{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

En raceportal? {{forumTopicSubject}}

I går aftes kunne jeg ikke falde i søvn, og når jeg ikke kan falde i søvn, så tænker jeg. Jeg kom på en idé - en form for raceportal inde for hunde. Samme koncept som DKK's koeb-hund.dk, men mere gennemført og med yderligere oplysninger.

Jeg kunne specielt godt tænke mig ét sted, med en GOD søgefunktion på racer, og så med racebeskrivelser der bla. viser HVAD en racetypisk hund kræver i hverdagen og HVILKE sygdomme man bør være opmærksom på. Dét savnede jeg i hvert fald meget da jeg ledte efter racer, altså et sted hvor det hele var samlet.

Ved I, om der allerede findes et sted som dette? Er det helt hul i hovedet at gå i gang med? Ved godt der er MANGE racer - tanken var, at tage fat i racerepræsentanterne og specialklubberne hos DKK, og eventuelt private med god erfaring med racen.

Hele idéen er:
- God SEO - dvs. siden dukker op på google, når nye hundeejere søger efter information / hvalpe, med det formål, at ramme flest muligt, og oplyse omkring racerelaterede sygdomme
- Alt information om alle FCI-godkendte racer i ét, dvs. racerelaterede sygdomme, opdrættere, hvad racen kræver osv..
- En informations-sektion omkring det at have hund.. Valg af opdrætter, hvad man bør lede efter, aflive myter omkring blandinger vs. racehunde, tæve eller hanhund, er du klar til at få hund og så videre derudaf..


Ja, jeg ved godt det er meget arbejde, men jeg synes det kunne være et sjovt projekt at gå i gang med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En raceportal?
  • #3   10. dec 2015 Det er bare vigtigt, at kategorierne for f.eks. søgekriterierne er uddybende, men ikke FOR uddybende - det skal jo være sådan, at når man f.eks. sætter en schæfer op imod en labrador, så giver det mening, at schæferen er mere aktiv, men at labrador er mere aktiv end f.eks. en selskabshund.. Så der skal jo være nogle forskellige stadier, jeg synes i hvert fald selv at der er for få på DKK's nye hjemmeside - der er i aktivitetsniveau "Lidt - Meget/Moderat - Meget", men hvad er lidt? Hvad er meget? Hvis en Border Collie og f.eks. Siberian Husky ligger under meget, betyder det så de skal have samme aktivering? Nej, det gør det jo ikke.. Så tænkte jeg det måske var bedre at dele det op i fysisk motion og mental aktivering, og så lave en guide til, hvad de forskellige ting indebærer... Giver det jeg siger mening? smiley

  • #5   10. dec 2015 Anine: Jo, det var netop min tanke. Og ja, man skal have lavet det sådan, at hvis man vælger flere i nogle kategorier (f.eks. daglig fysisk aktivering), så søger den på BÅDE dem der har f.eks. moderat OG lidt, hvis det er det man har valgt - fordi mange har det jo sådan, at de godt vil gå 1½ time om dagen, men en halv time er også okay. Det ene behøver jo ikke udelukke det andet smiley

  • #7   10. dec 2015 Og hold kæft hvor er det ærgerligt det ikke er DKK der har sådan en hjemmeside ik...

  • #9   10. dec 2015 Jeg synes det er en fantastisk idé - hvis bare man kunne kombinere det på den måde, at DKK's køb hund-hjemmeside blev udvidet med mere dybdegående og præcis info, for som Ginne siger burde det optimale jo være at det er DKK, der står i spidsen for sådan noget smiley

  • #10   10. dec 2015 Hvis der er nogen herinde, der er fikse i f.eks. photoshop og/eller med et kamera, så kommer jeg nok til at skulle bruge noget grafisk hjælp - programmeringsdelen kan jeg godt selv, men jeg er ikke skide god til de der grafiske ting smiley

    Hvad kunne man kalde sådan en side?


  • #12   10. dec 2015 Fünke og Ginne: Jeg er helt enig - jeg tror desværre bare ikke lige, at det er noget man beder DKK om at gøre, hvis det giver mening? Overvej hvor lang tid det har taget dem at få lavet koebhund - og den er ikke engang gennemført ved lancering. smiley

  • #13   10. dec 2015 Rigtig god ide! Det er der stort behov for tror jeg.

