440 visninger
|
Oprettet:
Sover, men drømmer jeg er 'vågen' {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Vil lige høre om i har prøvet dette:
Når jeg sover - mest når det er i en lidt let søvn, eventuelt middagslur eller hvis jeg våger om morgenen og sover videre - så 'drømmer' jeg, at jeg vågner. Men når jeg vågner, er jeg stadig fanget i søvnen. Jeg kan se, som om jeg er vågen, men jeg kan slet ikke bevæge min krop, lige meget hvor meget jeg prøver. Så 'drømmer' jeg, at jeg vil have mig selv til at vågne, men det kan jeg slet ikke.
Jeg synes det er virkelig ubehageligt, og vil rigtig gene af med den 'drøm'
Kan man gøre noget?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.776
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 521
mar 2013
Jeg synes bare det sker ret ofte, og nu skete det lige igen (ja, jeg sov lur hihi)
Har ikke altid gjort det
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Jeg har faktisk snakket med min mor om det fordi det er så underligt. Jeg står op om morgenen og venter på at jeg bliver kaldt på arbejde hvis nogen er syge. Hvis ikke så går jeg tilbage i seng og døser oftest hen - her drømmer jeg meget tit at jeg enten vågner og står op (og pludselig bliver jeg opmærksom på at jeg faktisk ligger i min seng stadig), eller bare generelt i drømmen har meget meget svært ved at holde mine øjne åbne. Gentagne gange har jeg også oplevet at se mit vindue lidt svævende som om jeg åbner øjnene uden rigtigt at have dem åbne. Jeg tror simpelthen at jeg åbner øjnene imens jeg drømmer.
Det er virkelig en sikker ting hver gang, det med at flyde ud og ind af drømmen, ikke kunne åbne øjnene i drømmen, eller drømme at jeg står op, åbner øjnene osv. Det er helt vildt underligt og sker netop når jeg har været vågen og så er gået tilbage i seng igen!
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Jeg har aldrig tænkt over det andet end det er mærkeligt endda ubehageligt
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
mar 2013
Men det må nu stadig gerne stoppe
Måske man bare skulle stå op første gang man vågner?
Og droppe middagslurene??
Never gonna happen
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
mar 2013
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.412
Her har det hjulpet, ikke at tage middagslur, med mindre jeg virkelig trængte til den.. Det er sket, når jeg sådan set var udhvilet, men alligevel har "tvunget" mig selv til at falde i søvn..
Ellers har det eneste jeg kunne gøre, være at ligge helt stille, altså i drømmen også, og vente på at jeg igen kunne bevæge mig sådan rent fysisk.. Og så forsøge ikke at gå i panik..
Sover, men drømmer jeg er 'vågen'