1.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Bankskifte Bankskifte

Hvor har I bank og hvad giver I for det?

Min bank er fussioneret med en anden bank og er blevet noget rigtig lort. Så derfor er jeg på jagt efter en ny bank.

Jeg vil have renter (bare en lille, bette smule) på mine konti, jeg vil have gratis visakort og gratis netbank. Jeg har brug for i hvert fald fire forskellige konti, hvoraf en er en opsparing. Igen vil jeg ikke betale for dem.
Jeg har ikke behov for personlig betjening, pengeskranker, hæveautomater eller budgetlægning.

Kan din bank klare det?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bankskifte
  • #1   18. jan 2016 nykredit

• #2   18. jan 2016 Ikke Danske Bank så smiley

• #3   18. jan 2016 Nykredit tager 180 kr for en konto pr år og 150 for et visa.

• #4   18. jan 2016 Jeg har lån og spar. De giver mig 5 % i renter for indestående op til 50,000kr på lønkontoen.
    (Dvs. Jeg fik 2500kr i renter i år)

På opsparingskontoen får jeg 0,35% i renter for indestående over 50,000kr.

Jeg betaler ikke for netbank, eller visa/dankort. Men kontanthævninger koster 2,5kr i deres automat

• #5   18. jan 2016 Stine: er du i noget fagforening for at få det? De har nemlig aftale med Kommunikation og Sprog, som jeg er medlem af, men man skal være færdiguddannet for at få de goder.
    Så jeg må vente 5 måneder før jeg kan skifte, hvis det er.
    Er der andre ting, du betaler for?

• #6   18. jan 2016 Jeg er i akademikernes akasse og IDA som fagforening..
    Ved ikke om det er noget specielt derfor.
    Som studerende fik jeg 2,5% i rente på lønkontoen, og havde ingen opsparingskonto..

Jeg er ikke umiddelbart støt på andet jeg betaler for..
    (Eller altså, da jeg havde kassekredit, betalte jeg selvfølgelig renter til dem.. )

De er umiddelbart rigtig flinke. Da jeg i 2012 løb tør for SU, skrev jeg en mail og spurgte om de kunne oprette en kassekredit til mig på 25,000kr så jeg havde nogle penge til jeg var færdiguddannet. Uden at blinke oprettede de en kassekredit på 50,000kr.
    Da jeg var færdig med at studere og der begyndte at være plus på kontoen, ringede de selv og spurgte om ikke jeg ville komme ned og snakke med dem. Og så hævede de så mine renter fra 2,5 til 5%.

• #7   18. jan 2016 Jeg har danske og burde nok skifte, men syntes det er så besværligt

• #8   18. jan 2016 Det lyder rigtig godt Stine smiley dem vil jeg kigge på smiley jeg kan se, at de har aftale med IDA, så det vil jeg lige sende videre til kæresten også smiley

• #9   18. jan 2016 Jeg kan se, det også er gratis st hæve penge i deres automater hvis man gør det i bankens åbningstid..

• #10   18. jan 2016 Det er helt lige meget. Jeg har hævet penge en gang de sidste 7 år, så det er ikke dér, de kommer til at tjene penge på mig.

• #12   18. jan 2016 Jeg tror muligvis man skal være færdiguddannet og medlem af en af en lang liste af fagforeninger, samt samle sin privatøkonomi hos dem, for at få den meget høje rente. Men kæresten og jeg er i hvert fald ganske tilfreds med dem indtil videre..

Vi får 0% på budgetkontoen..

Om renterne holder ved jeg jo ikke.. Men vi har ikke hørt om at de vil ændre det..

• #16   18. jan 2016 Ida: eller medlem af en fagforening de samarbejder med. Jeg kan få en studiekonto, hvor de giver 2,5 %

Fedt at høre, at de til at snakke med

• #18   18. jan 2016 Afdelingen er ikke så vigtig. Jeg har siden jeg blev 18 haft Nørresundby bank- også de sidste 7 år, hvor jeg har haft 120 km til min bankrådgiver. alt er blevet ordnet over mail og har fungeret upåklageligt ved alle fire bankrådgivere jeg har haft. Men nu er det hele bare gået op i lort og gebyrer uden de så meget har sendt et info brev.

