Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  red nose på dba
  • #1   15. okt 2006 send en mail til dba. så fjerner de annoncen smiley

• #2   15. okt 2006 hvorfor skal det skrives her ind hver gang

• #3   15. okt 2006 der er en dejlig red nose til slag....

• #4   15. okt 2006 haha godt Jeanet - to sjæle en tanke smiley

• #5   15. okt 2006 ~ Jen ~
    ved sq godt det er et forum...nemlig der for jeg skrive hvorfor... er der et problem med at der er en dejlig red nose til slag.... for jeg syndes sq det er en dejlig hund.... og tit er der da også en del armstaff til slag uden tave ved folk der om der er pitt i når de køber sådan en.... nej over hovdet ikke

• #6   15. okt 2006 Jeanet og Bullerbanden (med meget træt Abby) K
    ja ha jeg tit høret...

~ Jen ~

ja der er så meget der er ulovligt... hvorfor ha alle så travlt med ander.... hvorfor skrive i ikke hver gang i ser en hårdværker der abj om søndag.... nu er der igen en tømmer der laver sorte abj

• #7   15. okt 2006
    Iben/Martin ...-men mest Iben

kan kun del din mening,,,,, jeg kender sevl to pitt ejer... og den en ha bevist sagt nej til at lave hvalpe efter ham da der er pitt i ham,,,, mens den ander er ligeglad da det de ha det beste sind er utrolig menske glad og skide nem at trænne.... men folk er jo forskælling....

• #8   15. okt 2006 Mie H
    fedt at start en tråde også ba skride...
    men sådan er det jo desvære tit.... fiolk skal lige hænge ander ud og fortælle de gør sådan og sådan også skride

• #9   15. okt 2006 namse, hvor har du dog travlt med hvad vi andre skal og ikke skal?!

• #10   15. okt 2006 Jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor vi skal rende rundt og "lege politi"...

Hvorfor altid blande sig i andre menneskers måde at gøre tingene på?...
    Man kan jo vælge at lade folk passe deres eget og lade være med at kigge efter de annoncer hvis det generer så meget!....

Kan først forstå at nogen bliver meldt når man åbenlyst kan se der er et offer i sagen...

Politiet er da mere eller mindre ligeglade med at nogen har en pit... Så længe hunden ikke har generet nogen..
    Hvorfor kan vi andre så ikke også være ligeglade?....

• #11   15. okt 2006 Det kan godt være at det er en sød hund, men hvis politiet henter den, bliver den så ikk aflivet??? for det syntes jeg da er synd for hunden at folk ikke tænker over det når de anskaffer sig den. måske en smule uansvarligt efter min mening.

• #12   15. okt 2006 May-Britt *
    ha jeg det... hmm syndes jeg nu ikke men du kan vil kommen med nogen grunde til du syndes det

• #13   15. okt 2006 Namse

"hvorfor skal det skrives her ind hver gang"
    "fedt at start en tråde også ba skride..."
    "ja der er så meget der er ulovligt... hvorfor ha alle så travlt med ander.... hvorfor skrive i ikke hver gang i ser en hårdværker der abj om søndag.... nu er der igen en tømmer der laver sorte abj"

• #14   15. okt 2006 May-Britt *
    du syndes det er fedt folk ba start noget også skrider

for min skyld kan folk abj alt det sorte de vil....

• #15   15. okt 2006 Namse, Kunne det tænkes hun var igang med noget andet, feks kontakte dba? Det var jo blot til oplysning at hun lavede tråden. det fremstår ikke som at hun ønsker en debat ud af det.. der er ingen spørgsmålstegn.

• #16   15. okt 2006 *MGP *
    ja men gør folk det.....

• #17   15. okt 2006 May-Britt *
    når ba smid et indlæg.... hmm skal jeg da gør hver gang jeg gå en tur med frida.... så ved i hvad jeg laver *g*

• #18   15. okt 2006 manse

er bestemt ikke skredet. skulle bare spise.. hvis det ikke gør noget for dig!!

syntes ærligtalt du skal smutte fra tråden. da du bestemt ikke bidrager med nogget positivt til samtalen.

