{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.184 visninger | Oprettet:

Min dværghamster bider {{forumTopicSubject}}

OBS. jeg ved godt at det hører til i gnavergalleri, men der er ingen der svarer mig derinde. Så ville lige prøve herinde på HG også, da i virker meget hjælpsomme når det handler om min hund smiley

Det er sådan at min dværghamster Snudie bider mig når jeg har hende oppe, og det kan nogle gange godt gøre ret ondt smiley

Jeg har hørt at de kan bide når de føler sig utrygge, men jeg synes ikke Snudie virker utryg ved mig?

Jeg er meget stille og rolig når jeg sidder med hende i mine hænder. Hendes bur er et fugle bur med åbning højt oppe som jeg fik af avleren (se på billedet) så når jeg skal have hende ud, er jeg nødt til at komme oppe fra, men det virker hun ikke utryg ved?

Nogle gange sidder hun bare og kigger og snuser lidt, og så begynder hun bare at bide i min hånd. Kan hun gøre det med vilje fordi hun keder sig? Min gamle dværghamster bed

Har i nogle forslag til hvorfor hun gør det og hvad jeg kan gøre for at få hende til at stoppe med at bide?

Håber der er nogle af jer der har forstand på gnavere og kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min dværghamster bider
  • #1   22. jan 2015 Jeg svare dig da derinde :s det kommer an på hvilken art det er


  • #2   22. jan 2015 Jamen jeg ved jo ikke hvilken art det er smiley
    Men hvorfor har det noget med det at gøre? smiley


  • #3   22. jan 2015 Kan du evt se hvilken art det er hvis jeg lægger et billede ind? smiley

  • #4   22. jan 2015 av av det er en være en. smiley

  • #5   22. jan 2015 Beltane: kan du evt se hvilken art hun er ved hjælp af de her billeder? smiley
    Birgit: ja, det er lidt trist smiley smiley


  • #7   22. jan 2015 Jeg havde et sibirisk dværghamster som også bed når den skulle ud af buret.

    Det viste sig at den var syg med en svulst og havde ondt.

    Måske den skal en tur til dyrlægen for et tjek? Eller også må du have hende mere i hænder hvis det handler om tamhed.


  • #8   22. jan 2015 Billede 1

    profilbillede
  • #10   22. jan 2015 Ja, det kunne måske godt handle lidt om tamhed smiley
    Hun kan nemlig heller ikke rigtig sidde stille i mine hænder, hun farer rundt smiley
    Men har lige haft hende oppe, og hun bed ikke denne gang smiley


  • #11   22. jan 2015 Det er ikke unormalt for en hamster at være meget livlig. Det er ikke ligesom en hund smiley

  • #12   22. jan 2015 Billede 2 smiley

    profilbillede
  • #14   22. jan 2015 C.E. Det undrer mig bare, for min gamle sad helt stille i mine hænder, og begyndte at bide i buret når hun ville kæles for, og så når jeg åbnede buret, kravlede hun straks ud i min hånd smiley
    Men kan det måske være fordi at Snudie ikke er så gammel endnu? Tror hun er under et år gammel smiley


  • #15   22. jan 2015 Birgitta: tak smiley
    Det vil jeg prøve at kogge på smiley


  • #18   22. jan 2015 Jeg havde to der aldrig bed og gerne ville putte og 1, mit sibiriske, som absolut ikke gad at være i menneskehænder smiley

  • #19   22. jan 2015 Pia: nu har jeg jo kun en smiley
    Overvejer lidt at skifte snudie ud, men så er der lige to ting ved det:
    1. Hvad skal der ske med Snudie, der er vel ingen der goder have hende når hun bider?
    2. Tror ikke min mor ville blive så glad hvis jeg skiftede Snudie ud, da Snudie har kostet 175kr smiley


  • #20   22. jan 2015 Nu bliver en hamster ikke særlig gammel. Så behold dit hamster og få dig et nyt når Snudie ikke længere er her.



