{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Arbejdsdagens længde {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig på hvor lange dage "normale" mennesker har smiley

For mig er det normalt med alt fra 7 timer til 12, 15 og 17 timers vagter.

Så er det nogen begynder at øffe noget med 11 timers regler osv.

Er der nogen af jer der har dobbeltvagter, som jeg feks har haft idag... kl 7-22

Vi han godt have dobbeltvagt 2 dage i træk..
feks 7-22 lørdag og 7-22 søndag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdsdagens længde
  • #1   19. apr 2015 Det kommer jo an på ens arbejde smiley

Jeg er kontorelev i staten og har 7,5 time +/- om dagen.

Da jeg arbejdede i køkken var det 8 timer pr dag...var der aften arrangementer eller bare rocker travlt hed det 8-10-12 timer. Men ikke som noget fast.

• #3   19. apr 2015 Min kæreste arbejder fra ca. 8 til ca. 16 man-torsdag. Fredag fra ca. 8 til ca. 15.30

Han er bogføre, og arbejder i hans fars firma, plus han også har et lille bogføringsfirma selv ved siden af smiley

I hans fars firma er der kun ham (og hans far) ansat, så det er ret fleksibelt smiley

• #4   19. apr 2015 Nu er jeg tjener og kan også har rigtig lange vagter. Normalt har jeg kørt hel vagter 11 til luk (kl. 22) ca. Men har også igennem tiden været oppe på 15-20 timers vagt pga. Sygdom. Vil Dog sige jeg har haft gode chefer der ikke har udnyttet en og sørget for at 11 timers reglen blev overholdt. Undtagelser er da sket.
    Jeg synes egentligt det er rart med lange vagter så man også har hele fridag i hverdagen også.

• #5   19. apr 2015 jeg elsker også alle mine fridage.
    jeg har 37 timer om ugen i gennemsnit.
    i maj måned skal jeg på arbejde 15 dage..
    Det er da lidt fedt.... Selv om jeg er træt nu og gerne vil hjem i seng

• #6   19. apr 2015 Hvad gør du med hunden på sådan en lang vagt?
    Jeg arbejder 32-34 timer i ugen når ikke jeg er på barsel. Min mand og jeg arbejder forskudt, så hundene er alene i max seks timer.

• #7   19. apr 2015 Malene jeg bor jo ikke alene.
    Vi er også så heldige at både mine og min mands forældre bor i byen og gerne henter eller lufter Zantos hvis der en sjælden gang er dage hvor han kommer til at være alene længe

• #8   19. apr 2015 Der er også dage jeg arbejder 14 - 7 ( aften + nat )
    der er han alene. kl 13.15 - 16.00...
    Det er da ret godt

• #9   19. apr 2015 Jeg har både dag, aften og nattevagter. De svinger meget i længde alt efter hvilken dag og hvilket skift.
    De længste vagter jeg har hedder fra 6.00-15.00.
    De korteste hedder fra 22.30 til 1.00. (Har afspadsere jeg resten af natten).
    Jeg har ALDRIG længere vagter end 9 timer (Med kørsel frem og tilbage er det MAX 10 timer).

• #12   19. apr 2015 Jeg er butikchef og lægger et sted mellem 40 og 50 timer om ugen. De længst vagter er fra 7 morgen til 18. Men jeg bestemmer jo meget selv.

• #13   19. apr 2015 Bugsy det er ikke kollegaer der øffer...
    Det er familie.
    Og lige mit erhverv bliver nok ikke sådan lige overtaget af polakker

• #14   19. apr 2015 fra 9.00 - 16.00 /17.30..

• #15   19. apr 2015 Jeg er sygeplejerske og arbejder i vagter a 8 timer. Jeg har nogle gange dobbeltvagter, hvor jeg er i dagvagt, tager hjem og sover, for så at skulle i nattevagt. Jeg mener min overenskomst siger at 11 timers reglen må overskrides 2 gange på 4 uger. Jeg vælger selv atjeg gerne vil have dobbeltvagt, jeg kunne også slippe, men skulle så arbejde en anden dag i stedet.

• #16   19. apr 2015 Mine vagter er normalt 8 timer. Vi kan så blive pålagt at blive i 8 timer til (16 i alt) Så har vi fri i 8 timer og så er det på job igen i 8 timer.

