beskikket forsvarer,tavshedspligt {{forumTopicSubject}}
har søgt på google,men ikke fundet noget brugtbart
jeg har en beskikket forsvarer,vedr.en ubehagelig sag vedr.hustrubidrag
Det var et lukket retsmøde,af hensyn til sagsøgerens økonmi,min eks.
Det var en ubehagelig sag.
for mig en meget nervøs,ubehagelig sag,at sidde foraN EN EKS.MAN HAR KENDT I EN MENNESKEALDER
et vidudsagn,man skal sige sandheden
stod i en "retsstol",har aldrig prøvet det før
jeg kunne ikke holde alle mine føelser tilbage
jeg vaR BANGE
OG FORVIRRET.
sENERE DA MIN DATTER RINGEDE TIL ADVOKAten,hvor hun fik at,vide at,sagen trak ud til marts d.å.,før jeg fik at,vide om jeg stadig er bereriget til videre bidrag,og jeg evt.kunne søge med tilbagevirkende kraft.
Advokaten fortalte min datter i telf.at,jeg var beruset.
Jeg var IKKE beruset,blot alle de føelser,jeg lige har skrevet om
ja,så var jeg usammenhængende,bange,det hele virkede absurd på mig
.MEN fuld,nej.Ikke engang en beroligende pille ordineret af min læge,havde jeg taget..
MÅ,en advokat udtale sig,om min tilstand til familie,selvom det var min datter han fortalte det ???
hilsen
vibeke
som sagt har prøvet at google emnet,men fandt intet brugbart
tak for evt.svar
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
man bliver lidt paranoid
men jeg har tænkt,at de to advokater,den sagsøgtes og så min,måske kunne have talt sammen,fundet ud,af jeg var fuld,naiv,konfuns,så alt taler for sagsøgerens advokat,,mente
hun(mig) var fuld,den sag,kan vi ikke komme videre med,lad os holde den til marts d.å.,så har hun nok glemt eller opgivet sagen
Men det er jo IKKE mig der har anlagt sag,havde gerne være den foruden..
sagen skulle faktisk,havde været afgjort d.12 dec.2014
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.002
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.075
mar 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
jan 2008
Hun ringede for at høre hvordan sagen gik.
og intet andet.Hvilken adkomst har han,til at sige det,Det var jo ikke det hun spurgte om
nej fuld var jeg ikke, men sikkert tåbelig at høre på,konfus,nervøs og
og,det hele virkede absurd på mig.
tak for dit venlige svar
hilsen vibeke
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Men jeg må give NITTIB ret, hvorfor vil du dog udsætte dig selv for alle de ydmygelser? Frasig dig dog det hustrubidrag
mar 2014
jan 2008
får jeg ikke hustrubidraget
(som er fastsat af statsamtet,virkende som altid,men med den tilføjelse,at jeg hvert år kan søge om forhøjelse,som f.eks følger et børnebidrag,jeg har BARE aldrig søgt om den forhøjelse,og der har jeg været utrolig naiv,ifølge "oraklet" advokaten)
men får jeg ikke hustrubidraget så har jeg INTET,at leve af.
Bor p.t. i ejerlejlighed,som snart går på tvang.
min pension er på ca.8.800.- pr.mdr,fordi jeg skylder i skat,licens,boligskatter
jeg har så som andre atp 450.pr.mdr.
og et boliglån,som jo forsvinder når jeg går på tvang 2.221(som jo skal betales tilbage,når lejligheden bliver sat på tvang
og hustru indtil videre 1.552.-
13123 pr.mdr
fælles ca.4500.brf kredit 3580
indtægterne efter skar
tilbage eter fællesudgifter 8080.-
og det er uden varme,el,tv,forsikringog bare at leve.
så ryger hustrubidraget 1552
boliglån 2221
mister ialt 3773.-13123=9350
så har jeg ikke råd til en lejebolig,varme,lys,evt vandafgift og bare leve med verner.
så,kære begge to
jeg vil kæmpe for bidraget,og har jeg kræfter med tilbagevirkende kraft
og en anden stor sag.
om nogle obligationer indsat på min konto,en bodelingsoverenskomst,som sagsøren i retten ,ikke lige .
hvis jeg får,lov til at,søge biraget med en forhøjelse for nogen tid tilbage,betaler jeg af egen lomme for undersøgelsen...
