907 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Forhandler hundefoder Forhandler hundefoder

Hej.
Jeg overvejer at starte op som forhandler af hundefoder og snacks. Er ved at undersøge hvordan det gøres og er kommet frem til at jeg vil registerets som Enkeltmandsvirksomhed. Der skal jo laves momsregnskab.
Men hvordan gøres det rent praktisk hvis jeg fx er til et arrangement og sælger foder fra bilen. Der laver man jo typisk ikke fakturaer på hver handel (ligesom til messer/udstillinger).
Laver man så bare et samlet regnskab på udgifter og indtægter eller hvordan?
Annette

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandler hundefoder
  • #1   15. feb 2016 Vær opmærksom på, at reglerne vist er blevet ændret: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2111639&vId=0 (de nævnte også noget om det i et program forleden, kan bare ikke lige huske det) smiley

• #2   15. feb 2016 Tak men jeg hører vist ikke under kræmmere smiley

• #3   15. feb 2016 Nåå jeg troede bare du mente på et marked smiley

• #4   15. feb 2016 jamen, selv om du er på messer og udstillinger, så skal der død og kritte laves en faktura hver gang. og har du ikke et kasse apparat, skal købers navn, samt fulde adresse stå på fakturaen.
    du skal sætte dig rigtig godt ind i det, eller allierer dig med en god bogholder og revisor.
    jeg er kæreste med en håndværker der er selvstændig.

• #7   15. feb 2016 Jeg får aldrig selv en kvittering når jeg køber snacks osv til udstiling, så derfor undrer det mig at det er nødvendigt. (Det er det selvfølgelig først når min omsætning er over 50.000 kr på et år)
    Kasseapparat kan ikke lade sig gøre da der 90 % af gange ikke vil være strøm på stedet.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #8   15. feb 2016 Men uanset hvad SKAL man tilbydes en kvittering når man køber noget.
    Er der ikke mulighed for kasseapparat må du lave noget selv eller købe en blok som er lavet til det.

• Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #9   15. feb 2016 men tingene slås ind på kasse apparat på udstillinger, at du ikke får kvittering er jo ikke det samme

• #10   15. feb 2016 Du kan sagtens få en håndholdt maskine til Dankort, ellers er flere begyndt med Mobilepay,, der kan du tilknytte et bestemt nummer, så kommer det jo ind på din firmakonto. Faktura skal du tilbyde kunden, uanset hvor lidt/meget du sælger for. Regnskab vil jeg nok købe mig til hjælpen i starten, så du får lavet det rigtigt, kasse kladderne, det daglige kan du selvfølgelig godt ordne, men et rigtigt regnskab skal der til.

• #11   15. feb 2016 uanset om der betales med mobilpay, dankort, kontakt eller matador penge, så SKAL der laves en kvittering til HVER kunden, også selv om de ikke vil have den.
    Du skal til en hver tid kunne fremlægge kvittering eller kasseopgørelse på dit salg. Det er et krav fra SKAT.

• #12   15. feb 2016 Hvis du vil have din ryg dækket overfor SKAT og i øvrigt også følge loven, så skal du lave enten fakturaer/dags datoer eller have en kassebon.
    Beklager, men sådan er reglen - uanset at der er mange der bryder den. Men der er også en hel del, der får bøder for det.

(hilsen hende, der arbejder i et revisionfirma)

• #13   15. feb 2016 Man kan sagtens få et kasseapparat som kører på batteri, min mor har sådan en fordi hun er kræmmer og på markeder er der stort set aldrig strøm.

Jeg har nu fået en kvittering når jeg har købt på messer og udstillinger, enten en bon(oftest) eller fra en datoblok.

• #14   15. feb 2016 Jeg mener også, du skal registreres hos Fødevarestyrelsen...men om du via denne registrering også bliver forpligtet til at lave foderindberetning, ved jeg ikke.

• #15   15. feb 2016 Tak for alle jeres svar. Registrering ved Fødevarestyrelsen er ikke nødvendigt.

• #16   15. feb 2016 Ok smiley Så slipper du for den del smiley

• #17   15. feb 2016 Hvis du ikke har kendskab til grundlæggende bogholderi, så synes jeg enten du skal betale dig fra det hos en der kan sit kram, eller at du tar et kursus.
    Det er surt hvis glæden ved firmaet overskygget af bøvl med tallene.
    Der næst - undersøg dit klientel, vær obs på hvem dine kunder er og hvad du kan tilbyde andre firmaer ikke kan.
    Og ha overvejet om du vil have det hjemme, kunder i huset, nethandel eller kun ude til stævner osv. Det kan være en ide at tænke over åbningstider og fritid smiley nogle kunder kan virkelig dræne en for energi smiley

• #18   16. feb 2016 Vi anskaffede os en dankortlæser til mobiltelefonen fra iZettle og i den forbindelse har de en app hvor du kan lægge alle dine varenumre ind og lave elektroniske kvitteringer til folk, som du kan sende på SMS eller mail. Samtidig får du registeret alle dine salg i appen og kan udskrive dags- og månedsrapporter. Fungerer super, også selvom folk ikke betaler med dankort men fx kontant.
    Det ser prof ud og du slipper for en masse sedler. Samtidig får folk en kvittering hvor de kan se hvor de kan finde dig igen, fx hjemmesideadresse smiley

Kommentér på:
Forhandler hundefoder

Annonce