linda skriver - er man meget ambitiøs, så findes der jo racer som har længere ben og derved kan løbe hurtigere end corgier smiley men de løber nu også pænt stærkt smiley

• #3   3. aug 2014 Tak for svar smiley

Men man må altså gerne træne vippen, tunnel, balance og lign?

• #4   3. aug 2014 Alt hvad der ikke belaster kroppen. Vippen ville jeg nok også være meget tilbageholdende med indtil den er udvokset.

• #5   3. aug 2014 Men man kan jo sagtens træne spring, bare bommen ligger på jorden smiley

• #6   3. aug 2014 Okay, mange tak smiley

• #7   3. aug 2014 Men ville i så sige at en cardigan er bedre end en pembroke? smiley

• #9   3. aug 2014 Der er masser af forskelle på de to racer. Men rent agilitymæssigt vil du ikke opleve den store forskel

• #10   3. aug 2014 Okay, tak for svar - igen smiley

Jeg læste noget med at pembroken er sådan "Her er jeg!", men cardiganen er mere "Hey, jeg er her også". Er det rigtigt? smiley

• #11   3. aug 2014 Temperamentsmæssigt er det en ok beskrivelse. Overordnet set. Selvf er der individer som er modsat også smiley

• #12   3. aug 2014 Okay smiley

Tak for hjælpen! Nu står valget jo mellem corgien og sheltien smiley

• #13   3. aug 2014 Har set en corgi til et agilitystævne og den var da ok, ikke vildt hurtig men heller ikke langsom. Hvis man er meget ambitiøs, findes der dog hurtigere racer smiley Men ja det er jo en hyrdehund, og ingen tvivl om at de sikkert elsker det!

Nu siger du at du også overvejer sheltien, hvilke egenskaber gør at du også overvejer den race? De er jo lidt forskellige, men sheltien er en skøn hund at løbe agility med, ingen tvivl der! Hihi smiley

• #14   3. aug 2014 Nina: Når vi er til stævner er det jo altid sheltien der vinder, og den er jo klart den hurtigste i klassen.

Men da jeg tænkte på corgien, så tænkte jeg at det kunne være at det var en race der ikke bruges så meget her i DK, men som faktisk er rigtig god - ligesom kelpien smiley

Jeg har set nogle videoer med dem på youtube, og jeg så en fra Sverige der var VILDT god. Men chancen for at den falder så godt ud, er måske ikke så stor?

• #15   3. aug 2014 Tja, det eneste jeg måske ville tænke lidt over er jo at den er lidt kortbenet, jeg skal dog ikke kunne sige om det er noget der sænker farten vildt meget??? Tror at det handler allermest om god motivation.

Men ja de fleste sheltier elsker at løbe agility, (der findes dog undtagelser, ligesom med alle andre racer smiley ). Men bare fordi der er flere af dem til agility behøver det jo ikke at være en fordel. Jeg drømte også engang om at have en mudi, som også er super til agility, men dem ser man bare ikke så mange af her i DK, og derfor self heller ikke til stævnerne. Det ændrer dog ikke på at den er super dygtig.

Tit er grunden dog til at sheltier og bordere vinder klasserne netop fordi at de er så populære. Men derfor findes der jo også andre gode agilityracer, som sagtens også kan vinde klasserne, det kommer helt an på hvad du vil have i en hund! Hvis der var lige så mange kelpier som bordere ville de nok også have en rimelig god chance smiley

• #16   3. aug 2014 Nu handler det jo også om at lave færrest fejl, da de jo trækker ned, og jeg synes de hurtigste oftest laver flere fejl fordi det går så fandens stærkt. Kender en dejlig hund der ikke er så hurtig, men scorer pinde fordi den tilgengæld løber fejlfrit.

• #17   3. aug 2014 Ja Buch det har du helt ret i! Hvis min cavalier bare var en anelse hurtigere ville hun nok have hele sin bog fyldt med pinde, for langt de fleste fejl hun får er tidsfejl smiley Og det irriterende er at når hun endelig er helt fejlfri er det aldrig til officielle dkk-stævner, så tøsen har faktisk aldrig fået en pind smiley Men hvad hulen da, hun har det jo sjovt! smiley

• #19   3. aug 2014 Annette G - ikke helt enig der. Corgien er bygget til at vende på en tallerken som den hyrdehund den er. Og det er ofte dens force i forhold til racer med længere ben, som får så meget fart på at de ikke kan dreje hurtigt.
    Har en af mine hvalpe (voksen nu) som bor hos en aktiv agility-udøver. Hun siger at han løber ikke så stærkt som hendes border terrier, men til gengæld er han super styrbar smiley

• #20   3. aug 2014 Buch: Problemet er jo så også tidsfejl, hvis der går alt for langsomt smiley

Annette: Okay smiley

• #21   8. aug 2014 Nå ja det er rigtigt smiley

Du kan evt kigge lidt på den amerikanske sheltie hvis det er mere volume du savner smiley

• #22   9. aug 2014 Okay, tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Agility hund - corgi?

Annonce