Efterskoler {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Det er sådan at jeg vil begynde at se mig om efter en efterskole. Min søster siger at Brøderup er super fedt og det vil jeg self tænke over. Men så var det jeg tænkte at vi vidste noget
Men... Problemet er at jeg gerne vil prøve både: Sang, dans, musical, ridning og evt gymnastik. Og der er jo for det meste kun 2 linjefag... Så jeg vil gerne have en efterskole hvor det skifter linjefag nogle gange...
Lidt om mig: Jeg er 12 år lige nu, men vil gerne være i god tid så jeg kan komme ind.
Jeg ELSKER dyr.
Jeg er ret kræsen men vil gerne ofre mig.
Jeg elsker teater og sang.
Jeg har gået til dans i 7 år (disco) (er igang med år 8)
Jeg er ikke god til spring (gym) men vil gerne noget rytme hvis der ikke er mulighed for dans.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Jeg gik på Ranum Efterskole år 11/12, og der er RIGTIG mange forskellige fag!! Vi havde mulighed for endda selv at oprette profilfag, vi skulle bare være mange nok. Så det er vitterligt kun fantasien der sætter grænser.
Da jeg gik der skiftede man, så man havde tre forskellige profilfag, og man kommer på en tur hver gang. Men netop dét år blev det implementeret at man i midten ikke valgte linjefag, men rejse (nu hedder det vist kulturfag) - jeg valgte Miami så det blev vores profilfag og forberedelse indtil vi skulle afsted.
Mine profilfag hed således medie (tur til Berlin), Miami (tur til Miami) og teater (tur til London).
Du kan komme til Nepal, Indien, Japan, Hawaii, men også fx. skitur i Italien.
Det jeg godt kan lide er at der er SÅ mange muligheder, især internationalt og med henblik på at opleve verden, også for selv at forme hvad du vil, jeg har aldrig set noget lignende på andre efterskoler.
Det dårlige er, at der er mange elever. MANGE. Selv da jeg gik der, var der altså alt for mange til mig personligt, og nu har de udvidet med flere. Jeg synes det er blevet en alt for stor efterskole, og alene pga dét faktum ville jeg ikke vælge den igen. Men det handler jo om at opveje fordele og ulemper, og vide hvad man er til som person.
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 268
Ja jeg ved godt at der er forfærdeligt at være kræsen. Det har mine tre søskende fortalt mig.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Har du evt overvejet at gå på efterskole i 2 år hvis det er muligt i forhold til dine forældre osv ?
okt 2015
okt 2015
jan 2015
Følger: 12 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 10
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.172
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
Her er linjefagene Musik kunst Teater og film.
på musik linjen er der mulighed for at tilvælge eneundervisning i sang
Min datter er rigtigt glad for at være der.
Dyr er der dog ikke andet end når lærerene har deres hunde med på besøg, de giver gerne en rundvisning også uden for efterskolernes dag bare man ringer og aftaler med dem.
okt 2015
Efterskoler