{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besat af tatoveringer
  • #1   7. mar 2016 baah, nu havde jeg lige planlagt at gå ind i min seng, putte med hunde og læse en god bog, men nu bliver jeg jo nød til at se det program smiley

  • #2   7. mar 2016 Jeg skal på nattevagt i morgen, så jeg skal sent i seng alligevel smiley

    Faktisk et meget hyggeligt program, som viste hvor forskellige grunde folk har, til at få tatoveringer.

    Duncan med hundene og de store muskler var da bare for nuttet smiley

    Til gengæld fatter jeg så ikke at tatovørerne på feriestederne går med til at tatovere stangvisne feriegæster på stribe ? Velvidende at størstedelen fortryder deres mærkelige fuldemandstatoveringer, når de vågner og er ædru smiley Men ok, det er jo op til de enkelte lande at lovgive omkring reglerne for at blive tatoveret, så.....


  • #3   7. mar 2016 Jeg skal heller ikke noget i morgen så jeg kan sove længe, hvis Rosa gider. smiley

    Jeg er 100% med på Duncan måden, jeg har ingen og har ikke planer om at få mange, men den/de jeg gerne vil have skal være noget der virkelig betyder noget. Den første bliver af hundenes poter, når jeg har penge og tager mig sammen.

    Jeg forstår heller ikke de ferie steder, men samtidig må det jo også være folks eget ansvar. Men personligt synes jeg det er forkert, men ja det er lidt svært, for muligheden burde ikke være der, men de unge mennesker burde altså være voksne nok til at tage ansvar når de er sådan et sted. Men her er jeg så i båden om ikke at forstå, for jeg har aldrig drukket eller lign, så jeg forstår generelt ikke pointen i turen smiley


  • #4   7. mar 2016 Mine tatoveringer er en kombination af motiver der betyder noget, og motiver der pynter på det gamle skrog smiley

    Kan sagtens sætte mig ind i at man gør dumme ting i en brandert, jeg har også drukket mig lidt for stiv af og til, da jeg var yngre. Men herhjemme har vi da heldigvis en lovgivning der forbyder at tatovere folk der er påvirkede, så i teorien burde det da forebygge de værste fejltagelser smiley


  • victoria R
    victoria R Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #5   7. mar 2016 Jeg skulle bare have 2 .. 9 tatoveringer senere .. Skulle også kun have 1 piercing .. 23 stk senere. :b

  • #6   7. mar 2016 Jeg fatter nada af det med tatoveringer og piercinger - det er så ufatteligt grimt i mine øjne. Jeg har aldrig set noget jeg syntes var pænt på nogens krop!
    Når man bliver ældre og huden bliver større og rynket og tatoveringen blegner og flyder ud, så er det da slet ikke pænt.

    MEN jeg har set to jeg godt kunne forstå - den ene havde min kusine, det var tre bitte stjerner hun havde på skulderen, de stjerner symboliserede hendes tre børn. Hun har senere fortrudt og har fået dem fjernet, men symbolet kunne jeg godt lide, og skulle jeg selv have en tatoo, så skulle det være stjerner der symboliserede mine børn.
    Den anden er en tatovering min kollega har, en lille en af Mary Poppins. Hun har altid været vild med historien om hende - og det symbolske i, at alt kan lade sig gøre, der er altid en løsning og en udvej (Mary Poppins har en taske og kan trække alt op af den, hun klarer alting)

    Men ellers så nej - det er grimt og signalerer noget jeg ikke forstår. Jeg kan forstå de gamle sømænd, der fik en lavet en i hver ny havn de lagde til i - det var før vi fik fotografiapparater, men nu om dage, så er det lidt passé .
    Piercinger, horn og andet - puha!
    Jeg får ondt af de mennesker der er helt overdekorerede, synes det virker som et desperat råb om hjælp nogen gange.

