946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Linser! Linser!

Her i går prøvede vi at lave dhal med røde linser. Det var da fint men ikke helt så fantastisk som jeg havde troet. Sidst vi fik linser var det sådan noget melet og tørt stads så er ikke heelt frisk på de linser.

Jeg sidder så herhjemme og skal finde på noget frokost, og vender hele tiden tilbage til de linser. De skulle jo være sunde og især gode hvis man ikke rigtig spiser kød.
Så jeg koger nogen linser, putter lidt grøntsager i, chili, karry og andre krydderier, men undgår denne gang spidskommen - og det smager faktisk meget godt smiley
Og det tog ikke nær så lang tid og var så besværligt som i går.
Så nu har jeg lige fået øjnene op for linser, som ikke behøves at være SÅ melede og kedelige og besværlige alligevel smiley

Har i nogen madvarer som i bare synes man må give en ekstra chance?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Linser!
  • #1   10. sep 2015 INDISK LINSESUPPE / DHAL SUPPE (4. pers.)

2 røde peberfrugter
    1 bakke cherrytomter
    1 løg
    2 gulerødder
    - svitses med Karry og hvidløg - og spar endelig ikke på karry'en
    1,5 l. vand
    2 skefulde grøtsagsboullion
    1. dl. røde linser pr. person

- simrer min. 20 min. - men gerne 45 min.
    1 flødeost
    - Blendes og smages til med salt, peber, chili, paprika og cayenne peber

Tilbehør:

Creme fraiche og fint hakket ruccola, salt og peber.
    Lækkert brød

-Fantastisk opskrift smiley

• #2   10. sep 2015 Først var jeg i brilleverdenen, så tænkte jeg på kager, og så er det søreme "rigtige linser" smiley du taler om.

• #3   10. sep 2015 karena - det er lige præcis sådan noget der lyder lækkert og nemt smiley Og alt efter hvad man selv foretrækker kan man jo sortere til og fra som man synes smager bedst. Et helt andet spørgsmål som simpelthen nager mig, har du ikke heddet "Karen" som brugernavn eller er det mig der har læst forkert? smiley

Hahah Inge, nu får man da helt lyst til kager når snakken falder på det..

• #5   10. sep 2015 Kartoffelsuppe bryder jeg mig faktisk ikke så meget om, kan godt lide at der er lidt forskellige grøntsager og stærke krydderier i smiley

• #6   10. sep 2015 Jeg er altså også ret vild med Puylinser. Plejer bare at koge dem i en god grønsagsboullion, også bare efter vende på panden i løg, grøntsager og karry også som tilbehør til feks kyllling....

• #7   10. sep 2015 Puylinser? Dem googlede jeg lige.. vi fik nemlig sådan nogen sorte linser på et tidspunkt, der var virkelig melede, men de her skulle åbenbart være mindre melede end røde og grønne linser.. dem må jeg da også prøve en dag smiley

• #8   10. sep 2015 Der er også belugalinser smiley De er sorte og meget små...ligner caviar når de er kogt.

Jeg synes kolde linser er mindre melede end varme...ved ikke om det er fordi de har sat sig...eller hvad man skal kalde det smiley

• #9   10. sep 2015 Hvad søren er forskellen på alle de linser?? smiley

• #10   10. sep 2015 Smag, størrelse, konsistens og anvendelse smiley

• #11   10. sep 2015 Hmm det ser ud til at de belugalinser ikke er så melede som andre.. det er jo en helt ny verden det her smiley

• #12   10. sep 2015 Fünke, -godt husket, med mit brugernavn smiley
    Jeg hed karen a, før, men hver gang jeg havde slettet cookies og alt det der hejs og skulle logge ind igen kunne jeg ikke huske det, jeg hedder karena på andre sites, så det var bare nemmere at huske smiley smiley

• #13   10. sep 2015 Inge, -og jeg tænkte straks kager, da jeg så overskriften! smiley

• #14   10. sep 2015 Tænkte det nok, så var jeg ikke helt skør alligevel smiley Og iih al den kagesnak, her prøver jeg at finde sunde alternativer......

• #15   10. sep 2015 He, der er sikkert også en som tænkte, om hende fra Bryggen er blevet klonet ..man ved jo ikke hvad de går og finder på derovre smiley

• #17   11. sep 2015 Linser er vidunderlige... Jeg bruger dem også i grøntsagslasagne (kun de røde). Det giver lidt ekstra fylde smiley
    Dahl er vidunderligt smiley

Så jeg er helt med på linse-vognen smiley

• #18   11. sep 2015 Det fede er jo at man kan variere det med ALT muligt smiley
    Einstein, har faktisk også gemt en opskrift på lasagne med linser eller bønner (kan ikke helt huske det præcist), men lækkert lød det i hvert fald!

Kommentér på:
Linser!

Annonce