{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

*Fæle* ferie-oplevelser. {{forumTopicSubject}}

Ja nu står sommerferien snart for døren for rigtig mange af os smiley

Og I den forbindelse kunne det være sjovt at høre jeres historier hvor ferien kiksede eller sjove ting i oplevede på ferien smiley

Jeg kan selv lægge ud, med en bil-sove-i-telt-ferie vi havde i 2008 smiley

Vi var lige flyttet til viemosen her, og det havde kostet en del penge, så ferien til polen havde vi aflyst, og ville så tage over til farbror Søren og holde ferie.
Da vi knoklede til sidste dag, blev det til at få i alt hast indstalleret farmor, og smide nogle klude ind i bilen samt teltet.
Luftmadras måtte vi købe undervejs, og afsted gik det mod det jyske.
Da vi landede over ved hammel og sall, var det blevet rimeligt sent om aften, så vi sneg os ind i frisenborg skoven, og slog teltet op der.
Bent får smidt luftmadrassen ind i teltet, og sætter den elektriske pumpe til, og så kan vi ellers sidde og nyde et stykke mad i lyset fra bilen af smiley
Pludselig farer Bent op... og løber hen til teltet smiley får hevet pumpen fra og sat prop i luftmadrassen smiley
Og så står vi ellers bare der og glor på vores enormt krympet telt smiley Jeg lyver ikke når jeg siger at vi ville have ca 40 cm at være på i højden, så lavt var teltet blevet, samt at hvis man havde givet det et dask på toppen, var det hoppet ned af vejen som en gummiboldt smiley smiley
Luftmadrassen var simpelthen for bred til teltet, og i takt med at den blev pustet op, blev teltet lavere og bredere smiley

Nå sove skulle vi, så vi fik mavet os ind med dyne og hovedpude, da vi var kommet ind siger Bent : Hvordan hulan får vi nu lukket teltet ? smiley
Så måtte vi mave os rundt og tilbage, så vi kunne ligge nærmest med hovedet udenfor teltåbningen smiley smiley

Om morgen kom der en jogger forbi, han stoppede op og begyndte at grine højlydt smiley
Det ligner altså et par kæmper i et lille bitte telt, grinede han.

Det skal dog også siges at Bent havde sprængt teltet i bagenden, og lå nu med både hoved og tæer uden for smiley smiley
Vi måtte købe et større telt senere i hammel smiley


Kom frisk med jeres oplevelser smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *Fæle* ferie-oplevelser.
  • #2   27. maj 2016 Åh ja... det der med at folk bare griner smiley

    Vi var på overnatning hos vores klasselære, og sov i telte i deres have, 6 mand i hvert telt smiley
    Tidligt om morgen hvor alle lige har fået øjne, men ikke er kommet ud af soveposen, slipper Marianne i teltet overfor vores telt ,en KÆMPE prut ? den kunne høres i samtlige telte smiley
    10 sikunders tavshed fra resten af klassen, så lyder det ellers : MARIANNEEEE ... smiley
    Og folk vælter ud af teltet hun var i smiley smiley


  • #5   27. maj 2016 Engang var jeg på lejertur med klassen.
    Vi var ude på en eller anden å, og vi skulle sejle i kano ..
    Min veninde og jeg beslutter os så for at sejle ned til kiosken og købe en is.
    På vej tilbage får jeg sagt noget så min veninde fik grinefald så hele kanoen gyngede.. Det resultere i at vores åre begge falder i. Jeg tænker straks, jeg læner mig da lige ud og nupper den ene.
    Hvilket resultere i at jeeeg falder ud.. Nu var jeg da først på den, og min veninde lo så meget at hun også endte med at falde ud. Problemet var så bare, nu var vi begge i vandet, (heldigvis havde vi redningsveste på) Så vi måtte svømme den kilomet eller hvor meget der var tilbage. Da vi nærmer os vores lejer, ser vi der kommer noget imod os, vi havde strømmen imod os. Og så råber jeg til min veninde. Det er sku da et dødt får! og kæft det var et klamt dødt får, med mider og jeg ved ikke hvad, så vi går i panik, smiley Jeg slipper båden, båden støder ind i fåret, og tilter miderne i vandet. Min veninde er bagerst og resten af fåret styre lige imod hende, jeg får fat i kanoen, og får trukket det væk fra veninde og får, og inden længe svømmer vi videre igen. Da vi kommer hen mod land, står hele vores klasse inklusiv lærer og griner af os.. De så godt vores får episode.. Og for at gøre det bedre, så var der intet bad, og vi måtte dele sovepose, for ingen af os havde liggeunderlag med, så vi lå på min sovepose og delte hendes.