• #19   15. okt 2006 MGP

Det jeg ikke forstår ved det her er, at der er ikke nogen "offer" i det her...
    Der er ingen mishandling på nogen måde. Ingen hundekamp eller andet uforsvarligt!

Der er en hund til salg. En ulovlig race godt nok, men politiet går jo ikke ud og afhenter en pit pga en anmeldelse om at den er der!
    De henter den og får den aflivet hvis hunden har fx bidt en anden hund/person.
    Eller den fx står og gør og larmer dag ud og dag ind...

JEG forstår bare ikke hvorfor nogen kan ha' ondt et hvis sted over at nogen vælger at ha' den race...

• #20   15. okt 2006 Mie H
    hvorfor skal jeg skride.... du vil kun høre fra folk der ha sammen mening som dig sevl eller hvad*g*

• #21   15. okt 2006
    * Daywalker *
    super godt skrivet-------

• #22   15. okt 2006 manse
    hvordan kan du sige det, uden overhovedet at vide hvad min mening er.

• #23   15. okt 2006 Og MIN hjælp får politiet så aldrig i nogen sag.

Og så kan vi tage diskutionen om raceforbud som jeg synes er dybt latterlig!!

Mener ikke man kan klandre en hel race for at være bidske...

Alle svenskere er fulde! Hvor latterligt er det ikk' lige?

• #24   15. okt 2006 ~ Jen ~
    blander tingen sammen.hmm
    nej slet ikke jeg spør hvorfor ha så ondt i røven....
    find dog noget andet at gå op i en om der er en pitt til slag på dba....

ta da fat på alle dem der køre stive rundt...de skulle sq meldes

• #25   15. okt 2006 manse.

om folk køre stive rundt, er dgu da ikke særlig relevant på et hundeforum.
    det er salg af ulovlige hunde tilgengæld!!!

• #26   15. okt 2006 Mie H
    nå nå så kom med din holdnig til pitt.... du ha jo sevl muligves en...da du ikke kan være 100% sikker på om den armstaff unden tavel er efter forælder der er pitt i

• #27   15. okt 2006 ~ Jen ~
    er en red nose være en en pulde da *g*
    nej kommer sq an på hvem der ejer den

• #28   15. okt 2006 En red nose er ulovlig... Hvor mange har optaget en film i fjernsynet? Det er også ulovligt... Indlæg handlede om der var en pit på DBA... Så jeg vil tror mie spurgte til hva der kunne gøres... Min mening

• #29   15. okt 2006 jeg har intet imod pit. men meget imod salget af dem eftersom de er ulovlige!

• #30   15. okt 2006 Nu er det jo ikke en pit, men 8 blandingshvalpe, 7 hanner og en tæve.

Så lige pludselig er det ikke en forbudt hun vi taler om men mindst 8 - der er jo også faderen.

• #31   15. okt 2006 Jen

Hvorfor ikke anmelde det når der er et offer?
    Hvorfor anmelde nogen fordi man mener hunden måske kan finde på at bide nogen engang i fremtiden...

Kan ikke se hvorfor der er større chance for at den bider fremfor alle andre racer?

Problemet med pits er overfor andre hunde, ikke mennesker... Og det meste vil jeg helt sikkert mene ligger i opdragelsen:-)

• #32   15. okt 2006 Mie H
    hvorfor er det ikke oki at sælge sådan en i din øjene da

• #33   15. okt 2006 MGP har ret, når nu det er ulovligt, så er det jo sådan, og på en måde har vi vel et ansvar for at politiet bliver informeret. Helt ærligt, vil I ikke melde det hvis I så et indbrud eller en der kører stangstiv?

Vi har vel som medborgere et ansvar - så kan det godt være at pitten har problemer i forhold til andre hund, men helt ærlig har jeg ikke lyst til at stille min dværggravhund til rådighed, den gør og hvad vil pitten gøre - et enkelt bid, så har den nok flænset halsen.

• #34   15. okt 2006 Er det det vi skal vente på?

• #35   15. okt 2006 *MGP *
    anmeld 25kg kokai kun jeg personlig ikke find på.... da det ikke gør ander nogen skade.....
    men anmeld en stang stvi spasser i bil ja kun jeg da nok find på......

jeg ser sådan på tingen at vis det kan kommen til at skad ander folk ja så er det oki at anmeld folk,,,, men fordi det er en red nose ja det skader da igen.....

