961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Smelte arveguldet om. Smelte arveguldet om.

Nu er der kun mig og min søster tilbage og vi har jo arvet vores forældres vieselsringe, samt en kæde min far havde dem i, en stor guldring ( min fars) og en del guldringe der har været min mors. ikke det store eller vilde.

Min søster vil gerne have det smeltet om, så vi får en ring hver, med enten deres intitaler på, eller et hjerte for dem hver, altså 2 hjerter der går ind hinanden.
Vi har en aftale med en guldsmed vi skal mødes med i morgen.

Men jeg er lidt ved at få kolde fødder, jow jeg ved godt at vi ikke kan bruge det.
Det ligger også bare og samler støv i mit pengeskab, men på den anden side, det var jo deres vieselsringe ... smiley

Hvad synes I ? har gjort lign ? eller ville I gøre det ? hvorfor ? og hvorfor ikke ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smelte arveguldet om.
  • #2   16. feb 2015 Jeg synes faktisk at det er en ret smuk tanke. Hvis det skulle smeltes om for at tjene på det var det noget helt andet. Men det der er jo for at i begge kan have jeres forældre med jer over alt. Virkelig en god idé i min bog

• #3   16. feb 2015 Jeg syntes det er en fantastisk ide, for på den måde kan I jo netop få det brugt, og det er jo stadig jeres forældres guld. På den måde kan I have en del af dem med jer hele tiden.

• #5   16. feb 2015 Helt enig med de andre. Det er en rigtig fin tanke. På den måde kan de jo være "med jer" hele tiden, frem for at samle støv i et pengeskab.

• #6   16. feb 2015 Jamen det er sikkert også det bedste, så vi kan bruge det, og sende dem en kærlig tanke, når vi har det på smiley

Noget andet er, at jeg har et lille guldstjernetegn, jeg fik i dåbsgave af min mormor, selve *øjet* til kæden er så slidt at jeg ikke tør have den på, fordi jeg er bange for at det knækker helt i gennem smiley
    Tør jeg lade guldsmeden lave den ? kan det laves ?

• #7   16. feb 2015 Jeg synes det er en fantastisk ide - noget jeg selv kunne finde på at gøre.

Og ja hvis du stoler på din guldsmed ville jeg ikk have nogen problemer med at få øjet lavet

• #8   16. feb 2015 Fantastisk idé, så får I noget som vil går med og samtidigt har i jeres forældres ringe på. SMUKT

• #9   16. feb 2015 Det tror jeg da sagtens en guldsmed kan lave. Der findes så super mange dygtige guldsmede derude, som både kan fikse ting der er i stykker, eller lave noget nyt helt fra bunden. Så tag den da med, og så hør deres vurdering. Så kan du jo altid vælge at tænke lidt over det bagefter smiley

• #12   16. feb 2015 Jeg syntes det er en god ide I kan få lavet nogle meget smukke ringe
    Jeg har fået min mormors vielsring lavet om, hvor der er sat en lille sten i ,For mange år siden Men jeg tror i vil blive glad for dem smiley

• #13   16. feb 2015 Tusind tak for svar smiley

Nu glæder jeg mig til at komme derop i morgen smiley

• #15   16. feb 2015 Min yndlings ring er min mormor og morfars vielsesringe, som er smeltet sammen og en Rubin er i.
    Jeg har dem altid med mig, jeg tænker på dem begge hver gang!
    Jeg har min mors og fars vielsesringe også, dem skal jeg have smeltet sammen, enten den dag jeg selv skal giftes eller "bare" have sat en diamant i .. - Det har jeg ikke besluttet mig for endnu smiley

• #16   16. feb 2015 Keis guld og sølv i vordingborg smiley jeg ringede i dag og lavede en aftale om at vi kom der over i morgen smiley

• #17   16. feb 2015 hej tante gurli der kan sættet et nyt øsken på og ideen med en ring, eller to er en meget brugt ting jeg har været i guldsmedeforretning(er) i over 40 år og ofte vejledt kunderne til den bedste løsning.
    Nu er jehg folkepensionist som det smukt kaldes.
    hilsen Ane

• #18   17. feb 2015 Min mormor fik hendes ring og hendes mands ring smeltet om til én ring, med en sten i, hvilket jeg synes er en smuk måde at bevare morfars ring på. Han døde desværre alt for ungt og for vel 25 år siden nu.

Synes det er sådan en god idé, en måde at få glæde af det på og mindes dem smiley

• #19   17. feb 2015 Vi har været deroppe, vi smed mine forældres vieselsringe, min fars kæde, min fars ring ( som jeg troede var fake ) og 2 af min mors ringe på bordet, der var guld for ca 13,000 kr omregnet i deres vægt. alt sammen var 8 karat, dog var den ene af min mors ringe en 14 karat.

Vi får lavet 2 ringe med hjerter på, og det koster os 2000 kr hver for at få dem lavet.

• #21   17. feb 2015 Batdog : vi får lavet en skabelon, så vi kan se hvordan det ser ud, vi vil gerne have 2 hjerter der sidder ovenpå ringen, og de skal gå igennem hinanden i buen smiley

Ved ikke lige om jeg forklare det rigtigt smiley

Jeg ville også have lavet min egen vieselsring, men det var mere tricky, det kunne de ikke bare lige pgå det mønster der er på den smiley den er for lille, og skal laves større .

Kommentér på:
Smelte arveguldet om.

Annonce