• #21   18. jan 2016 Mikes mor: det vil jeg gøre smiley tak

• #24   18. jan 2016 Dkk: Mange banker begynder at indføre månedlig betaling for netbank, hvis du ikke er en eller anden form for fordelskunde- hvilket man sjældent bliver uden aktier, penge eller forsikringer.

Og jeg gider ikke betale 150 for at have mit kort.

Jeg bor i Aarhus- her er alle banker lokale. Derfor jeg spørger her.

• #25   18. jan 2016 Lån og Spar Bank giver de procenter hvis man er medlem af IDA. Jeg har samme aftale og jeg har ikke fortrudt en eneste gang at skifte fra Danske Bank.
    Har du set Sparekassen Sjælland? De har også fede aftaler

• #26   18. jan 2016 Kennel HiJacks: Jeg tror også, at kæresten flytter over fra Danske Bank. Han er i IDA. Jeg kigger på sparekassen sjælland

• #27   18. jan 2016 Sparekassen Sjælland tager også penge for netbank. Hvad pokker er det for en uskik?

• #28   18. jan 2016 Nå for pokker! Måske I kan få en passende aftale for jer begge i Lån og Spar

• #30   19. jan 2016 Min kæreste har arbejdernes landsbank inde i Århus ved bruuns galleri, det er han vidst godt tilfreds med. men i forhold til alt det der, ved jeg jo selvfølgelig ikke om der er noget. ved han havde et gebyr på noget med budgetkontoen, men ved ikke helt hvordan og for hvad.

jeg har Andelskassen, tror nok der ligger en omkring Viby et eller andet sted, men jeg har beholdt den jeg havde da jeg boede hjemme. Dem er jeg rigtig glade for, og får renter på både min normale konto og opsparing, dog ikke på budget kontoen smiley Og får gratis kort, jeg bruger dog ikke visa, men tror altså også den er gratis.

• #32   19. jan 2016 Oh Mikes mor det kan jeg ikke huske, og kan ikke huske om renten er ændret, fordi jeg fik den lavet før jeg blev 18. Men tror da det er en ok rente. Kan lige prøve at se om det ikke står derinde smiley

• #33   19. jan 2016 Vi har nykredit, men det vil jeg så måske ikke anbefale til dig. Jeg har også haft en konto hos lån&spar igennem IDA, men fik den aldrig brugt. Eller, jo, den bliver brugt når vi handler byggematerialer i bauhaus. Jeg mener det er der de giver procenter.

Vi flyttede egentlig kun til Nykredit fordi de havde de bedste vilkår når det kom til at lave et boliglån. Her var de virkelig yderst fleksible, vi fik lavet det hele som vi ville have det til markedets billigste renter.

"Heldigvis" lavede vores første rådgiver en fejl i deres system, ellers var vi givetvis ikke blevet godkendt til at låne så "lille" et beløb, selvom det lyder vanvittigt. Desværre flyttede hun til jyske bank, og vi har siden fået en trainee som rådgiver. Dét giver til gengæld udfordringer mere eller mindre hele tiden. Vi skifter dog formentlig snart til en erhvervsrådgiver i stedet for.

• #34   19. jan 2016 Mikes mor, hvis jeg læser rigtig så har jeg en rente på 1,250% det er vidst ikke så højt, men jeg har virkelig ikke forstand på det smiley
    Jeg har ligeså meget andelskassen, fordi jeg synes de er rigtig søde og hjælpsomme, og når jeg har haft brug for hjælp, kunne jeg bare skrive en besked til min rådgiver inde på netbank, så svare hun indenfor et døgn, hvis det er en hverdag. F.eks. ville jeg gerne have en budget konto, den havde hun så lavet til mig få timer efter jeg havde skrevet til hende.

