{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

En ny beboer.. {{forumTopicSubject}}

Imorges mødte jeg en lille ven, som havde ret så uheldig. Dog i live. Nogen havde jokker på ham.
Så jeg tog ham med hjem hvor han nu bor sammen med mine to andre venner smiley
Hans skjold er ødelagt og han har intet skjold i ydreskjoldet så nu bor han her til han er frisk nok til at komme hjem. Han bliver kaldt frygtløs,da han bor sammen med Myrna og Egon halm smiley
Han bliver forret med snegle snask de næste par uger, hundefoder, gjort vådt, masser af kalk og havregryn også burde han kunne komme godt på veje igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En ny beboer..
  • #1   20. maj 2016 Jeg synes det er synd du vil gøre Frygtløs til forret.

Sorry. smiley

Jeg elsker snegle. Altså ikke at spise, jeg synes bare de er søde. smiley

• #3   20. maj 2016 Vinnie, hov ups smiley
    Han skal selvfølgelig ikke være forret, men fodres (Sådan når man skriver på mobil)
    Dog, havde han været jokket på(af mig, sådan så han var døende eller død, ville jeg have taget ham med hjem, og frosset ham ned, også ville mine skildpadder have fået ham til forret) Nu var det så en anden som jokkede på ham og han er jo en frisk gut.
    Elsker selv snegle, har to "kæle"snegle, som kan blive 20-30 cm store smiley Lige pt er de mindre end Frygtløs smiley

Edb blond - meh, jeg ved det faktisk ikke, deres skjold bygges jo hele livet, man kunne have limet, men sådan som skjoldet var ødelagt i "lag" ville jeg ikke have kunnet lime det fast ordentlig. For at hjælpe reparationen igang smiley
    Men det er ikke sikkert hans skjold bliver ordentlig. Nu prøver vi smiley

• #5   21. maj 2016 Jeg skal nok give en update smiley
    Lige pt trives han

• #6   24. maj 2016 Hr. Frygtløs er snart klar til at komme hjem, er overrasket over hvor hurtigt han har bygget et nyt skjold op. Det er stadig ikke helt på toppen, men det er væsentlig bedre! end da han var skjoldløs.

profilbillede
  • #8   24. maj 2016 Ja, der var intet skjold tilbage på de stykke i kan se i det første billede smiley Prøver lige at fange et billede tættere på smiley

• #9   24. maj 2016 Okay, fandt lige et andet billede fra dag et.. Det lyse del af skjoldet sad løst og faldt efterfølgende af smiley
    Og det næste billede igen, er et lidt tættere billede af det nye skjold

profilbillede
  • #10   24. maj 2016 Sådan, håber det er lidt bedre

profilbillede
  • #11   24. maj 2016 Sorry for spam smiley

profilbillede
  • #13   24. maj 2016 Jeg er skadet smiley Har selv lige fået to Archatina Archatina - verdens største snegle art bliver mellem 20 og 30 cm smiley
    Dog er mine bitte babier nu

Billedet er af Myrna, den største smiley
    Egon er mindre -

profilbillede
  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 51 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.469
    #14   24. maj 2016 Dejlig opdatering, trængte lige til det, Finn er kommet til skade med sit skjold. Det er helt væk på et skræmmende stort stykke....

Åhja, engang drømte jeg også om de der kæmpe snegle... Dog ikke achetina achetina, men den anden art

• #17   24. maj 2016 Hold nu op! Hvor er det sejt gjort smiley frygtløs er en heldig snegl!

• #19   24. maj 2016 Tror du har ret smiley

• #20   24. maj 2016 Det der må samle virkelig god karma smiley <3

• #21   25. maj 2016 B-B jeg er vild med dig smiley

• #22   1. jun 2016 Så er vi ved at være ved vejs ende.. Det har været sjovt, han er en super sej snegl, lynhurtig smiley

profilbillede
  • #23   18. jul 2016 Idag fandt jeg en gammel ven i haven. Han havde forvildet sig ned til mine kødædende bæster! Tjek ham lige ud. Man kan næsten ikke se hans skade har været der smiley

profilbillede
  • #25   18. jul 2016 Hvor er det vildt, at de kan genbygge huset, på den måde :o) Det havde jeg ingen anelse om, før du gav den chancen :o) Dejligt at lære noget nyt :o)

• #26   18. jul 2016 #24 jeg måtte også lige kigge en ekstra gang smiley Men det er ret tydeligt når man får kigget nærmere smiley men synes det er fedt den bliver i min have at jeg kan følge dem lidt smiley

• #28   18. jul 2016 Alt godt fra haven, primært lever mine af agurk, mælkebøtte, squash, lidt frugt engang imellem, også sneglesnask, som kan laves på forskellige måder smiley Jeg gør noget hundefoder vådt og moser det sammen med kalk, fra en sepia skal også med en klat havregrød oven i smiley

• #30   18. jul 2016 Nogle snegle er jo kannibaler smiley Men tror mere snegle spiser sådan mere eller mindre hvad de kommer forbi, dog kan snegle godt være kræsen og hellere vil spise andre ting smiley Jeg går primært efter det jeg kan se i området hvor jeg finder snegle, for går ud fra de er omkring det de gerne vil spise smiley
    Hvis ens snegl har tyndt hus eller skal opbygge nyt skjold er kalkblandinger godt, også ikke så meget frugt, eller syrligt frugt.
    kalk blandes med fiskefoder, kattemad/hundefoder, havregryn ellers kan man drysse kalk på agurk. Ellers får de mere eller mindre bare det grønne fra naturen smiley Jeg elsker mine snegle, eller at hjælpe snegle i nød smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#32   18. jul 2016 Må man godt have havesnegle inden for?

• #33   18. jul 2016 Officielt mener jeg det hedder sig at man ikke må tage dyr fra den danske natur? Men kender flere som tager vinbjerg snegle ind, lader dem få et par unger også kommer de ud igen, så man kan opdrætte sygdomsfrie snegle til foder eller til bevarelse smiley Der er også flere jeg kender som studere genetik feks, tager de gule snegle med og uden striber også ser hvad deres afkom giver smiley
    Nu har jeg godt nok købt mine AA'er men kunne da godt finde på at lave sunde og helt naturlige danske snegle avl på et tidspunkt som foder smiley
    Om man så må, det er jo det, jeg ved at vinbjergsnegle må man reelt set ikke med. Men har ikke et problem så længe folk sætter dem tilbage, og det er sindsygt spændende at se deres parring, og hvordan de lægger æggene osv smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

#34   18. jul 2016 Har et 63 liters akvarie, påtænker at lukke det ned, har nemlig også et 96 l. Et akvarie er nok..

• #35   18. jul 2016 Lige pt går mine i en stor faunaboks, men de skulle gerne over i noget større når de bliver større smiley Så de overtager mine skildpadders akvarie/terrarie, også skal mine skildpadder over i noget større.
    Også er det jo hyggeligt at se på smiley og snegle er nemme at have, skift jord hver 3-4 mrd, vand dem engang om dagen og giv dem mad hvad 3-4 dag smiley Smid lidt planter ind osv, og en potte de kan skjule sig i, undgå for hårde flader i tilfælde af at de falder ned fra toppen..

Kommentér på:
En ny beboer..

Annonce