{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Roser {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved lidt om roser?
Vi købte jo hus i sommers, og nu skal vi til at kigge på haven. Der er et kæmpe bed på hvad... 50-70 kvm. Aflangt og smalt.
I den ene ende er der en kæmpe hænge pil, og under den står noget udefinerbart halløj og så en del jeg tror er roser.
Haven har ikke været rørt i 3 år.
Disse roselignende planter står et sted vi ved der skyder i skvallerkål og citronmelisse lige om snart, og risenplanterne er meget lange stilke som står ud og op i luften. ( formentlig et forsøg på at få bare lidt lys i livet.)

Skal de klippes ned? Og i så fald hvor meget?
Kan de evt. Flyttes til et andet sted?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Roser
  • #2   13. mar 2016 Tak den kendte jeg ikke, selv om jeg kan se flere venner er der inde. smiley

• #4   13. mar 2016 ved ikke om det er for sent at klippe dem, men kan huske min farfar altid sagde de skulle klippes i knæhøjde. Du kan jo godt flytte dem, men om de så når at komme med blomst i år ved jeg ikke.

• #5   13. mar 2016 Jeg er ret sikker på at de både kan flyttes og klippes. Hvis du flytter dem så har du rigtig god mulighed for at pille alt ukrudtet fra. Klipning. Du klipper bare. Det er ikke strengt nødvendigt at klippe på en bestemt måde eller højde. Jeg ville klippe ned til en højde på 15-20 cm. De skal nok skyde igen.

• #6   13. mar 2016 Hvis du vil flytte roser er det langt det bedste at gøre i efteråret;) roser beskærer man ikke nu, de skal beskæres når faren for nattefrost er ovre, man plejer at sige tidligst når forsythiaen blomstre;) dvs april måned;)
    Du kan klippe de fleste roser ret langt ned, det betaler sig at bruge lidt tid på det og klippe alle skud ned til 2-3 cm fra et udadvendt øje;) fjern evnt små og spinkle skud helt og gør grundigt rent omkring roserne. Rosenafklip skal fjernes og brændes, det bør ikke komme på kompostbunken, roser får ofte svampesygdomme som smitter ved kontakt med rosenafklip m.m

Kommentér på:
Roser

Annonce