2.272 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

udebleven menstruation men ønsket udebleven menstruation men ønsket

Jeg er en kvinde på 37 år der forsøger at blive mor for første gang og i dag er jeg så nøjagtig gået en dag over tiden.
Tog så 2 teste i går men begge med negativt resultalt. Har så taget en igen i morges men med samme resultat...
Jeg var gravid sidste år på samme tid men mistede desværre i 8 uge men da havde jeg ikke styr på min menstruations cyklus så ved ikke hvad dag jeg tog graviditetstesten på,men kan huske at den test jeg tog
om tirsdagen var negativ,men tog så en om fredagen som så var positiv.
Nogen der ved hvad dag man skal teste på hvis men vil være sikker på resultat? Altså,hvis man ikke når at få sit lort

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udebleven menstruation men ønsket
  • #2   24. apr 2015 Ellers tage til lægen, deres tests er mere præcise. En tis-på-pind kan sagtens vise forkert smiley

• #3   24. apr 2015 lægen laver nu også tis på en pind tests, smiley
    men ja du skal noget mere over tid før du kan tjekke det,

• #4   24. apr 2015 min tålmodighed bliver godt nok sat på prøve... og tålmodighed er ikke min stærke side smiley

• #5   24. apr 2015 prøv og test søndag smiley så må du se der smiley men husk på du kan jo komme til at teste pos på en bio

• #6   24. apr 2015 Du kan ikke regne med det, efter kun en dags udebliven mens. der skal nok ca gå 8 10 dage inden du kan være sikker på din prøve Men håber da, at du er gravid , når du gerne vil være det smiley

• #7   24. apr 2015 hvad mener du, Ildermor

• #8   24. apr 2015 Hvis du går og venter på at blive gravid kan du ubevist stresse kroppen. Hvis kroppen er stresset kan menstruationen nemt være flere dage forsinket

• #9   24. apr 2015 åh,magter ikke den ventetid.... smiley
    Ved godt det kan udeblive hvis man tænker for meget over det... men er i gang med fertillitetsbehandling og skal nu her i gang med 4 forsøg...hvis jeg altså får min menses...

• #11   24. apr 2015 Hvis jeg er gravid, ville jeg blive evigt glad og vil have svært ved at lade være med at fortælle det til nogen ??... Men ved man skal passe på de første 3 mdr og da jeg har mistet sidste år i 8 uge, er det "bare" lige de 12 uger der skal overståes

• #13   24. apr 2015 Jeg testede negativ mange gange i starten af denne graviditet
    (Mærkeligt for med mine store børn kunne jeg teste meget tidligt)
    Men det er meget forskelligt hvornår man kan teste positiv
    Og nogle kan bare ikke få en positiv test

Jeg ville vente en 3-4 dage og så teste igen
    Er den stadig negativ og din mens ikke kommet, så ville jeg tage til lægen og få taget en blodprøve

• #14   24. apr 2015 Ej menstrationen er IKKE en velsignelse, det er jo det som bliver udstødt når man IKKE er gravid, jeg er sterilliseret og hader at have menstrationen og ja til daglig siger jeg "mit lort" for det er hvad det er for mig

• #16   24. apr 2015 Altså jeg tror du er alt for fixeret - slap af, tænk på noget andet, lev dit liv, hav sex for sjovt og ikke for at få børn. Jo mere fokuseret du bliver på "graviditet" jo sværere er det at blive gravid.
    Det ses så ofte, at de par der arbejder og forsøger og forsøger de har problemer - når de opgiver og slapper af, så kommer det helt af sig selv for mange.

Smid de skide tests ud, de ødelægger dit humør og styrer dig, gå først til læge, hvis du på et tidspunkt er hoppet et par menstuationer over.

Held og lykke med projektet.

• #17   24. apr 2015 sådan her smiley det er det jeg mener http://www.min-mave.dk/debat/foraeldregrupper/2011/bloedning-efter-positiv-graviditetstest.htm

• #19   24. apr 2015 TS: Jeg håber, du er gravid, men jeg ville lytte lidt til Kennelmor her smiley

Jeg har virkelig heller aldrig set menstruation som en velsignelse, snarere en forbandelse.. Jeg har altid haft hamrende ondt, og så den angst man har, når man fx sidder i møder og frygter at være blødt igennem og ha' et stort koøje bagpå. (Det er aldrig sket dog). Og så kommer det altid, når man skal på ferie eller til fest - eller sådan føles det smiley Og så alle de mange år man skal døje med det..

• #21   24. apr 2015 Menstruation en velsignelse? Jeg synes ikke det er en velsignelse, at ligge med smerter i en seng, i 2-4 dage, kun i stand til at rejse mig, når jeg hver/hver halve time skal på toilet for enten at skifte bind/tampon eller kaste op. Hvis jeg da når derud, inden jeg er ved at besvime. Jo jo, det gør mig i stand til at få børn, og det er jeg da glad for. Men en velsignelse? Nja...

Og til TS - jeg synes du skal lytte til Kennelmor. Slap af, stress ned, prøv at lade være med at tænke over det. Man hører også indimellem om par, der forsøger i årevis, for til sidst at adoptere. Og når de så endelig har adopteret, så bliver de naturligt gravide - måske fordi de ikke længere forsøger så hårdt, men bare slapper af, uden at tænke på det.

