22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Forslag til HA'er & admin {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg selv administreret og hjulpet til på en hel del forums, hjemmeside, facebook grupper mm. og vil derfor gerne dele nogle forslag, da jeg synes HGs administrative del på forummet, kan forbedres.
Hjælpeadmins
* For det første er det min erfaring, at det en god idé at lave en signatur nederst i indlægget, når man agerer som hjælpeadmin. På denne måde, kan man også skelne mellem sin "normale bruger" og når man har en HA-hat på. Dette kan blot gøres ved f.eks.
*brugernavn* du bedst venligst holde tonen pæn.
//Hjælpeadmin
* Jeg tænker desuden, at man med fordel kunne bruge sletknappen mindst muligt. Det åbenlyse alternativ er jo en låse-knap, men denne findes ikke. Jeg har derfor nogle andre forslag:
- ADVAR før slettelse af emnet (f.eks. Hvis denne tone fortsætter, ser jeg mig nødsaget til at slette emnet! //Hjælpeadmin.... fortsætter det, slettes emnet. Stopper det, kan HA'en evt. rydde ud i emnet for spydige kommentarer, så andre ikke føler sig nødsaget til at gå OT eller ud i diskussion)
- Forsøg at advare i opløbet (hvis man kan nå det)
* HVIS et emne slettes og mange brugere har deltaget, kunne det være en idé at skrive et emne om, hvorfor tråden er slettet og evt. slutte af med, at det ikke kan diskuteres. På denne måde risikerer man ikke endnu et emne fra brugernes side, men er på forkant og kan holde øje med, hvordan "slette-emnet" udvikler sig (fordi vi kommer ikke uden om, at folk sætter spørgsmålstegn!)
* HVIS kommentarer slettes, er det også en god idé at forklare hvorfor - OFFENTLIGT - så folk ikke undrer sig. Det kan blot være i samme emne:
Kommentarerne #125 - #165 er slettet, da de ikke overholder reglerne på HG samt. der optrådte en del spydige kommentarer, som ikke var okay. Diskussionen bedes holdes i en pæn tone.
//Hjælpeadmin
Admins
En låsefunktion ville være GENIAL. Evt. kunne dette kombineres med en "tilkald HA"-knap, så man kunne give HA'erne en heads-up. De kunne evt. få en notifikation.
Derudover synes jeg, at det måske ville være en idé med en "gør mig annonym" for TS. Jeg har læst, at nogle gange er grunden til TS sletter, at TS ikke vil kendes ved f.eks. beskyldninger i emnet. Med kombinationen for anynomitet og låsefunktion, vil vi opfylde begge siders ønsker - fordi reelt er det jo problemstillingen og svarerne der er interessante, og ikke hvem der har stillet problemet.
Jeg håber I vil tage disse råd til jer og andre brugere er meget velkommen til at give feedback - måske synes I ikke det samme som mig.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
- ADVAR før slettelse af emnet (f.eks. Hvis denne tone fortsætter, ser jeg mig nødsaget til at slette emnet! //Hjælpeadmin.... fortsætter det, slettes emnet. Stopper det, kan HA'en evt. rydde ud i emnet for spydige kommentarer, så andre ikke føler sig nødsaget til at gå OT eller ud i diskussion)
- Forsøg at advare i opløbet (hvis man kan nå det)
Lige med indtagelse af signatur, så gør vi allerede det nævnte. Vi sletter faktisk ret sjældent tråde, i hvert fald pt hvor forum er nogenlunde roligt/normalt. I perioder forholder det sig anderledes og der er dagligt tråde kun med det formål at lave rav i den, og så slettes der selvsagt flere tråde.
Der er altså ikke nogen der bryder sig om slettede tråde, heller ikke blandt HA'erne.
Vi advarer ofte når det begynder at gå skævt -men overhøres advarslerne ikke, så er vi jo altså nødt til at slette
Vi kan ikke altid advare, ganske enkelt fordi det osse jævnligt sker at en tråd ER kørt helt af sporet inden vi ser den.
Efterleves advarslen, slettes tråden ikke (og om nødvendigt slettes de par indlæg der er problematiske)
* HVIS et emne slettes og mange brugere har deltaget, kunne det være en idé at skrive et emne om, hvorfor tråden er slettet og evt. slutte af med, at det ikke kan diskuteres. På denne måde risikerer man ikke endnu et emne fra brugernes side, men er på forkant og kan holde øje med, hvordan "slette-emnet" udvikler sig (fordi vi kommer ikke uden om, at folk sætter spørgsmålstegn!)
