Bonsai træ! Bonsai træ!
Jamen altså har haft et lille et engang jeg tog livet af, så troede ikke jeg ville få sådan et igen, men vi kunne ikke stå for et vi så den anden dag, så det måtte med hjem.
Der står desværre ikke hvad det er for et, der står kun "Outdoor" på den ene side (så jeg ikke før jeg havde pillet prismærket af da vi var kommet hjem med det) og på den anden side står der " No direct sunlight" og "Keep soil moist", samt -5 og 30 grader.
Er der mon en herinde der kan fortælle mig hvad det er for en og hvordan jeg helst bør behandle den?
Jeg har luret jeg skal sætte den i vasken med vand og lade den suge til jorden er fugtig, i Bilka sagde de jeg kunne klippe den når jeg ville, synes dog at ha luret et sted man helst bør lade mindst 2 blade blive tilbage på et nyt skud, jeg har kun studset den meget lidt da jeg synes den var fin som den er. Der er kommet en smule mere pottemuld ovenpå, kunne godt tænke mig at få mos på jorden.
Billede nedefra så man kan se hvordan grene - blade er.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
jul 2010
jul 2010
Det kunne også ligne ala denne her: http://www.bonsaihjoernet.dk/PasningAfIlexChinesis.asp
Her er hele siden: http://www.bonsaihjoernet.dk/Vejledninger.asp
Yep, også hvad jeg har læst mig til at den skal ha vand mindst en gang dagligt, helst om aftnen, i varmt vejr 2 gange, man kan stikke en finger i jorden og mærke om den er fugtig.
Jeg ville synes bedst om at jeg kunne sætte den et sted herinde så den ikke behøver komme ud og stå, men umiddelbart må det ikke være i et vindue da den ikke kan lide direkte sol, men mon den kan klare at stå lyst herinde?
jul 2010
Den ligner faktisk mere i bladene end først link synes jeg, men den tåler så åbenbart sol hvilke der jo står på min den ikke gør....
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 332
Men jeg er så ret dårlig til det med at genkende planter.
jul 2010
Karen Marie, hehe jeg er heller ikke så god til det
Jeg har haft den stående indenfor indtil nu, den har måske tabt 5 blade, skyder med nye skud, har den stående lyst men uden den får direkte sol, stiller den i vasken hver dag (sprang en dag over den anden dag) så den suger vand, tjekker op på at den er fin fugtig
Skal jeg mon forvente den smider alle bladene til vinter når den er indenfor?
Bonsai træ!