Finansøkonom - ejendoms mægler Finansøkonom - ejendoms mægler
Hej HG!
Ved det ikke rigtigt giver nogen mening at spørger omkring dette herinde, men ved ikke lige hvor jeg ellers skal spørger, og det kunne jo være nogen af jer ved noget om det.
Jeg går på gymnasiet på andet år, og tænker over hvad jeg egentlig godt vil efter jeg har fået min studentereksamen. Jeg er begyndt at tænke lidt på at jeg godt vil være ejendomsmægler, da det interessere mig. (ved godt at det så ville være klogest at jeg havde taget en handelskole uddannelse, istedet for stx) Men da jeg gik ud af folkeskolen, havde jeg ingen anelse om, hvad jeg godt ville. Så jeg valgte stx.
Jeg har læst mig frem til at der er flere forskellige måder at blive ejendomsmægler (med en stx), den ene måde er at tage 2 års skole til at læse til finansøkonom. Men det skulle også være muligt at få et trainee job, også læse finansøkonomi om aftenen og i weekender. Men jeg synes bare ikke jeg kan finde noget om aftenskole med de fag på nettet.
Hvis du er ejendomsmægler, hvilken vej tog du så?
Læser du til finansøkonom, hvilke fag har du, og hvordan ser en normal skoledag ud for dig?
Ved du om der er aftenskoler derunderviser i sådanne fag? Hvis ja, hvor henne i landet?
Håber nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål
aug 2013
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 181
Jeg stod i samme situation som dig, og valgte at tage fagpakken, herefter blev jeg trainee
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 31
Hvor der står fagpakker er taget af handelskolernes skema, men Rybners har noget lignede! Det vil jeg da lige læse noget mere om! Tak
Så er det bare et plus at jeg ikke skal flytte for at gå i skole, da Rybners ikke er så forfærdelig langt væk fra mig
apr 2015
aug 2013
Jeg synes det var genialt, jeg læste en 'hel' HHX op på 6 mdr. og kunne få elevpladser med krav om gennemført HHX. Umiddelbart tænker jeg at det er den 'bedste/nemmeste' vej at gå - men igen er jeg ikke ejendomsmægler
apr 2015
Tusinde tak!
aug 2013
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 922
Jeg har arbejder hos en ejendomsmægler som studiejob i 1,5 år og det eneste de tog ind, var finansøkonomer.
Når du er færdig med 2 års uddannelse skal du til at søge trainee plads. Du kan ikke blive ejendomsmægler blot på en finansøkonom. Du skal have været trainee i 2 år i inkl. aftenundervisning.
Altså er det ikke to forskellige veje ind, men to ting der løber efter hinanden før at du kan blive ejendomsmægler.
Håber at det gav lidt mening ellers er du velkommen til at spørge.
Mht. STX, så er det ikke noget der er af større betydning. Som færdig HHX'er er der nogle af tingene du kan tage med videre såsom erhvervsøkonomi, lidt jura etc. Men det er altså ikke en forudsætning for at kunne følge med.
Finansøkonom - ejendoms mægler