{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.843 visninger | Oprettet:

Internet hvad betyder 30/2 {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kigger lidt på internet hastigheder og er helt lost. Har læst på diverse internet sider og der står bare "perfekt for den der spiller meget" hvilket bare ikke er god nok forklaring for mig xP
Når der f.eks. står 30/2 Mbit hvad er så tallet før / og efter / ?
Hvorfor er det ene tal markant højere end det andet? Og hvilken indflydelse vil det have på hverdagsbrug?
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internet hvad betyder 30/2
  • #2   29. jul 2015 Okay så hvis jeg vil hente store spil/ game meget er det udmærket, men hvis jeg vil uploade videoer herinde eller Facebook er det en prøve på tålmodighed ?

  • Aiko
    Aiko Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 64
    #4   29. jul 2015 det første tal 30. det er din download. det er hvor hurtigt dit net reagere
    det andet til er dit upload. det er hvor hurtigt DU ligger noget ud/op på nettet. fx at du skal ligge en video ud på youtube.

    dit download er meget højere end dit upload, da det er den som man typisk bruger allermest.. spil og film fx.. jo højere download, jo hurtigere kan du fx tage et stort spil ned fra nettet.

    du kan sagtens nogensteder for fx 50/50, men det er ikke mange folk der har brug for så stor en upload, det bruger du kun når du ligger noget ud/op på nettet.



  • #5   29. jul 2015 Okay Tak for svar smiley
    Jeg er rimelig uvidende på det område smiley


  • #7   29. jul 2015 Ahh så blev jeg så meget klogere smiley
    Vi har 18/5 ifølge de der test og er dagligt ved at kaste computeren ud af vinduet fordi alt bare går så langsomt xP
    Tror vi skal langt højere op i hastighed end 30/2 smiley


  • #9   29. jul 2015 Ja den har jeg også luret et par steder, hvor det står med småt nedenunder smiley

  • Aiko
    Aiko Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 64
    #11   29. jul 2015 du kan somregelt altid ringe selvskabet op og så kan de slå din adresse op og sige præcis hvor meget der kan leveres til dig, så du ikke spilder penge på en høj hastighed du måske alligevel ingen glæder har af smiley

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #12   29. jul 2015 Nogle steder skal man også være obs på at fx tv kan trække på hastigheden smiley

    Og ja, så skal man være obs på hvor meget de reelt set kan levere til ens adresse, kontra hvad man betaler for det og bliver lovet.


  • #13   29. jul 2015 Pt bor vi et sted hvor dækningen er minimal, om det det ene eller andet netværk, er der næsten intet der fungerer lige hvor vi bor.
    Vi skal først have nyt når vi flytter, og håber det bliver snart smiley


  • #14   29. jul 2015 Før jeg fik fibernet, var Fullrate min favoritleverandør. De er meget ærlige omkring produkterne. Jeg havde i starten en 10/1 forbindelse, men ville godt opgradere til 20/2. Det foregik over tlf.
    Fullrate bad mig lige hænge på 5 sek. Derefter var medarbejderen på igen med beskeden :" I dit område kan vi max levere 8-10/1, så du skal ikke opgradere".
    God service smiley


  • #15   30. jul 2015 Fullrate er simpelthen så ærlige og deres regninger snyder de ikke med.
    Jeg har deres 15/1 og kører med næsten 14, så er faktisk ret tilfreds jeg har osse deres tv pakke og 3 bokse... smiley


  • #16   30. jul 2015 Fullrate vælger vi ikke lige meget hvad smiley Det har vi nu da de er de eneste der leverer herude. Har altid problemer med dem og forbindelsen og har altid haft det. Vi vælger højst sandsynligt yousee da jeg udelukkende har haft gode oplevelser med dem da vi kunne have dem hvor vi boede før. Synes altid at fullrate var så uhøflige og stadig er det når man ringer ind med problemer med ruteren eller bare har spørgsmål. Bliver altid vrisset af og der bliver bare sagt "glo på hjemmesiden i stedet" også selvom man har kigget der flere gange så "kig igen". Synes absolut ikke om deres service. Er også godt træt af at nettet svigter en fem gange på en god dag, nogle gange hver halve time eller oftere -.-'
    Så fullrate bliver det ikke xP


  • #17   30. jul 2015 Sjovt har aldrig nogen sinde fået et vrissent svar og har da aldrig fået at vide jeg skulle kigge på hjemmesiden. smiley

  • #18   30. jul 2015 Heldige dig xP
    Kan aldrig finde noget brugbart på deres hjemmeside når jeg skal bruge det...
    Men hos alle selskaber er der vel glade og sure kunder, kender selv en del der ikke bryder sig om yousee f.eks. smiley


  • #19   31. jul 2015 Jeg er osse max kunde ved dem, det eneste jeg ikke har ved dem er mobil. smiley

    Meeen jeg er mega meget tilfreds, og er der det mindste så sender de nyt udstyr med det samme...<
    Har haft 2 routere der er døde her i huset. smiley
    Og en tv boks der drillede nyt i løbet af max 2 dage.


Kommentér på:
Internet hvad betyder 30/2

Annonce