{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

analkirtlerne - tømmes. {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde elsker smiley
nu har jeg været igang med at tømmes min chihuahua's anal kirtler,
der kom noget ud , men det var ikke særlig meget.

hvor meget kommer der enlig ud ? eller er det meget forskelligt?
blev ved lidt , selv om der ikke kom mere ud, er de så tømte?

hvis han stadig gnider rumpen på gulvet er det så fordi der stadig er mere?

håber på lidt råd,
og har kigget rundt på google.dk

nigative kommentar bedes holdes for dem selv :).
ja kunne godt skrive til dyrlægen , men der kommer ikke svar med det samme smiley

på forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  analkirtlerne - tømmes.
  • #1   13. aug 2014 Er der nogen speciel årsag til at du har forsøgt at tømme dens analkirtler?

• #2   13. aug 2014 han køre rumpen hen af gulvet og græsset tit :).

• #3   13. aug 2014 Okay smiley Ja så kunne jeg også godt blive mistænksom på, om det var nødvendigt at give hunden lidt hjælp - slet ikke sikkert, men jeg ville da blive i tvivl, hvis det var noget den gjorde regelmæssigt.

Det har dog ALDRIG været nødvendigt at gøre det på nogen af mine, og jeg ville være 100% sikker på at det var nødvendigt, samt få dyrlægen til at vise mig præcist hvordan, hvis det var. Og hvis det kun var nødvendigt en sjælden gang imellem ville jeg betale mig fra at dyrlægen gjorde det smiley

Nå, tilbage til sagen: personligt havde jeg nok vendt det med dyrlægen for at sikre mig, om det var den rette løsning, og at den ikke havde orm fx. smiley Men jeg ville virkelig også gøre alt der stod i min magt for at undgå at tømme min hunds analkirtler smiley smiley

• #4   13. aug 2014 jeg vil gøre alt for at hjælpe min hund og jeg så skulle have hele hånden op det sted :). man kan altid selv gå i bad smiley .
    men ja tilbage:)

har søgt meget på nettet, og læst meget om hvordan man skal gøre for jeg selv ville gøre det smiley
    jeg skrev til en dyrlæge og fik en pris på næsten 500kr, og tænkte at hvis jeg selv kunne ville det være rart og hvis noget gik galt så er der ikke længer en jeg kan gå hen til dyrlægen smiley

men ville bare høre ang. mængden smiley
    og hvis han nu ikke køre rumpen hen af gulvet resten af dagen i dag og evt imorgen om det så er okay:)

og skal man så først gøre det igen når der hele starter forfra eller er det ca en gang i måneden smiley

• #5   13. aug 2014 vi har os en fransk bulldog han, og han har ikke problemet, men han er os kun omkring et år smiley men det ved jeg ikke om har nogen form for betydning smiley

• #7   13. aug 2014 vil os ofre de penge hvis ikke det virker det jeg har gjort.
    nu har jeg kigget rigtig meget om det på nettet, og der står intet om ( prostatakirtel )
    men fandt så lige dette.

Blærehalskirtlen kaldes også prostata. Kirtlen findes hos hanhunde og ligger bl.a. tæt op ad hanhundens urinrør. Prostata er en kirtel der danner sædvæske, som ved udløsning blandes med sæden fra testiklerne.

• #8   13. aug 2014 Jeg vil mene, at du ikke selv skal tømme analkirtler hvis ikke du har fået en udførlige instruktion af en dyrlæge. Du kan gøre megen skade !

• #9   13. aug 2014 Han kan også have orm ?

• #10   13. aug 2014 tror ikke det er orm smiley , han taber jeg ikke eller er opustet, og der er intet med vores anden han hund . smiley

men kontakter dyrlægen , hvis han køre røven mere, men han har ikke gjort de siden nu smiley

• #11   14. aug 2014 Nogen hunde er bedre end andre til at tømme de analkirtler og hvis de ikke bliver tømt, så kan der opstå betændelse. Hvis du ikke har prøvet det før, ville jeg klart tage til dyrlæge og få ham til at vise, hvordan man selv tømmer dem. Jeg gør det selv på mine egne, når de skal i bad og der kan ofte være en del. Det lugter grimt, men hjælper meget. Det er lige før man kan se det på dem smiley

• #12   14. aug 2014 Prøv at gi din lille hund rå ben engang imellem, det skulle gøre, så de får så hård afføring ,at de selv tømmer kirtlerne smiley

• #13   14. aug 2014 okay tak for svar alle sammen smiley , ser tiden an idag med ham , eller så får en ham til en dyrlæge smiley , og så må vi se på det med rå ben smiley

Kommentér på:
analkirtlerne - tømmes.

Annonce