  • #22   22. jan 2015 C.E. De bliver ca 4 år gamle ikke? Og Snudie er ikke engang et år gammel, så der er tre år endnu smiley

  • #23   22. jan 2015 Du burde i virkeligheden slet ikke have dyr hvis dét er din holdning.

    Det er ikke legetøj man bare kan smide væk og købe nyt.

    Sælg din hamster og køb IKKE et nyt smiley


  • #24   22. jan 2015 Hvor længe har du haft din hamster?

  • #25   22. jan 2015 I nogle måneder tror jeg, men jeg har det heller ikke sådan at jeg vil have et nyt... Jeg synes bare ikke at det er specielt fedt at blive bidt... Så jeg leder efter en løsning på hvordan man kan få dem til at stoppe med at bide smiley

  • #27   22. jan 2015 Den vil da bare lige smage på dig fordi tænk nu hvis det var spiseligt smiley Det er eller sød lille en er den har selv haft 4 stk og de bed til at starte med men da jeg havde haft dem i en uge var de alle tamme, den ene skulle selv kravle op i hånden på mig ellers bed den mig den kunne ikke lide at man tog den op 8-) Håber du får den tam fordi det gør altså nas når de bidder en av av


  • #28   22. jan 2015 C.E. hvorfor skulle jeg dog sælge hende? Og oven i købet IKKE købe et nyt? Jeg har haft et dværghamster før, og har ville have et igen i over 1 år, så jeg tror ikke rigtig at jeg gider skulle mig af med det xD

  • #29   22. jan 2015 Må give C.E. ret, når du tænker sådan om dit dyr er du nok ikke den ideelle ejer..

    Men mit hamster Watson, brugte jeg meget tid på at blive helt tryg i mine hænder. Han render rundt på en, og elsker lidt forskellige godbidder. Så tænker at du kan finde noget lækkert hun kan lide.

    Har kun haft ham i et år og er frygtelig ked af at de i gennemsnit kun bliver 2 år.


    profilbillede
  • #30   22. jan 2015 Du skriver selv at du overvejer at skifte hende ud, så jeg citere bare smiley

    Jeg vil bare påpege at det er et levende væsen. Ikke noget man bare får og så smider væk igen fordi det ikke lige passer ind i hvad du gerne vil.


  • #31   22. jan 2015 Maja: hun bider mig hårdt når jeg stikker hånden ned til hende. Måske skulle jeg købe et 'normalt' hamster bur, for det kan være at hun føler sig utryg når jeg stikker hånden ned til hende. Jeg er begyndt at få hende op med en halv kokosnøddeskal (sådan en beregnet til dem smiley fordi det gør sku nas når de bider hårdt ;(
    Men tror du har ret i det med at hun smager på mig, forstår bare ikke hvorfår hun bliver ved smiley har haft hende i nogle måneder nu smiley


  • #32   22. jan 2015 C.E. Hvis jeg overhovedet overvejede at skifte hende ud (som jeg ikke gør) så ville jeg da i den grad ikke smide hende ud! Jeg ville give hende til en af mine veninder hvor jeg vidste at hun ville få det godt! smiley
    Og ja jeg ved godt at jeg skrev det, men det var bare lige noget der lige poppede op i mit hoved som jeg bare lige skrev, ved ikke om du kender det.
    For at være helt ærlig har jeg faktisk aldrig tænkt på at sælge hende xD


  • #33   22. jan 2015 Det er ikke godt at vide hvorfor hun bliver ved prøv at smøre noget surt på dig der hvor den vil bide ellers ved jeg ikke men de kan godt være noget hidsig hehe

  • #34   22. jan 2015 Og ved ikke om du har lagt mærke til det C.E, men det her forum handler om hvordan jeg kan få hende til at stoppe med at bide mig, hvilket også betyder at jeg vil beholde hende smiley

