{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Boligsøgning, suk med suk på. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Er bare lige nød til at skulle ud med mine frustrationer.

Jeg skal flytte om 1 år, da jeg er færdig med uddannelse og har aftalt med min bedste veninde at vi skal flytte sammen. Da hun skal gå i skole i Brøndby Øster, så skal vi bo i overkommelig afstand dertil.

Selve den del er ikke så stort et problem, da der jo ligger mange boliger omkring i byerne, men hold nu fast hvor er boligsøgning blevet en eliteklub i mange selskaber.

Jeg er med vilje startet så tidligt, for at vi kan nå at få en bolig fra et boligselskab, men wow hvor havde jeg bare aldrig regnet med at der var så lidt at søge o.O

1. Det koster jo nærmest en månedshusleje hvis man skal dække sig ordentlig ind, i form af at skrive sig op i flere boligselskaber.

2. Hvad er lige grunden til at over halvdelen at boligerne KUN kan søges hvis man allerede BOR i kommunen eller boligselskabet? Jeg er med på at man kan blive priortieret hvis man allerede bor der, i form af en særlig opryknings liste. Men hvorfor er det at udefrakommende ikke har lov til at søge boliger på lige fod med alle andre som enten bor i selskabet allerede eller bor i kommunen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boligsøgning, suk med suk på.
  • #1   16. jul 2015 Ved boligforeninger kan man melde sig ind. Det er meget normalt at folk der allerede bor i boligselskabet har førsteret, da boligselskabet så "kender" dem

  • #2   16. jul 2015 Tja sådan skal det bare ikke være, jeg har også skrevet mig op hos forskellige selskaber, dog kun til rækkehuse, da jeg ik vil bo uden en have, jeg har så bare minus tålmodighed og vil gerne ha bolig NUUU, men nej,, mange boligselskaber har en fleks-udlejnings liste for folk som enten skal arbejde i området, er blevet skilt osv, så hvis det er fordi du/i,skal studere, kunne det være, at det var lidt en hjælp, evt skriv eller ring til boligselskaberne, hvis du ik kan finde noget om det, via deres hjemmeside

  • #3   16. jul 2015 Beltane - Det ikke førsteretten jeg taler om, men at der er nogle afdelinger, faktisk en del af dem som man overhovedet ikke kan skrive sig op til hvis man ikke har bolig i selskabet.

    Rikke S - Jaeh, men jeg tvivler på at jeg kan ringe på min venindes vegne, og hun er i Australien så det lidt svært men xD

    Jeg ville os helst bo et sted hvor jeg må have hund, men da Meeko bor hos mine forældre er det ikke min første prioritet.

    Jeg vil helt klart helst blive ude af kbh, som rødovre, albertslund, og sådan, men det er tricky uden at det kommer til at tage en time at komme i skole for min veninde.


  • #4   16. jul 2015 Du kan sagtens ringe og forhøre dig, det jo lidt besværligt for din veninde, selv at gøre det, så det vil boligselskaberne sagtens kunne forstå smiley

  • #8   17. jul 2015 Kender frustrationen....
    Min kæreste og jeg søger også bolig i Københavnsområdet. Jeg studerer på KU (Frederiksberg Campus), og han starter på DTU Lyngby. Jeg har nu pendlet det første år af mit studie, for at vente på at vi kunne flytte sammen når han var færdig med gymnasiet. Vi er lidt sent ude desværre, men vi har da begge mellem 3-5 års anciennitet til hhv. KAB, AAB og FSB. Så måske er der noget der. Men puha det er op ad pakke. Synes tit vi sidder med 4-5 faner åbne for at søge til blot én bolig. Er man på fx et kollegies hjemmeside, så skal man måske søge via CIU. Så går man til CIU's hjemmeside, og bliver viderestillet til findbolig.nu. Derfra logger man ind og så skal man finde kollegiet derinde. Det er dybt dybt besværligt og som min kæreste udtrykte det på et tidspunkt: "Der er jo massere boliger i KBH, der er bare ingen, der kan finde dem" (Selvfølgelig ikke helt sandt, men mere en kommentar til hvor besværligt det var).
    Vi har også oprettet profiler på diverse boligsider med privatudlejning, men hold nu op det er dyrt, når man de fleste gange bare får standardbeskeder tilbage om, at lejligheden er udlejet.
    Så ja, kender din frustration, for det er virkelig op ad bakke...
    Men ønsker dig/jer held og lykke med boligsøgningen! smiley


  • #10   17. jul 2015 Ja alting er blevet super besværligt xD Det er træls og mere træls.

    EDB-blond - Det er ikke små boligforeninger jeg taler om, for de findes nærmest ikke her. Og jeg kan ikke se det gode i at skulle betale 200 kr + for måske at skrive mig op til 6 afdelinger. Jeg er altså på SU, og min veninde er aupair i Australien, så vi er ikke rige.

    Ja jeg har også lagt mærke til at der mange steder står at ventetiden er mellem 5 og 30 år o.O Altså det jo helt hul i hovedet. Men omvendt så ved jeg ikke hvor meget man skal regne med de der ventelistetider, for det kan vel ikke være seriøst at man skal vente 30 år på en bolig? o.O Så er der jo ingen grund til at være i et boligselskab, man aner jo ikke hvor man er 30 år frem, som regel?


  • #13   17. jul 2015 Annø - Ja vi prøver primært at blive i byer som taastrup, rødovre og brøndby smiley

  • #14   17. jul 2015 Hvis du vil til tåstrup,så kig på DAB bolig.
    De har boliger i torstorp området,de heddder vesterby,østerby,nørreby,sønderby..de 3 første jeg har nævnt er der hunde tilladt(1 hund)
    De er forholdsvis nemme at få..
    Jeg har indtil sidste år boet i området siden 1991.


  • #15   17. jul 2015 Annette - Jeg har skrevet os op i DAB, men lige de områder du har nævnt har vi ikke råd til. (:

  • #16   17. jul 2015 Øv smiley

  • #18   17. jul 2015 Annø - Vi har sagt 6000 kr til husleje, + forbrug til at starte med (:

  • #20   17. jul 2015 EDB-blond - Jeg har skam forstået hvad du mener, men nu er jeg jo netop ny boligsøger i mange af disseselskaber og vi har allerede nærmest ikke en chance, så jeg kan ikke se hvordan den skal kunne blive værre.

    Et stort antal boliger i dag i alle boligselskaber der er der krav som vi ikke opfylder: Skal bo i kommunen, bliver kun anvist af kommunen, skal have bolig fra dét boligselskab i forvejen eller skal have været skreven op i min. 1 år.

    Alt dette gør at folk som vil flytte kommune, skal have planlagt det lang tid i forvejen eller være mega heldig eller ja, jeg ved faktisk ikke. Jeg synes det mystisk at når man alle betaler det samme for at blive skrevet op, at man så ikke har ret til at skrive sig op til alle boligerne.

    Jeg kan godt forstå ancennitets styrelsen, med dem der har stået skreven op længest har førsteret, til en hvis grad, for jeg synes os det absurd at folk der har bolig men har stået skrevet op længe kan få ny bolig, før folk som rent faktisk mangler et sted at bo.


Kommentér på:
Boligsøgning, suk med suk på.

Annonce