Højde bagagerum Ford Mondeo 2006 st.car Højde bagagerum Ford Mondeo 2006 st.car
Da jeg er så heldig at få min gamle seat skiftet ud med en større og mere velkørende mondeo...
Jeg har fundet et bur men er lidt i tvivl om det kan være der i højden...
Er der nogen der kører en ford mondeo fra 2006 der lige vil måle højde og bredde på bagagerummets åbning/hul...
Jeg har googlet og googlet, men finder ikke rigtig noget, og der går lige lidt inden bilen er klar til afhentning... Det er bare ret vigtigt med et bur hurtigt efter vi får bilen da vi ellers ikke kan komme i skoven, med hundene som vi plejer... ;(
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
jan 2008
maj 2009
jan 2008
Jeg har trådbur indenfor jeg ville have brugt i bil, men hundene elsker at have deres huler så de får bare lov at stå...
Havde sket ikke tænkt på den med at køre galt og så at buret går til, så hundene kan komme ene til skade..
For os der handler det om at kunne have hundene med uden at bilen er fyldt med hård savl og lugt... Vi har jo ikke bilen for at kunne transportere hundene det er bare en bonus at vi kan det...
Derfor ingen gitter bag sædet...
Jeg har ikke mulighed for at komme til bilen før den er færdig...
maj 2009
maj 2009
Et bur er mere sikkert, hundene kan ikke bare spæne ud og evt løbe ud på vejen når man åbner bagklappen.
Har man flere hunde, kan det være besværligt kun at tage en ud uden at den anden også springer ud.
De kan hellere ikke komme op at toppes hvis de er i bur.
Og det vigtigste, man kan lade bagklappen og vinduerne stå åben når det er varmt.
jan 2008
Det bur jeg har kigget på er samme størrelse og skal så bruges til to blandingstæver på 20-25 kilo stykket...
Jeg vil dog lige hænge et termometer i hendes idag (der er jo nærmest sommer idag) og så kører vi da en tur med vovse... Så ser vi hvad temperaturen er...
Vi har aldrig oplevet at der har været kondens på indersiden, hvilket jo indikerer en form for ventilation...
Siger ihvertfald tak for jeres deling af erfaring...
jan 2008
Det er meget muligt at det er dårlig udnyttelse af pladsen, men hellere det og så to trygge hunde og en glad mand...
Mondeoen skråner ikke så meget som mange andre st.cars hvilket også er en af grundene til at vi valgte den... Og så var der noget med motor og gejl jeg ikke har sat mig en masse ind i...
jan 2008
Vi har haft en før, den havde bare en blodsugende motor, så den blev skiftet ud med en helt almindelig bil...
jan 2008
Mit alternativ er enten et a la dit, og så en form for overdække til så minimum den ene ikke kan kigge ud, eller et af dem i nylon...
Det handler om at hundene skal se det som en hule...
Tia ligger sig bare ind og afventer at vi når frem... Helt rolig og afslappet om så hun lå på instrumentbordet, men Nikki derimod... Hun tåger undt og hyler og hyler og piver og hyler mere... Hvis vi lukker hende i bagagerummet på vores nuværende sedan, så falder hun ret hurtigt til ro. Så længe bilen er startet... Derfor skal det være så lukket sommuligt, dog skal der jo være ventilation... Det er lidt op ad bakke at finde noget der kan give Nikki tryghed under tårerne...
Skal lige siges at hun er helt oppe på neglene bare vi går udenfor vores grund. Hun slapper sjældent sådan rigtigt af... (Ingen yderligere kommentarer herom, det fylder alt for meget)
jan 2008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.006
Men jeg ville også være bange for kondens på plastik.
Jeg henter et special bygget gitter til min bil i morgen, for at udnytte pladsen bedst muligt. Jeg kører ellers normalt med bur, men mine hunde er ved at være gamle og er derfor ikke så tit med ude og kører mere som de var engang.
jan 2008
Hvor høj er din mondeo indeni? Den model vi har købt er den den hedder 2005-2007
Højde bagagerum Ford Mondeo 2006 st.car