1.358 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Eget landsted - hvor meget arbejde?? Eget landsted - hvor meget arbejde??

Hej HG

Min mand og jeg går og leger med tanken om at flytte helt ud på landet, hvor jeg kunne ha lidt heste og vi kunne ha plads og frisk luft omkring os. Men vi er meget i tvivl om arbejdsbyrden.
Vi ville ikke selv skulle lave hø mv og hestene går i løsdrift.
Men hvad kan HG berette? Vi har ingen børn, men vil ikke udelukke der inden for et par år vil komme en til og begge fuldtidsarbejde. Vi vil ikke vælge et sted, der kræver den helt store renovering, men 'kun' vedligeholdelse. Vi vil ca skulle bruge to timer på transport til arbejde.
Så del meget gerne jeres sorger og glæder og dyre købte erfaringer, hvis I har lyst :/)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eget landsted - hvor meget arbejde??
  • #1   25. aug 2015 Det kommer jo an på hvad i vil. Vil i have jord, produktionsdyr, frugtdyrkning eller andet?

• #2   25. aug 2015 Ja eller ingenting og bare have hestene.

• #3   25. aug 2015 Nej udelukkende heste. Pt kigger vi på noget på 3,5 ha udlagt til eng og folde. Måske høns eller ænder.

• #4   25. aug 2015 Hvis det kun er til fritids brug er det skønt
    Jeg har lige været inde og lure din alder , så kan du / i nemt magte det , hvis det er noget i brænder for smiley

• #5   25. aug 2015 Inger har du/ bor du selv på et landsted?? Jeg ville jo elske det, men har også et stresset arbejde. Så vil helst ikke stå i en situation, hvor jeg står kl midnat og vasker tøj og har sorte render under øjnene fordi man ikke har haft bare lidt tid til hygge. Men det handler vel også om at sætte ambitionsniveauet rigtigt. For har været ude i frugtplantage, stor køkkenhave, grise og en masse hjemmelavet mad fra bunden smiley

• #7   25. aug 2015 Har boet på et - det gør jeg ikke igen. Jeg havde også heste i løsdrift og en flok limosinekøer af naboens gående på en del af det. Never again.

• #8   25. aug 2015 Som Stella * siger, så kommer det meget an. Vi bor ude på landet og jeg synes der er noget arbejde, selv hvis jeg trækker istandsættelse fra, men nu har vi ingen heste til at passe marken, så det skal vi selv gøre.

Samtidig havde store dele af haven fået lov til at gå i "forfald" da vi flyttede ind. De gamle veletablerede bede er der dog ikke ret meget arbejde med, så finder man et landsted der er blevet plejet om, så vil det ikke tage alt for meget tid at gå sådanne bede igennem 1-2 gange om året. Det tager vel en weekend pr. gang.

Grundlæggende så kan man sige at er stedet tip-top i orden med både hus, stald/lade og have, så er det kun hesteplejen, opvarmning (hvis der f.eks. er stokerfyr), og det rent størrelsesmæssige der skal tages i betragtning. Altså at det tager noget længere tid at slå 2000 kvm. græsplæne end 500 kvm. græsplæne, eller at det tager længere tid at gå 1000 kvm. bede igennem end 100 kvm. osv.

Husk i øvrigt på at der næsten altid vil være noget vedligeholdelse ved noget gammelt.

Og så får man i øvrigt often nogle sjove tanker af at bo på landet med masser af plads, for pludselig har man jo mulighed for at være næsten helt eller delvist selvforsynende, så skal der plantes kartofler og måske græskar til at være vinteren over, og vinterafgrøder! Og starter man i februar, så kan man komme tidligt igang med at spise friskt! Så er der jo også jordbær... har man jordbær, så kan man jo også ligeså godt have hindbær og brombær. De gamle haver har som oftes ribs og stikkelsbær... Det er synd det skal gå til spilde.

