{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.877 visninger | Oprettet:

Tilslutning af bordopvaskemaskine {{forumTopicSubject}}

AARG jeg får grå hår! Er der mon nogen, der kan hjælpe?

Vi vil gerne sætte vores bordopvaskemaskine til - nu har vi besluttet, at det nemmeste er til vasken, da vi ikke regner med at bruge den hver dag (eller max. 1 gang om dagen) og derfor gør det os ikke noget, at skulle skrue dims af og på.

Mht. slangen til afløbet HAR vi fikset dette, så det kommer ud det rigtige sted, nu vil vi bare gerne finde en dims, som vi kan sætte på hanen, til vandtilførsel.

Er der mon nogen herinde, som ved, om en kontraventil kan bruges? Den skulle, så vidt jeg kan læse, vidst nok være det sikreste mht. at stoppe vandet, hvis der går noget galt??

Har også haft kig på dobbelt vandkobling, men når nu vi har fået fikset udløbet, synes jeg bare det er lidt dumt, at købe sådan en? smiley

Jeg kan læse mig frem til, på bordopvaskemaskinen, at slangen til vandtilførslen ender i en ¾".. Men jeg aner da ikke, hvor stor/lille vores vandhane er? Vil sådan en her passe på og gøre jobbet? http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Kontraventiler--Kontraventil-3-4-med-muffe-og-nippel-451319.html

Hvis ikke vi er helt sikre på det med kontraventilen køber vi bare den dobbelt vandkobling, det brugte tidligere lejer nemlig, men hvis det kunne gøres med sådan en, vil vi hellere dét. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilslutning af bordopvaskemaskine
  • #1   7. sep 2015 Jeg Googlede lige og kan se der er flere måder at koble den til.

    Den jeg havde var "ind" og "ud"gang til vandet i sådan en dims man tog af og på vandhanen.

    Syntes det var smart så kunne jeg have den stående på et lille rullebord, skubbe den hen til vasken når den var tændt og væk fra vasken igen når den var færdig = ingen bordplads bliver taget fra selve køkkenbordet smiley


  • #2   7. sep 2015 *Beltane* Yes, det er vidst den der hedder dobbelt vandkobling.. Jeg har googlet og googlet og googlet, og synes KUN jeg bliver mere forvirret smiley

  • #3   7. sep 2015 Tror det handler meget om hvordan ens vask står og hvor man kan komme til vandet smiley

    Herhjemme ville alt andet simpelthen være for besværligt smiley


  • Hanne J
    Hanne J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 26
    #5   8. sep 2015 Da jeg købte min bordopvaskermaskine købte jeg en kobling også i punkt 1

  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   14. sep 2015 Det er meget enkelt at montere den på det kolde rør, der forsyner din vandhane, så det vil jeg helt klart anbefale.

    Hvis det ikke ønskes, så husk at tjekke om din vandhane er tryksikret, dvs om den kam tåle at opvaskemaskinen åbner og lukker for vandet imens der er åbnet for vandhanen, hvis den ikke er tryksikret risikere du at den springer og at der er vand over det hele.

    Indboforsikringen dækker kun hvis den er installeret/tilsluttet af en autoriseret vvs smiley


Kommentér på:
Tilslutning af bordopvaskemaskine

Annonce