{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

MIG
MIG
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Sygmelding/Kontanthjælp {{forumTopicSubject}}

Godaften med jer alle sammen her inde, håber der en eller måske flere der kan hjælpe mig med mit spørgsmål...
Sagen er den at jeg er blevet arbejdsløs og desværre kommet på kontanthjælp... Er så kommet på et kursus på tekniske skole, hvilket er helt fint med mig, skal jo lave noget for min hjælp jeg får.. Men er nu så uheldig at jeg er gået hen og blevet syg (det er jo lige tiden) Og nej har ikke snakket med en læge gør jeg normalt aldrig ved en influenza..Men har nu ringet mig syg i går og i dag.. og tror også det ender med at jeg bliver nød til det i morgen..Men skal jeg så ha lægen ind over? for en ven siger de så ville ha lægeerklæring fordi jeg er syg i 3 dage, kan det være rigtigt at det er så slemt i ders system ?

På forhånd tak og undskyld for at emnet blev så lang

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygmelding/Kontanthjælp
  • #1   3. dec 2014 Ja de kan bede efter en lægeerklæring som de vil...

• MIG
    MIG Tilmeldt:
    feb 2008

#2   3. dec 2014 Okay, så må der tages kontakt til lægen i morgen tidlig hvis de beder om en..
    Mange tak for svar

• #3   3. dec 2014 står du som ledig/jobsøgende på jobnet.dk? For så skal du huske at du osse der skal melde dig syg/rask.

• #4   3. dec 2014 Ring til lægen og forklar dem at du har været syg siden den og den dag og at du fortsat er sygemeldt, så er du på den sikre side når kommunen kræver lægeerklæring...

• MIG
    MIG Tilmeldt:
    feb 2008

#5   3. dec 2014 Der står jeg som jobsøgende.. Men har kun fået afvide at jeg skal ringe til min jobkonsulent og naturligvis også på skolen.. Men ikke noget med og melde mig syg/rask der inde..

• #6   3. dec 2014 Du skal melde dig syg på Jobnet..... God bedring smiley

• MIG
    MIG Tilmeldt:
    feb 2008

#7   3. dec 2014 Det må jeg hellere se og få gjort så... Mange tak smiley

• #8   3. dec 2014 De er ret strenge med det smiley Har selv gået i skole i en periode og været jobsøgende. Havde én sygedag og skulle melde mig syg... Desværre er systemet så åndssvagt, så da jeg meldte mig rask igen (dagen efter smiley ) blev jeg registreret som nyledig og blev kaldt til opstartsmøde hos A-kassen på trods af over 1 års ledighed....

Jow jow, det er godt der er så mange regler ellers ville alt personale i A-kasserne og jobcentre jo også være arbejdsløse smiley Synes i hvert fald ikke de hjælper de ledige til at komme i job igen, da deres kassetænkning og regelsæt æder alle deres resourcer smiley

• #9   3. dec 2014 næææh, og de er bestemt heller ikke altid specielt flinke mht at oplyse om de ting man skal huske - til gengæld er de edderhurtige til at rappe over nallerne når man ikke får gjort noget.

• MIG
    MIG Tilmeldt:
    feb 2008

#10   3. dec 2014 Det må jeg lige har spurgt om i morgen tidlig, skal dælme ikke ha klinket noget som helst, det har jeg da ikke økonomi til med de få kr man får til rådighed som kontanthjælps modtager (ikke at jeg klager over min hjælp) Men der er ikke meget og rutte med smiley
    Tror jeg da på at der er, håber dælme snart jeg er ude af det er cirkus sjov igen smiley

• MIG
    MIG Tilmeldt:
    feb 2008

#11   3. dec 2014 Kys min# Haha hvorfor skulle det være bedre ved det offentlig en det private ? smiley

Kommentér på:
Sygmelding/Kontanthjælp

Annonce