Det er da en mulighed, men så springer jeg fra som HA'er. Det kommer ikke til at fungere -uagtet hvornår der har været emner om slettede tråde, uagtet hvem der starter dem, og uagtet om ha'ere deltager, forklarer osv eller helt holder sig væk, så accepteres en "det står ikke til diskussion" ikke
Tidl måtte slettede tråde slet ikke diskuteres -der synes jeg at vi har været ret large, med den tanke at måske det ville give mere ro at der blev givet en forklaring. Det gør det ikke -det giver istedet en masse ballade, enten pga nogen ikke kan forstå der overhovedet slettes tråde (uanset årsag), eller fordi det tidl emne ret hurtigt bringes på banen.
* HVIS kommentarer slettes, er det også en god idé at forklare hvorfor - OFFENTLIGT - så folk ikke undrer sig. Det kan blot være i samme emne:
Kommentarerne #125 - #165 er slettet, da de ikke overholder reglerne på HG samt. der optrådte en del spydige kommentarer, som ikke var okay. Diskussionen bedes holdes i en pæn tone.
//Hjælpeadmin
Men det er jo ikke alle andre der undrer sig over slettede kommentarer -de der spørger til dem, er de samme der kom med de ubehagelige kommentarer, og som ganske ofte allerede har fået en henstilling/advarsel via pb, men som alligevel lige skal have kommenteret det i tråden... Så forklaring til de der undrer sig ER givet.
Og som ved slettede tråde, er min erfaring at det blot giver mere ballade hvis man skal lægge den slags ud i forum fremfor blot at oplyse de berørte parter.
jan 2007
Lige pt har vi ikke rigtigt nogen af de der ekstreme tilfælde, men ikke desto mindre er jeg ret overbevist om at selv hvis ikke vi sendte pb til folk når vi slettede en tråd, så ville de i reglen godt vide hvad problemet var -om de ville erkende det er en anden sag... Og det er jo der problemet opstår, for istedet for bare at acceptere at ok, den var nok over stregen, træl at det kostede tråden, så starter man en ny tråd og kører den videre... Så det er ikke manglende info men manglende accept af den info man får...
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Desuden tror jeg ikke rigtigt at denne form for forum er gearet til den slags, for imho er det ikke et rigtigt forum, som omvendt netop giver mange af de efterlyste muligheder.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Mht. kodningen burde det altså ikke være VILDT svært, men hvis I har dårlig erfaringer med at der bliver lavet alt muligt andet, så er det måske bedre at lade være.. Det er da bare ærgerligt man ikke kan forslå en ændring og dén så bliver vedtaget og intet andet
sep 2005
Faktum er at antallet af brugere - aktive eller ej - hænger direkte sammen med antallet af reklamekroner.
Der skal eddermame være ret så mange brugere der sletter sig, før vi kan tale om noget som helst pres. Fra den realistiske vinkel, vil det være når der er to søndage i en uge.
sep 2005
Faktum er at jakkesættet bag bazoom kan være skideligeglad med det hele, så længe reklamekronerne ruller ind pga brugerantallet.
jun 2014
Hvis man ikke bruger forummet til andet end at være HA'er er det vel fint.. Men selv dér ville jeg nok stadig lave en signatur for neden.
jan 2007
Pia - der må sgu være grænser. Ja vi placerer os i centrum for kritik. Det betyder ikke at tilsvininger i pb er OK, at det er helt fint at ignorere henstillinger i forum osv.
Vi er her jo netop for at give flest mulig en god oplevelse. Ikke kun dig og andre med skarpe tunger, netop derfor kan sletninger og advarsler være nødvendige.
MB - dengang var der så osse væsentlig færre brugere, og dermed mindre behov for at kontrollere optræk til ballade. På et lille forum er der i reglen noget større selvjustits end på et så stort som hg
jan 2007
Det var som svar til at du tilsyneladende mener (som jeg forstår dit indlæg # 12) at HA'erne sådan set bare skal finde sig i hvad som helst fordi vi selv har valgt at være HA'ere...
Ang "flest muligt" så ved jeg ikke om du har set antallet af brugere herinde? Der er faktisk flere end "den hårde kerne", og selvom nogen brugere er mere aktive og høres mere, så er det faktisk ikke et flertal der råber efter frie tøjler.
