24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Forbistret fugl :/ Forbistret fugl :/
Jeg har et lig af en fasan til at ligge ude på min græsplæne
Det er en Dana har nedlagt, og æde den gider de ikke
Nå... Her for et par dage siden så jeg at der sad en giga rovfugl og åd af den fasan
Jeg prøvede at knipse et par billeder af den, men enten er den et spøgelse eller også er den ekstremt hurtig
Nu her i dag har jeg prøvet at snige mig ud af havedøren ca 5 gange, men hver gang er der ingen fugl på mine billeder bagefter
Den ene af gangene fløj den ned i mine æbletræer, hvor der sad en og ventede på den, som efter lyden at dømme var dens unge
Fodre rovfuglene så længe på deres unger ?? Jeg mener det er ved ved at være forår, og den unge må da bestemt være fra sidste år
Og i går da jeg lukkede hundene ud i haven, havde jeg ikke set den var der, Dana røg efter den, og den letter øjebliklig fra sit bytte, men slår et mærkeligt slag og er ved at torpedere Anton
Lige det billede hvor fuglen med sine store udbredte vinger over lille Anton, så det faktisk ud som om den prøvede at tage ham
Dog ved jeg at det ikke er tilfældet, den blev nok noget konfus over at der kom sådan stor pelsbums bragende ud i hovedet på den.
Anton blev dog så chokeret at han rendte ind igen og ville ikke ud resten af dagen, og ej heller i dag, før Dana ( hans bodyguard ) har checket haven af for store rovfugle der kunne finde på at æde ham
Der er stadig fasan tilbage så jeg håber at få fanget den famøse birdie på billede inden der er spist op
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Det kunne tyde på at det er mor og barn. At den så vælger fasanen i min have er nok fordi det er nemt bytte, i sær hvis hun fodre på det store barn
Nej hun er ikke ude på at tage Anton, selve billedet så sådan ud lige som jeg så det.
I realiteten ligger fasanen ved siden af vores gamle have bord, og da Dana angriber ryger fuglen op, men skal svinge til siden for at undgå bordet, kommer derfor næsten til at ramme Anton, fuglen flyver op og ned i det gamle egetræ, mens Anton suser ind igen
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.478
Og hold Bent indespærret! For tænker at han sikkert kommer bragende ud lige som du skal til at knipse det perfekte billede
feb 2014
forstørre jeg billedet op, kan jeg godt se en brun plet der sidder og prøver at gemme sig i træet
feb 2014
feb 2014
Jeg kunne næsten ikke se den, men ane at den baskede med vingerne og lød som om den tiggede mad .
feb 2014
Jeg har selv 10 udekatte, de ville nok holde den stangen hvis det var
Mine egne katte går aldrig i haven da det er hundedenes område 100 % og hvis man går der ind, bliver man jaget ud igen.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.519
Det er sansynligvis et par musvåger. Musvågen er ådselæder (de kan selv kun slå ganske små dyr ihjel trods deres størrelse) og sådan en fasan er guf for dem. Li'som e har lært at det rigtig godt kan betale sig at sidde og vente ved motorvejene
feb 2014
feb 2014
Haps fanget på billede igennem mit vindue, tættere kan jeg ikke komme
feb 2014
Forbistret fugl :/