1.804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Auto mekaniker som pige Auto mekaniker som pige

Jeg har i er stykke tid gået med en ide om at jeg godt kunne tænke mig at blive mekaniker , men jeg ved jo det ikke er særlig nemt som pige at finde en praktik plads , desværre ..

Er der nogen af jer dejlige hundemnnesker som er mekanikere ? Og er i glade for jeres arbejde ? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Auto mekaniker som pige
  • #1   11. jan 2015 nu er jeg ikke mekaniker, men jeg kender en del..

det er ikke kun for piger det er svært at finde en lærerplads som mekaniker. det er det ret generelt.. og ja det bliver lidt svære som pige da der jo så bliver stilet krav om særskilte omklædningsrum som der ikke er så mange der har.. det har jo ikke rigtigt været så nødvendigt tidligere..

Men det er da overhovedet ikke umuligt.. inde på BG er der da et par piger der er færdig uddannet mekanikere så hvorfor ikke.. men HVORFOR vil du gerne være mekaniker??

• #3   11. jan 2015 Jeg har hørt at det skulle være hårdt - men fedt, når først man lige har losset mænnerne i røven.

Jeg har en veninde der svejser i hendes fars firma. De er to kvinder i alt, blandt +/- 20 mænd.
    Hun siger at det er et rigtig fedt arbejde, men at man altså lige skal kunne tåle lidt humor. Hun er så en rigtig drengepige (kraftig bygget med store knogler og bomstærk oveni) og er ikke bleg for at give tilbage af samme skuffe. Hun stortrives på jobbet smiley

• #5   11. jan 2015 Jeg havde muligheden for en læreplads i Brande for flere år siden som mekanikker..
    Desværre ikke den vej jeg gik..

Men der er som sagt lovkrav om separate omklædningsrum..

• #6   11. jan 2015 *Patte* det med særskilt omklædning MENER jeg er et lovkrav. Altså hvis det er et arbejde hvor man skifter tøj. Jeg tror også nok der skal være særskilt toilet når der på en arbejdsplads er begge køn.

• #7   11. jan 2015 Tak smiley jamen jeg synes at det spændene at rode i biler , og kan godt lige hårdt fysisk arbejde smiley

Jeg har en uddannelse i forvejen , men ja har bare lyst til at tage en mere og se hvad der sker smiley

• #9   11. jan 2015 Jeg ved der de nogle stykker i Aalborg som tager piger ind i lære smiley men når der er rift om pladserne i forvejen så bliver det jo lidt en kamp smiley men jeg har heldigvis en del tid endnu til at få søgt plads smiley skal lige ind omkring jobcentret og høre med arbejde ovs , det jo ikke noget ved at uddanne sig ind i en brance hvor der absolut ingen arbejde er at finde når jeg er færdig .

• #11   11. jan 2015 Var det til en kommentar eller var det bare helt generelt ?:) patte

• #12   11. jan 2015 ja det er et lovkrav patte.. nu er jeg selv uddannet i landbruget og der stod vi sgu i forrummet side om side og skiftede inden vi gik i stalden.. det var sikkert også lovkkrav dengang med jeg ved det ikke.. bilernes hus i silkeborg har også haft min. en pige..

men det er jeg mener er at man skal passe på med at tro t fordi det er hyggeligt at stå i et værksted og rode lidt bil og drikke en øl at man så gider være mekaniker... jeg elsker det første. og gør en del i det.. men fandeme om jeg gad at gøre det hver dag.. det er ofte service ting. og bremseskift osv. man står og laver og det bliver virkelig virkelig ensformet MEGET hurtigt..

• #14   11. jan 2015 Tvivler lidt på de krav - så er der da ingen af de små læresteder, der kan godkendes.

Min bedre halvdels arbejdsplads er blevet godkendt til at tage en lærling sidste efterår. Der er et stort toilet (ligner et normalt badeværelse) med plads til omklædning på toilettet. Ingen øvrige omklædningsfaciliteter, men selvfølgelig mulighed for at hænge sit tøj op i fællesstuen/rummet.

Det drejer sig om en cykelforretning ligeledes med salg af knallerter og havemaskiner og med tilhørende værksted.

Personalet er pt. en kvinde, en mand og den nye mandlige lærling, som alle deltager i alle arbejdsopgaverne.

• #15   11. jan 2015 jamen så er toilettet jo bare stort nok til at det er blevet godkendt som omklædning.. du kan tvivle så meget du vil , det er nu altså bare sådan det er smiley

• #16   11. jan 2015 Der skal være særskilt omklædning og toilet til mænd og damer .. Det i hvert falde det jeg er blevet mødt med ..