Og ja, sletninger ER HA'ernes beslutning -en mulighed vi faktisk ikke så tit gør brug af, selvom der sidder flere her, der får det til at lyde som om vi sletter alt ved først givne lejlighed.
Hvornår noget slettes afhænger ikke af antallet af klager. Nogen gange har der slet ikke været klaget -f.eks. hvis en bruger opretter annoncer i forum, hvis sproget er ekstremt groft, hvis der er tale om en troll e.l. Andre gange får vi en klage, men synes ikke der er noget at komme efter og gør derfor ingenting.
Sletning af brugere kræver at der er udstemmer (eller at admin kommer indover), men sletning i forum er en vurderingssag, og i tvivlstilfælde tager vi det op i HA-gruppen, for at se om de øvrige ser det samme som man selv... hvis ikke, bliver tråden så ikke slettet, der gives ikke en advarsel eller hvad det nu måtte handle om.
Der er jo osse forskel på om en bruger der normalt aldrig giver problemer, bevæger sig lidt en i gråzone, eller om en bruger der ligger et hav af klager over, skriver f.eks. "hold da kæft din dumme stodder" -førstnævnte ville næppe medføre sletning, men blot en henstilling om at overholde brugerbetingelserne. Sidstnævnte kommentar/tråd ville blive slettet
jan 2007
Herinde er der afsindigt mange brugere, og nej self er langt fra alle aktive i forum, men det ER altså ikke kun et forum for "den hårde kerne" og der skal altså osse være plads til at ny/mindre aktive brugere kan komme til orde...
jan 2007
Isabelle -jeg mindes ikke at have modtaget klager over dig, i hvert fald ikke sådan lige i nyere tid så de er friske i hukommelsen, så den kan jeg desværre ikke svare på.
MB -Igen, du forholder dig til en mindre del af brugergruppen som du kender (nogen både her og udenfor HG). Der er altså mange andre brugere end lige dem du omgås, og en af de hyppige klager jeg har modtaget, er netop fra nye/mindre aktive brugere, som synes det er svært at få et ben til jorden, når tonen er så hård som den i perioder er -det er ikke et stort problem pt, men det er det i perioder.
Så der ER altså behov for at der bliver reguleret, hvis så mange som muligt (og ikke kun "den hårde kerne") skal kunne bruge forumet.
Det ER et problem der er ret periodisk -som tidl nævnt har der faktisk været ret roligt den seneste tid. Jeg har faktisk ikke modtaget ret mange klager, slettet noget nævneværdigt eller delt advarsler ud, udover for annoncer med ulovlige annoncer/udstyr de seneste par måneder.
Det er dejligt -det betyder jo at folk selv har kunnet finde ud af at holde sig i skindet.
Men i perioder er det faktisk dagligt at der er en ualmindelig grov tone, udhængning mm... og så må der jo gribes ind.
Jeg så ikke Pias tråd mens den endnu kørte (har dog tjekketd en på admin-siden), og jeg ved ikke præcist hvornr Mike/vega blev obs på den, så jeg ved ikke om noget kunne have været gjort inden sletning
Men som den stod på tidspunktet for sletningen, ville jeg osse have slettet hvis jeg var gjort opmærksom på den.
At du ikke mener der nogensinde skal slettes noget er jo fint -den holdning har du lov at have. Men det ændrer ikke på at så vil HG kun være for en håndfuld brugere, som så kan sørge for at ingen andre kan komme til orde, eller har lyst til at bruge forum...
jan 2007
jun 2014
jan 2007
Og det meste af tiden får vi altså ikke en masse beskeder hver dag (eller uge for den sags skyld).
Læser man tråde som denne, skulle man tro vi nærmest dagligt brugte flere timer på at slette tråde og give advarsler. Det gør vi altså ikke. I perioder kræves der meget tid, men 90% af tiden er her altså stille og roligt og vi laver ikke ret meget andet HA-relateret end at henvise til supporten når der er tekniske problemer og slette en annonce i ny og næ.
Så jeg synes måske osse man skal passe lidt på med at gøre et stort problem ud af noget der egentligt ikke er det
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Og nej det vil ikke give mening at starte en tråd om en tråd vi har slettet, for det eneste der vil ske i den tråd er én stor gang ballade, og den anden tråd blev sikkert slettet pga ballade, så der er ingen grund til at fortsætte balladen.
Og ja giver Michelle medhold i hendes øvrige svar i hendes øverste indlæg
Forslag til HA'er & admin