• #36   15. okt 2006 NAMSE "ta da fat på alle dem der køre stive rundt...de skulle sq meldes"

så var den der igen - hvorfor skal du gøre dig til dommer over andre og bestemme hvad der er vigtigt og folk skal melde?

Folk er forskellige og din holdning er vel ikke bedre end mies, min eller alle mulige andre i denne tråd?

• #37   15. okt 2006 MGP

For min skyld kan du nu ha' alt det kokain og alle de våben du har lyst til...
    Jeg skal ikke melde dig for det.
    At du kører i din bil pissefuld har jeg heller ikke noget problem med...
    Så vi er jo forskellige. Og det er jo godt nok:-)

Det kan bare somme tider pisse mig lidt af at der er så mange der mener de skal melde folk for både det ene og det andet...

• #38   15. okt 2006 fordi jeg mener det er dumt at avle på en race der har en stor chance for at blive aflivet. og fordi jeg mener at man lige så godt kan få sig en amstaff. De to racer er næsten identiske. så kan jeg sgu ikke se hvorfor man skal avle på den af dem som er ulovlig!

fyn er fin
    jeg sagde ikke manse skulle skride fordi manse ikke havde samme holdning som mig. men pga manses måde at svare folk på.

• #39   15. okt 2006 Helt enig med Heidi. Jeg har da heller ikk lyst til at mine hunde skal være legetøj for sådan hund. Kan ikk forstå hvorfor folk avler dem. det er jo en usikker fremtid for de hvalpe.

• #40   15. okt 2006 25 kg kokain gør ingen skade????
    det kommer da så sandelig an på hvilke hænder de havner. Hvilken skolegård og hvem der slås ihjel i kampen om millionerne som det kan indbringe...

• #41   15. okt 2006 Namse

25 kg heroin - hvor mange sølle liv bliver dårligere af det, hvor mange dør. Det er da ligs så slem som drunken drive

• #42   15. okt 2006 May-Britt *
    kom så an på hvordan du lige trykket her
    TA da fat på alle dem der køre stive rundt...de SKULLE sq meldes....ja vis i vil gør en forskæl så ta jeg af det store problem

• #43   15. okt 2006 Folk vælger jo om de har lyst til at købe kokainen... Ligesom de vælger om de vil købe hunden...

At nogen slår sig ihjel på stoffer kan jeg personligt ikke tage mig af.
    Desværre kan man så ikke sige, at så kan de lære det, i det tilfælde:-)

• #44   15. okt 2006 Heidi P
    25 kg heroin - hvor mange sølle liv bliver dårligere af det, hvor mange dør...,.hmm er det ikke deres eget valg at ta det ...JO det er det.... og igen pusher tvinger nogen til at ta noget

• #45   15. okt 2006 May-Britt *
    25 kg kokain gør ingen skade????NEJ DET GØR DET IKKE
    det kommer da så sandelig an på hvilke hænder de havner. Hvilken skolegård(JA JA TROR SEVL PÅ DET KLART SKOLE BØRN HA RÅDE TIL AT SNIFFE SIG TIL ET MISBRUG og hvem der slås ihjel i kampen om millionerne som det kan indbringeER DET IKKE DERES ENGEN SAG

• #46   15. okt 2006 Super skræmmende holdning I har Namse og Daywalker.
    En imø meget farlig holdning. Hvis alle havde den holdning ønskede jeg ikke at se hvor samfundet var på vej hen

• #47   15. okt 2006 Jeg syntes sku det er en lidt sørgelig holdning at ha, at men er lige glad med om folk sælger, tager stoffer, om de køre fulde rundt. og om de sælger ulovlige hunde. det hele påvirker da os alle.

• #48   15. okt 2006 ved ikk hvor man melder den henne

• #49   15. okt 2006 Det er jo så ok at imener det er en skræmmende holdning at ha'...

Jeg synes det er skræmmende at tænke på at folk render rundt og melder hinanden for alverdens ting...

