1.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

smagsgaranti i maxi zoo smagsgaranti i maxi zoo

Har købt noget foder i maxi zoo som katten ikke kan tåle.
Kæresten er nede med det idag da der på deres hjemmeside skriver vi får vores penge retur pga deres smagsgaranti.
Men de nægter at udbetale penge fordi det er over 14 dage siden vi købte det.
Det skriver de så bare ikke noget om?
Andre der har brugt garantien?
Bør jeg gå ned og brokke mig? Jeg får ikke brugt 400 kr dernede, slet ikke nu ville gerne have haft pengene da jeg skal købe andet foder

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smagsgaranti i maxi zoo
  • #1   18. okt 2014 Hvis der er smagsgaranti på foderet vil jeg mene at du efter 14 dage skal have pengene tilbage. Men igen, det er svært at vurdere når man ikke ved hvor meget i har taget af posen og sådan smiley

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #2   18. okt 2014 som jeg forstår det, har i fået et tilgodebevis ? Tror helt sikkert ikke der er noget at komme efter, de har jo opfyldt deres smagsgaranti, ved at give jer pengene tilbage i form af et tilgodebevis.. Jeg tænker også at de hetl sikkert har mere end 1 slags kattefoder

• #3   18. okt 2014 Der var nok 7 kg tilbage ud af 10 så der var over halvdelen som der skal være.
    At give et tilgodebevis er ikke at give pengene retur son der står.
    Jeg har købt andet foder istedet så nej jeg får ikke brugt det tilgodebevis da de ikke har foder jeg vil fodre min kat med

• #5   18. okt 2014 Men jeg får jo aldrig 400 kr for det alligevel. Synes godt nok det er dårligt når de intet skriver om det skal være indenfor 14 dage ej heller fortæller de det, så har man jo ikke en jordisk chance for at vide det

• #6   18. okt 2014 Men jeg får jo aldrig 400 kr for det alligevel. Synes godt nok det er dårligt når de intet skriver om det skal være indenfor 14 dage ej heller fortæller de det, så har man jo ikke en jordisk chance for at vide det

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#7   18. okt 2014 Hvis ikke det står nogen steder at det kun gælder 14 dage og der direkte står man får pengene retur, skal i jo have det, men typisk vil det stå på jeres bon, at pengene kun gives retur i 14 dage smiley

• #8   18. okt 2014 Hvor bor du Stine?!

• #9   18. okt 2014 Jeg ville da stille spørgsmålet om hvad deres "smagsgaranti er værd" på deres facebook side smiley

• #10   18. okt 2014 Som jeg læser det på deres hjemmeside, så har man på ting man køber, 14 dages returret, men at smagsgarantien IKKE høre ind under de 14 dage. Hvis den gjorde, så ville jeg mene at det skulle stå på hjemmesiden under deres information om smagsgaranti.

Skriv til dem og brok dig, for så må de sgu ændre på teksten på hjemmesiden (og er de flinke sender de dig et gavekort eller noget i den stil). Det andet dér er super dårlig kundeservice.

• #11   18. okt 2014 Bor i horsens.
    Rene det ville jeg faktisk også men man kan kun anmelde dem, ikke stille spørgsmål direkte på væggen. Wonder why?
    Er glad for det ikke kun er mig der synes det er ret mærkeligt at give sådan en påstand uden belæg for det.
    Jeg vil jo heller ikke mene det er en almindelig returnering, står selv i butik så kender normerne vil jeg mene

• #12   18. okt 2014 jeg kan sagtens slå noget op på deres side, har trykket "synes godt om"

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#13   18. okt 2014 Når der direkte står på deres hjemmeside, at du kan få dine penge retur, såfremt du medbringer din bon, skal de give pengene tilbage.. Så det er dårlig service fra deres side

• #14   18. okt 2014 Mærkeligt rene. Måske fordi jeg bruger mobilen lige nu?
    Jeg synes godt nok også det er dårligt de ikke selv kan finde ud af hvad den smagsgaranti indebærer.
    Kører derned imorgen og snakker med dem

• #17   18. okt 2014 Jeg tror jeg prøver at køre derned imorgen, i tilfælde af det ikke hjælper så skriver jeg på facebook eller direkte til hovedkontor

• #18   18. okt 2014 Jeg ved der er en her på hg der arbejder i maxi zoo, er der nogen der kan huske hvem det er?

