{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

fagforening {{forumTopicSubject}}

Hvad kan i anbefale af gode fagforeninger?
Jeg er elev og synes der mangler styr på tingene på min arbejdsplads, nu vil jeg vide hvad jeg har krav på osv.
Jeg skal selvfølgelig også have a kasse og det ser det ud som om jeg kan få de fleste steder gratis, pga jeg er under uddannelse.
Q8 som er min arbejdsplads har overenskomst med HK, er det smarteste og bedste så at tage dem? Eller kan de have en form for interesse i at "beholde" Q8 end mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fagforening
  • #2   25. dec 2014 Jeg kan se jeg både får gratis fagforening og a kasse hos dem i en bestemt periode også ellers skal betale 95 kr, det er til at overkomme, så jeg har valgt at blive medlem hos dem, også må jeg hellere ringe til dem så snart de åbner.

  • #3   25. dec 2014 Jeg er også elev og har HK. Man kan søge om fritagelse for kontingentet..,det skal gøres igen året efter. Mener prisen efter fritagelse er 100 kr pr måned smiley

  • #4   25. dec 2014 Tak Linda, det er til at overkomme smiley

  • #5   25. dec 2014 Det er penge jeg i hvert tilfælde aldrig ville spare på smiley

    Bort set fra det...det lyder da ikke godt din arbejdsplads ikke har styr på tingene...er de ikke vant til elever?


  • #6   25. dec 2014 Vi fik ny chef i starten af året, om han er vant til elever tvivler jeg stærkt på, men han indrømmer ikke han ikke har prøvet det før.
    Jeg har været tvivl om hvornår jeg må arbejde også er der nu tvivl om hvordan og hvor meget jeg skal have i kørselspenge fra da jeg var på skole.
    Jeg burde have fået pengene i den kommende løn, men har ikke fået det da chefen siger han mangler kørselsregnskab fra mig. Men vi lavede jo alle kørselsregnskab på skolen... Og ingen har fortalt mig at jeg skal føre regnskab... to af mine kollegaer og mine medelever skal ikke vise regnskab, jo en enkelt elev skal, han tager tog.
    Min veninde skulle heller aldrig. Jeg har det fint med at vise regnskab, men han kan sgu ikke komme halvanden måned efter og sige jeg skal komme med det.


  • #7   25. dec 2014 Kørselsregnskab??? Det har jeg aldrig hørt om. Vi kan udfylde en seddel vedr befordring vi afLeverer til læreren som så sørger for den kommer videre til rette person. Jeg får det så ikke da det bedre kan betale sig for mig at få det via skattebilletten smiley

    Øv...det er så frustrerende når der er bøvl smiley Er det dine arbejdstider, hvor længe og sådan du mener?


  • #8   25. dec 2014 Ja vi laver jo den befordringsseddel på skolen. Som jeg får det at vide skal min chef så bekræfte at jeg har været på skole, hvorefter jeg får pengene via bluegarden som ordner min løn. Her kalder vi det kørepenge smiley

    Hvad mener du med det bedre kan betale sig at få over skatten? hvordan foregår det og hvordan finder du ud af det?


  • #9   25. dec 2014 Ja det er, altså hvornår jeg må arbejde til.
    Jeg arbejde om lørdagen til kl 18 fx. så så i min kontrakt der stod jeg måtte arbejde til kl 15 om lørdagen og vores personale afdeling siger kl 17...


  • #10   25. dec 2014 Hvis man har mere end 12 km til skole pr vej kan du ligesom hvis du var på arbejde få befordring via skattebilletten. Det kan bedre betale sig end at få arbejdspladsen til at betale for din transport smiley

    Jeg har 50 km pr vej så derfor har jeg valgt at få det via skatten istedet smiley

    Det lyder meget rodet ja...jeg ville nok også få lidt kyndige øjne på den problemstilling.


  • #11   25. dec 2014 Puuh jeg har nok 120 km til skole, hvordan foregår det over skattebiletten? skal jeg så bare skrive det på forskudsopgørelsen også lade være med at udfylde befordringsseddel på skolen? hvad r forskellen?


  • #12   25. dec 2014 Jeg sørger for at holde styr på hvornår jeg er på skole og skriver det så ind, når jeg retter min årsopgørelse smiley Det er feltet for befordring du skal ind i og der skulle være en fyldestgørende vejledning at finde...ellers må du lige have fat i SKAT. De burde kunne hjælpe smiley

    Din arbejdsgiver dækker kun din reelle transportudgift (mener også den billigste form). I mit tilfælde ville det være mit buskort, hvor jeg ved skat får lidt mere...kender ikke de præcise beregninger smiley Men det kan ikke betale sig for mig at få det dækket af arbejdspladsen smiley Bare husk du ikke må få både penge fra arbejdsgiveren og skrive befordring på. Det er en af delene.


  • #13   25. dec 2014 Og ja...jeg siger bare nej tak til sedlen fra skolen smiley Og så fortalte jeg det bare til min uddannelsesansvarlige smiley

  • #14   25. dec 2014 Okay. det må jeg hellere regne på, tak for det smiley

  • #15   25. dec 2014 Velbekomme smiley Alle penge er jo kærkomne når man er elev smiley

  • #16   25. dec 2014 Ja præcis smiley

  • #17   25. dec 2014 Jeg er heldigvis voksenelev...meeen der er dælme ikke meget at rutte med smiley

    Hvor lang er din elev tid egentligt?


  • #18   25. dec 2014 2 år smiley

  • #19   25. dec 2014 Så er det ligesom min smiley Hvor lang tid har du været i gang :-)?

  • #20   25. dec 2014 siden september i år, så jeg har lang tid endnu, og hvis der ikke kommer styr på tingene så bliver det sgu to lange år.

  • #21   25. dec 2014 Ja så er der godt nok lidt tid igen...er sikker på de hellere end gerne vil hjælpe i HK smiley Havde i ikke et par repræsentanter ude for at snakke med jer da du var på skole?

    Jeg har lige afsluttet 3. skoleperiode smiley Så nu kan lyset skimtes for enden af tunnelen smiley


  • #22   25. dec 2014 Jeg tror der var nogen på skolen, jeg så på info skærmen, men ikke noget vi blev informeret om eller noget

  • #23   25. dec 2014 Vi havde et par timer med to repræsentanter for HK uden vores lærer var med. Egentligt ret godt for så var ordet lidt friere smiley

    Men var allerede blevet flyttet inden...vi havde møde med tillidsmanden på arbejdet kort efter vi var startet smiley


  • #24   25. dec 2014 Okay. Det ville jeg gerne have haft, men nu ringer jeg til dem så får jeg svar på hvordan det skal foregå det her

  • #25   25. dec 2014 God ide smiley

  • #26   26. dec 2014 A-kasse er et must og HK vil være en god idé at tage, lad være med Krifa - har hørt mange dårlige historier. De "gule" er pænt ringe til at repræsentere deres medlemmer, da det er en blandet landhandel af alle mulige erhverv, der er i én.
    Jeg er selv medlem af Danmarks Lærerforening samt a-kassen. Jeg har betalt en krig direkte via lønseddel, så jeg er dækket ind, nu hvor jeg er på dagpenge, men da jeg ikke kan arbejde som lærer mere, så har de svært ved at hjælpe mig i fagforeningen. Derfor står jeg lidt som lus imellem to negle. Jeg har taget HGS grundforløbet nu hér, men elevstilling tæller ikke som en søgt stilling, så ikke nok med, at jeg skal søge ufaglærte stillinger, så skal jeg også søge elevstillinger... o.O det er en jungle...


Kommentér på:
fagforening

Annonce