    Maja: det kunne jeg godt prøve smiley


  • #35   22. jan 2015 Jeg skal bestemt ikke gøre mig klog på nogen som helst form for gnaver, men er det ikke noget med, at nogle hamstere altså bare ikke bliver et dejligt kæle-hamster? Det er ikke altid de er ligesom hunde hvor man bare kan sidde og kæle dem. Enten ville jeg få den til dyrlæge og udelukke, at det er noget fysisk, eller også ville jeg affinde mig med, at det altså er et (en??) hamster, der bare ikke bliver sådan et kæledyr som man havde regnet med smiley Hvis du ikke kan affinde dig med, at det måske ikke lige er et dyr som en hund man kan sidde og kæle, så ville jeg sælge det. Men jeg har igen MINIMAL forstand på gnavere.

  • #36   22. jan 2015 Fünke: mit gamle var meget kælen, men de er jo forskellige smiley

  • #37   22. jan 2015 Lucky, du skrev bare, at du "Overvejer lidt at skifte snudie ud", men at din mor måske ville blive sur fordi han havde kostet 175 kr. Så jeg opfattede det også som om, at du overvejer at sælge dit hamster fordi den bider.

  • #38   22. jan 2015 ja man får da kun et dyr (uanset om det er et hamster, hund eller hest) for at have den hele dens liv

  • #39   22. jan 2015 Jaja, det var noget jeg lige 'kom til at skrive' smiley
    Men jeg tror jeg prøver at skifte buret ud, det kan jo være det der gør det smiley


  • #40   22. jan 2015 Lad Snudie blive i buret hvis hun ikke vil ud smiley

  • #41   22. jan 2015 Men så bliver hun jo aldrig tam? ;(

  • #42   22. jan 2015 Det er som skrevet ikke alle der bliver det og du har umiddelbart fået sådan en hamster smiley

  • #43   22. jan 2015 tror ikke buret vil betyde det vilde men det er da vær at prøve held og lykke med den lille en smiley

  • #44   22. jan 2015 Tak smiley tak for hjælpen alle sammen smiley jeg vil prøve alle de godt råd i har givet mig smiley

  • #45   22. jan 2015 Min erfaring er at nogle dværghamstre altså bare ikke bliver så tamme som andre. Jeg har haft to, og den ene var joprdens største kælepot, faktisk så meget at han skreg når jeg stod op, og stoppede først når jeg havde været henne og nusse ham godmorgen smiley
    Den anden gad ikke rigtig der der nusseri , og ville helst bare være i sit bur og blive håndfodret derinde.


  • #46   22. jan 2015 Rikke: skreg den seriøst? smiley
    Det vidste jeg ikke engang de kunne xD


  • #47   22. jan 2015 Jeg har haft flere forskelle racer både sibirske dværghamster, vinterhvid dværghamster, Roborovski dværghamster og guldhamster, gik rigtig meget op i det i flere år også i forhold til avl.
    Din er ikke renracet men en krydsning, sandsynligvis mellem en sibirsk og vinterhvid.
    Alfa og omega er at være tålmodig, hamsteren skal vende sig til dig og din lugt. De skal have et stort bur og ikke de der bitte små nogle dyrhandlere desværre sælger, derudover er det ikke godt at åbningen er i toppen af buret. I starten skal man bare have hånden inde i buret og lade hamsteren komme til dig, hold noget lækkert i din hånd, i starten må den tage det med det samme, med tiden fastholder ud det så den skal gnave lidt af det mens du holder det, en rosin, jordnødder eller kogtkylling unden krydderier er ofte uimodståelige for dem, men tænk småt da det er små dyr.

    Alle mine har været tamme uanset race.

    Dværghamsterne er nemmere at vække i dagtimerne i forhold til guldhamster, ikke at det anbefales at vække den i tide og utide. Hvis I har en gang, køkken, badeværelse hvor hamsteren kan løbe frit uden at gemme sig helt væk, bag et skab eller lignede(de kræver ikke meget plads) så sæt dig på gulvet med den og lad den løbe frit rundt og lad den selv komme til dig, beløn den med noget lækkert når den kommer).