    Om jeg skal se udsendelsen - tja måske, hvis der ikke er noget bedre smiley


  • victoria R
    victoria R Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #7   7. mar 2016 Kennelmor , er det ikke hvordan man bærer det og , at man ikke har kæmpe smykker i ? Samt , hvis det er flotte lavet tatoveringer , uanset symbolet ?

  • #8   7. mar 2016 Kennelmor: Du skal da ikke have ondt af folk med mange tatoveringer.....de/vi har selv valgt dem smiley I de fleste tilfælde fordi vi synes at de er smukke smiley

    Mht. at de bliver grimme på en gammel rynket hud. Så har jeg det lige modsat. Jeg synes at de pynter på en gammel, rynket hud smiley

    Men ja, tatoveringer er ikke for alle smiley

    PS. Programmet blev vist i nat smiley


  • #9   7. mar 2016 Jamen jeg får ondt af de mennesker jeg møder med mange tatoveringer, for mig er det et udtryk for usikkerhed - det er sådan jeg har det smiley
    Og jeg synes tatoveringer bliver megagrimme når de udviskes med alderen og huden bliver slap.
    Noget andet er, at jeg ikke fatter en disse af, at folk vil pumpes med så meget gift i deres krop og risikere allergi.


  • #10   7. mar 2016 Det er absolut ikke et udtryk for usikkerhed, tværtimod. Det kræver styrke, mod og udholdenhed at få lavet tatoveringer.
    Det gør pisse hamrende ondt og koster kassen. Så man får ikke bare lige lavet den slags for sjov. Specielt ikke hvis man har mange, så er det en bevidst handling.
    Derudover komme jo så også, at man skal leve med alle folks fordomme. Noget man også skal have med i overvejelserne.

    Men ja, folk får dem lavet af mange forskellige grunde. Og ikke alle er lige velovervejede. Så der findes da masser af mennesker som har fået lavet tatoveringer, som de senere har fortrudt, af den ene eller anden årsag.

    Mht. at fylde "gift" i kroppen, så kan jeg tildels godt forstå din pointe, da det er noget rigtigt lort, hvis det viser sig at man er allergisk overfor én eller flere farver. Jeg er så bare så heldig, ikke at have nogen former for allergi (endnu) smiley


  • #11   7. mar 2016 For mig er det bestemt ikke et udtryk for styrke at gå med tatoveringer - tværtimod, jeg ser det som en form for potensforlænger for folk, fordi de ikke hviler i dem selv.
    Det er ikke sikkert det er sådan, men sådan ser jeg det.

    Vi reagerer alle forskellige på det vi ser - nogle får blødende hjerte, når de ser en hund bundet udenfor en butik i regnvejr, andre tænker ikke en skid over det - vi reagerer forskelligt på det vi ser, sådan er det også med tatoveringer. Jeg tænker, herre gud skal det virkelig være nødvendig for at få opmærksomhed, stakkels ham/hende, at de ikke hviler mere i sig selv.


  • #12   7. mar 2016 Fair nok, at det er sådan du ser på det. Men i de fleste tilfælde tager du fejl smiley Vi er mange, psykisk stærke mennesker, der har tatoveringer, af mange forskellige årsager smiley

    Fordomme eksisterer allevegne smiley Det svarer lidt til at jeg har ondt af dig, fordi du er blond, for så kan du da ikke være særlig klog smiley
    PS. Jeg er selv blond smiley


  • #13   7. mar 2016 For mig er der også forskel på om jeg synes en tattoo er pæn eller ej, oftest handler det om hvem der har lavet den. Men selvom jeg bestemt ikke synes det er pænt med store tatoveringer i hovedet f.eks. og bedst kan lide tatoveringer som har en historie, så vil jeg samtidig ikke være fordømmende overfor dem der har det, for det er deres krop og deres valg smiley

    Jeg personligt kunne ikke være mere ligeglad med hvad andre mener om det at jeg vil have 2 poter på mit håndled, for det er noget der betyder noget for MIG, og ikke for at vise noget som helst til andre. Jeg ved min mor hader ideen, men min mor lære nok at leve med det smiley

    Det eneste der afholder mig for at gøre det i morgen, er at jeg ikke har pengene og at jeg er skide bange for smerten, men jeg er samtidig så afklaret med den ene tattoo at jeg ikke er i tvivl om at jeg vil have den på et tidspunkt, det har været en drøm for mig i flere år.