• #22   25. apr 2015 Desværre har jeg så lige fået mit lort for et par timer siden så nok spekuleret for meget på det.
    Og jeg har ondt i ryggen/lænden...
    Nå, så må ringe til Fertillitets klinikken på mandag og melde mig til 4 forsøg ...
    Har brugt de 3 første og skal nu til mit 4 hvor jeg skal have hormoner for første gang

• #23   25. apr 2015 Øv for dig , men prøv som andre skriver ,lad være med at gå og tænke / håbe på du bliver gravid , jeg ved godt det er svært

• #24   25. apr 2015 Ja svært at tænke på andet nu jeg er i gang med Fertillitets behandling . Kan kun komme til hver 2 mdr da jeg har valgt en kontaktbar donor

• #27   25. apr 2015 smiley alt held og lykke med fremtiden smiley kender selv frustrationen af at vente på at blive gravid, dog ikke så længe smiley

• #28   5. maj 2015 Min cyklus er på 25 dage så det har jeg styr på... Derfor jeg ikke kunne forstå det ikke var kommet, så derfor troede der var gevinst

• #29   5. maj 2015 Fortvivl ej, men prøv ikke at tænke for meget over det....

Jeg har en veninde der gennem mange år forsøgte at blive gravid. Til sidst opgav de, da lægerne sagde hun aldrig ville blive gravid og aldrig ville kunne gennemgå en hel graviditet.
    Hende og manden begyndte på processen med at blive godkendt til adoption... Fik desværre afslag, da de ikke ville nå at få et adoptiv barn inden manden rundede de 40 år ( ved ikke om den grænse stadig er, det er en del år siden).
    De erkendte, at de aldrig nogensinde ville få børn og havde det egentlig ok med det. 1 år efter var hun gravid med sin Laurits smiley Og senere kom der også tvillinger til smiley Lavet helt natural og født til termin smiley

Med det vil jeg sige, at der er håb, men at psyken kan ødelægge rigtig rigtig meget...

• #31   5. maj 2015 Jeg har to eksempler på, at folk efter at de har adopteret børn fra henholdsvis Afrika og Asien er blevet gravide på naturligvis, så de har både brune og hvide børn. Da de slappede af og ikke tænkte mere på det, da projektet "vi vil være gravide" stoppede, så kom det helt af sig selv.

• #32   14. jun 2015 Nu er jeg jo alene om min Fertillitets behandling. Er single... Så chancen for at jeg bliver gravid med det ene forsøg er jo ret lille... Har nu været til mit 4 forsøg også som desværre også glippede og skal nu til mit 5 i slutningen af denne måned ... Det tærer sgu på en psykisk ??

• #33   14. jun 2015 Når man har prøvet at ens krop går så meget i stykker, at man ikke kan få menstration, så er den altså en velsignelse, når den endelig kommer igen smiley

Også selvom den er forbundet med en del smerter.

Skal man ikke først tage testen når man er gået mindst en uge over?

• #34   14. jun 2015 Btw. held og lykke med det! Jeg håber du har gevinst denne gang smiley

• #35   14. jun 2015 Einstein
    Man kan tage testen førse dag mens udebliver smiley
    Jeg har faktisk testet før med mine 3 sidste, men det bør man ikke smiley

• #36   15. jun 2015 Jeg har aldrig helt forstået det med, at man skal være gået over tid, før man 'må' teste.
    Min mor havde fx menstruation 1-2 gange i starten af sin graviditet, så i sådanne tilfælde kan man vel egentlig godt teste positiv, inden menstruationen udebliver? For min mor ville jo så være 3 mdr. henne, før hun kunne teste positivt?

• #37   15. jun 2015 CTS
    Det er jo en tommelfingerregel
    Normalvis udebliver ens mens jo når man er gravid, men der er undtagelser.
    Man kan så også risikere at bruge rigtig mange penge på graviditetstest hvis man render og tester uden der er noget der indikerer at man er gravid

Grunden til at man fraråder at teste før tid er at ægget kan være befrugtet uden at sætte sig fast og det vil kunne give et positivt resultat men ingen graviditet
    Og det vil for nogle føles som en uønsket abort

• #38   15. jun 2015 Jeg kender en, der var gået til lægen pga. oppustehed, uregelmæssig mens og rumlen i maven. Lægen kunne konstantere, at hun var gravid, og at hun nok var 6 måneder henne. Da hun kom på job, blev det selvfølgelig fortalt til chefen og kollegaerne.

Nogle dage senere ringede hun dog til chefen, at hun desværre ikke mødte på arbejde. For hun havde lige født.

Tja, sådan kan det gå.

• #40   15. jun 2015 Susanne - Det er skræmmende!
    En veninde fortalte mig også sådan en historie for nylig. Også om en kvinde, der var gået til lægen, fordi hun havde slemme mavekneb. Det viste sig så at være veer, så hun havde simpelthen gået en hel graviditet uden at vide det. smiley Barnet havde det fint, på trods af diverse drukture, rygning osv.

• #42   15. jun 2015 Ida- sådan en historie har jeg også fra "hestens" egen mund. Jeg gjorde rent på barsels afdelingen og bliver altid lige forskrækket når jeg opdager der ligger 2 små bitte babyer og den ene gang måtte moren så fortælle at de var lige så overrasket og slet ikke klar alt skulle jo byttes til dobbelt op men da de først fandt ud af det til fødslen var der ikke meget tid.

• #44   15. jun 2015 Ja det er det godt nok:) jeg håber nu også kun jeg har en liggende. Meen der burde heller ikke være "fare" for fler. Men sku det ske så tager jeg det med også smiley

• #45   15. jun 2015 Det var skam en normal størrelse fuldbåren baby. Men hun havde dælme ikke meget mave på. smiley

Det var iøvrigt en af min mors kollegaer. smiley

• #46   15. jun 2015 Ginga og Ida , mine tvillingefætre er født i Juni - her på lørdag faktisk - Thomas blev først opdaget i Februar den gang for 29 år siden. Han lå godt ude i siden af maven, og derfor havde lægen ikke opdaget ham..

Kommentér på:
udebleven menstruation men ønsket

Annonce