1000 tak fordi i gad læse min smøre
p.s.det er nok derfor jeg,så tit er på h.g p.t en . en form for .eskapisme .
1000 tak for jeres svar
hilsen
vibeke
mar 2014
Held og lykke, død ærgerligt når man ikke har fået sig sikret godt nok fra start.
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Og misforstå mig ikke, jeg havde også kæmpet for hvad jeg havde ret til og det synes jeg du skal blive ved med.
Men man kan altså GODT klare sig for 9350kr...det er noget mere end de fleste studerende får. Endda mere end su med su-lån. Og omtrent det samme som kontanthjælpsmodtagere får. (mener jeg)
Og folk klarer sig da
mar 2014
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
I er blevet skilt og har ikke noget med hinanden at gøre mere, men du vil godt have hans penge.
Jeg ved godt du har ret til det men jeg synes stadig det er usmageligt og at det fastholder jer begge i et forhold der for længst er slut.
Det næste jeg skriver er ikke ondt ment... Faktisk er det ment som en hjælp..
Med al ære og respekt... Vibeke hvis du taler som du skriver og du i tilgift var forvirret og nervøs så forstår jeg godt man kan få tanken at du har været beruset
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 13
aug 2011
mar 2014
hvis du har været gift og der har været stor forskel på muligheden for at tjene penge, den ene er fx hjemmegående, kan man ved skilsmisse få tildelt en økonomisk "støtte" det kaldes hustrubidrag fordi det oftest er hustruen som har gået hjemme eller kun arbejdet lidt..
mar 2014
aug 2011
mar 2014
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Selv hvis beruset...har det så ændret på at man under ægteskabet måske har haft mindre behov/mulighed for...at skaffe sig indkomst dengang og i fremtiden?
Altså har man ret til bidraget har man vel ret til det...om man så var fuld en dag eller ej?
jan 2008
jeg var IKKE beruset ,hverken under eller før retssagenn r
mn en mit sind var i kaus.
og det blev den,efter det kom frem at sasøgeren efter nr.2 skilsmisse,måtte aflevere "på en prik" 1 mill+15000000.
de vae gift i 10 år.
jrgv ar gift mred sagsøgerebn i 17 år
mange hilsner
vibrkr
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
jun 2006
Hvis de har haft et hus sammen med en friværdi på 2 millioner og han overtager huset, jamen så skal hun naturligvis have 1 million for huset.
Jeg tror du har for mange nuller på... Du skriver at hun har fået ialt 16 millioner
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 905
Jeg tror det bedste vil være at du får dig en rigtig god snak med din advokat. Stoler du et hundrede procent på din datter, så hav hende ved din side altid, hvis muligt.
Om du skal opgive eller ej vil jeg ikke lade sagen komme ved. Nogle sager i livet er principsager uanset udspillet. Nogle VIL man vinde for at "prove them wrong" og hvis dét er det du vil kæmpe for, så skal du selvfølgelig gøre det.
Find ud af hvem der har ment at du har været beruset og rådfør dig med hvad du skal gøre herfra. Du kan ikke bevise at du ikke var fuld, men de kan altså heller ikke bevise at du var fuld. Det er lidt en påstand mod påstand, så for mig heller det ikke en meter.
Held og lykke med det hele Vibeke, jeg håber at du kommer ud hel og med et lettet hjerte og sind
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
jan 2008
tusind tak,for dit i den grad ,afsindige "vidunderlige" svar på mit emne
"'det har jeg haft meget stor glæde af,at læse"
nu har jeg tilfældigsvis set at du er 31 år..
jeg ville ellers tro,at din alder nærmest var omkring de 13 år.
forfærdelig ked af at du ikke kan læse sjhnlæhjkruiasæklhkjk,altså "sla fejl"
Hvis du ikke er i arbejde,eller søger arbejde,så sørg lige for at få testet din IQ,på
dit evt.(hvis du altså har sådant et)cv,så en evt.arbejdsgiverved , lige hvilken slags arbejde du er egnet til .
vibeke
men stadig væk mange tak for dit "seriøse" indlæg,vedr.mit emne
aug 2008
jun 2014
Hun lyder til at ville dig det bedste og forsvarer dig tilmed..
jan 2008
læs lige pixis indlæg,især det sidste,til mig
t
jan 2008
mange tak for jeres venlige svar.