• #50   15. okt 2006 *may-britt* fuldstænindig ening. sidder virkelig og ryster på hovedet lige nu. smiley

• #51   15. okt 2006 som niran så godt ha skrivet det
    MIT liv MIN holdnigener MIN konsikvenser

ja folk bestermer sevl de står kun sevl til ansvar hvorfor skal gud og hver mand bladen sig i det

• #52   15. okt 2006 Det har jo ikke noget at gøre med at man vælger i loven...
    Jeg ser det sådan at hvis nogen (personer eller dyr) tager skade af en situation... så melder jeg det til rette instans.

Men at melde nogen for at eje en ulovlig race eller 25 kg kokain...? Nix. Det generer ikke hverken mig eller andre

Bare min mening. At andre har en anden mening er da fint nok, men meget skræmmende i mine øjne

• #53   15. okt 2006 *MGP *
    tror ikke du forstår hvor min holdniger går... så længe det ikke gå ud over uskyldig så skal folk sq blanden sig uden om.... men det gør det vis der liger en med 4% i blodet og hammer rundt.... men for der er en der ha en red nose hvad fanden kommer det dig ved.... gør den dig noget.... men den dag den bider dig eller din hund ja så skal den meldes,,,,,

• #54   15. okt 2006 men når de nu vælger at videre sælge disse hunde, er det jo ikk længere kun deres liv. det er hundenes

• #55   15. okt 2006 Fordi det stadig påvirker os alle namse folk med den mening er jo ikk alene i verdenen.

• #56   15. okt 2006 Mie H nu ryster jeg på hovdet af dig
    hvad med der hvor du købet din hund... skulle de sælge den til dig fordi dit navn start med m...og de tidliger ha haft en dårlig oplevlse med en anden vis navn starte med m

• #57   15. okt 2006 Mie H nu ryster jeg på hovdet af dig
    hvad med der hvor du købet din hund... skulle de sælge den til dig fordi dit navn start med m...og de tidliger ha haft en dårlig oplevlse med en anden vis navn starte med m

• #58   15. okt 2006 du lyder imø uvidende Namse. Jeg er ked af at sige det.
    Hvordan tror du selv børn bliver hooked på stoffer. Det gør de ved at få det gratis til at begynde med! børn helt ned på 13-14 år sniffer. er du ikke klar over det?

de tjener også penge på deres fritidsjob. stjæler, sælger ting, osv osv.. tro mig de får fat i stoffer.. syntes du det er fedt at teenagere sniffer cola og amf? er det ok idø?

Og mht hvem der dør, så nej det er ikke deres egen sag, hvis en jeg elsker bliver fanget i krydsilden og dræbt pga et opgør. Og fact er at uskyldige mennesker ofte bliver rodet ind i afpresningssager eller dræbes unødvendigt.

ja dit liv, dine holdninger og dine konsekvenser.
    Men vi skal alle leve side om side i dette samfund
    Og kunne du forestille dig et samfund hvor vi alle delte dine holdninger hvad angår stoffer, anmeldelser og ulovligheder?

• #59   15. okt 2006 det er jo ikke navnet eller racen der er problemet. men det fact at den er ulovlig

• #60   15. okt 2006 MGP

Vi kan sagtens være enige om at det da er tåbeligt at skilte med at ha' en ulovlig race. Ingen tvivl om det...

Men alligevel forstår jeg bare ikke at det kan genere nogen...

Namse... Niarn har mange gode... (bla. stikkersvin)

• #61   15. okt 2006 mie
    lad os sige fra i morgen så var det ulovligt at være mor vi dit navn start med m ...fordi det var der nogen der ba havde bestemt..... fedt var ingen børn til dig

• #62   15. okt 2006 MGP

Alletiders:-)

• #63   15. okt 2006 ja men sådan er det jo så nu en gang.