Lige pludselig har man så hønsegård, 50 - 100 kvm. køkkenhave (eller mere!) der skal luges, man har lavet viktualierum så kartoflerne kan stå køligt, der bliver samlet glas så man har noget at opbevare sit hjemmelavede syltetøj i - og måske går man sammen med naboerne om at leje frugtpresse så man kan få cider ud af sine æbler og pærer - det tager også tid! smiley

• #10   25. aug 2015 @børge kan du komme med eksempler på almindelig vedligeholdelse. Tømme tagrender, maletræværk ???

@ zarah
    Hvorfor ikke??

• #12   25. aug 2015 Ja jeg har boet på en gård i over 10 år ,men er flyttet til byen, her for et år siden . jeg elskede mit sted og kommer her stadigvæk
    Det har noget at gøre med hvor meget du / i selv lægger i det ,er det kun hestene og så måske lidt høns og ænder , så syntes jeg jo kun det er hyggeligt at gå og pusle med .
    Jeg havde så kæmpe have og kæmpe køkkenhave , men jeg arbejde så heller ikke ved siden af .Men jeg elskede at arbejde fra morgen til aften , med mine hobby ting , der er det så, at nu er jeg jo blevet ældre , og i dag magter jeg det ikke .
    Der er også store bygninger her, som skal / skulle passes , så bare sørg for det ikke bliver for stort til jer , så kan i bedre overskue det smiley

• #13   25. aug 2015 Hvis i finder et sted uden en masse gamle stalde, lader og udhuse der skal vedligeholdes så burde det ikke blive det store problem. Det er som regel alle de (ofte gamle) bygninger der tager al tiden. Haven kan bare være græs og gårdspladsen kan være grus. Begge dele kan ordnes med en lille havetraktor.

• #14   25. aug 2015 Min helt store bekymring er om jeg kan skrue ned for perfektionskravet og acceptere at der altid er noget der ikke er præcis som jeg vil have det og trænger til en kærlighånd og frygten for at det hele 'gror fra mig'. Men ud over daglig pasning af dyr kan pasning og vedligeholdelse så passes i weekenderne feks??

• #16   25. aug 2015 Hmm vi har kig på det her
    http://www.danbolig.dk/bolig/holbaek/4440/landejendom/014-lo03249-014

Kan godt se at længerne måske bliver for voldsomme. Vil skrue lidt ned for bedene i haven formentlig.
    Vi skal lige have en byggesagkyndig på inden vi beslutter/byder på det

• #17   25. aug 2015 Det kommer an på, hvordan man er som menneske.
    Ser du at være ved hestene som en pligt eller som hygge og afstressning?
    Og det samme med at ordne have osv.
    Og 2 timer til arbejde? Er det hver vej eller sammenlagt?
    Jeg har 1 1/2 time hver vej, og det er for meget. Det er heldigvis kun midlertidigt, men som det er nu, har jeg ikke rigtigt tid til høns, kat, hunde, køkkenhave osv.
    Min mand og jeg købte hus på landet sidste år, det er det bedste vi nogensinde har gjort.
    Næste gang skal vi have en rigtig gård smiley

• #18   25. aug 2015 Fordi man ALTID er bagud. Der er ALTID noget man "burde" gøre og pludselig går alt op i at holde "fabrikken"kørende. Jeg blev træt af at alle penge gik i et sort udtømmeligt hul af piller til fyret, maling til hegn, kalk til stalden, benz på bobcatten osv osv.
    Men det er nok bare mig.. jeg havde også en romantisk forestilling om at det bare ville være pisse hyggeligt. Nope! Senere har jeg så boet på landet i forbindelse med mit arbejde og haft det FINT med at andre havde udgifterne og pligterne smiley

• #19   25. aug 2015 @line 2 timer sammenlagt

Ligenu har jeg så også en time hver vej til hesten, så bruger min 6 timer om ugen på transport, jeg kunne have til min hest i stedet....

• #20   25. aug 2015 Øv jeg kan ikke lige komme på dit link Jeg sidder nu på gården,og har ikke så godt net dækning smiley

• #21   25. aug 2015 Kommer an på boksene og hvilken slags løsdrift.