Det var lige dem jeg manglede
venlig hilsen vibeke
jun 2006
aug 2008
jan 2008
men gider ikke beskæftige mig med en,der bla.skriver
thi thi,hun er 70 år gammel,og kan ikke stave,og var åbentbart beruset under retssagen men pixie tilbyder da en panodil
Det er forøvrigt for sent nu og div blodprøver oraklet foreslog altså en blodprøve,også for sent nu
Retssagen
og så lige en var den 15 oktober 2014
vibeke
jun 2006
jan 2008
NEJ,man har IKKE ret til en bisidder,ved et lukket retsmøde,bla.fordi det handlede om sagsøgers økonomi
ja,havde en veninde med,MEN hun sad udeforan retssagen.
i sådan en sag er der
dommmer
sagsøgers advokat
sagsøgerens advokat
og en notar.
så,du må læse lidt jura,før man udtaler sig kategorisk.
vibeke
aug 2008
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
Det er en meget ulykkelig situation du er havnet i, og jeg er slet ikke i tvivl om at du ikke var beruset, sådan som det er antydet af advokaten.
Jeg er til gengæld sikker på at det kaos du oplevede påvirker dig langt mere end kun til retsmødet.
Bed din datter om hjælp, til at finde en måde at tackle dit kaos. Jeg vil foreslå at I tager din læge med på råd - for det kan være du der, kan få en forståelse for din situation og få hjælp. Det er ingen skam at bede om hjælp og du vil ikke være den første, der har brug for stødte til at komme igennem en belastende tid.
Jeg håber inderligt at du får al den hjælp og stødte du har brug for - og har du brug for at skælde ud på mig for at skrive det her - så ved jeg at det er dit kaos der taler, og så må det være sådan.
Men mest af alt: Bed om hjælp! Det vil gavne dig.
jan 2008
nej gider ikke læse om jeg er en gammel kone på 70 år
der er ordblind.:
endvidere skriver pixie også
når udsættelsen,først sker i marts d.å.,fordi jeg var fuld,den dag retten blev sat
så bær da over med en der bliiim,oog tydeligsvis ordblind,stresset,og måske beruset thi thi
vibeke
jun 2006
Hun giver "os andre" en røffel på dine vegne.
Hun skriver vi skal behandle en ældre dame ordentligt og at evt ordblindhed skal man ikke mobbe nogen med.
Hun skriver at det er vildt at udsætte mødet helt til marts og at hvis det tager så lang tid for nogen at blive ædru så er panodil nok nødvendigt... sagt i spøg og ikke for at udstille dig.. hun udtrykker at advokat og dommer er langt ude.
jun 2006
hun skriver
Ihhhhhhhh for pokker så opfør jer dog ordentligt
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.885
Derfor er jeg meget bekymret for dig, jeg håber virkelig at du vil gå til lægen, eller der er nogen der kan hjælpe dig.
Dette er ikke skrevet i nogen ond mening, men fordi jeg har tænkt meget på dig, den sidste tid, selvom jeg kun kender dig her inde fra, har jeg tit fået et smil på læben over Verner, og det er kun med et godt hjerte, at jeg siger, at jeg er bekymret.
jun 2014
Vibeke, jeg kan se at du bor i Storkøbenhavn. Jeg selv bor i København. Hvis du på noget tidspunkt har brug for en udefra, så er du mere end velkommen til at tage kontakt.
Det lyder ufatteligt sørgeligt det du er igennem lige nu. Jeg håber inderligt at din datter støtter op omkring dig et hundrede procent.
jun 2014
Begge mine forældre er ordblinde. Jeg tager sgu hatten af for at man tør at ytre sine meninger offentligt, selvom man er usikker i stavningen.
Hvis man vil og gider at tage sig tiden til det, så kan man sagtens forstå Vibekes beskeder.
mar 2008
Så jeg tror bestemt ikke lige, at det er det der er galt.
jun 2014
jun 2014
Synes faktisk slet ikke at der er noget galt med stavningen og heller ikke i emner oprettet for nyligt?
mar 2008
Men jeg bliver bekymret når jeg kan se stor forskel på de gamle tråde og så de senere.