• #19   18. okt 2014 Enig med Trine. Vent til mandag og ring til deres hovedkontor. Der må de da i hvert fald vide hvad der står på hjemmesiden og hvad butikkens retningslinjer præcis er. Og den klassiske: nævn evt. forbrugerklagenævnet. Det kan oftest få de fleste ting til at løse sig, ved at man nævner dem. Selvfølgelig kun hvis det bliver aktuelt at nævne dem... Ingen grund til det hvis de ellers indrømmer at deres ansatte har været fejlinformeret ang. smagsgaranti smiley

• #20   18. okt 2014 Jeg kan ikke umiddelbart finde en mail adresse, de har på deres hjemmeside en kontakt formular, men jeg kan ikke rigtig gennemskue hvor den besked så ender henne.

• #22   18. okt 2014 Okay Trine tak skal du have smiley
    Jeg ser lige i morgen om jeg kører derned, det er jo egentlig lidt nemmere, men synes jo faktisk der var nogle lidt højere oppe der skal vide om den episode.

• #23   18. okt 2014 Det står da også et telefonnummer?

Men ja, helt klart så burde "de højere magter" få episoden at vide. Det handler jo ikke kun om den behandling og information du har fået, men også om at deres ansatte måske er fejlinformeret eller laver deres egen version af retningslinjerne, og det skal de da klart rette op på. Det kan komme mange andre til gode smiley

• #24   18. okt 2014 Jeg er forhandler af et foder med smagsgaranti.
    Den info jeg har fået fra firmaet er at foderet skal være brugt længe nok til at man kan konstatere at hunden \ katten virkelig ikke kan lide det. Dvs mindst en uge. Der er ikke noget max på tiden.
    Det er ikke et tab for forretningen. Den returnerede sæk erstattes af foderfirmaet.

Meen reelt set er der jo ikke tale om et smagsproblem i dit tilfælde.. Vel ?

• #25   18. okt 2014 *Ib* - du siger noget. Det havde jeg i hvert fald overset lidt i TS indlæg. Hvordan er reglerne egentlig så? Så er det vel op til den enkelte butik/firma, om de vil tage det retur eller sige "sur røv!" til kunderne, når det drejer sig om at hunden/kattene ikke kan tåle det?

Dog oplevede jeg så faktisk selv at Petworld tog en sæk foder retur, da Bella simpelthen fik diarré og kastede op flere gange om dagen, efter jeg prøvede at købe et nyt foder til hende dér.

• #26   19. okt 2014 Jeg har fået penge tilbage/byttet foder fordi Fie ikke kunne tåle det, det var faktisk forhandleren selv der foreslog at gøre det på den måde.....

Om det er på grund af opkast/eller dyret ikke vil spise foderet burde ikke være et problem, for det vil jo være ord mod ord i sidste ende.....

• #27   19. okt 2014 Jeg ville tage sækken retur og betale kunden pengene tilbage.. Uanset årsag til at foderet ikke lever op til forventningerne.
    Men jeg er heller ikke en kæmpe kæde med mange ansatte.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#28   19. okt 2014 *IB*
    Jeg gør præcis det samme som dig, men jeg er også kun mig selv smiley

Ofte vil kunden dog bare gerne have en anden smagsvariant og så bytter jeg blot sækken

• #29   19. okt 2014 Det er ikke normal kutyme i maxi zoo, jeg arbejder selv i mz og har gjort de sidste 4 år. De eneste krav der er for at kunne få penge tilbage er bonen og halvdelen af posen tilbage og derved får man alle pengene retur også selv om der er gået over 14 dage, man skal jo ha lov at se hvordan hunden/katten fungere på fodret og det er 14 dage ikke altid nok. Så hvor Horsens har fået det fra ved jeg ikke, men jeg ved at her i Nordjylland har vi "åbentbart" ikke samme regler.. Har virkelig aldrig hørt om 14 dage på smagsgaranti.
    Jeg ville tage ned i butikken igen og hvis ikke det hjælper, vil jeg ringe til hovedekontoret - så vil de også tage kontakt til butikken bagefter.

• #30   20. okt 2014 Maxi zoo har selv sagt til mig at smagsgarantien også træder i kræft hvis ikke dyret kan tåle det.
    Jeg skrev til Maxi zoo på deres hjemmeside også skrev jeg på facebook.
    Jeg blev kontaktet af en Lene, og fik super behandling og det var den enkelte ekspedienten der har fået noget galt i halsen, for jeg snakkede med chefen som selv sagde at det altså kun var en almindelig returnering der skulle være inden 14 dage og at disse to ting ikke er det samme.
    Jeg har fået pengene tilbage istedet for.

• #31   20. okt 2014 Super ??

Kommentér på:
smagsgaranti i maxi zoo

Annonce