Skal det være en hvor de kun er ude (med et skur/læ på folden), skal det være et hvor de kan gå ind i en boks, eller er det løsdrift boks hvor i så trækker på fold hver dag?

Skal boksen være alm eller dyb strøelse

Skal det være halm, træspåner eller anden strøelse

Er det store eller små heste

Nogle racer er bedere til at være ude hele året uden det kræver meget andet end et regndækken mens andre jo nærmest skal pakkes ind bare de ser et snefnug smiley

Vil i muge ud med håndkraft, minilæsser eller andet?

Tja hvor meget arbejde kommer virkelig an på mange ting smiley

• #22   25. aug 2015 @zarah det er præcis det jeg frygter vil ske, men man er vel nødt til at prøve det inden man ved om det bliver for meget.
    Kan også se kæmpe glæde i at have sine dyr tæt på få alle de små nuancer med, fred, plads og højt til loftet

• #23   25. aug 2015 @Beltane
    Det bliver løsdrift med vandrefolde altså ingen ind/udlukning, ingen dækner og ingen specielfoder men hø/halm ad lib. Jeg har koldblodstraver og vil formentlig skulle have et par islænder og evt Shetland pony stående. Så er Low maintance heste. Men dog vil jeg gerne ha løsdrift i en af længerne og de skal stå på tørv. Er ikke så vild med halm/ dybdestrøelse.

• #24   25. aug 2015 @inger æv smiley vil så gerne høre jeres bud, men måske når du kommer hjem fra landet smiley
    Måske vi skal finde en som dig eller et have menneske, så man kan 'udlicitere' lidt smiley smiley

• #25   25. aug 2015 Anne - Kathrine: det er også sandt. Men jeg opdagede ihvertfald at for mig er meget af det at have hest også fællesskabet i stalden. Små sluderen når man strigler på staldgangen, altid nogen at tage med på tur hvis man ikke vil ride alene, at drikke kakao i rytterstuen mens man ser andre ride, stævnerne osv. men ja selvf. er det individuelt. For mig var det bare forkert. Det gik op i arbejde og faktisk ensomhed for når endelig jegså min kæreste var vi enten i gang med at arbejde (f.eks lave hegn) eller så trætte at vi ikke kunne andet end sove.

Jeg er idag glad for at "vores" kun var lejet så vi kom hurtigt ud af det. Jeg ville have været ked af at være faldet for min fantasi og så have brændt 3 mill af på det.

• #26   25. aug 2015 Okay, så er der jo lidt udmugning hver dag plus en stor engang imellem.

Og så fjernelse af pærer fra folden.

Få undersøgt græs kvaliteten om folden kan holde til at blive brugt hele året, ellers skal du kunne dele den op i sommer/vinter eller lign

• #27   25. aug 2015 Uanset hvordan man vender og drejer det så er der ALTID rigtig meget arbejde ved den slags ejendomme. Både min søster og min bedste veninde bor på netop sådanne steder. De har begge et par heste hjemme, fuldtidsarbejde og 2 timers transport hver dag. De har begge 1 barn. Ingen af dem har tid til fx at ride en tur eller tage en week-end hvor de ikke laver et eller andet praktisk arbejde rundt omkring på ejendommen. Den du kigger på vil der fx være rigtig meget malearbejde på og det vil tage sin tid at slå græs og det skal som regel gøres en gang om ugen smiley Min mand og jeg kiggede også efter sådan et sted, men efter at have set familie, venner og bekendte bo sådanne steder så har vi besluttet at vi bliver i vores dejlige muremestervilla, der snart et totalt renoveret og gjort meget nem at vedligeholde i det daglige og vores dejlige, store nemme have. Vi har nemlig tid til også at dyrke vores fritidsinteresser smiley