Men du har helt ret, der skal være plads til alle uanset, hvordan man staver osv.
Jeg skriver kun som jeg gør, fordi jeg er bekymret.
Hvis jeg ikke har læst nogen af trådene fra før hen, så ville jeg ikke tænke over det, på den måde som jeg gør nu. Men jeg vil give dig ret i, at tone har været hård, den sidste tid, og det er jeg enig i ikke er okay.
Men jeg er som sagt bare bekymret.
jun 2014
Pixen skriver selv lidt i øst og vest og bruger nogle ord og vendinger jeg ikke selv ville have haft brugt. Jeg kan måske godt forstå hvis Vibeke har misforstået hendes indlæg, selvom at Pixen ihærdigt blot prøver at hjælpe.
jan 2008
helt rigtigt,burde ikke lægge div.problemer ud her på tråden,som du skriver.
Iøvrigt,havde jeg sat mit indlæg under off tropic.
Slut med den tråd
h.g.,er et glimrende forum,hvis man har spørgsmål,vedr.hunde realterede spørgsmål.
men vil som sagt fremover,holde mig langt væk fra off tropic.
vibeke
jan 2008
tak for det du sagde" i kedsomhedens lys"!
Ja,forstår godt nogen synes visse indlæg er dødkedelige,sådan har jeg det selv.
og selvfølgelig,ville jeg som udeforstående,også tænke
å,gud,skal man/jeg nu læse en hel privat "smøre" igennem,og tage stilling,om man skal svare eller ikke svare.
tak for dit indlæg
venlig hilsen
vibeke
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.172
det sker sker nu jævnligt at ordblindheden variere, og det er da selfølgelig fint nok.. man skal bare ikke bagefter klandre alle andre der måske ikke lige holder med en.. og kalde folk for onde og hvad man ellers kan finde på.. og den person der så rent faktisk forsøgte at stå lidt op for TS er så den der næsten er blevet svinet mest til.. TS læser ting på den måde der lige passer bedst, og svare ligesådan..
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.172
jeg har også selv været på HG i en situation hvor jeg nok også var lidt.... ordblind...:O
så det er jeg godt nok ligeglad med.. men man skal bare passe en del på hvad man får skrevet når man er ... ordblind.. og være gammel nok til at komme med en rettelse eller to når ordblindheden har fortaget sig!
jan 2008
ja,hvorfor ikke springe et død sygt indlæg over,hvis man ikke l.ige gider læse det.
det gør jeg da selv
hilsen
vibeke
jan 2008
jamen,det er jo det jeg prøver på,at holde på min ret
plus et par "håndøre" mere.
men det er satme svært,at skulle stå i en retssal,med et menneske man har kendt i en menneskealder,og være "straight".
og tænke,at han i virkeligheden,efter sagerne kom frem,at han faktisk altid har været en dum skid.
Det var en svær kamel at,sluge i retssalen,for LUKKEDE døre,.
tak for dit svar
hilsen
vibeke.
jan 2008
nej,nej var aldeles ikke beruset til retsmødet,tog ikke engang,den beroligende pille lægen havde givet mig,var bange for at falde i søvn.
men for nu at være bare lidt humoristisk,i denne her sag.
havde jeg taget pillen,og hørt om hans økonomiske finanser,så var jeg nok vågnet op med et brag.
men,der skete det, at min næse(det gør den stadig),begyndte at dryppe
,klart vand,der konstant dryppede,og som den "fornuftige" jeg er,havde jeg en toilet rulle i min taske,og den fumlede jeg med konstant,Også i vidneskranken,stod jeg med papir fra toiletrullen,og tørrede,og tørrede mit snudeskaft.
Mener,jeg ikke foran en dommer,2 styks.advokater og en notar,med evindeligt dryppende snudeskaft,og stadig have værdigheden i behold.
så,værdigheden forsvandt,og snuden dryppede.
den beskikket sagde bagefter:
ja,godt naiv har jeg været,fordi jeg aldrig har søgt om forhøjelse,i henhold til paragraf ditten og datten ,og,så stod jeg der med en toilterulle i hånden,i vidne skranken,du er godt nok en speciel klient".
det var ikke lige det jeg ønskede at,hører
tak for dit indlæg
hilsen
vibeke næsen drypper stadig
beskikket forsvarer,tavshedspligt