3.859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Bar regler - tatoveringer Bar regler - tatoveringer

Hej HG smiley

Jeg skal i byen i aften, med en god veninde og et par venner.
Vi skal ned på en lokal irks bar, som jeg har været på maaaange gange (trods jeg synligt har vist mine tatoveringer på hænderne)
Men sidst jeg var der, blev jeg afvist i døren, pga. synlige tatoveringer? (Ny dørmand)

Hvordan er reglerne lige med det? Er det noget jeg kan tillade mig at klage over, hvis jeg bliver afvist i døren i aften igen? Trods ingen regler hænger synligt, det er udelukkende ord fra dørmanden.
Fortalte ham også at jeg havde altså været der inde mange gange, både med og uden dørmænd (Kommer man i en alm. hverdag, er der ingen dørmand) Og det forstod han bestemt ikke, og det var dybt forkert, for jeg måtte ikke komme ind.

Jeg kan godt acceptere deres regler, det er slet ikke det, jeg undres bare over at de er impulsivt er opstået på den måde..
Hvor står jeg henne i sådan en situation her? Kan jeg tillade mig at klage?

(OBS! Ingen kommentar om at jeg har ladet mine hænder tatovere, det er min krop, min beslutning, og som jeg skriver, kan jeg godt acceptere at det kan sætte mig i de her situationer)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bar regler - tatoveringer
  • #2   10. jan 2015 Jeg tvivler på at du kan klage nogen steder. Det er jo helt op til stedet hvad man ønsker i forhold til f.ks. dress code mm. og det kan vel osse indbefatte regler om tatoveringer

• #3   10. jan 2015 Det er jo ikke ulovligt at have dem..
    Det er ulovligt for en dansk tatovør at lave dem..
    Jeg kan jo ikke få bøde, eller blive anholdt for at have dem..

• #4   10. jan 2015 Michelle.

Jeg tænker bare om der ikke er en regel om at dress code skal kunne findes et sted?
    Selve baren, eller hjemmeside osv.. ?

• #6   10. jan 2015 Vi er blevet enige om at tage der hen, før der er dørmand på..
    De kan vel ikke smide mig ud, efter jeg er kommet ind, med mindre jeg opføre mig upassende? Tænker jeg.. ?

• #7   10. jan 2015 Jeg kan godt acceptere deres regler, det er slet ikke det,
    Kan jeg tillade mig at klage?
    Det giver IMO ikke rigtig mening at du vil klage over noget du sagtens kan acceptere smiley
    Men for at svare på dit spørgsmål om du kan tillade dig at klage. Nej det kan du ikke.

• #8   10. jan 2015 Jeg ville klage over at jeg pludselig, ikke må, til trods for at de aldrig har haft den regel, og det aldrig har været et problem at komme ind..
    Så synes jeg det er unfair at de ikke bare laver nogle faste regler, så man ikke står i sådan en uvis situation hele tiden..

• #9   10. jan 2015 i gammel tid kunne det være rigtig mega on at have hvide handsker på, så vil du mega gerne ind var det måske en ide...du kan jo tage dem af ved baren.... smiley

• #12   10. jan 2015 Jeg synes bare det virker unfair, pludseligt at lave en bestemt dresscode, men ikke oplyse om det, hverken på hjemmeside, facebookside eller nede ved selve baren..
    Og kommer jeg ind før der er dørmand, ved jeg ikke at jeg overtræder regler (Da der netop intet info er om det)
    Så jeg har ikke en menneskelig chance for at vide hvad jeg må eller ikke må..

Vi har dog en plan. B, så bliver jeg afvist, eller smidt ud, så går vi ned på en lokal bodega istedet (ikke ligeså hyggelig, men der er alle velkommen)

• #13   10. jan 2015 Selvfølgelig kan du altid klage til ejeren, men hvorfor ikke bare bruge dine penge et andet sted?

• #16   10. jan 2015 Jo, selvfølgelig har jeg overvejet mange scenarier inden jeg fik dem tatoveret. smiley
    Og det er heller ikke fordi jeg vil lave en kæmpe scene nede ved baren hvis de smider mig ud, synes bare det virker lidt sært og unfair, at jeg som kunde ikke har en jordisk chance for at kende reglerne.
    Tråden er lidt for at vurdere hvor jeg står henne i situationen, om det ER unfair, eller hvad det er..

