{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

lucky med eller ej? udstilling {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg så og overvejer at tage til Herning til dkk udstillingen, vi var der uden lucky sidste år og det gik fint med at være alene hjemme. Men nu er jeg blevet I tvivl. Ikke pga alene hjemme problemer, men fordi jeg sindsygt gerne vil have ham med hvis vi tager afsted. Jeg tror det ville være en oplevelse for ham og han vil så gerne med alle steder. Jeg mangler derudover et godt vinter dækken til ham med ben I, så det ville jo være fedt at kunne prøve det på. De havfe I hvert fald et kæmpe udvalg sidste år og gode tilbud.

Problemet er bare at lucky er så glad for andre hunde at han kører op, så han piver og små gør efter dem for at komme hen at snakke. Og jeg tænker at det ikke er skide smart og særlig fedt for de andre (udstillerne) sådan et sted. Det er ikke hele tiden, men han vil så gerne snakke og lege og det er jo ikke det man kommer for.

Så hvad synes I andre ? Ville I tage ham med og satse på at han tog det at der er mange hunde pænt og bare nød dem han måtte hilse på (hvis der er nogle? ) og så bare gå ud og lidt væk hvis ikke ?

Eller ville I lade ham blive hjemme? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lucky med eller ej? udstilling
  • #1   23. okt 2014 Jeg ville lade ham blive hjemme.
    Tror han bliver for stresset af at komme med da han ikke opnår de kontakter han ønsker. Så må du tage i den lokale dyrhandler og kigge på vinter dækken.

Jeg tror det bedste for jer begge er at lade ham blive hjemme. så har du også "ro" til at nyde udstillingen frem for at skal være over ham hele tiden, samt han ikke kun for negativ opmærksomhed da han ikke kan lege rundt som han ønsker

• #2   23. okt 2014 Jeg oplever det ikke som stress, normalt stopper det ligeså snart de er gået forbi (det er ikke så tit vi er sammen med flere hunde på en gang) det er lige når han møder dem. Men måske du har ret.

Han er dog skide god til at være med inde I Århus. I dag sad vi på banegården I myldretiden I halvanden time fordi vores tog var aflyst og han sov bare. Men det er ho også begrænset hvor mange hunde der er derinde smiley

Han ville nok komme til at sidde I sin taske eller på armen inde ved ringene. Han er for lille til at rende imellem alle de mennesker. smiley

• #3   23. okt 2014 Når han reagerer som han gør, ville jeg nok lade ham blive hjemme og så vente til der om sikkert ikke ret mange måneder kommer et skue i kreds 6 i Århus. Det er ikke så stort, så han kan vænne sig til det, og hvis det bliver for meget, er det nemt at komme hjem. (Plejer at blive afholdt oppe i Firmasport v. Pal. Müllersvej (he he, det var næsten der du boede før) smiley )

• #4   23. okt 2014 Det var en ret god ide og ja det lagde jo på den daglige rute så burde da kende det efterhånden hehe smiley

Ender jo nok med at fisen må sidde hjemme og tude imens vi andre hygger os. Vi blev dog tilgivet da han fik sin bamse smiley
    Nu må jeg også se om kæresten overhovedet gider med..

• #6   23. okt 2014 Ellers må du også bare give kæresten en bamse smiley

• #7   23. okt 2014 Patte - Der er altså også rige muligheder for at gå udenfor, fordi det hele foregår i forskellige haller. Det er i øvrigt heller ikke altid, at de udstillende hunde er "passive" smiley

• #8   23. okt 2014 Solvej - Det er helt op til dig, og som jeg skrev til "Patte" er der jo rig mulighed for at gå udenfor, men det ved du jo.
    Tager ham gerne med i bilen, hvis såfremt ifald, at jeg får overtalt B. smiley

• #10   23. okt 2014 Haha ville gerne se ham I hovedet når jeg står med et pivdyr: værsgo skat her er dit pivdyr er den ikke bare lige det du ønskede dig... haha.

Årh kan godt mærke at det er mig der får det svært med ikke at have ham med.
    Jeg er blevet så skide afhængig af den dumme hund at jeg sjældent tager nogen steder uden ham.

Han plejer at være ok til at fatte det når han lige har haft tid (når vi er sammen med nogen der har hund ) men her vil det jo være konstant. Og jeg gider ikke være den med tasken der ikke kan holde kæft haha. Men nej var bestemt ikke fordi de andre hunde var stille (ikke inde ved alarm chierne I hvert fald)
    Lucky vil jo også gerne bare snakke med mennesker men det er ji nok alle hundene der er I focus.
    Måske jeg skulle spørge chihuahua folket Hvordan de bærer sig ad. smiley

• #12   23. okt 2014 Hmm jo.. hvis vi selv kørte kom han med uden tvivl. Men når vi skal følges med mie kan vi jo ikke bare smutte hvis han bestemmer sig for at han ikke gider høre efter den dag. Og selvom vi kan gå udenfor er det måske ikke det sjoveste sted ar opholde sig størstedelen af tiden smiley