• #28   25. aug 2015 @zarah ensomhed frygter jeg ikke. Vi er alligevel kun min veninde og jeg nu og vi er der sjældent samtidig. Ligger desuden en kæmpe stald lige ved siden af, så tænker der må være turkammerater der.
    Vi har også talt om leje, men jeg er udpræget ejertype. Det skal være på min måde og vil ikke ofre penge/tid på noget der ikke er mit.
    Men det bekymre mig lidt for jeg har indtryk af, du er et aktivt menneske, der ikke er bange for at tage fat

• #29   25. aug 2015 Min søster har også low maintanenance islændere i løsdrift osv, men så bruger hun bare tiden på at samle klatter på foldene og så viste det sig at den ene ikke trivedes ved ikke at komme på stald om natten, så var der en der bare skulle kigge på græsset så blev den forfangen, så var der en der fik sommereksem osv osv smiley

• #30   25. aug 2015 Kunne komme lidt ind på dit link nu Det ser stort og flot ud
    Der er mange bygninger som skal holdes vedlige Så som Zarah skriver, er der altid noget at bruge sine penge til .

• #31   25. aug 2015 Ja islændere har desværre en tendens til sommereksem

• #33   25. aug 2015 nu spørger du om erfaringer og du får mine. Vi ville prøve det af først og at leje var måden at gøre det og er lykkelig for vi ikke købte. Anyway så virker du ikke om det giver stof til eftertanke for du er allerede lullet ind i at det selvfølgelig bliver rigtig hyggeligt så det håber jeg virkelig for jer det gør smiley Held og lykke.

• #34   25. aug 2015 Det er da et lækkert sted, og stuehuset ser pænt og istandsat ud.

Græsset skal slås og hvis man ikke er til "naturlooket" så vil jeg tro der er 4-6 timers græsslåning om ugen.... Afhængigt af hvor stor havetraktor man har.

• #35   25. aug 2015 @zarah det er jeg ked af du opfatter det sådan. Det var ikke meningen. Værdsætter dit input ekstremt, især fordi det står i kontrast til mit dagdrømmeri om landidyl, stokroser og heste der løber glade omkring på folden:-) For du rammer nemlig hovedet på sømmet i forhold til prioritering af ens tid og penge

• #36   25. aug 2015 Der ser ud til at der et stort græs arial , det er da noget af det nemmeste at holde , du skal bare ha en plænetraktor det har vi ,så går det hurtigt Og ja siden jeg er flyttet har min x lagt ca 1 tdl. ud i juletræer ,så er køkkenhaven ikke så stor mere

• #37   25. aug 2015 Okay, den du linker til ser nogenlunde okay ud med haven, men med den alder og den slags mure skal du nok regne med at skulle gå over dem med nogle års mellemrum. Hvis vinduer og døre er af træ, så skal de også males en gang imellem - det samme med træværk på udbygninger.

Gruset foran kræver også arbejde. Jeg kan se det er gammelt og græsset pibler op. Det er så spørgsmålet om I kan holde det nede med en gårdrive (havetraktor er et must når man bor sådan et sted), kan leve med at sådan er det bare, eller om I bare skal hive det hele op og lægge nyt.

Med den alder stedet har vil der garanteret også komme lidt større projekter til efterhånden, så sørg for at der er luft i budgettet til det.

• #38   25. aug 2015 @Mi skønt input gruset havde jeg ikke tænkt.
    Jeg har mest krise over den efter min minening ret store mængde hæk, der er omkring ejendommen.
    Havetraktor klart et need to have
    @Børge en havemand én gang om året er ikke nogen dum idé til den pris burde vi have luft i budgettet. Med mindre taget eller fundamentet er rådnet og skal skiftes, men det vil vi jo få afklaret inden et evt køb.