• #64   15. okt 2006 jen fuldstændig enig

• #65   15. okt 2006 May-Britt *
    hmm nu tror jeg så det er dig der dømmer folk om hvad de ved og ikke ved..... jeg kender nok en del mere til stoffer og ungen.... ha abj i en ungdom´s klub for nogen år siden....

og problemmet med stoffer er sq ikke pusher´s men forælderne.... for ingen puhser gi noget ud,,,, for at miste pengen.... og hvad en skide skole kænkt på 14 kan tjen ved at køre med aviser,,, ja nok ikke lige der man sætter ind.... men fuck det den her snak ha jeg snakket snart et par gang her ind og folk må sq snart ha set min holdnig

• #66   15. okt 2006 når spise tid i må hygge jer.... håber ikke i fanger nogen dejlig ulovlig hunde

• #67   15. okt 2006 Jen

Jeg synes det er helt fint du har din mening og jeg respekterer dig da som person uanset...

Jeg har været udsat for lidt af hvert....
    Det ændrer ikke på min holdning:-)

• #68   15. okt 2006 Claus

ENIG!

• #69   15. okt 2006 Nå ja okay Namse. Det kan jeg godt se, så er du jo verdenskvinde på det punkt - det kan jeg godt se. så trækker jeg mig omgående.

• #70   15. okt 2006 Namse

Hvis du kender så meget til stoffer og unge, så må du også vide at det efterhånden er billigere at sniffe fremfor at drikke sig stiv .........desværre

• #71   15. okt 2006 rené. meget enig

• #72   15. okt 2006 Pitt Bull´s hører ikke til i DK, så... Det er jo nærliggende at gøre opmærksom på de ulovligheder som forgår under vores næser.. Jeg synes det er fint at emnet bliver belyst.
    Inden flere racer ryger i svinget....

• #73   15. okt 2006 I mine termer, er det dybt ANSVARSLØST som borger, at være vidne til sådanne ulovligheder, uden at skride til handling !

At denne omtalte Pit, der er tale om, muligvis er en sød hund i flere sammenhænge, har intet at gøre med, hvad der ligger potientielt i dens gener !
    Næste generation, er muligvis voldsomt aggressive ?! Det er der INGEN mennsker som har en kinamands chance for at vide !!
    Disse klaphatte, som køber Pit, er lige så ansvarsløse, som dem der benytter dem til kamphunde !
    Dette mener jeg fordi, ingen kan vide om netop ikke denne Pit, vil angribe en anden hund med tragiske skader, for både hund og ejer -på sigt !

At der er en væsentlig større sansynlighed for, at netop denne hund, til forskel fra en hund af racen Mops, bliver anledning til stor følelsesmæssig smerte for ejer, derom er der ingen tvivl ! Og hvorfor være sådan en klaphat, og købe den ? Jeg kan med min aller aller bedste vilje, ikke fatte det !

Lidt det samme som at købe en hund, hvor linjerne viser svær HD !
    Det er en enorm risiko at løbe !
    Og hvorfor ikke vælge en hund,som er lovlig !
    Der er faktisk en race, hvor den er magen til !

I guder hvor folk dog kan være TÅBELIGE !

Jeg fatter simpelthen ikke, at man kan forsvare overfor sig selv, at være så ligeglad og ansvarsløs, over for hund, ejer, andre hunde, hele samfundet, ved at acceptere sådanne ulovligheder !

Hvorfor skabe liv, som af flere årsager er bedre tjent med ikke at eksistere, dette er dyb desrespekt for liv ! Gees !

Skulle nogen være i tvivl, så bliver den også meldt af mig !

/Moster

• #74   15. okt 2006 Det er da rystende at høre at der er nogen der synes det er helt ok at være på den forkerte side af loven. Ang. ordet "stikkersvin", ja dem var der jo ingen af hvis loven blev holdt.

• #75   15. okt 2006 Jeg elsker de ting Pits'ene sammenlignes med herinde

Ulovligt kopieret film
    Stoffer

Ingen af de ting ville accepteres hvis de blev solgt på DBA, vel? Og den er skam klar - fordi de er ulovlige.

Og den med at man som stofmisbruger har et valg kan godt pakkes væk. En afhængighed er NETOP når man ikke er i stand til at vælge noget fra. Og nej, konsekvenserne af den slags berører skam ikke kun misbrugeren, men HELE misbrugerens omgangskreds!
    Hvor mange familier har man ikke hørt om der er blevet fuldstændig ødelagte af et misbrug af den ene eller anden art? Også arbejdspladser, klubber, skoler o.l påvirkes når en person har problemer. Hvor er det dog en SELVISK holdning at have, at man kan gøre hvad-som-helst uden at det berører andre. FØJ, siger jeg bare.. F-Ø-J!

