{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Simon P
Simon P
Tilmeldt:
30. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Hjælp til at undersøge hvilke loppemidler der virker {{forumTopicSubject}}

Kære hundeejere!
Som både katte- og hundeejer ved jeg hvor træls det er at få lopper og hvor svært det er at blive rigtig fri for dem. Jeg har derfor lavet siden loppekur.dk, som skal være en guide til loppemidler og hvor jeg vil prøve at samle kæledyr ejeres erfaringer med loppemidler. Jeg synes der er rigtig mange produkter på markedet og der går mange rygter om hvad der virker og hvad der ikke gør. Jeg håber siden kan blive en informativ side der kan vise vej til det mest effektive loppemiddel. Jeg tænker den eneste måde at finde ud af hvad der virker er ved at spørge kæledyrsejerne selv, så det prøver jeg nu! Det vil derfor være en meget stor hjælp hvis der er nogen der har lyst til at medvirke ved at gå til siden her og dele deres erfaringer med forskellige loppemidler: http://www.loppekur.dk/brugerunderso...f-loppemiddel/
På forhånd tak
Mvh Simon Pedersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at undersøge hvilke loppemidler der virker
  • #2   17. nov 2015 Hej.
    Har du prøvet at kigge på evidens?
    Hvad er der lavet af ordentlige undersøgelser om effekt og bivirkninger?

    Gerne lave links fra din side, til hvor man kan læse mere om præparater osv.

    Jeg giver ikke en... for alternative præparater.
    For forskellen på traditionel og alternativ behandling er jo.. - at kan du dokumentere at det virker, kategoriseres det som traditionelt, ikke alternativ...

    Og så pas på kun at gå efter mundtlige råd, til vurdering af effekten.

    En god hjemmeside, som hjælper en til rationel valg af præparater, vil jeg gerne lære at kende!


  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #3   17. nov 2015 Hej Helene,
    Tak for din feedback
    God idé at finde "rigtige" evidens-baserede undersøgelser - det vil jeg se om jeg kan få implementeret i nær fremtid.


  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   17. nov 2015 Hov der har vist sneget sig en fejl ind i linket. Tak for rettelsen Michella!

  • #7   17. nov 2015 Skønt at se at Frontline endelig er kommet ned hvor den hører til. Så kunne man håbe at alle apotekter og dyrlæger stopper med at føre det :o)

    Og jeg er også glad for at Advantage ligger i toppen.

    Så det afspejler ret godt den tendens jeg selv har oplevet herinde, på KG og IRL de sidste 8 år :o)

    Du har ikke noget omkring Bravecto på siden? Det er det jeg pt. hører allerflest bruge ... Men det er selvf. meget nyt. Det fås udelukkende hos dyrlægen eller på recept, og ikke i håndkøb som de andre.


  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   17. nov 2015 Hej Sanne, Ja den undersøgelse jeg lavede sidste år viste at der kun var 22% (ud af 167 besvarelser) der havde haft held med frontline - det var overraskende lidt synes jeg. Jeg har hørt godt om Bravecto, men jeg tænker siden er målrettet de loppemidler som fås i håndkøb. Det er noget med at nyere loppemidler skal afprøves på recept et par år inden de frigives i handlen, så det kan jo være der ikke går så længe før man kan købe det uden recept.

  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   25. dec 2015 Hej igen og glædelig jul alle sammen!
    Jeg håber alle har fået nogle dejlige julegaver - ikke mindst til kæledyrene smiley
    Jeg tillader mig lige igen at gøre opmærksom på min undersøgelse om loppemidler i håb om at der er flere der ser den: http://www.loppekur.dk/brugerundersoegelser-af-loppemiddel/
    Der er ikke så forfærdelig mange der har svaret, så det vil være rigtig fint hvis der var flere der ville deltage . Igen tusind tak for hjælpen!
    Mvh Simon


  • #10   25. dec 2015 Der er jo ingen loppemidler der fjerner alle lopper efter første behandling. Lopperne ligger i omgivelserne og klækkes løbende, så at stille folk i udsyn de kun skal behandle een gang, er at fucke deres behandling up.
    Uanset hvad man behandler med er det flere måneders behandling der skal til for at sikre lopperne er helt kvit.
    Jeg kan frygte nogle læser det der og tænker - fedt produkt en behandling og så er det gjort..
    Hvorfor mon nogle produkter efterhånden bliver mindre og mindre effektive? Fordi folk bruger dem forkert og i for kort tid.


  • #11   25. dec 2015 Og man da heller ikke sammenligne Feks capstar med månedsprodukterne.
    Capstar virker jo kun i 24 timer, og kan derfor ikke stå alene.
    DET SAmmen med program vet, som kun forebygger lopperne bliver flere - det skal ikke fjerne lopperne! Det skal stoppe udviklingen. Hvis man køber det og forventer lopperne dør er man fejlinformeret om brugen og virkningen af det..

    Vi bruger f.eks. Kombinationen af capstar og program vet når vi har været uheldige. Det virker super. Men jo aldrig efter første behandling - for det er ikke sådan de produkter skal virke.. Skulle jeg nu svare på din undersøgelse, så ville mit svar være negativ på capstar fordi der er stadig lopper efter 24 timer ( og det er forventeligt). Vi giver capstar de første 3 dage dagligt, derefter en gang i ugen første måned. Samt hvis vi skal nogen steder med hundene, så vi ikke kan tage smitte med og ikke få noget med hjem heller.
    Og mit svar til program vet findes slet ikke.. For vi bruger det i 6 måneder efter første loppe fundet. For at sikre der ikke sker opblussen igen. Jeg forventer ikke det virker 100% efter 2-3 behandlinger.


  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   26. dec 2015 Hej Ginne! Tak for dine svar og kritik. Jeg kan godt se svarene kan virke misvisende i forhold til Program Vet og Capstar Vet. Siden er som nævnt ikke perfekt endnu (Rom blev jo ikke bygget på en dag), og jeg arbejder løbende på at forbedre indholdet så jeg vil helt klart have din feedback med, så den bliver bedre og se på svarmulighederne for de enkelte produkter. Andre må også meget gerne komme med kritik og feedback!
    Hvis du søger lidt rundt på siden vil du finde mere information end den du får ved alene at besøge siden med brugerundersøgelser. Informationen man får fra siden med brugerundersøgelserne, kan ikke stå alene i forhold til valg af produkt - og dette kan jeg nu se at jeg skal gøre tydeligere. Hvis man besøger siderne for de enkelte produkter er der nemlig en del information om både behandlingsmetode og virkning. Jeg mener dog stadig at svarene kan give en god indikation i hvilket produkt der er mest effektivt - men det er korrekt at svarmulighederne nok kan blive bedre.


Kommentér på:
Hjælp til at undersøge hvilke loppemidler der virker

Annonce