  • #14   10. dec 2015 Jeg kunne måske godt hjælpe med Photoshop/kamera alt afhængigt af hvad du vil have lavet smiley

  • #16   10. dec 2015 Camilla: Jeg tænker noget logoværk (med nogle hunde på selvfølgelig) og nogle små illustrationer rundt omkring smiley

    Anine: Jeg kigger på at få sat basistingene op nu, smider et link, når det mest grundlæggende lige er sat op.. Men sådan noget som at tilføje informationer, lave søgesystemet osv. kommer nok til at tage en del tid - lige nu sætter jeg bare lige "rammen" op smiley


  • #19   10. dec 2015 Ida: Det var noget i den stil jeg tænkte - men grafisk pænere, mere overskueligt og så en bedre søge-funktion, og så selvfølgelig med information om de racerelaterede sygdomme smiley

    Det ser ikke ud til den har været opdateret siden 2008?


  • #20   10. dec 2015 jeg kan godt hjælpe med billeder, evt lidt logo halløj smiley

  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #21   10. dec 2015 Nu har jeg arbejdet rigtig meget med hjemmesider osv og kaster mig rigtig gerne med i projektet

  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #22   10. dec 2015 Læste ikke lige kommentarende smiley men jeg er god i Photoshop og lightrom / kamara osv

  • #23   10. dec 2015 Synes I bedst om navnet hundevalg.dk eller racevalg.dk? Jeg tror hundevalg.dk er bedst - men racevalg.dk er lidt mere specifikt

  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #28   10. dec 2015 Hundevalg.dk

  • #30   10. dec 2015 Trine: Komme i praktik hos DKK som hvad/hvordan? smiley Jeg tror, at min drøm, er at arbejde med hunde på den ene eller anden måde - om det så er, at lave hjemmeside, adfærdsrådgive, hjælpe med forsikringer, hundetræner eller lignende.. Jeg gad virkelig godt f.eks. arbejde for DKK, men de fleste de skal bruge, kræver jo netop en uddannelse smiley

  • #31   10. dec 2015 Jeg synes dogsuniverse.dk er ret god (hunderacer) smiley

  • #32   11. dec 2015 Super fed ide !!! Mangler i den grad en info side hvor uerfarne hundeejere (og erfarne). Kan få god og brugbar info om de forskellige racer, samt blandinger.

    Gør det simpelt, men uddybende. Gør meget ud af forklare hvorfor det er så vigtigt at være obs på racens egenskaber/aktivitetsbehov.

    Fokus på racerelaterede sygdomme er mega vigtig info, som desværre ofte mangler i diverse racebeskrivelser.


  • #36   11. dec 2015 Ida: Jeg vil da gerne prøve at skrive til DKK - men hvor stor er sandsynligheden for, de vil lytte til en snart 18-årig pige uden nogen form for uddannelse? Det er jo heller ikke sikkert at den er programmeret i et sprog, hvor jeg overhovedet kan hjælpe til.

    Jeg tænker bare, at sådan en side har der været brug for i årvis fra DKKs side - nu er den kommet, men fyldt med fejl og mangler... Hvor lang tid tror du så det vil tage dem at få alt rettet.. 3 år? 7 år? Uanset, tror jeg det vil tage lang tid, og jeg synes oftest at når man har med store organisationer at gøre, så er ens hjælp/input oftest ikke taget seriøst... Jeg har ikke prøvet, og vil som sagt gerne give det en chance og tilbyde dem min hjælp - men jeg tvivler desværre meget på, at de vil tage imod den smiley

    Jeg kan sagtens følge tankegangen om, at det er dumt at lave endnu en side, hvor 50% af informationerne, er de samme - det ER dumt, men hvis man ikke kan komme "ind" og hjælpe, med det der allerede er, så bliver man jo nødt til enten at tage opgaven op selv, eller sige nå - så gider jeg ikke arbejde på det, hvis du forstår? smiley

    (Og jeg tager dig skam ikke som værende negativ smiley )


  • #39   11. dec 2015 Ida: Jeg har sendt en mail afsted til DKK nu, så må vi se, hvad de svarer smiley

    Omkostningerne på at have en side, er faktisk ikke særlig store, så længe man selv programmerer (det er dét der er dyrt), vi snakker ca. 160 kroner om året for at have siden smiley


  • #41   11. dec 2015 Det er vist mere omfattende end bare 'meget arbejde'.
    Der er jo sindssygt meget arbejde bare i indhentning af oplysninger om racerne og være kildekritisk til disse oplysninger.


