4.534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Løn under oplæring? Løn under oplæring?

Hej HG.

Nu har jeg søgt på nettet og set lidt efter et endeligt svar, men kan ikke helt finde det.

Det er vel et krav at man får løn under oplæring som vikar, i dette tilfælde i nogle plejeboliger for demente?

Jeg ved at lønningsperioden mange steder går fra den 15.-14.
Jeg startede med at arbjede den 13/10 i Rema 1000, der har jeg fået løn fra.

Jeg var til oplæring i plejeboligerne den 14/10, men da jeg tjekkede, havde jeg ikke fået noget derfra. Og så er det jeg tænker, om jeg burde det?

Håber nogle kan hjælpe.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn under oplæring?
  • #1   31. okt 2014 ja det burde du -jeg har været vikar ved flere bofællesskaber for udviklingshæmmede samt ved hjemmevejledningen for hele kommunen, og jeg har aldrig oplevet at der ikke er givet løn for samtlige timer man har været der... osse under oplæring. Og det giver da heller ikke megen mening at man skulle arbejde gratis fordi man er ny -i så fald bliver det da svært at finde nye vikarer for stedet smiley

• #2   31. okt 2014 Nej, det er også hvad jeg er kommet frem til - og at det er ret ulovligt, men at der jo er nogle steder der kan finde på det alligevel. Synes dog ikke dette sted virker som et, der snyder folk.

Men er bare i tvivl om, om jeg skal have løn, når perioden går fra den 15.-14. Den 14. burde ifølge mig tælle med, men er ikke sikker. Og vil ikke brokke mig, hvis der er styr på det.

• #4   31. okt 2014 Det er ikke at brokke sig, du undere dig jo bare smiley
    Og joh selvfølgelig skal du have løn under oplæring, men hvis det kun er en dag og du også skal have udbetaling i næste mdr., kan de godt have rykket udbetalingen af denne ene dag til næste udbetaling

• #5   31. okt 2014 Jeg ville da bare spørge -det kan jo skyldes en fejl, eller det kan være fordi du lige er startet så du simpelthen ikke har nået at blive oprettet i systemet før lønnen allerde var indberettet, og i så fald kommer den jo med næste gang.

Jeg tror ikke de prøver at snyde dig, men fejl kan jo ske, så ja, spørg dem, så får i nok redet trådene ud smiley

• #6   31. okt 2014 Tak for svar, jeg må spørge ad, der er jo nok ikke andet for smiley

Kommentér på:
Løn under oplæring?

Annonce