Hvis jeg vidste med garanti at han har en af de dage hvor han er super til at høre efter tog jeg ham med. Men f.eks. her til aften skulle min mors nabos hund altså skældes ud og lucky lukkede ørene fuldstændig. Men folk er vel mere large med hunde med lyd der end de fleste andre steder. Ellers vil jeg altså over I chi ringen og bytte ham til en lydløs udgave smiley

• #13   23. okt 2014 He he - Jeg gider ikke have Keesha med, for jeg vil bare have MIN dag og gå og kigge, hilse og nusse på alle de hunde, jeg møder, og stå og være "kedelig" sammen med mennesker jeg møder. Så køber jeg jo nok et eller andet sjovt og lækkert med hjem til sølvrøven, og så er alle glade smiley

• #15   23. okt 2014 Første gang jeg kom som tilskuer til udstilling i Herning, holdt vi til ved chi-ringen, og jeg syntes ikke der var meget gøen. Det var der generelt ikke nogen steder - jo måske hos flere af de små racer og terrierne, men ikke overvældende -. Jeg tror sgu hundene bliver så indtryksmættede, at de ikke orker, for det kan ikke betale sig. smiley

• #16   23. okt 2014 Patte det er jo det jeg tænker, men jeg ved det ikke. Sidste år var vi afsted uden ham for der var han for ung og ville som Philip nævner være stresset helt op. Men han er blevet så rolig og hviler I sig selv så det vil kun være et spørgsmål om hvornår han ville stoppe hvis han startede.

Mie I mit liv er der kun luckys dage. Jeg er simpelthen ikke god til at være væk fra ham. Men jeg klarede det da sidste år. Hehe. Jeg har ikke noget bestemt jeg skal se så jeg kunne jo sagtens tilpasse det lidt. Men åh det er svært.
    Men han ville være så træt efter sådan en dag og virkelig have oplevet noget. Han elsker at komme ud og opleve verden. Han var helt ellevild da han fik lov til at gå og snuse på paronen lidt da vi ventedr på toget I dag. Selvom der var larm og en del mennesker. Men igen ingen hunde.

• #17   23. okt 2014 Syntes heller ikke det var slemt sidste år. Der var da lige nogle steder hvor de kunne høres. Men chi ringen var ikke så slem som jeg troede den ville være. Men de hedder heller ikke lucky og de er jo vokset op med det de fleste af dem. smiley

Er heller ikke altid han gør det. Han kan godt gå pænt og stille forbi hunde. Men han vil gerne hilse. Men tænker at der nok skal være mennesker nok der gerne vil sige hej og så glemmer han måske at han var ved at ville hilse på vovser.

• #18   23. okt 2014 Jeg synes den er svær, Solvej, for jeg kender jo ikke Lucky. Alt taler jo både for og imod. Men du skal tænke på, hvad der taler FOR Lucky, fremfor hvad der taler for dig og omvendt... altså også, hvad der taler imod at tage ham med, uden at du tænker selvisk.

Jeg tænker selv, at Keesha vil rende og gø og fjalre rundt, indtil hun blev så træt, at hun ville have bedst af bare at komme ud i bilen og ligge for at falde til ro. Men det er nok bare min idé?

• #19   23. okt 2014 Du skal også tænke på, at de hunde, der skal udstilles, er vant til det postyr, der er omkring dem, og har et bur, som de kommer i, når de ikke lige skal i ringen eller ud og luftes, og der kan de finde ro.

• #20   23. okt 2014 Maliq kan være slem til at ville hilse på andre hunde, hvis han ikke får lov piber han og lyder ynkelig. Han kan også bare stå og glo på andre hunde når vi er ude og gå tur. Men på udstillinger er han helt anerledes. De første minutter er alle hunde jo enormt spændene, men meget hurtigt er han helt ligeglad med dem og er rigtig god til bare at gå rundt, eller ligge og slappe af.
    Altså er der mange hunde har han meget nemmere ved at abstrahere fra dem, end hvis der kun er én smiley Men alle hunde er jo forskellige, så det er svært at sige hvordan Lucky vil reagere smiley

• #21   23. okt 2014 Lucky har jo sin taske som altid er med, så han er jo vant til at være I den og slappe af I den når han ikke vil mere. Og den er så stor at han kan ligge I den 3-4 gange hvis det skulle være. Men stadig nem at gå med. Så det ville ikke være hverken larm mennesker eller stres jeg ville bekymre mig for. Kun luckys egen larm pga andre hunde.

Men synes egentlig at det giver god mening at de hurtigt kommer fra det fordi der er så mange og der sker så meget.
    Og jeg ved sidste år var vi jo ude en del for selv at få luft (ryge pause til kæresten) nu ryger han så kun de der elektriske I år. Men tænker at vi stadig gerne vil ud og have lidt frisk luft og en pause engang imellem.

