{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Respekt forbeholdt store hundeejere ? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skriver jeg dette indlæg for at for at høre jeres mening og holdininger.
Jeg har tit oplevet at folk ikke tager mig alvorlig da jeg ejer en lille hund og derfor ( efter deres mening ) INTET ved om "rigtige" hunde, jeg har også oplevet i flere debatter herinde i tidens løb at folk ikke tager småhunde ejere alvorlige og tit nedgører deres meninger med kommentarer "bare vent til du selv får en rigtig hund" osv.
Jeg lægger enda mærke til at denne slags nedgørelse tit rammer folk i "mine sko" Dvs. unge mennesker som har købt en modehund.
Jeg kender til flere profiler herinde som har valgt ikke at skrive deres alder på, af samme grund og må sige at det har vist sig at være en god idé da folk har mere tendens til at lytte til en de ikke kender alderen på end til "den lille tøs"
Men kan det passe at vi ( ligesom muskelhunde ejere ) skal skæres over en kam ?
Kan det måske tænkes at der rent faktisk findes nogle småhunde ejere som ved hvad de snakker om ? også selvom de har deres alder imod dem ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Respekt forbeholdt store hundeejere ?
  • #1   7. sep 2006 jeg kigger ikke alder eller hunderace, men mere hvad personen skriver smiley

• #2   7. sep 2006 De findes helt klart Sabina..... Jeg har en datter på 11 der ved mere om hunde end mange af mine naboer.

Hun gløder for hunde; de har dem bare, hvis du forstår hvad jeg mener.

• #3   7. sep 2006 Sabina: Jeg kan kun give dig ret i det du skriver. Men jeg vil godt indrømme at jeg ikke kan tage et ungt menneske med en modehund, der er klædt ud som et barn særligt seriøst.... Det er en hund... Forstår du hvad jeg mener.??

• #4   7. sep 2006 Janie F : forstår sagtens hvad du mener, der hvor min stedfar mødes med de andre jægere er der et par hunde som har nogle adfærdsproblemer ( grundet at de ikke bliver motioneret ordentlig pånær et par dage op til jagten ) og hvis jeg prøver at komme med evt. metoder at forbedre dette på blive rman pænt fejet af vejen.... mens hr. bondeknold der sidder med min hund kan give lamme råd som "du skal bare vise hvem der bestemmer" "Lad hunden blive nede i kælderen når du ikke er hjemme" og andre råd som egentlig ikke løser problemet ( for hunden i hvert fald ) bliver lyttet til med stor respekt....... .... dette kan godt pisse mig lidt af...

• #5   7. sep 2006 For mig er en hund en hund - uanset størrelse. En ansvarlig og fornuftig hundeejer handler for mig ikke om alder, tværtimod.

Bare se på Rikke herinde, med den dansk svensk gårdhund Mille, hun er et af de mest fornuftige mennesker herinde - og hun er altså ikke mere end 14 år gammel....

Men jeg giver dig ret i, at der tit kommer nedladende kommentarer til mange ejere af små hunde - men nogle mennesker ved jo bare ikke bedre, desværre.

• #6   7. sep 2006 J.K : jeg kan heller ikke selv tage disse "Paris Hilton" kopier.... men igen, de findes indenfor alle hundestørrelser...
    Ved muskehundene er det "de seje gutter"
    Ved ældre damer er det "tæppetisserhundende der bestemmer" osv. osv.

Kisser : jeg ser nemlig også flere småhunde ejere ( IRL ) der interresserer sig mere for hunden og dens velfærd end familier med store hunde.... og derfor forkommer det mig mærkeligt at man kan blive nedgjort pga. sit valg af hund ?

Jeg kunne sagtens have købt en stor hund i stedet for Shorty, men nu valgte jeg hund ud fra hvad der passede mig bedst og ud fra hvilken race jeg bedst kunne give hvad denne race forlangte.
    Det synes jeg tit at folk glemmer om de småhundeejere... måske har de ikke købt racen for at være trendy eller fordi de ikke kan håndtere en stor hund, MEN fordi de tænkte sig om og købte en race som de kunne give hvad den forlangte...

• #7   7. sep 2006 Kisser : ja, der kan man bare se.... vil gerne indrømme at jeg er "begynder" i hundeverdenen i forhold til de mennesker man møder herinde, men jeg er her jo også for at lære smiley
    Men kommer man ud i den virkelige verden er jeg forbavset over egentlig at finde ud af hvor lidt størstedelen af danmark har sat sig ind i det at have hund.