• #36   19. jan 2016 Jeg ved jo så ikke om der er noget i forhold til hvilken alder man har, det er der på min almindelige konto, hvor jeg har 0,250% i rente, men den er for 18-28 år smiley

• #39   19. jan 2016 Ida: yes. Men der er ikke udsigt til, at jeg får brug for hverken det ene eller andet lån inden for den næste årrække smiley

• #41   19. jan 2016 Vi (min familie, mig og firmaet) får super god service i Sydbank. Jeg betaler ingen gebyrer for hverken netbank eller dankort privat (dog gebyrer for online banking i firmaet), og rentebetingelserne er ret fornuftige.
    Vil til enhver tid anbefale Sydbank!

• #42   19. jan 2016 Vi blev tilgengæld røvrendt af Sydbank, så absolut ingen anbefaling af dem herfra.

• #43   19. jan 2016 Mille R
    Det var da ikke så rart.
    Man skal bare huske på, at ingen banker (forstå: den enkelte rådgiver, der handler på bankens vegne), "røvrender" folk fordi de synes, det er sjovt. Alle banker er virksomheder, der driver forretning, og beslutninger træffes på baggrund af, særligt, økonomiske overvejelser.
    Den beslutning, som i følte jer "røvrendt" af, synes nok uforståelig, men der er nok en god forklaring bag.

Hvad jeg forventer der kommer ud af denne bemærkning, ved jeg egentlig ikke. Jeg kommer jo aldrig til at kunne ændre på din oplevelse af, at I er blevet uretfærdig behandlet - og vil da heller ikke prøve, for noget må jo alligevel have vækket den følelse. Jeg havde dog en trang til at kommentere, eftersom jeg opfattede din kommentar direkte henvendt til min.

• #44   19. jan 2016 Jeg er helt klar over at der har lagt en grund for rådgiverens beslutning. Der kom mange ting frem i vores proces som ikke har været ok, forretning eller ej. De konkrete omstændigheder vil jeg ikke komme ind på her.

Når det så er sagt, så har den ene af os været trofast kunde hele livet, og fået ok behandling, men det nogen opfatter som en god bank ikke nødvendigvis er det for en anden. Meget afhænger af hvilken rådgiver man har, og der kan være stor forskel inden for den enkelte bank.

Dernæst så er det også værd at lave en forhandling med banken. Jeg betaler ingenting for at bruge netbank, ingenting for at have mit visa/dankort, mulighed for at få de konti jeg har brug for, inkusiv en fælleskonto med min kæreste. Hvad mine renter på lønkonto mv. er kan jeg ikke svare på på stående fod.

• #46   20. jan 2016 DKK med soulmates: Meget enig. Det kan nu også sagtens lade sig gøre i større banker. Vi kunne faktisk forhandle os til ganske mange ting hos Nykredit da vi skiftede til dem. Vi var også rundt i temmelig mange banker i Århus med budgetter osv. for at finde frem til den aftale der var bedst for os. Faktisk næsten allesammen var villige til at afvige fra de renter der stod opgivet på deres hjemmeside. Om det var fordi vi også ville optage et lån hos dem ved jeg ikke, men det er altid muligt at forhandle.

Ligeledes kan det være en fordel at undersøge bankmarkedet en gang årligt, få lavet et tjek på om man stadig har hvad man skal bruge til den rigtige pris, og derefter lave en eventuel genforhandling. Mange banker tror man er loyal kunde, og er også villig til at forhandle efter noget tid, hvis alternativet er at man skifter bank.

• #47   20. jan 2016 Jeg har pr 1/1 oprettet en konto i Coop bank, visa og netbank gratis, foreløbig fungerer det upåklageligt, jeg kunne godt finde på at flytte resten derover også smiley

• #49   20. jan 2016 Bodil: jeg kan ikke rigtig gennemskue, om man kan have andre konti hos Coop?

Kommentér på:
Bankskifte

Annonce