• #76   15. okt 2006 Britta J

Hvordan kan folk der kan lide hunde (ja, pit'en er en hund) finde på at avle en race der lovmæssigt skal destrueres?
    Her er der jo tydeligvis IKKE tale om ansvarsfuldt avl, når man uden skrupler tillader sig at lave dyr der er dødsdømte og oveni tillader sig at REKLAMERE med det...

• #77   15. okt 2006 Hmmm - læser da med bekymring denne tråd.

Det er nu engang ved lov forbudt at køre fuld!
    Det er også forbudt at være i besiddelse af cokain.
    Og det er sgu også forbudt at have Pitt-bull

Så hvad er så problemet?

Hvordan vil du lære nogen som helst at overholde love?
    Efter forgodtbefindende?
    Jeg syntes det er fedt at drikke - så skal vi da alle bare se igennem med ham der hakker fodgængerne ned.
    Eller min coketud klør - så lad os da få en sniffer...
    Og så er der den om Pitten?
    Jeg har boet i USA og har set det jeg skulle med den "race" og den er og bliver forbudt herhjemme - GUDSKE LOV FOR DET!!
    For uanset hvor herlig den er i familien er den sgu til fare for andre hunde. En af mine er overfaldet af sådan en fætter - den har intet kropssprog - ingen signaler - den går bare til angreb!

Og den er og bliver forbudt.

• #78   15. okt 2006 Søster - Præcist!!!

• #79   15. okt 2006 Namse og Daywalker

Hvorfor tror I selv de er forbudte? Pga hårlaget?
    Eller regeringen ikke havde andet at lave lige den dag?

• #80   15. okt 2006 Britta - hvis jeg så en fuld idiot køre bil her hvor jeg bor ville jeg da anmelde det....
    Eller en skid til Pusher i nærheden af skole...
    På lige fod med en ulovlig Pitt

• #81   15. okt 2006 Britta og MGP

Jeg kan ikke svare, men i er inde på noget vigtigt mht Pit og amstaff, tror jeg

• #82   15. okt 2006 Er historien ikke sådan at Amstaff er avlet i en anden retning siden 1936?

• #83   15. okt 2006 Kan kun give MGP ret.

Desværre

• #84   15. okt 2006 Britta J

Jeg kan lide idéen, men jeg ser vanskeligheder i form af blandingshunde....

• #85   15. okt 2006 Britta - det er desværre heller ikke nogen garanti...

• #86   15. okt 2006 Men kunne måske indskrænke en del?

• #87   15. okt 2006 *MGP *

Man kunne i teroien bruge bøde og kort-indtægter på at oprette et dyrepoliti... ellers kunne hunderegistret udvides til også at omfatte registrering af kørekort....

• #88   15. okt 2006 Britta, at der bliver iblandet Pit i arm. staff, er almen viden, også at der flourerer arm.staff, med papirer hvor der er pit i linjen !

Det er sgu da ikke iorden !

Er sådan en hund FCI godkendt i avl, og næste generation der bliver avlet, får temperamentet, så er disse hvalpe på "skideren" for de risikere en aflivning pga dette !
    Det er sgu da totalt hul i hovedet, at retfærdiggøre pit´ens eksistens med dette !
    Hvorfor ikke holde sig inden for lovgivningens rammer, og med den ETIK i mente, som er ment som den "ramme" lovgivningen er ?

Og stakkels den etiske opdrætter, som benytter sådan en hund i avlen ? Sikke en "ommer" der risikere at komme ud af dette ! Det er totalt tåbeligt, og udtryk for dyb ansvarsløshed indirekte, at være årsag til dette !

Tænk at være SÅ ligegyldig med andre mennesker og dyr ! Øv af helvede til, siger jeg bare !

• #89   15. okt 2006 Vand på møllen hva MGP? *GG*

• #90   15. okt 2006 MGP - ja nu bliver jeg alvorlig - *SUK*

• #91   15. okt 2006 Britta - kan sagtens følge dig....
    Jeg vil bare ikke kunne acceptere hunde i gaden jeg skulle gå og være bange for overfalder mine.

