{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Camilla K
Camilla K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilken hund ville passe godt til mig? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil da lige høre om i kunne hjælpe mig med at finde min nye bedste ven (dette er kun overvejelser) så hvilken hunde race ville passe godt til mine krav? smiley

Krav Til hund

Den skal kunne klare at man kan gå lange ture og endag mange gange om dagen og lave tricks med den og agility og vandre nogle gange, den skal være stærk og modig, den må gerne og skal kunne klare at blive trænet til at trække kælk i sneen. Hvis i kender en/flere hunde race som ville passe til det så sig endelig til
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken hund ville passe godt til mig?
  • #1   30. nov 2014 Hvad definerer du ved "lange ture" ? Vil du gerne have, at hunden er selvstændig eller pleasende? Hvor stor en hund vil du gerne have? Er det din første hund? Hvordan ser din boligsituation ud? Det ville hjælpe enormt meget, hvis du gav os et indblik i den hverdag, du kommer til at tilbyde hunden smiley

• #3   30. nov 2014 Dette er dog kun hunderacer, men her står der alt om pelspleje, størrelse, motionsbehov og baggrund:

http://www.gipote.dk/racehunde

• Camilla K
    Camilla K Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   30. nov 2014 Vi har en lille hund og jeg har haft hund i hele mit liv, vi bor i et mellem stort hus, med en stor have, med lange ture mener jeg at man kan gå en tur med den altså en lang tur så de får massere af montion, og selve størrelsen på hunden er lige meget.

• #6   30. nov 2014 Hvor lang er en lang tur? Tror det er det der menes, når du bliver bedt om at definere det. :o)

Jeg synes fx en lang tur er 5 km, men nogle synes måske at 10 km er langt.

Vil du stille op i konkurrencer i fx lydighed, agility o.lign., eller er det kun hygge?

Hvordan har du det med pelspleje?

Skal den være selvstændig eller pleasende?

• #7   30. nov 2014 Kan se du kun er 14 år.

Hvem kommer til at have ansvaret for hunden? Bliver det DIN hund, eller dine forældres/din families hund?

Hvor lang tid skal den være alene hver dag?

Hvor mange er I i familien?

Hvordan er jeres hus - er der fx trapper?

• #9   30. nov 2014 Angående hund der kan trække kælk, vil jeg bare - for en sikkerheds skyld - skyde en advarsel afsted: da jeg var mindre, var jeg så utroligt dum og naiv, at jeg en vinter gik med min sneglade hund og tænkte, hey, det kunne da være pissehyggeligt at lade hende trække en let kælk! Så jeg gik med slæde og hund ned i en dal og spændte slæden på hunden. Det gik fint de første par sekunder - inden hun opdagede, at der var en djævel spændt fast i hende. SÅ løb hun ellers afsted; jeg strejfede hendes sele men kunne liige præcis ikke få fat - og så løb hun ellers bare afsted som ind i helvede. Jeg ANEDE ikke hvor fanden hun var løbet hen.

For at gøre en lang historie kort, så gik vi rundt og ledte efter en hund, der meget vel kunne være løbet ud foran en bil og være død i øjeblikket. Hold nu kæft, jeg havde det - og har det stadig - sindssygt dårligt over det. Puha, det er altså bare den værste følelse ikke at ane, hvor fanden ens højtelskede hund er - eller om den er død. Hun rendte flere kilometer, pissebange med en slæde bagved, inden en sød gammel dame fandt hende og tog hende ind i sit eget hus.

Bare en halvlang besked for lige at advare om, at man skal huske at tage sine forholdsregler inden man begiver sig ud i sådan noget. Ikke fordi jeg tror, at du er dum og naiv, men jeg lærte det i hvert fald på den hårde måde smiley

• #10   30. nov 2014 Jeg vil sige, at det kommer an på hvor højt niveau træningen skal være på.

Jeg har en samojede, der uden tvivl vil egne sig godt til det meste træningen - men ikke på højt niveau. Er man ikke en så erfaren træner, kan det være meget svært at træne dem, fordi de er meget selvstændige (dog ikke så meget, som flere af de slædehunde), men gør man en indsats for at sætte sig ind i det, så synes jeg ikke det er svært. De kan dog godt finde på at smutte, hvis de ikke synes det er spændende nok, eller hvis de ser noget mere interessant - det kan give problemer i fx agility.

Det er ikke den mest oplagte race, men det er muligt. Jeg tror dog ikke, at en 14-årig kan tumle det selv, så det kræver at der er voksne med. Skal det være en slædehund, synes jeg samojeden lyder som det mest oplagte valg. :o)

Men det kommer også an på hvor meget de skal være alene, for det egner de sig ikke rigtig til. De kan godt lære det, men de har det bedst med at være sammen med familien hele tiden.

• #11   30. nov 2014 Ida: tænker præcis det samme.

Kommentér på:
Hvilken hund ville passe godt til mig?

Annonce