• #39   25. aug 2015 Ja godt du selv tænkte på det Husk taget , det skal være iorden det er en dyr omgang hvis det skal fornyes om nogle år

• #40   25. aug 2015 M.I. Nemlig - det er sådan et sted hvor der kommer store projekter i løbet af få år. Fx ser taget ikke ud til at kunne holde 20 år til.
    Og ja, nyt tag er dyrt: vi har lige fået lagt nyt tegltag på vores hus (incl isolering og nye lægter) i samme omgang fik vi så indrettet førstesalen til beboelse (den var allerede registreret til det i BBR men det var bare aldrig blevet gjort). Vi har betalt 420.000 kr for taget og det rå rum på førstesalen (2 lag gips og undergulv).

• #41   25. aug 2015 Hvad der er meget og hvad der er lidt er jo virkelig forskelligt fra person til person.

Vi bor på et nedlagt landbrug med omtrent 1hektar grund, ingen dyr (altså landbrugsdyr) og ikke noget dyrket på vores markstykke.
    Jeg synes det almindelige vedligeholdelsesarbejde giver rigeligt at rive i og vi er da i perioder voldsomt bagud.
    På så stort et område er den almindelige vedligeholdelse tidskrævende - ukrudt, græs, hække og lign. tager sin tid - og naturligvis de almindelige huslige opgaver, som jeg oplever som værende mere massive et et hus som dette på et sted som dette.

Og så kommer vedligeholdelse af bygninger oveni, naturligvis.

En til to timers dagligt arbejde er der i det almindelige udendørs - og det er så i den forbindelse at vi nogle gange kommer bagud smiley

• #42   25. aug 2015 Hvor er det skønt med inputs og hvor er vi dog forskellige smiley alt lige fra en tur med havetraktoren til den helt store renovering smiley
    Der er jo ingen glæde i at have sådan et sted, hvis det kun er bekymringer og dårlig samvittighed. Skal jo også være tid til at nyde det.
    Synes virkelig det er en ekstremt svær beslutning.
    Men er også svært at finde, det top charmerende, ikke for store ikke for småt, fuldstændig istandsatte med den gode beliggenhed og ikke længere end en time til København og en pris der er til at betale for menneskepenge sted smiley

• #44   25. aug 2015 @ch men hvordan har du det så med at være lidt bagud?
    Er det så fordi at du selv ikke synes det er 'pænt' nok eller er man bagud som i, det brager sammen om ørene på os om lidt bagud eller vi er bagud men ville ikke bytte det for noget andet i verden fordi det giver så mange andre glæder??

• #45   25. aug 2015 Ej nu kunne jeg rigtig komme igennem til linket .Jeg forstår altså godt du / i er faldet for det sted ,det er så hyggeligt, og så flot indvendig Ah jeg tror også det var et sted jeg gene vile ha Så jeg håber for jer, at bygningerne er i orden smiley

• #46   25. aug 2015 Det var så lidt, man ser jo lidt mere når man ved hvad man skal kigge efter. smiley

Vi har da lange perioder med idyl, stokroser, pindsvin og tudser i haven, friske jordbær og hele molevitten. Havde gæster her for et par uger siden og de var ved dåne over hvor skønt her var, men det er jo kun den ene side af medaljen.

Nu er det jo forskelligt hvordan man er som person, men jeg vil råde jer til at holde udbygningerne på et minimum. Kigger jeg hos os selv, naboer og venner der bor på landet, så er det klart dem som giver mest arbejde og mest stress mht. vedligeholdelse.

Vi har ingen dyr, så vidste jeg dengang hvad jeg ved nu, så ville jeg havde valgt noget der kun lige havde nok udbygninger til havetraktor, brakpudser, trailer, stoker, biler osv. Husk også at kigge på energimærke (jeg kan se at det I har kig på har både brændeovn og pejs, hvilket er super) - man kan hurtig futte sine hårdt tjente penge af på at holde huset varmt.

Jeg har på den anden side bestemt ikke lyst til at bo inde i byen igen. Synes det er så fedt at nærmeste nabo er 200 meter væk, at vi har plads og højt til loftet.

• #47   25. aug 2015 For mig er det det sidste...