  • #42   13. dec 2015 Hvad laver du databasen i?

    Bare tabelarbejdet er jo sindssygt omfattende i dit projekt!


  • #43   13. dec 2015 Jeg har en uddannet programmør, som hjælper mig - så jeg ved på nuværende tidspunkt ikke, om han har andre planer end jeg har, han har helt sikkert en eller anden fiks måde at gøre det på smiley

    Jeg har selv kun arbejdet med MySQL (phpmyadmin) og PHP smiley


  • #46   13. dec 2015 Der er jo ingen der har sagt, at det skal gøres på en måned smiley Jeg er godt klar over, at det er et kæmpe arbejde, tro mig. Jeg HAR tilbudt DKK at hjælpe med deres nuværende side, og afventer stadig svar. smiley

    Maj-Britt: Nej, JEG vil ikke skrive om alle FCI-racer, jeg vil kontakte specialklubberne og spørge, om de har lyst til at hjælpe med nogle beskrivelser, alternativt tage kontakt til racerepræsentanterne og/eller ejere af hunde fra den pågældende race.

    Idéen var, at det med f.eks. daglig motion skulle give et billede - længere nede på siden, kan man så læse om 5 vilkårlige hundes hverdag, så man kan få en idé om, hvordan en hverdag for en hund i racen KAN se ud. Idéen er at få lidt af hvert frem her - dine eurasiere kunne være et glimerende eksempel, Isabelle smiley


  • #48   13. dec 2015 Pointen er jo at samle det et sted, for det er næppe alle potentielle købere der tjekker specialklubberne ud - eller overhovedet aner at de findes.
    Jeg synes det lyder som en rigtig god idé men også at det er noget, der skal bygges på DKK's køb hund-hjemmeside for at få en ordentlig virkning.

    For idéen med at samle oplysninger så det er let tilgængeligt for kommende hundeejere er jo allerede ført ud i livet på den hjemmeside; den kunne bare godt trænge til mere præcis info og dybdegående oplysninger. Jeg mener det giver mest troværdighed at det er DKK der er afsenderen og derfor ville jeg se om det var muligt at udbygge køb hund-siden.
    Fx. er nogle eksempler på en hverdag super godt, det ved jeg, at JEG i hvert fald har søgt rigtig meget efter - for det man i bunden leder efter er jo tit: hvordan kan en hverdag komme til at se ud med pågældende hunderace?
    I stedet for at skulle søge rundt på diverse forums og debatter er det jo fint, hvis et par eksempler kunne samles på hjemmesiden.

    Så jo jeg synes det er en rigtig god idé at samle oplysninger på ét sted, for tanken er vel også at tiltrække de købere der måske ellers synes det er uoverskueligt og kommer til at træffe et dumt valg. Jeg synes bare også at grundidéen allerede eksisterer i DKK's køb hund-hjemmeside, som jeg synes er meget fin og sikkert har krævet en masse arbejde, men som blot trænger til en overhaling smiley


  • #49   13. dec 2015 Jeg tænker det mest omfattende bliver skrive arbejdet. Knap 400 racer og en lille side pr. Styk. Det er jo en hel bog.

  • #51   13. dec 2015 Vi sidder med database-udvikling lige nu- jeg er satme glad for, at det ikke er mig, der skal lave dit projekt smiley

    Jeg ville nok personligt starte med at gribe fat i ét område og så få gennemarbejdet det. Altså fx aktivering. Og så tage sundhed, pelspleje osv i næste etaper


  • #53   13. dec 2015 Tanken er jo netop også at ramme dem, der IKKE når ud til specialklubberne eller DKK - fange dem, som ender op på DBA og egentlig ikke helt ved hvad de leder efter, ud over at den skal have fire ben og et hoved smiley

    Jeg synes ikke jeg kan finde noget om racerelaterede sygdomme på DKKs side.. Jeg synes racebeskrivelserne (ikke på koebhund, men fra f.eks. udstillinger) er ekstremt tunge og læse og jeg ved egentlig ikke helt hvad de mener.

    Der mangler, som Fünke siger,noget beskrivelse af, hvordan en hverdag med racen KAN se ud.