    Min bror har en der løber fra hans skulder hele vejen ned over hans ene side/mave, det er en tribal, så selve den del går jeg ud fra er mest fordi han synes det er pænt, men så har han alle sine søskendes navne ned af den (jeg står allernederst)
    Jeg ved ikke om han har fået lavet med sin yngste datter, men den ældste har han som et "armbånd" om det ene håndled, hvor der står navn og fødselsdag smiley

    Kennelmor noget af det jeg også er bekymret for ved min tattoo, er at den ikke er så pæn når jeg bliver gammel, men så må det være sådan, for den vil altid have en særlig betydning, så må jeg gå med lange ærmer til den tid.
    I forhold til det med at den bliver grim med tiden fordi den falmer, man kan jo få den tegnet op igen.


  • #15   7. mar 2016 Solvej: Hvis du en gang får lavet din tattoo, så kan du udover at få den tegnet op igen, hvis den skulle falme meget/blive grim, evt. også få den dækket af et nyt motiv smiley

    De kloge siger at de moderne farver ikke flyder så meget ud, som de gamle gjorde. Om det passer, vil tiden vise ? Men min første tatovering holdt sig pæn i formen i over 20 år (falmede lidt i farven), indtil jeg så fik den dækket med en ny og meget større tatovering for et par år siden smiley


  • #16   7. mar 2016 Ann-marie, hundenes poter vil aldrig blive dækket af noget andet! smiley hehe..
    Men de skal være sorte (sort/grå) og bliver lavet ved en ordentlig tatovør, så det er jeg nu ikke så bekymret for. Men ja selvfølgelig kan man altid få lavet cover up, hvis man skulle blive ked af den.

    Men jeg har sagt til min kæreste, at hvis ikke de kan lave den så jeg kan mærke at det er helt rigtigt, så vil jeg slet ikke have den lavet. De siger nemlig at det nok bare bliver helt sorte poter fordi de er så små, og for at være ærlig ved jeg ikke om jeg ville blive ked af det, hvis det var helt uden skygger eller noget, men det må jeg jo se. Kom nok også an på om jeg kunne holde smerten ud til et større projekt på underarmen, så de blev en del af noget andet smiley


  • #17   7. mar 2016 Man kan jo altid få "fyldt" poterne ud med farve, hvis de skulle begynde at se mærkelige ud (hvilket jeg tvivler på kommer til at ske).

    Problemet med små tatoveringer er, at det ofte kan være svært at se hvad de forestiller, før man kommer helt tæt på. Måske du skulle vente, til I får en stor hund smiley

    For øvrigt skulle du måske overveje en anden farve end sort ? Sort falmer ret meget i farven, og bliver sådan lidt grønlig i det, når det heler. Hvor imod den grå, som jeg har en hel tatto i (greywash), stadig er helt grå (flere år siden at den blev lavet).


  • #18   7. mar 2016 Jeg kunne godt tænke mig noget i stil med den her (uden bogstavet over), men de tror de bliver for små, og derfor bliver de bare helt almindelig udfyldt som link 2, men det ved jeg ikke om jeg gider, problemet er så bare om jeg vil have hundenes poter som de er, eller om jeg vil have dem forstørret så jeg kan få dem lavet sådan smiley
    http://www.tattoosforyou.org/wp-content/uploads/2013/10/Dog-Paw-Print-Tattoo.jpg

    http://tattooos.org/wp-content/uploads/2015/11/Paws-Tattoos-On-Feet-1.jpg

    Om det bliver grå eller sort ved jeg ikke, kiggede lige google, grå er flot, men det er vidst også under min sort kategori, når jeg siger sort mener jeg bare at det er uden farve (som rød, blå, grøn osv) smiley

    P.S. jeg har ikke behov for at folk kan se hvad mit motiv er, bare jeg selv kan, og jeg skal vidst være ret nærsynet for ikke at kunne se det på mit håndled, hehe smiley


  • #20   7. mar 2016 Indica - du kan godt kalde det fordumsfuld, men det er altså sådan jeg tænker, når jeg ser folk med mange eller store og meget synlige tatoveringer, jeg synes det er grimt, dårlig smag og ja, jeg tænker at de har brug for opmærksomhed.