• #8   7. sep 2006 Kisser : nok egentlig ikke så mærkeligt, når man tænker over det, det handler om en slags logik, er man ung, har man ikke haft så meget tid til at vise hvad man kan. Er man knap så ung må man, logisk set, have høstet sig nogle erfaringer. Her halter det bare for går man meget op i noget, så kan man høste erfaring på rekort tid. Der findes jo osse dem der vandre gennem livet med lukkede øjne og ører, fordi de mener at vide alting i forvejen !
    Sidst, men ikke mindst, så kig på hundeverden, ikke mange hvalpe er alfaer vel *G*

• #9   7. sep 2006 Sabina : du og dine indlæg har min største respekt og det har intet med din alder eller din hund at gøre.
    Jeg får først tanken at checke folks alder, når jeg vil vide om jeg bør tage et spørgsmål seriøst eller ej, jeg kan bedre med de uerfarne end med de "dumme"

• #10   7. sep 2006 Lidt morsomt så at læse denne tråd, her er det de gamle der alle er på en bestemt måde. http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=58464
    Så trøst dig, der er altid lidt generalition til dig, hele vejen gennem livet *GGG*

• #11   7. sep 2006 Vinnie : takker for dine ord smiley

...sad selv lige og bladrede den anden tråd igennem og selvom det er synd for tøsen så kunne jeg heller ikke lade være med at grine over hvordan alle de ældre lige blev pløjet over en kam der i *gg*

• #12   7. sep 2006 Sabine: Jeg er helt enig i det du skriver.
    Vi bliver rigtig tit sat i bås som nogle Paris Hilton typer og uanset om vi prøver at lære eller måske lære fra os bliver vi fejet af vejen.
    Jeg synes ikke det er så slemt her inde på forummet, men irl sker det dagligt.
    Jeg har haft svært ved at træne min hund, fordi ingen rigtig gider tage os alvorligt når vi møder op, og spørger jeg om noget synes jeg altid der kommer en kommentar rettet mod min alder og valg af hund.
    Jeg synes de ejere af små hunde der forholder sig passive og lader være med at træne deres hunde ofte får større respekt og mange opfatter dem som at have fundet deres rigtige plads (de mener nok at ejere af små hunde ikke har rigtige hunde og derfor skal blande sig udenom "når de voksne taler")
    Og så omvendt, når jeg kommer gående med min mors riesen, så bliver jeg stemplet som en lille tøs der prøver at være sej med en stor farlig hund.
    Jeg kender utrolig mange mennesker med problemhunde, der intet gør ved det og har en meget gammeldags holdning til hundehold, men fordi de ejer en labrador, jamen så må de da have styr på hvad de laver.
    Jeg er helt indforstået med, at det at vælge en hund fordi den er på mode er forkert. Men er en labrador ikke også en modehund og ofte bliver valgt af samme årsag? Fordi man vil udstråle at være den perfekte familie? Her bliver de også brugt som et image, en potensforlænger.
    Jeg tror mange førstegangshundeejere vælger en modehund, fordi de ikke kender så meget til racer. Modehundene vil være dem man oftest støder på, så sandsynligheden for at de møder en af dem og bliver forelsket i en af disse racer, vil være større. Men vil de være dårligere hundeejere af den grund?
    Jeg kan slet ikke forstå hvorfor folk skal stemples med deres valg af hund, i stedet for f.eks. hvordan de opdrager deres hund og hvad de bruger den til. Hvorfor er man blevet så racistisk? (ikke mod mennesker, men racen af hunden)
    Hvis hunden har det godt, trives, er velpasset, velstimuleret, elsket og ikke lider overlast af nogen art, skal man så stadig blande sig, bare fordi de har valgt en race, som mange andre mennesker også har valgt og måske ses i tv hyppigere end så mange andre?

• #13   7. sep 2006 Vanja : kanon godt skrevet og kan kun give dig fuldkommen ret.

• #14   7. sep 2006 Sabine - Tak smiley Synes det er noget folk burde blive gjort opmærksom på noget oftere. Det sker at de gør, men det er altid som noget "det er så synd for mig" og det bider folk ikke på.
    Men kun ved at argumentere for det og forklare vores sag kan man komme det til livs. Synes ikke det hører nogen steder hjemme og det gavner ingen, og mindst af alt hundene.

Kommentér på:
Respekt forbeholdt store hundeejere ?

Annonce