    Der mangler en side, hvor ALT er samlet.. Fordi lige nu skal man:
    1. Vide hvad man leder efter
    2. Rundt på en masse forskellige sider
    3. Finde opdrættere, se hvad de tester for, og så konkludere at det er det, en opdrætter skal teste for, fordi jeg har ikke fundet et sted hvor der præcis står, racen er disponeret for disse sygdomme og det bør testes


  • #54   13. dec 2015 Maj-Britt: ikke én gang ser jeg fx. link til specialklubberne inde på købhund.dk?

  • #55   13. dec 2015 Mila: du kigger da bare på avlsrestriktionerne på dkks hjemmeside? Der står, hvad de skal teste for.

  • #56   13. dec 2015 Og så har specialklubberne ofte nogle anbefalinger ud over disse

  • #57   13. dec 2015 Julie P: Er der ikke ret mange racer, hvor der BURDE blive testet for mere end hvad der er avlsrestiktioner på? F.eks. fransk bulldog?

  • #58   13. dec 2015 Men Milla, jeg tror generelt det bliver svært med de racerelaterede sygdomme, for der findes specialklubber hvis anbefalinger er lige til at smide i skraldespanden, og hvad skal man så gøre - følge specialklubbens anbefalinger som måske kun er øjenlysning, eller selv skrive de racerelaterede sygdomme, som racen kan lide under?
    Der er jo nemlig stor uenig om, hvor meget man skal tjekke for, og hvad er så det rigtige at skrive, hvis specialklubben ikke rigtig har nogen krav eller anbefalinger? Hvor henter man så oplysninger om racerelaterede sygdomme, og hvad er troværdigheden af de kilder? Der tror jeg man kan komme ud i nogle dilemmaer smiley


  • #60   13. dec 2015 Alle kan vel blive enige om, at racen er mere udsat for nogle bestemte sygdomme, end andre racer.. eller måske ikke?

  • #61   13. dec 2015 Isabelle: God SEO - det betyder, at vi finder ud af, hvad de folk typisk googler, når de ikke kender DKK og vil have sig en hund. Vi sørger for at have omtalt disse phrases på vores side, således at den dukker op i søgeresultatet. smiley

  • #63   13. dec 2015 Maj-Britt: Korrekt, men sandheden er jo, at folk oftest blot ender op med at købe en hund fra DBA eller guloggratis. Googler du "hundehvalpe" er de første tre søgeresultater dyrenesbeskyttelse, guloggratis og guloggratis.. DKK er ikke én eneste gang på første side. smiley

    PS: At lave godt SEO-arbejde er næsten noget der skal laves fra starten af.. Det kan være meget besværligt for DKK at skulle lave hele deres side om (alt efter hvordan den er lavet selvfølgelig)


  • #66   13. dec 2015 Maj-Britt: Som skrevet længere oppe, har jeg skrevet til dem, og afventer svar. Hvis de tager imod min hjælp og input vil jeg rigtig gerne hjælpe - men jeg kan ligesom ikke tvinge dem til at høre på mig smiley

  • #69   13. dec 2015 Ida: SEO koster da ikke ekstra? Det er bare noget programmøren skal tage hensyn til, når siden laves. Så hvis man tænker på, at de skal lave hele siden om, for at få god SEO - så jo, så er det dyrt. Men havde de gjort det fra starten på f.eks. koebhund.dk, så havde der jo ikke været et problem dér..

    Mine søgeresultater på fransk bulldog indeholder hverken specialklubben eller DKK.. Nu tager jeg FB som eksempel, fordi det jo åbenbart er en populær race.. Ved golden dukker specialklubben op som det første - det er positivt. Ligeledes er dansk retriever klub på første side. Derudover er der guloggratis, diverse engelske sider..

    Men jeg synes da godt DKKs side "koebhund" burde kunne komme frem når man søger på en specifik race - de holder jo informationer omkring alle racerne smiley


  • #71   13. dec 2015 Mht god SEO... så er det jo et kæmpeprojekt i sig selv... idet kriterierne ændrer sig hele tiden for hvad Google 'tænder på'.

    Ikke fordi jeg ikke synes projektet kunne være en god ide, så er det saguedme en stor mundfuld arbejde.... og med stor mener jeg i størrelse bornholm. Efter min mening nok noget som vil tage som minimum et år... sandsynligvis mere - idet jeg går ud fra at hverken du eller din programmørven kan lægge 37+ timer/uge i projektet.