    Jeg har til gengæld ikke noget imod de mennesker, min omgangskreds er et bredt udpluk af befolkningen, så det er ikke sådan, at jeg ikke kan acceptere de mennesker og deres valg, folk må gøre nøjagtig som det passer dem, jeg tænker bare som jeg gør.

    Jeg har selv en 19 årig søn der gerne vil have lavet en tatovering, og lige nu er jeg så glad for hans dårlige økonomiske sans, så han bruger de penge han har til tøj, fodboldkampe, fest osv, og der er aldrig nogle tilbage til den skide tatovering - heldigvis smiley smiley smiley


  • #21   8. mar 2016 Solvej: Kan helt klart bedst lide poten på det første link (med skygger), problemet er jo så bare at den type vil se bedst ud i stor størrelse smiley
    Kan godt lide din idé med små chi-poter, og selvfølgelig kan du jo være ligeglad med hvad andre tænker/ser. Bare du selv kan se de små chi-poter smiley

    Bettina: Ved ikke om diamant-motivet på halsen betyder noget særligt ? Måske det bare er en "venskabstatovering" ? smiley


  • #22   8. mar 2016 Kennelmor: Krydser også fingre for at din søn ikke får råd til at få lavet en tattoo de næste par år, den slags kræver grundig overvejelse, så der sker absolut ikke noget ved at han venter, til han er helt sikker smiley

  • #23   8. mar 2016 Det er lige det, ideen er god, str not so much. Men hvis jeg gør dem større går ideen bare lidt af dem synes jeg.

    Det er lidt en skam at hvide tatoveringer bliver så utydelige, for synes de er så smukke lige når de bliver lavet, så havde jeg ikke noget i mod de simple, men synes bare dem jeg har set på google, kommet til enten at ligne ar eller blive så utydelige at man knap nok kan se dem.


  • #24   8. mar 2016 Uh ja, hvide tatoveringer er sindssygt smukke......bare ikke på min blege hud smiley Så farver må der til smiley

    Hvis hele din idé med den tatovering er at hylde Rosa og Lucky, ved at få poter i naturlig størrelse, så synes jeg da at du skal holde fast i det. Det vigtigste er jo at få lavet tatoveringer for ens egen skyld smiley


  • #25   8. mar 2016 Ja lige netop, jeg ved bare ikke om jeg bliver ked af to sorte/grå pletter smiley men det skulle jo netop være dem og ikke bare et par poter. Men jeg må jo bare snakke med den der skal lave dem til den tid og se hvordan den vil blive og så kan jeg jo se om jeg er tilfreds. Får i hvert fald ikke lavet noget jeg ikke er 110% sikker på smiley

    Hvis hvid havde været lidt nemmere at forudsige resultatet på og ikke nærmest forsvandt ville jeg 100% have dem i hvid, men har hørt at det er en meget svær farve at arbejde med, at den er mere sart og at farven afhænger meget af ens hudfarve osv. Tror nu egentligt min hudfarve er ok til det, men tror bare ikke jeg ville turde at tage chancen, tænk nu hvis den blev grim.


  • #26   8. mar 2016 Det værste der kan ske med en hvid tatovering, er vel at den ikke kan ses, hvis huden er for lys ? Og så kan man jo altid få lagt farve i den.

    Lyder som en rigtig god idé at snakke med en tatovør om projektet, når du en gang bliver helt sikker på om du skal have det lavet, eller ej smiley


Kommentér på:
Besat af tatoveringer

Annonce