1.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

spondylose-hemivertebrae? spondylose-hemivertebrae?

Hejsa

Jeg har haft min ene FB til dyrlæge idag. For jeg synes han er blevet lidt træg i det.
Han har for nogle år siden fået konstateret hemivertebrae ved røngten.
Ved dyrlægen aftalte vi at hun får tilsendt det gamle røngtenbillede og tager et nyt på torsdag. Så vi kan sammenligne..
Dyrlæge siger at det lyder som spondylose. Jeg har dog hele tiden troet det var hemivertebrae. På gammelt røngtenbillede sås sommerfugleformede ryghvirvler. Ved nogen hvad der er hvad?

Dyrlæge talte om evt at lægge guld ind, afhængig af hvad billede på torsdag viser. Nogen der har erfaring med det?

Hunden fungere fint i det daglige. Er dog blevet langsommere og mere stiv i sine bevægelser efter han har hvilet/sovet.

Vil rigtig gerne høre fra jer smiley

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spondylose-hemivertebrae?
  • #1   8. dec 2015 Jeg har haft en korthår med spondylose, og han fik guld i ryggen. 24 timer efter sprang han rundt uden smerter. Så jeg har rigtig god erfaring med guld

• #2   8. dec 2015 Hvor længe holdt det?

Hvad gav du for det?

• #3   8. dec 2015 Nu ved jeg ikke hvad forskellen er, men min tæve har Spondylose i hele ryggen. Der er ikke lagt guld ind. Hun bliver 11 til Februar.

• #4   8. dec 2015 Kan du mærke noget på hende? Er hun hæmmet af det?

• #5   9. dec 2015 Luftede hund med nogen i Kbh. (for mange år siden), som rejste til Århus for at få lagt guld i ryggen på deres golden retriver tæve pga. rygproblemer, og hold da op en forskel ! De fik en helt "ny", glad og frisk hund med hjem.

Har desuden selv haft en bullmastiff, som fik problemer med ryggen, og dette blev afhjulpet med almindelig akupunktur.

Så jeg er stor fan/fortaler for både almindelig-, samt guldakupunktur smiley

• #6   9. dec 2015 Hemivertebrae er de misdannede ryghvirvler - det har stort set alle franske fra 1 til mange af og giver sjældent problemer (hvis de sidder i thorax regionen som de oftest gør)

Spondylose gør hammer ondt men kan som regel leves med ved den rette behandling.

• #7   9. dec 2015 For øvrigt en god ide lige at melde det tilbage til din opdrætter, for rygproblemer skal tages alvorligt ift avl.

• #8   9. dec 2015 C.G. Det sidder jo ikke i thorax men midt ryg sådan ca...

Cæsar er købt hos hvad jeg idag vil kalde en "hundehandler" som har importeret ham. Så jeg får ikke noget ud af at gøre hende opmærksom på det desværre..

• #9   9. dec 2015 Ok øv smiley

• #10   9. dec 2015 Det er mange år siden det blev gjort, men han havde det godt resten af sit liv. Jeg mener han var ca. 3 år da det blev lagt i og han blev da10 år. Det var en hjerneblødning der var årsag til aflivning. Jeg gav dengang (1994-95) 1800 kr

• #11   9. dec 2015 altså jeg tror ikke det er spondylose, men hemivertebrae. Så selv r-billede dengang, og der var tydeligt sommerfugle formede hvirvler på en af dem.
    Jeg skal aflevere ham imo til nyt r-billede, hvor han skal lægges til at sove så de kan tage et ordentligt et. Åh jeg hader det, vil være ked og bekymret fra jeg aflevere ham til jeg kan hente ham igen smiley

Godt nok ked af jeg er faldet for så ødelagt en race..

• #12   9. dec 2015 Maj-Britt, 3 år? det er da også tidligt at de får rygproblemer er det ikke?

Har vores hunde fået flere fysiske problematiker?

Er selv vokset op med hunde, der blev købt fra forskellige private steder, hos alm mennesker der bare ønskede sig et kuld hvalpe. De hunde havde havde aldrig alle de sygdomme jeg hører om idag...

• #13   9. dec 2015 Det er desværre en meget almindelig lidelse på korthår, eller det var det dengang. Hvordan det er i dag ved jeg ikke

• #14   10. dec 2015 fik så svar på R-billeder idag. Han har 2 hvirvler med hemivertebrae. De er ikke blevet nævneværdigt værre siden sidste billede taget for et par år siden.
    På mandag skal jeg afl ham igen og så får han lagt guld i de syge led.

Håber så meget det vil hjælpe ham. smiley

• #15   23. dec 2015 Cæsar fik så lagt guld i leddene. Der er ingen ændring, næsten tvært imod. Har måtte give ham smertestillende hver dag siden : (
    Det er over en uge siden, så ringede til dyrlægen hun sagde så der kunne gå op til 3 uger før der var effekt.. Men jeg er ved at miste modet må jeg indrømme...

• #16   24. dec 2015 Så er der stadig knap 14 dage, hvor der kan ske mirakler smiley
    Jeg håber det bedste for jer.

• #17   24. dec 2015 Tak for Update - håber det bliver bedre snart. God jul smiley

• #18   25. dec 2015 Tak for update. Krydser fingre for at det snart bliver godt. God bedring.

• #19   26. dec 2015 Tak for jeres søde svar : )

Jeg krydser også alt der kan krydses

• #20   27. dec 2015 Er der nogen ændring?

• #21   28. dec 2015 Ingen ændring desværre...
    Fik nye smertestillende til ham da de skulle være bedre end dem jeg havde i forvejen. Jeg syns dog helt tydeligt at han fungerede bedre på de gamle, så dem er jeg gået tilbage til.
    Før i tiden fik Cortavet HA tilskud, tænker jeg skal starte op på det igen istedet for det han får nu, kan ikk lige huske navnet..
    Men jeg er ved at gå ud af mit gode skind, han bliver kun 6 år til foråret det jo ingen alder.
    Bliver rigtig ked af at han ikke har det godt. Kan tydeligt mærke når han har smerter, han er nedtrykt, holder afstand til de andre hunde og ligger bare og vil helst være i fred : (

• #22   28. dec 2015 Øv, øv og atter øv. Det er sgu ikke sjovt med en hund der har det så skidt smiley Krydser stadig fingre for snarlig bedring !

• #23   29. dec 2015 Hvor er jeg ked af det på jeres vegne smiley
    Håber på et nytårs mirakel.

Kommentér på:
spondylose-hemivertebrae?

Annonce