{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Oliefyr {{forumTopicSubject}}

Godaften der ude smiley

Sagen er den jeg skal ud og kigge på et hus til leje i morgen til kæresten og mig, det ser rigtigt lækkert ud på billederne og er nærmest flyttet ind oppe i mit hoved smiley
Nå, men til sagen .... der er oliefyr og brændeovn i det her hus, og ingen af os har prøvet at havde oliefyr før og aner ikke om det koster kassen af havde.
Så tænkte jeg at det må nogen af jeres kloge HG'er vide?
Vi har hvor vi bor nu, varmepumper og det er det billigste jeg indtil videre har boet med.

Har overvejet at spørge om godset som ejere huset kunne være interesseret i at betale for en varmepumpe og så vi selv sætter den op (min kæreste er uddannet indenfor varmepumper og har arbejdet en del med det).
Men hvis det ikke er for dyrt vil jeg selvfølgelig ikke spørge.

Så er oliefyr go eller no go?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr
  • #1   12. jan 2015 Oliefyr har de seneste år været ret dyr at fyre med Men olien er faldet en del i pris her inden for den sidste tid
    Og så er det en stor hjælp at i har brændeovn
    Jeg har selv oliefyr ,men venter på at få brugt det sidste olie ,fordi jeg har fået lagt fjernvarme ind smiley

• #2   12. jan 2015 Ja, det er jo nemlig det jeg tænker .. den er billig nu, men hvor længe vare det? Og Jeg har ikke lyst til at sidde med en kæmpe regning. Må jeg spørge hvor stort dit hus er?

ja brændeovnen hjælper en del, den står i stuen kan jeg se på plantegningen, men det er jo begrænset hvor meget den kan varme op.

• #3   12. jan 2015 Mit hus er på 98m2 og ham jeg købte huset af, brugte for ca 12000kr om året i olie Men det var til en pris på ca 11 12 kr pr l.
    Jeg ved så ikke pracis hva olie koster i dag Men jeg fik at vide at jeg skulle regne med ca 6 7000 kr i fjernvarme

• #4   12. jan 2015 Det skal I da tale med ejerene om.
    Det kan være win-win for begge parter

• #5   12. jan 2015 Ja der er jo en væsentlig forskel. Huset vi kigger på er 130kvm, så der er jo lidt mere at varme op.
    Jeg tror jeg vil forhøre mig om den varmepumpe i morgen, det må også være i deres interesse at kunne gøre det billigere for deres lejere.

• #6   12. jan 2015 House - du mener det med varmepumpen? ja, det tænker jeg også, dog er det et gods der udlejer, men de må vel også være interesseret i at kunne gøre det billigere også for de næste lejere der evt. skulle komme.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #7   12. jan 2015 160 m2 og 10000 om året med olie. Det handler om at have radiotorerne stående på et fast niveau og at tage sokker og en trøje på, når det blive lidt chilly.

Er huset ordentligt isoleret, så bliver det ikke mere end 10000 om året for dig at varme. Hos OK kan man få oliekonto, så man betaler af pr. måned og ikke det store beløb på een gang. Og når man så er mere end et år om at bruge tanken, så er der pludselig plus på kontoen smiley

• #8   12. jan 2015 Og nu spørg jeg dumt smiley - Fylder man kun en gang om året eller hvordan?
    Ringer man bare til OK og får en konto?
    Ja jeg er ret blank på Oliefyr området hehe

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #9   12. jan 2015 Nej, men fylder lige før tanken bliver tom. Fyret kan ikke tåle at tanken tørløber.

Man ringer til ok og beder om olie - eller man bestiller online og får nogle rabatter. På sitet kan man også se, hvordan det forholder sig med konto pr. måned.

http://www.ok.dk/privat/familie-og-bolig/fyringsolie/varmekonto-spred-regningen-ud

• #11   12. jan 2015 Tak! Det vil jeg kigge lidt på smiley

• #12   12. jan 2015 Med til økonomiberegningen for oliefyr hører en ikke uvæsentlig elregning, udgifter til skorstensfejer samt oliefyrsservice. Snildt et par tusinde om året. Desuden afskrivning af kedel+brænder. Uuuh-ha-da-da. smiley

• #13   12. jan 2015 C F - dette er kun leje smiley Desværre.

Søren - elregning til oliefyr? Udgifter til skorstensfejer er udlejers udgift samt oliefyr service.
    Det jeg søger svar på er om det er kan betale sig at havde når man lejer eller om vi skal høre om det kan lade sig at gøre at vi sætter en varmepumpe op, da vi ved dette er billigt i forbrug og køre godt sammen med brændeovn.

• #14   12. jan 2015 Udlejers udgifter skal jo i sidste ende betales af lejer, altså huslejeprisen. Oliefyrets pumpe kører på strøm. Det gør ligeledes cirkulationspumpen, som pumper vandet fra kedlen ud i radiatorerne. Mange af de gamle typer kører fuld skrue 24/7/365 - det bliver til noget.

• #15   12. jan 2015 jojo, men derfor har vi jo en fast husleje, så må man gå ud fra et gods med over 150 udlejnings huse har indregnet sådanne udgifter i husleje og styr på tingene.
    Vi får jo ikke en ekstra regning fordi skorstensfjeren har været forbi.
    Men ja, kan godt høre det ikke er den billigste løsning. Jeg høre om de kunne være interesseret i en varmepumpe, det er også noget jeg kender til i stedet:-)

• #16   12. jan 2015 Selvfølgelig får man ikke en efterregning, når skorstensfejeren har været forbi. Udlejer har medregnet denne faste udgift i huslejen. Tro endelig ikke, at det bliver gratis, fordi det ikke er udspecificeret i huslejeprisen. smiley

• #17   12. jan 2015 Tror bestemt ikke noget er gratis - derfor jeg spørg smiley Jeg har ingen erfaring med oliefyr og syntes derfor det er bedst at forhøre mig først. Dette kunne jo også give et afslag i huslejen hvis udlejere ville være villige til at skifte over til varmepumpe.

• #19   12. jan 2015 Ja, der er ingen tvivl om varmepumpe er det bedste - vi er også meget glade for det her hjemme og min kæreste er jo stor fortaler for det nu han er uddannet indenfor det smiley
    Men jeg må høre mig ad imorgen.

Kommentér på:
Oliefyr

Annonce