Lucky er jo som sagt enten I tasken eller på armen det meste af tiden indenfor så hvis han ellers er forholdsvis stille kan jeg jo gå rundt eller stå og snakke som det passer mig. Hab er generelt en vildt nem lille hund, han er bare en hund med meget lyd. smiley

• #22   23. okt 2014 My Only
    Jeg synes at du skal tage ham med.
    Det kan godt være at han kører op lige til at begynde med, men jeg er ret sikker på, at han hurtig vil falde til ro, det gør de fleste hunde, de bliver meget træt af alt det der sker.
    Når mine kommer hjem fra en udstilling, så vælter de omkuld og jeg hører ikke mere til dem resten af den dag.
    Og også på udstillinger er der masser af hunde som gerne må hilse.

Går det helt galt, så sæt ham ud i bilen. Der kan han jo fint ligge i hans taske.

• #23   23. okt 2014 Jeg tænker egentligt også at han godt kan klare det. Min mor sagde også lige at han jo er vant til at være med stortset overalt. Og han har altid klaret det flot. Og kender ham jo så godt at jeg kan se på ham hvis vi skal gå lidt væk for der er jo rig mulighed for at gå lidt ud.

Han ville blive ulykkelig over at blive efterladt I en fremmed bil. Men tror heller ikke det ville blive nødvendigt.

Hvornår skal de have kennel hoste vacc for at den virker ? Lucky har nemlig kun den almindelige.

• #24   23. okt 2014 Er du sikker på, at det ikke er dig som bliver ulykkelig hvis han ligger i hans trygge taske ude i bilen smiley
    Hvis han er tryg ved tasken, så tror jeg at han bare vil ligge og sove hvis han ligger i bilen.

Angående kennelhoste er dette her taget fra: Dyrlægevagten

Kennelhoste er en smitsom sygdom, som smitter ved dråbeinfektion.
    Sygdommen optræder som regel på steder, hvor der er samlet flere hunde, f.eks. hundepension, udstillinger, træningspladser o.a..

Årsagen til sygdommen skyldes parainfluenza virus samt en bakterie, som hedder bordetella bronchiseptica.

Det er muligt at vaccinere mod begge agens.
    Vaccinen, som benyttes, er en overflade vaccine, som indgives i hundens næsebor. Man drypper vaccinen ind i næsen og i løbet af ca. tre døgn danner hunden antistoffer mod bakterien. Det tager ca. tre uger før, der er dannet antistoffer mod parainfluenza virus.
    Denne type vaccine danner antistoffer i næsehulens slimhinde og forebygger dermed, at hunden kan optage "smitten", hvor den møder smitstoffet.

Vaccinen nedsætter risikoen betydeligt for, at hunden får kennelhoste. Skulle hunden alligevel blive smittet trods vaccination, så vil hunden som regel hoste mindre og i kortere tid end, hvis den ikke var vaccineret.

Beskyttelse antages at vare i et år, hvorfor revaccination er nødvendig for vedvarende beskyttelse mod sygdommen.

• #25   23. okt 2014 Okay tak så når han I hvert fald ikke at få en dee virker ordentligt. Så ee spørgsmålet om der er for stor risiko for at han får kennel hoste. ???

Anni lucky bliver ulykkelig når han bliver efterladt både et sted han ikke kender men også I bilen. Han giver normalt op og venter pænt. Der er ikke problemer med det hjemme. Men hvis han kommer med er det for at være ved mig og ikke for at sidde alene I en kold bil smiley

• #26   23. okt 2014 Haha, ja jeg er nok ikke den rette at spørge, for som Mie vil jeg også have tid/ro til at skulle gøre hvad jeg vil, uden at skulle tage hensyn til en af hundene. Ligesom jeg heller ikke gider have min mand med, jeg vil have Rikke-tid smiley

• #27   23. okt 2014 Det eneste tidspunkt jeg godt kunne have undværet kæresten sidste år var da i valgte den lilla sele. Men må nu indrømme at den klæder ham godt. Super til forår og sommer. Nu er vi så gået over til den orange igen, for at skifte lidt smiley

Jeg har smidt kæresten til at ringe til Camilla og snakke om kennel hoste (VACC) for at se om den kan nå at have en effekt og om hun har tid. For kæresten vil kun med hvid lucky kommer med. Men vil gerne undgå en syg hund smiley
    Så hvis Camilla siger god for det, kommer lucky med..

Til de der måske følger med men ikke ved det, er Camilla vores dyrlæge smiley

• #28   23. okt 2014 My onle: Hehe, jeg ELSKER at have Rikke-tid. Altså misforstå mig nu ikke, kan jo også godt lide at være sammen med min mand, ellers havde jeg jo ikke giftet mig smiley

Åh pjat, ALLE ved da hvem vores dyrlæge er, haha. Men ja god ide lige at ringe til hende smiley

• #29   23. okt 2014 Jeg har mig tid indtil på tirsdag så jeg trænger ikke til mere alene tid hehe. Har dog lucky med.

Camilla sagde at den skulle bruge ca 5 dage til at komme ind I systemet eller noget Iden stil. Men vi fik en tid tirsdag så må vi se. Havde også lidt andet vi skal snakke om så det er fint nok smiley
    Så må jeg se om han kan komme med.

Kommentér på:
lucky med eller ej? udstilling

Annonce