Socialrådgiver uddannelse {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal igang her til januar med en pau, fordi den er adgangsgivende til socialrådgiver og pædagog uddannelse.
Sidder der nogen her som måske der er socialrådgivere som kan fortælle om deres muligheder i jobbet.
De fleste jeg har talt med om det har et billed af man kun kan sidde på forskellige jobcentre, men jeg ser selv uddannelsen sol ret bred, men er den det?
Eller har jeg fået malet et for rosenrødt billed for mig selv i forhold til hvad kan lave?
Jeg har egentlig fravalgt pædagog fordi jeg nu efter knap 10 år i en vuggestue bare har brug for at lave noget andet, og jeg ser den ikke lige så bred i forhold til forskellige Jobs som jeg gør med den anden men er jeg måske lige snæversynet nok?
Så kom med jeres input så jeg kan blive klogere ??
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 608
Derudover er der jo også socialrådgiver på sygehusene, i fagforeninger, institutioner, fængsler osv ..
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
Og der er jeg måske bare lidt snæversynet men jeg kan ikke de pædagoguddannelsen er lidt mere hmm lukket kan man kalde det det?
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 608
Skal du være socialrådgiver skal du fra start have for øje om du ønsker at have den sanktionerende rolle .. Det har du ikke som pædagog ..
Jeg syntes det er meget svært at samligne de to job, da det er meget forskelligt hvad de arbejde med
sep 2005
Jeg vil nemlig gerne have en mere afgørende rolle og så det der med at man kan arbejde med fx kriminelle eller voldsramte kvinder eller familier med problemer osv osv det tiltaler mig på en helt anden måde en pædagog uddannelsen gør
sep 2005
jan 2010
Ved at du tager uddannelsen som pædagog vil der også Være administrativt arbejde.
synes også, som der bliver sagt at det er to vidt forskellige uddannelser, den ene er ikke mere lukket end den anden.
jan 2010
Jeg vil f.eks arbejde indenfor den sociale del, og ikke daginstitution.
sep 2005
Det jeg mener at er efter jeg har været i en vuggestue i så mange år, så har jeg brug for at prøve noget andet, og derfor har jeg så overvejet socialrådgiver det er i samme klasse dog uden at være det samme
Men som jeg skrev så kan det sagtens være at jeg ser for snævert på pædagoguddannelsen.
Socialrådgiver uddannelse