{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Harry Potter {{forumTopicSubject}}

Til alle de søde Harry Potter fans på HG.
Vil i ikke gøre mig en kæmpe tjeneste, og smide en besked til mig hvor i der står hvorfor i godt kan lide HP, hvad der gør lige netop det univers specielt og om det har ændret dig/dit liv (måske gjort dig til den du er i dag) på nogen måde smiley
Og så skriv andet der evt. kunne være relevant.
Det er til en artikel jeg skriver i dansk, og det ville være til kæmpe stor hjælp hvis i gad smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harry Potter
  • #2   16. okt 2015 der er Harry Potter festival lige nu i Odense

• #3   16. okt 2015 Har hørt om det smiley

• #6   16. okt 2015 Jeg synes bare at det er en sød historie. Hverken mere eller mindre end det smiley

• #7   16. okt 2015 Det er jo et kæmpe univers som mange andre forfattere aldrig havde været i stand til at skrive uden en masse plotholes. Og så er der et eller andet med den fantastiske coming of age-story som Ida nævner, spredt over 7 bøger - det gør det bare, for mig, ekstra melankolsk når man afslutter den sidste bog i serien fordi det er så omfattende en historie der slutter.

Det er egentlig svært at sætte fingeren på, hvad der præcis gør at jeg elsker HP.. det er et virkelig detaljeret og omfattende univers, som man UDEN problemer kan forestille sig være derude et sted, som man bare kan leve sig ind i fordi universet er så gennemført! Og så er der jo noget tiltrækkende ved magi og alle mulighederne.

Jeg læste ikke HP fra barnsben og bøgerne har heller ikke udelukkende ændret mit liv eller mig som sådan.. jeg har altid, også før HP, været vild med fantasy. Men HP er for mig et symbol på den mest fantastiske slags fantasy, en historie man kan leve sig så meget ind i at man nærmest kun tager pause for at spise. Den slags historie, hvor man ligger om aftenen og ønsker at bytte liv med hovedpersonerne - og ikke fordi, at ens eget liv er noget lort.

Jeg har endda leget lidt med tanken om en HP tatovering fordi det om noget er et symbol på den kæmpe indflydelse bøger generelt har haft på mit liv. Så selvom HP ikke decideret har ændret mit liv, så er det en af de mest fantastiske historier jeg nogensinde har læst, og de har i hvert fald været MED til at gøre mig til den jeg er, uden tvivl! smiley

• #8   16. okt 2015 Jeg blev først Harry Potter fan under en London-tur, med ungerne sidste år. De havde besluttet os for, at vi skulle besøge studierne hvor det hele blev lavet.

Det var en fantastisk oplevelse! Alle pengene værd, og lidt til (særligt i forhold til andre ting som Madam Tussaud, London eye m.m.).

profilbillede
  • #9   16. okt 2015 Jeg er VILD med Harry Potter
    Jeg læser alle bøgerne en gang om året og har gjort det siden år 2000 (altså dem af dem der var udkommet)
    Jeg har dem både på dansk og engelsk
    Og ønsker mig brændende den nye illustrerede udgave af de vises sten
    Jeg har også en harry potter vikle til at bære min baby i
    Jeg synes historien er fantastisk og personerne går lige i hjertet
    Jeg har grædt mange gange første gang jeg læste om flere af dødsfaldene

• #10   16. okt 2015 Jeg blev voksen med bøgerne. Jeg holder af, at bøgerne både rumme glæde, sorg, kærlighed og humor på så fin, fængslende og fantasifuld en måde. Hun har formået at skabe et enormt og komplekst univers, som kunne fange mig som barn, men også som voksen, og som både har fået mig til at grine, græde og savne, når jeg har sagt farvel

• #12   16. okt 2015 Jeg elsker bøgerne.
    Tager dem glædeligt frem og genlæser igen og igen.
    Jeg er en sucker for fantasy. Det eneste jeg kan sige som ikke allerede er nævnt er at Rowlin har inspireret mig til at påbegynde mine egne bøger smiley

• #13   16. okt 2015 Bare rolig, Isabelle, jeg mindes at jeg i de sidste par bøger har været ret frustreret over Harry og nogle af hans dumme beslutninger smiley men det er jo selvfølgelig ikke lig med at han ikke samtidig kan være FOR god

Og ååh der er så mange pæne box sets men jeg kan især godt lide den her, elsker de farverige tegninger på forsiden af bøgerne selvom andre synes de er barnlige, haha

profilbillede
  • #14   16. okt 2015 Det var noget af det, jeg synes var fedt som bøgerne skred frem - at karaktererne blev mere menneskelige. Der kom frustration og vrede, og de var ikke længere så søde og pæne som i starten. Men selvfølgelig stadig "gode" i sidste ende.

• #15   16. okt 2015 Jeg har bøgerne eller 4 af dem, men det siger mig ikke noget smiley

• #16   17. okt 2015 Man kan jo diskutere hvem der er onde smiley Der bliver også gjort nogle grimme ting fra Trioen smiley

• #18   17. okt 2015 Tusinde tak for svarene smiley
    Jeg håber jeg kan få smedet dem sammen til en god artikel :b

• #19   17. okt 2015 Jeg ved det faktisk ikke? Har vel haft de bøger i 10 år eller mere. Gætter på at jeg har fået dem i gode af folk der selv syntes de er fantastiske? Ellers ved jeg sku ikke smiley

• #21   17. okt 2015 Jamen jeg tror faktisk det er sådan noget der er sket her? Jeg husker ikke hvornår bøgerne udkom, men jeg har haft dem siden jeg var barn nærmest og jeg kan på ingen måde huske at jeg har løst dem smiley

• #22   17. okt 2015 Mener den første udkom i slut 90'erne..

• #24   17. okt 2015 Fordi jeg har da set nogle af filmene smiley
    Og går ud fra at bøgerne handler om det samme smiley

• #26   17. okt 2015 JEg syns filmene gør bøgerne godt.. Men i bøgerne får man så meget mere som man ikke gør i filmene smiley

• #27   17. okt 2015 Ja men jeg læser ikke ret mange bøger. Måske en om året og så skal det være en der virkelig fanger mig. Og det ville Harry Potter aldrig gøre smiley

• #28   17. okt 2015 Jeg blev skuffet ved mange af filmene smiley

• #30   17. okt 2015 Nej vel? smiley

• #33   17. okt 2015 Jeg mindes mit første møde med Harry Potter med en uforbeholden og barnlig glæde over muligheden for at forsvinde ind i en eventyrlig og fantastisk verden smiley

Jeg gav mig selv lov til at være barn igen...jeg har grint og grædt, hadt og forelsket mig i bøgernes personer...set deres eventyrlige univers gennem deres øjne og følt deres glæder og sorger smiley

Jeg har læst dem alle flere gange og er stadig lige fuld af beundring over Rowlings evne til at fange børn som voksne i hendes fantastiske univers smiley

• #34   17. okt 2015 Filmene lever slet ikke op til bøgerne
    Og hvis jeg kun læste én bog om året blev det klart HP smiley (nogle gange en Anne Rice bog)

Kommentér på:
Harry Potter

Annonce