    Jeg havde faktisk en guldhamster som jeg kunne kalde på når den løb frit så kom den hvergang. Så tamme har igen af mine dværghamster været.

    Derudover så er det svært at læse en hamster, men de bider kun hvis de er udtrykke, irriteret(bl.a. hvis dens løberetning hele tiden bliver ændret) eller oplever andet ubehag.


  • #48   22. jan 2015 Jeg har i hvert fald fået indtrykket af, at det ikke er alle hamstere, der bliver tamme. Du kan ikke tvinge dit hamster til at blive tamt, så hvis den bliver ved med at bide, må du altså bare acceptere, at den ikke blev så kælen som du havde troet smiley

  • #50   22. jan 2015 Hov hamster elsker faktisk også at sandbade, det er der bare ikke mange der ved, det er ørken dyr. Så hvis du vil så køb noget chinchilla sand(det er noget særligt ultra fint sand, som er til formålet) og stil en skål ind til den, så skal du se løjer. Hvis du lader den stå bruger den det nok som toilet, så lad være med det.

    Hvis du køber nyt bur, så skal det helst være en med et stort bundareal, da de elsker at grave. Det er fint at have forskelligt legetøj, så du kan bytte rundt og skifte ud, det er nysgerrige dyr.


  • #52   22. jan 2015 Undskyld, men hvad er det med folk og deres behov for at give deres dyr menneske slik! Forstår det simpelthen ikke.

  • #53   22. jan 2015 Aboutmydogs:
    Snudie har et 'bad' med chinchilla badesand smiley


  • #54   22. jan 2015 Jeps min ene dværghamster skreg/knirkede når han ville have opmærksomhed, han stoppede med det samme man nussede ham.

  • #55   22. jan 2015 Det har noget med det at gøre at nogle arter (Vinterhvid og Cambells) kan finde på at bide først og spørge bagefter

    Mens Roborowski ret sjællendt bider, så hvis det var sådan en ville jeg få den tjekket hos dyrlægen


  • #56   22. jan 2015 Og så er det ikke racer, men arter..

  • #57   22. jan 2015 Beltane: Sandt, jeg har vist bare været ude af "hamster branchen" i alt for mange år, så kunne ikke lige komme på det. Men ja, arter.
    Hundene verden har taget over her smiley


  • #58   22. jan 2015 Når jeg har fået nyt hamster ind af døren har jeg fra dag to af alt tid sat med buret forand mig med hånden inde i buret for jeg bare starter med at kaste noget rigtig lækkert mad hen i nærheden af hamsteren hvor jeg til sidst er endt på med at have noget lækkert foder i hånden hvor den tilsidst er blevet tryg nok til at side i min hånd og spise først der efter er jeg begyndt at tage den ud fra buret

    Hvor jeg med hjælp af mine ben og en dyne har lavet en cirkel den kunne løbe rundt i hvor jeg lige så stille har vender den til at blive rørt ved ??


  • #60   23. jan 2015 Kan kun sige på med MUNDKURVEN!! Hehe Ku altså ikke lade hver

  • #62   23. jan 2015 Cookie: når jeg tager hånden ned i buret hænger hun sig næsten fast med tænderne (bider endnu hårdere smiley så jeg tror ikke hun kan lide det smiley

  • #63   23. jan 2015 Miss G.B.B.R. :
    Ville ønske der fandtes mundkurve til hamstre xD


  • #64   23. jan 2015 Når den bider dig, når du stikker hånden ned til den er det helt sikkert fordi den ikke er tam endnu, føl den fremgangsmåde jeg har beskrevet så skal den nok blive tam hvis du er tålmodig nok og hamsteren ikke er gammel.

Kommentér på:
Min dværghamster bider

Annonce