  • #6   27. maj 2016 det var i 70èrne var på hartzen tur, byen goslar en hyggelig "kro-bar" hvor Harry ville have en øl, porter var det han foretrak, så mente jeg det måtte hedde dunkelbear på tysk......hans ansigtsudtryk var og er ubeskriveligt, drikken var HVIDTØL......nu har Harry været død i mange år men det minde er bestandigt hos mig. Det var ellers en dejlig ferie og gode minder om en hyggelig utrolig ren by, klokkespillene var en pragtfuld oplevelse. smiley

  • #7   27. maj 2016 Tg jeg vidste bare at den tråd kún kunne være fra dig smiley smiley

  • #8   27. maj 2016 Jeg er faktisk ikke særlig god til at være på ferie smiley

    Jeg bliver enormt hurtigt stresset og især i nye/ukendte situationer, så i rigtig mange ferier har jeg måtte "trække stikket" og blive på værelset eller lave noget uden de andre..

    Med årene har svigerfar og kæreste lært at det er nemmere/bedere at tage på ferie selv med datteren end at tage mig med også smiley Jeg får simpelthen så lidt ud af ferien smiley


  • #10   27. maj 2016 Så måtte han vel troligt rejse sig og skifte kanal på din befaling ??

    Skru lidt op
    Tilbage i sofaen
    Ej skat det er for højt
    Halvvejs tilbage til sofaen
    Det der er kedeligt, skifter du ikke lige til tv3
    Tilbage til sofaen
    Skaaaat, jeg mente tv3 plus
    Tilbage til sofaen
    Hov jeg har set forkert, den der gode film er på tv3 puls, skifter du ikke lige over...


  • #12   27. maj 2016 smiley smiley

    Mr. Popular not


  • #13   27. maj 2016 For efterhånden en del år siden var jeg i Australien, hvor jeg sammen med en folk var på 4WD tur oppe i bjergene, en yderste primitiv tur i forhold til toilet og badefaciliteter.
    Efter en hyggelig aften omkring lejerbålet, beslutter mine to telt buddies og jeg at det er på tide at kravle i soveposen. Selvom jeg IKKE kan lide edderkopper(og andre kryb for den sags skyld) blev det på forunderligvis besluttet, at jeg skulle gå forrest i vores søgen efter et egnet sted at gøre aftentoilette(vi havde kun én lommelygte som første mand(mig) gik med). smiley Efter at have modtaget adskillige mængder edderkoppespind i hovedet og andre steder på kroppen, fandt jeg et egnet sted og turen gik tilbage til lejeren. Jeg føler lidt at jeg mærker kryb over alt, særligt ved min højre ankel, og det lykkes mig også børste denne kilden væk et par gange, men den vender troligt tilbage. Efter et par gentagelser, lyser jeg med lommelygten på min ankel, og ser til min rædsel en edderkop. Edderkoppen bliver tilsyneladende ligeså panikslagen ved at blive blændet af det sparsomme lys fra lommelygten, at krapylet bider mig. Jeg skriger op og hopper rundt på et ben med lommelygte svingende rundt om hovedet som en anden stammedanser, mens de andre to råber hvad sker der, hvad sker der. Hele det her scenarie udspiller sig i løbet af et par nanosekunder.
    Tilbage i lejeren inspiseres bidet i lejerbåletskær, og det besluttes at der ikke er andre muligheder end at jeg ligger mig til at sove og håbe at jeg vågner dagen efter. Vi befandt os på det tidspunkt to-tre dages vanskelig bjerg kørsel fra civilisationen. I livstruende tilfælde kunne man blive hentet og hejst op i en helikopter, men ikke om natten.
    Nå, men vi lå os så til rette i teltet og jeg forsøgte at falde i søvn, trods smerter og muren nede fra bidet. Jeg føler at jeg kan mærke kryb overalt på min krop, efter noget tid er der en kilden på min højre arm, som jeg kan fjerne ved at ryste armen. Jeg siger det til de andre, men får pæn besked på at nu har der altså været nok ballade med mig, så jeg skulle ligge mig ned og sove smiley
    Efter et ihærdig forsøgt på dette sker det utænkelige og jeg bliver bidt at et efter andet igen. Jeg springer op (det du nu kan lade sig gøre i et lille iglotelt og lander mellem de to andre som er meget knokne over at blive hevet ud af deres fredsfyldte søvn på denne brutale måde. Det tror først på min beretning, da det ser beviset i form af bidmærket på min arm. Straks sættes jagten ind på synderen, hvilket på ingen måde er en nem affærer fra den sparsomme lyskegle fra lommelygten. Efter møge og besvær, finder jeg den skyldige som er en Bullant på ca. 5 cm. Jeg skal hilse og sige at sådan en fætte ikke er nem at tage livet af inde i et telt hvor underlaget er eftergiven. Men døde det gjorde den og efterfølgende fik vi nogle timers søvn og jeg vågnede også dagen efter. Godt nok med en ankel på næsten dobbelt størrelse, mørkerød og smertefuld samt med hævet og rød plamage på armen som også sendte signaler til mine smertereceptorer.

    Det var min ferieoplevelse som jeg sagtens kunne have været foruden.


Kommentér på:
*Fæle* ferie-oplevelser.

Annonce