Jeg ved godt at baren selv bestemmer reglerne, og det er også fint nok hvis de ikke vil have synlige tatoveringer (Noget andet er at dørmanden sidst var ret grov, til trods for at jeg accepterede et nej første gang han sagde det)
    Men synes det virker lidt øv, at min aften skal ødelægges på den måde, og jeg er nød til at have en plan B og C, bare for at feste med mine venner, når det nu trods alt ikke før har været et problem at komme ind div. steder.. ._.

• #17   10. jan 2015 stedet kan jo lave nye regler som det passer dem, de an sågar have forskellige regler på forskellige aftener, så at du er kommet ind tidligere har ikke rigtigt noget med sagen at gøre

• #18   10. jan 2015 Sådan er det..
    Min mors eks måtte heller ikke komme ind nogen steder, fordi han havde tatoveringer på både hænder og hals. -Han var så selv tatovør, så han havde reelt set ikke gjort noget forkert, i og med at han ikke havde fået nogen til at gøre det.

Hvis du kun bliver afvist fordi de er synlige må du jo tage et par hansker eller noget på.. Synes det er nogle latterlige regler..
    Bare fordi man har en tatovering eller to på sine hænder, er det jo ikke ens betydende med at man har tænkt sig at futte baren af, eller kaste glas efter folk.

• #19   10. jan 2015 Tess.

Den med handsker er også bare farlig, for snyder jeg mig ind med handsker på, så er jeg næsten nød til at beholde dem på (Så de forbliver ikke synlige), ellers kan jeg vel som andre siger, blive smidt ud for at overtræde regler (Selvom der ikke er oplyst regler)

• #20   10. jan 2015 Ytringsfrihed og bare r... smiley

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #21   10. jan 2015 Jeg har ikke lige læst lær svarene, men kan du ikke dække dem med en ordentlig omgang 'brunkreme' det der man bruger i ansigtet i ens egen hudfarve, kan ikke lige huske hvad det hedder smiley

• #23   10. jan 2015 De fylder en del.. Og har kæmpet med både consealer og foundation før (Med høj pigment) men for det første holder det ikke, da det jo forsvinder når jeg vasker hænder første gang, og så kan det ikke dække helt..

Det eneste jeg kan gøre for at dække, er handsker..

(Ps. meget meget svært at tage billeder af begge ens hænder på samme tid.. -.-')

profilbillede
  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #24   10. jan 2015 Ah ja det hedder foundation smiley ja Okey, kan godt se det ikke bare lige kan dækkes

• #25   10. jan 2015 Isabelle
    Ja. Det er fjollet, men det er jo også kun fordi regeringen gør det til et tabu..
    De fleste mennesker, er faktisk helt cool med det..
    Det er sjældent efterhånden at jeg møder folk med grimme kommentar..

• #26   10. jan 2015 Du kan godt blive bedt om at gå igen når først du er kommet ind..
    Jeg blev engang hevet til side i byen på mit stam-diskotek og bedt om at dække mine tattoveringer mere til næste gang..
    Havde det ikke været fordi jeg hygger mig lidt med den ene dørmand i ny og næ, så var jeg blevet bedt om at gå.. Men de er jo loyale overfor hinanden og derfor røg jeg ikke ud..

• #28   10. jan 2015 Jeg har også set flere billet kontrollører fx. med tatoveringer på både hænder og hals : P ..

• #30   10. jan 2015 Jeg har faktisk set rigtig mange postbude med synlige tatoveringer, og kæmpe sleeves op ad armene.. : P

• #31   10. jan 2015 Du kan ikke klage.

Eller jo det kan du, men du får absolut intet ud af det.

• #32   10. jan 2015 deres bar, deres regler.. lad os bare sige at de sidste lørdag tillod synlige tattoveringer og så beslutter at de ikke vil tillade det denne lørdag kan de gøre det fuldstændig som det passer dem.. så længe der ikke bliver diskremineret

• #34   10. jan 2015 I bund og grund tror jeg at det kommer lidt af sætningen "lige børn leger bedst".

• #38   11. jan 2015 Lige en update.

Vi kom tidligt = Ingen dørmand.
    Og valgte at sætte os nede i den anden ende af baren.
    Så ingen problemer i går : D

Kommentér på:
Bar regler - tatoveringer

Annonce