    Når det så er sagt, så tvivler jeg på at verdens bedste SEO og/eller portal vil forhindre hovedparten af dem som køber med hovedet under armen, at netop købe med hovedet under armen.
    En af grunden til at dba, g&g etc dukker op i søgeresultaterne så højt, er jo nok lige det faktum at folk ikke googler hund/race/problemer/etc først - nej man beslutter sig til at få hund, og så går man direkte ind og kigger annoncer bagefter.
    Jeg tror altså du får svært ved at ramme den målgruppe som du egentligt satser på, Desværre.


  • #73   13. dec 2015 Man bør seo opdatere sit indhold minimum hver tredje måned. Så det ER dyrt.
    Og så har det efterhånden forsvindende lidt at gøre med programøren og alt med den, som vedligeholder siden. Du skal også have de sociale medier ind over, som skal opdateres med kvalitetsindhold og ofte.
    Kan du skrive til seo?
    Du bliver nødt til at lave en neutral søgning- du kan ikke bruge dine egne google resultater til noget


  • #74   13. dec 2015 Jeg har hørt om en døvfødt Bolognese hvalp? En aflivet efter 1/2 år med vand i lungerne? Bør racen nu undersøget for disse ting?
    Og hvem sætter baren for hvad de enkelte racer så skal undersøges for? Dig som enkelt person?

    Nok er der raceklubben hvis anbefalinger er til at lukke op og skide i! Men de fungerer altså demokratisk med valg af racerepræsentant, og langt de fleste klubber fungerer godt.


  • #76   13. dec 2015 Jeg tror løsningen ville være at skrive specialklubbens anbefalinger.

    Derudover have en sektion, hvor ejere af racen kan give kommentarer eller gode råd - så kan man supplere, med hvad der burde tjekkes for smiley

    Julie, jeg har desværre ikke lært noget om seo, det er først for nylig jeg har "opdaget" det. Derfor er det primært min ven, som jeg lytter til her. Jeg har langt kortene på bordet og sagt der er MEGET data som skal ind, men ærligt lød han ikke synderligt bekymret.

    Vi må se, det hele kommer jo an på, hvad DKK svarer. Hvis de takker nej til min hjælp, så går vi jo nok i gang - måske er vi først færdige om et år, men under hele forløbet lærer jeg, han har tilbudt mig at være en form for mentor, så jeg kan lære noget mere. Er jo ikke uddannet smiley

    Jeg kan godt forstå jeres bekymring, men hey.. Hvad er det væreste der kan ske? At siden ikke bliver til noget.. Jeg overlever nok smiley Jeg tager ikke kontakt til specialklubber og racerepræsentanter før hele systemet er oppe og køre - således at der formegentlig også er en admin tilgang hvori vi tilføjer racer, og så er det jo bare at starte fra en ende, evt. høre om nogen vil hjælpe og så sætte nogle retningslinjer op smiley


  • #78   13. dec 2015 Isabelle: Om ikke andet, så længe vi starter med strukturen, programmeringen, sætter op til SEO osv. - jamen så LÆRER jeg da noget, og så er det ikke spildt arbejde smiley Jeg har et andet, større projekt, senere på året, som er større på den måde, at det er mere kompliceret programmeringsmæssigt, så derfor ville det her være genialt at starte op på, eftersom det her er dataen der tager tid, og det er ikke kompliceret på samme måde - det er noget med at sende nogle mails afsted og sådan..

    Så tror jeg også at specialklubberne og racerepræsentanterne vil være en del mere villige til at hjælpe, hvis de kan SE at siden i sig selv faktisk er færdig, på den måde, at jeg "bare" mangler deres hjælp.. Fordi jeg ønsker selvfølgelig ikke at spilde deres tid, og jeg kunne da godt forestille mig, mange har samme tanker som jer herinde.

    Så jeg kommer bare til at lave en masse gendrivelse i min mail smiley


  • #79   13. dec 2015 Seo handler 80 % om tekst. Din kammerat kan smide en masse metadata og tags på tingene, men der skal stadig laves analyser af keywords og skrives gode tekster, som deles, før det giver noget på google. Og så skal teksterne opdateres ofte, så de følger med på, hvad folk søger på. Dvs at du skal optimere over 400 sider løbende.
    Det er en meget fin idé- men det virker ikke helt til, at du er klar over hvor meget arbejde, der er i det. Bare at finde emails på og kontakte 400 racerepræsentanter.... smiley


  • #80   13. dec 2015 Det er også helt okay, at du synes det er urealistisk. Nu må vi se smiley

Kommentér på:
En raceportal?

Annonce