Men det stresser mig godt nok ofte. Jeg er selv i lidt elendig fysisk tilstand så jeg kan ikke gøre så meget selv - ellers ville det måske være lettere at have med at gøre.

Jeg vil ikke bytte for noget - men jeg erkender at arbejdsbyrden er stor, når man bor på et nedlagt landbrug.
    Enten skal man tage tiden, have tiden og have fysikken til at knokle dagligt eller også skal man kunne leve med at det ikke perfekt.

• #48   25. aug 2015 Det er rigtig som Ch skriver, bor man på landet, er der altid arbejde , Men det kan man vel også se en glæde ved , det kunne jeg

• #49   25. aug 2015 PS. Vi er også altid bagud. Det er bagud med lugning af køkkenhave og "dårlige" bede, slåning af mark, rivning af gårdsplads - og vedligeholdelse af stald og lade. Vi får lavet noget hvert år og nogle år har vi da også et pusterum, men det kommer altid noget til.

• #50   25. aug 2015 Ja jeg kan da også savne idyllen f.eks elskede jeg at stå om morgenen (kl. 4.30 i øvrigt fordi jeg skulle nå at fodre heste og køer, katten og lufte hunde inden jeg skulle afsted på arbejde) og drikke te og kigge på rådyrene græsse i haven.

Jeg elskede gå en tur over marken med Nova og min daværende anden hund (indtil vi nåede den næste mark der ikke var vores og man ikke måtte gå der eller i skoven pga. jagt). Jeg elskede at spise frokost på min terasse (de få gange der var tid til det ) og sidde og nyde hypperne på den modsatte side af hegnet og jeg elskede at få gæster der fortalte hvor hyggeligt der var.

men som MI skriver - uanset hvor flad en pandekage er er der altid 2 sider smiley

• #51   25. aug 2015 Min søster er perfektionist og hun har det meget svært med det, når der er noget der ikke lige er som hun egentlig gerne ville have det. Så går hun og ruger over at hun ikke lige har fået luget et bed eller kalket i stalden.
    Min mand og jeg har lidt 'mellemløsning'. Vi ville jo egentlig gerne bo på landet og have et pænt stykke jord (vi gider ikke have dyr, men mere så vi havde et stykke jord som vi kunne hegne ind og tilplante hvor ingen ville kunne få ondt i popo'en over at hundene render løse). Vi har istedet en villa med en stor have i udkanten af en lille by. Vi har begge ca 40 km motorvej hver vej til arbejde (vi bor 1 km fra afkørsel 33 Lellinge og arbejder i kbh-området tæt på motorvejsafkørsler begge to smiley ). Det tager mellem 25 minutter og 1 time afhængig af trafikken. Jeg er rigtig glad for den 'ordning' for det betyder at jeg har tid til min fritidsinteresse og tid til at hygge mig i min have eller læse i en god bog engang imellem.

• #52   25. aug 2015 Bagud og altid noget at lave kan jeg sagtens leve med.
    Men vil helst ikke falde helt igennem så man bliver de der 'crazy cat lady' naboer, hvor buskene er vokset henover vinduet og der er en smadret rude med en klud i i den ene længe og der holder en rusten bil i baghaven og 4 bildæk og vindskeden er faldet ned og malingen hænger i laser og man kan ikke se igennem vinduerne for bar støv og beskidte gardiner. Håber I forstår hvad jeg mener. Kender I ikke de steder, når man køre rundt på landet??

• #53   25. aug 2015 Hahahaha... arh, det kommer nok også an på hvem der bor der. smiley

Men ja, kender godt de steder.