• #17   19. apr 2015 Nu har jeg kun deltid, så ved ikke hvor relevant det er.. Men mine vagter er enten på 5, 6 eller 7 timer. En gang i mellem kan de godt ryge op på 8 eller 9 timer. Yderst sjældent 10. Jeg vælger dog selv hvilke dage og hvor mange dage i streg jeg ønsker at arbejde smiley

• #18   19. apr 2015 alt er relevant og mange tak for jeres svar.
    Jeg kan se at det bestemt ikke kun er mig der har lange vagter

• #19   19. apr 2015 Det er bestemt ikke kun dig. Det sker også at jeg har dobbeltvagt, altså en dagvagt og en nattevagt. Men det er noget jeg bliver spurgt om og ingen tvang. Det sker også en sjælden gang at jeg har min egen vagt, kører hjem og lufter og fodre og kører tilbage og hjælper mine kollegaer. Men igen, er det noget jeg selv bestemmer om jeg vil.

• #20   19. apr 2015 ok.. Jeg bliver sat ud til det. der er dog mulighed for at frabede sig dobbeltvagter.

• #21   19. apr 2015 Arbejder som handicaphjælper og har i gennemsnit to 14-16 timers vagter om ugen. Er lige kommet hjem for lidt siden efter en 14 timers vagt og var også afsted lørdag.

Nu holder jeg så "weekend" til fredag smiley Elsker mine lange vagter og den frihed det giver.

Min mand og to hjemmeboende sønner passer hundene, når jeg er afsted, oftest har jeg dog en af hundene med på arbejde smiley

• #22   20. apr 2015 Jeg fik æren af lange eftermiddag/aften vagter. Det var fra 13.00 til mellem 01 og 03 om natten. Dette foregik på et maskinværksted. Arbejdede der fra onsdag til tirsdag hvor jeg sagde op og tog hjem til aftensmaden. På 7 dage havde jeg skrabet 74 timer ind. Ens 14-dags løn blev meget god men en sølle timeløn på 130kr + efter 18 og efter 24 tillæg var der sq ikke meget i. Sådan et arbejde bliver jo næsten et 24/7 arbejde når man ikke arbejder så sover man og så æder man og så køre man på arbejde igen

• #24   20. apr 2015 Jeg har et par dage om ugen, hvor jeg tager af sted kl7:40 og er hjemme 21:15. Transport, skole, transport, arbejde, transport. Heldigvis har jeg en sød kæreste, som tager tidligt hjem de dage.
    I sommerferien har jeg 11,5 times vagter på jobbet

• #28   20. apr 2015 mine vagter kommer hulter til bulter mellem hinanden.
    dagvagter, aftenvagter, nattevagter, dobbeltvagter på alle måder og fridage. Der er intet system i det.
    Eneste regl for mit vedkommende er mindst 2 fridage efter en natperiode

• #29   20. apr 2015 Jeg får min vagtplan senest d. 15. i måneden før.
    dvs maj planen fik jeg 15. april.

I hvor god tid får I der har skiftende arbejdstider jeres vagtplan?

• #33   20. apr 2015 ha ha W

Min mand har også sine udfordringer med det, men det vidste han da han sagde ja til mig.
    Vi har en familiekalender hængende hvor jeg har skrevet mine vagter på og så skriver jeg den også i hans firmakalender...
    Det fungerer nu meget godt.. Synes jeg

• #35   20. apr 2015 Rengøring fra 5 - 12.30.

• #37   20. apr 2015 Charlie - Vi har ofte mulighed for at tage ekstravagter pga sygdom.. Hvis ingen tager dem kan ledelsen vælge at sige " Du skal" og det kan man ikke sige nej til.

• #38   20. apr 2015 Det er i øvrigt en regl der er helt tydelig allerede fra man underskriver sin ansættelseskontrakt.

Jeg er ikke i det private...

• #43   20. apr 2015 Jeg har sådan et job, hvor det hedder gennemsnitligt 37 timer om ugen og jeg skal helst være på at finde ved min pc mellem 9 og 15. Nogle uger arbejder jeg mindre og andre uger mere. Nogle gange arbejder jeg hjemmefra og nogle gange er det nødvendigt at jeg fx også arbejder om aftenen. Jeg er månedslønnet og får ikke ekstra for at arbejde mere end 37 timer.

• #47   20. apr 2015 Jeg har en fuldtidsstilling men arbejder - stort set - når jeg selv har lyst! Er lige nu på barsel for anden gang men er ellers sognepræst i den danske folkekirke med kontoret i min bolig. Såeh jeg arbejder, når jeg vil, lægger møder/samtaler/begravelser når det passer bedst for mig XD

• #49   20. apr 2015 Er fysioterapeut på 35 timer om ugen, fordelt kl 08.00-15.00 hverdag. Har dog fleks mulighed, så når kæresten er tidlig hjemme, arbejder jeg til klokken 17 og kan derfor gå tidlig på weekend smiley

Kommentér på:
Arbejdsdagens længde

Annonce