{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Kludder i indbetaling af AM-bidrag i firma..... {{forumTopicSubject}}

Åhhhh, det er sgu meget op ad bakke for tiden.....

Jeg har jo fået kontorjob i en virksomhed med ca 10 ansatte alt inkl leder, svende osv.
Her forleden blev jeg så gjort opmærksom på, at vi gennem 2 mdr!!! ikke har opkrævet AM-bidrag for de ansatte, kun de 8% fra virksomheden. Altså mangler de 4% fra de ansatte selv.

Vi har E-conomic som regnskabsprogram og vi bruger Danløn til lønnen.
Jeg er fuldstændig uforstående overfor dette problem men da AM-bidrag jo er en slags skat til staten, så ved jeg at det er noget lort.

Hvad gør jeg dog nu????
Jeg er alene om dette da det er mit job.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kludder i indbetaling af AM-bidrag i firma.....
  • #1   23. apr 2016 Jeg kender intet til lønprogrammer og hvordan skat opgøres i dem. Men tænker det vil være smart at vende med din chef.

• #2   23. apr 2016 Det var da noget irriterende noget at møde ind til smiley
    Jeg kan ikke hjælpe for har ingen forstand på det.

• #3   23. apr 2016 Du skal da bare trække det manglende beløb ved næste lønudbetaling. Det er også lønmodtagers ansvar at tjekke, at alt er, som det skal være.

• #6   23. apr 2016 Danløn er så vidt jeg husker, gode til at hjælpe med at rette fejl. Tjek med dem, og få deres hjælp til ar lave systemdelen, og så skal selvfølgelig informere din chef om fejlen - og hvad du har gjort for at rette op på det, og sikre at det ikke gentager sig.

Vi kan alle begå fejl! At opdage det og rette det, er en måde at blive klogere på.

• #9   23. apr 2016 Jeg kan se, at jeg blander AM bidrag sammen med AMP smiley
    I har helt ret i, at AM bidrag er på 8%.

Jeg vil lige skyde ind, at min chef ER klar over dette problem, så mere alene er jeg heller ikke.... smiley

• #11   23. apr 2016 YES, du har forstået mit problem, Flatrunner smiley

Er det ikke standard fra Danløn, at begge satser ER udfyldt. Jeg har ikke på noget tidspunkt være inde og pille, det ved jeg 250% sikkert.

• #12   23. apr 2016 Ups, til jer andre har jeg sikkert ikke forklaret mig godt nok....sorry smiley

• #14   23. apr 2016 Jeg kan godt forstå din løsning men vi har både 14-dags og månedslønnede, så den er sgu lidt besværlig.....

• #16   23. apr 2016 Jeg synes altså stadig at kunne huske, at der står medarbejder andel og firma andel, når vi taler AM-bidrag i Danløn.
    Vi har kun trukket firma andel på 8% gennem ca 2 mdr......ville dog ønske at jeg kunne huske login brugernavn for koden har jeg fanget smiley

• #18   23. apr 2016 Damn smiley

• #19   23. apr 2016 Det kommer sig af, at en medarbejder loggede sig ind på pensionDanmarks hj-side for at tjekke saldo.
    Den var på 0 kr!!!! og han startede i firma 4/1-16. Så tænkte jeg, at pension er frivilligt mens AM-bidrag er lovkrav til både virksomhed og den ansatte.......
    Synes dog bare, at det forvirre mig mere end noget andet smiley

• #21   24. apr 2016 Husk at der er en periodisering, så der så vidt jeg husker, overføres en gang i kvartalet, så jan-feb-mar vil blive overført i løbet af april, så alt efter hvornår præcis, der overføres og hvornår vedkommende har tjekket, kan det være at at det "bare" er det, der driller.

• #23   24. apr 2016 Kør da stamkort ud og se efter hvad du har noteret, det er ikke AM bidrag du skal se på, AM bidrag er 8 % af lønnen og har intet som helst med pensionen at gøre! Jeg tror faktisk ikke du har skrevet noget som helst i pensionsdelen, dvs jeg tror ikke dine medarbejdere har fået pension overhovedet;( men skriv stamkort ud på samtlige og kontroller, hvis ikke der står noget under pension, så ring til dataløn mandag og få hjælp, det er ikke helt let at rette pension med bagudvirkende kraft hvis der er tale om timelønnede, det bør i nok betale jer fra at få dataløn til at gøre;)

• #24   24. apr 2016 Nå, nu har jeg så fået tid til at tænke mig lidt om........
    Konklution: AM-bidrag er en skat til staten og skal derfor ikke udbetales til lønmodtager.
    Så der, hvor det er gået galt er indbetaling af pension fra firma og evt fra lønmodtager. Pension er vist en frivillig ordning for lønmodtager men ikke for firmaet.
    Jeg har ganske rigtigt IKKE før fundet og valgt pensions selskab på listen i Danløn. Det har jeg så nu smiley
    Der har kun stået bankkonto på firma og det forstår jeg sgu slet ikke. Det er jo ikke "vores" penge men en opsparing til lønmodtager. Heldigvis har JEG ikke "indført " denne handling i lønsystemet men jeg har til gengæld heller ikke opdaget fejlen smiley
    Vi følger div. overenskomster og bruger PensionDanmark.
    I morgen vil jeg fjerne ændringer, som jeg har foretaget vedr. AM-bidraget i Danløn og under pension, vil jeg nu finde selskabet og taste 4% fra lønmodtager og 8% fra firma ind.
    Hold kæft, det har været en lang weekend med mange tanker om dette smiley

Det allersjoveste er, at jeg faktisk skal på lønkursus på tirsdag. Det kommer satme som kaldet til idioten her smiley

Kommentér på:
Kludder i indbetaling af AM-bidrag i firma.....

Annonce