• #54   25. aug 2015 Ja enig med M I sådan vil man jo ikke ha det til at se ud , og det gør det jo heller ikke,når man elsker sit sted, og går op i, at det skal se ordentlig ud ,

• #55   25. aug 2015 Havde slet ikke set, at du havde lagt link ind.
    Det ser jo super fint ud!
    Der skal fjernes meget ukrudt på pladsen (og haven) og der er meget græs, der skal slåes.
    Vi gider fx ikke altid bruge flere timer på at slå græs, så naboens dreng får lidt penge for at slå det, når vi hellere vil bruge tid på noget andet.
    Derudover bor vores familie i lejlighed i Kbh, så de vil gerne komme og rode lidt i haven ind i mellem, også laver vi en hyggedag ud af det, også får vi fjernet al ukrudt.
    At det så ser lettere bevokset ud på andre tidspunkter, det lever vi med, og gider ikke stresse over det smiley

• #57   25. aug 2015 Vi har nogle venner og naboer som bare har det superflot, men det er sunde og raske folk med fornuftige arbejdstider og med forældre og større børn som kan give et nap med - og hvor det ene par har haft anlægsgartnere ude. Plus at de ikke er blege for at sprøjte (godt husket Line P).

Ude ved os er det bare os to, min mand arbejder meget og har stort set kun tid om søndagene, mens jeg ikke er sund og rask, og vores forældre af forskellige årsager ikke kan hjælpe. Plus vi sprøjter ikke.

Indrømmet jeg kan sagtens blive lidt misundelig når jeg ser naboens georginebed, men tror da på at vi når dertil engang. Optimist har man jo altid lov til at være.

• #61   25. aug 2015 Husk også at tjekke foldene, hvis de ikke har været brugt til løsdrift. Heste slider virkelig meget på græsset og det er så ærgerligt hvis I skal til at dræne eller lægge grus på.
    Ang. ridefaciliteter, så ville det jo være perfekt hvis der var et større sted med fx ridehus i nærheden, som I kan leje jer lidt ind på. Det ville nok være den bedste og billigste løsning hvis du også gerne vil ride i vinterhalvåret efter arbejde.

Huset ser super lækkert ud, men meget stort til 2 personer, eller er det bare mig? Med så mange værelser kan I jo virkelig overveje at have et par lejere - det ville da være oplagt at få lidt flere penge i kassen og noget hjælp til enten have eller heste. Det ville jeg helt sikkert gøre. ELSKER at bo på landet, og arbejder på at tjene penge nok til at købe mit eget sted på et tidspunkt, men den slags arbejde ER bare sjovest når man er mange til det.

Hvad kommer I fra og hvor meget vedligeholdelsesarbejde er I vant til? Der er jo også en masse man skal lære, og det tager også tid og noget dedikation. Hvis ikke det var fordi I lige havde det perfekte sted i luppen, ville jeg også helt klart anbefale at leje en større gård først og prøve det af i et par år og så finde ud af om det er noget for jer. For det er et ret stort spring at tage, hvis man ikke er helt sikker.

• #62   25. aug 2015 For mig ville der være for meget arbejde ved at have min egen landejendom. Jeg synes stedet du linker til, ser rigtig kønt ud, men tror der er mere havearbejde end det lige umiddelbart ser ud til. Nu synes jeg så også at havearbejde er ret kedeligt, så jeg har nok i min villa-have.

• #63   25. aug 2015 Tak for en masse brugbare inputs og personlige erfaringer og præferencer. Det gav stof til eftertanke. Tror nu jeg skal på landet sammen med manden, hunden og hesten.
    Men Vi går lidt i tænkeboks for mange af jer har givet udtryk for at især bygningsmasse kan trække tænder ud og vi har jo som helt rigtigt observeret af nogen indbrud for 220kvm bolig og 3 længer smiley pt.

Men det er godt nok svært at finde et charmerende landsted, god stand ca 150 kvm. Med en enkelt længe/stald/garage/opbevaring max en time kørsel fra Kbh og i nærheden af skov eller andet naturområde til hest/hund. UDEN det koster en jetjager smiley De er enten dybt ucharmerende istandsat, alt for mange kvadratmeter eller lige ud til en hovedvej smiley Men hvis I falder over noget/kender nogen, der skal sælge sådan et sted. Så send dem gerne min vej smiley

Kommentér på:
Eget landsted - hvor meget arbejde??

Annonce