Har talt med mange der har store problemer med Amstaff - AMBull osv i gadebilledet. Folk tør ikke lufte deres hunde - eller selv gå.
    Så jeg vil bestemt holde på et forbud imod Pitt - da den er endnu mere rå end andre racer.

• #92   15. okt 2006 Britta - ja også køberne!

Så er der mening med det!

• #93   15. okt 2006 Britta, ud fra hvad du senere skrev, så nej ! *s*
    Jeg læste dette: I dag er det desværre meget nemt at få en pit som er reg. som amstaff og jeg tror derfor der er så mange blandinger af disse/denne race at mange tror de køber det ene eller andet men realt får et mix eller det modsatte af det de ville.

Som en stille accept af det forekommer !
    My mistake !

• #94   15. okt 2006 Britta - jeg hader at skulle sige ja.

Barbara der er herinde anser jeg som en meget ansvarlig opdrætter fx - og ville nødig "ramme" hende!
    Men personligt er jeg altså ikke tryg ved disse hunde!
    Så mit svar er farvet af min egen uro.

• #95   15. okt 2006 Britta....

Der er vi ikke enige.

Ex en jagthund er og bliver en jagthund med de dertil hørende egenskaber....dem kan du ikke udviske i avl - og nu når det er så kendt at amstaffen bliver blandet - hvorfor så ikke bare afslutte bekendtskabet med denne og lignende racer/blandinger omgående?
    Deres fighterinstingt ligger latent - og kan komme i udbrud hvornår det skal være - lige så meget som jagthunde er og bliver jagthunde.

• #96   15. okt 2006 Grunden til der er en klar lovgivning for hunde, er jo netop, at de ingenlunde bliver konsekvent behandlet, ud fra det de indeholder !
    Det er et faktum !

Pudsigt der "først" kom en skærpelse af lovgivningen, da "visse" muskelhunde holdt sit "indtog" !

I årevis har rotter, dober, schæffere haft dårligt ry, og visse grupper af mennesker, har holdt disse !
    Der skete ingenting med lovgivningen pga dette !

Det er så det suverent klareste bevis for, at visse muskelhunde (grundet de netop ikke bliver behandlet efter deres "egenskaber") er potient farligere end andre hunderacer !

• #97   15. okt 2006 liv eksisterer i mange former !

Eks vil jeg ikke være glad for en giftslange i min sofa, og den kan ikke "kures" med "kæærlighed"
    Det kan en pit sgu heller ikke !

Derfor ser jeg gerne, at slangen dør, da den ikke passer ind i mit syn på, hvordan mit samfund bør være !

• #98   15. okt 2006 chihuahua..

• #99   15. okt 2006 Et kort er ikke nok, det er et forbud, om det bliver respekteret !
    Et kørekort, er ikke nok til at holde båtnakker ude af trafikken, det er der mange eksempler på !
    Og jeg vil sgutte køres ihjel, eller have at nogle i min omgangskreds bliver dette !

Ligeledes vil jeg ingenlunde have at mine hunde kommer til skade, pga. der absolut er nogle fjolser,som ikke formår at administre den race de har valgt at holde !

• #100   15. okt 2006 Du kunne i realiteten også risikere at blive aflivet af slangen ! ;-))

• #101   15. okt 2006 Håndværkere må også gerne arbejde om natten ! *s*

• #102   15. okt 2006 Jeps....lad os indføre nogle nye regler (hundekørekort) fordi der er nogle gamle reglerder ikke overholdes (pitt-bull er ulovlige).......glæder mig til at se om de "nye" regler er bedre end de gamle......REGLER ER REGLER.......problemet er at de ikke overholdes.....og ikke straffes.....
    Hilsen Lise

• #103   15. okt 2006 Selv tak Britta ! :-))

• #104   15. okt 2006 P.S......er så heller ikke overbevist om at "straf" hjælper......

• #105   15. okt 2006 Britta J

*GG*... jeg fangede lige en lille smutter... Moster G og jeg er ikke den samme person.. *GG*

• #106   16. okt 2006 Namse!

(link fjernet)

Kommentér på:
red nose på dba

Annonce