Ja jeg ved at mange kammerater også siger det med at det hurtigt bliver ens arbejde , og om det er det jeg vil når jeg er færdig også , men jeg tænker at det må jeg jo tage til den tid ? Jeg har heldigvis en uddannelse mere som jeg kan gøre brug af .

• #17   11. jan 2015 Men stadig ikke særskilte, og kønsopdelte som en anden skriver er et krav! Det er faktisk det jeg vil hen på....

• #18   11. jan 2015 hmm hvad er den anden uddannelse du har??

• #19   11. jan 2015 Social og sundheds hjælper

• #20   11. jan 2015 hvorfor bruger du ikke den så?? bare af ren nysgerrighed??

• #21   11. jan 2015 Jamen det gør jeg sådan set også - på deltid , jeg er ved en travtræner resten af tiden .. Jeg synes bare jeg har mod på en uddannelse mere og prøve noget nyt mens jeg kan , jeg skal jo også have i mente at jeg skal have råd til at tage en uddannelse mere , og så skal det til at være.

• #22   11. jan 2015 jaaa både det.. selfølgelig skal man lave noget man er glad for.. men fordi at det ikke koster dig noget at tage en uddannelse mere er det jo stadig ikke gratis..

jeg ville ihvertfald nok seriøst overveje om det var noget jeg rent faktisk ville eller om det bare er fordi det lyder meget sjovt lige nu.. og bare det at du skriver at du må tage det til den tid om du rent faktisk vil arbejde med det er lidt et "Red Flag" i min verden. det gør det ihvertfald ikke nemmere for dem der inderligt brænder for det, at finde lærerplads at man skal konkurrere med dem der måske syntes at det sikkert muligvis er fint nok.. det var bare en lille tanke smiley

• #25   11. jan 2015 Nu har jeg jo til august til at finde ud af om det virkelig skal være det ! Men jeg kunne godt se mig selv i faget , ellers havde jeg netop ikke ville tage en plads.

• #27   11. jan 2015 Det eneste jeg kunne være lidt nervøs for var om det fag jeg kan li og vælger pga jeg synes det fedt at skrifte bremser og skrifte tandrem , og spændene at fejlfinde ovs , om det om 2 år er helt forandret , til den tid er der så næsten noget fysisk arbejde ved det , jeg tager ikke uddannelsen fordi jeg gerne vil 100 stå ved de kæmpe dyre biler og kun lave bilen ved hjælp af en computer , ja det er en del af det , men er bange for hvor vi er om nogle få år .

• #29   11. jan 2015 Ja det kan jeg sagtens følge dig i , det heller ikke sikkert jeg selv gider smiley ..

• #34   11. jan 2015 hvorfor ikke patte??

• #37   11. jan 2015 jeg har en kammerat der fik arbejde som lastvognsmekaniker netop fordi han kom fra forsvaret, det er også min erfaring at det bliver opfattet hovedesaligt som positivt

• #39   11. jan 2015 Men hvad er der galt? ? Det er muligt din tilstand ikke kan ændres men det bliver forsvarets krav.

• #43   11. jan 2015 LP, er du sikker på du har helt til august??
    Er ansøgningsfristen ikke her i marts??

• #44   11. jan 2015 Til grundforløbet ? Åh det har jeg slet ikke tænkt til ! Jeg må skynde mig at få snakket med se folk jeg nu engang skal have fat i .

• #45   11. jan 2015 Altså du må ikke hænge mig op på det, men tænker bare at ansøgningen er der d. 15. marts.
    Men find den skole du vil søge ind på, ring til dem, og bed om at tale med en studievejleder, det er efter min erfaring det nemmeste.

• #46   11. jan 2015 Tak smiley

• #47   11. jan 2015 https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser/personvognsmekaniker
    Her står der at ansøgningsfristen for 9.-10. klasse er 1. marts.
    Under 25, står der de starte to gange årligt, men ingen ansøgningsfrist, men tror bestemt at ønsker man start til august, så er det samme frist som for folkeskolen, evt d. 15. Det mener jeg altid det var før.
    Men ja igen, ring og få fat i en vejleder på skolen, det er klart det nemmeste, de kender også frister osv. Det gjorde jeg da jeg for 2 år siden ville søge ind på HG (med start august)

• #48   11. jan 2015 Og når ja, der kan du også spørge i forhold til læreplads.
    Alt efter hvornår man skal bruge lærepladsen, skal du nok regne med at mange af dem slås op her i løbet af de næste måneder, med start i september. Det i hvert fald det jeg har fået indtryk af i forhold til HG (handel og kontor) uddannelserne.

• #49   11. jan 2015 Ja jeg må hellere lige få ringet og hørt mig ad smiley tak

Kommentér på:
Auto mekaniker som pige

Annonce