Familien fra Sydfyn {{forumTopicSubject}}
... hvis i har fulgt med i den, øhm, meget opsigtsvækkende familie på Sydfyn, så kommer der endnu et afsnit i aften kl. 20:30 på DR1
I samme anledning kan jeg jo høre jer - jeg kan ikke huske, om det har været oppe herinde før - hvad i lige tænker om deres måde at leve på?
Personligt er jeg af den holdning at de skal leve præcis som de har lyst til så længe det ikke skader nogen. Og man må da sige at de er gået all in på deres drøm!
Men jeg er nok også en af dem der (trods at børnene lærer nogle helt andre værdier og håndværk) kunne bekymre mig for hvor kulturelt og teknologisk tilbagestående de her børn må være, hvis de engang bliver kastet ud i vores moderne samfund uden at være blevet introduceret til de ting vi benytter os af i hverdagen som de, i hvert fald indtil videre, overhovedet ikke har været bare i nærheden af - så er det, jeg kan se et problem.
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 997
Faren er naturvidenskabeligt uddannet, og siger at han vil lære børnene om hvordan en computer virker, i stedet for at lære dem at bruge den til underholdning. Så kan man vel diskutere om det er mere teknologisk tilbagestående end børn der "spiller ipad" fra de er 2, og i øvrigt ingen ide har om binære tal, hvad en byte er osv
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Men jeg tænker det kan blive et problem hvis de ikke bliver introduceret til de dagligdagsting de kommer til at skulle bruge i hverdagen i skole, job mm., som de slet ikke bruger nu. Bliver de introduceret for de ting de er meget ubekendte med nu - så det ikke er et kæmpe kulturchok for dem når de engang skal lave en aflevering i word - så er der jo ikke noget at snakke om
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 997
Jeg tror bare ikke jeg er så "amazed" over dem, synes egentlig de er meget normale ? udover at de passer deres egne børn selv, hvilket jo ikke er almindeligt her til lands. Samt driver landbrug.
apr 2008
Altså det ville da undre mig hvis de isolerer børnene fra moderne teknik indtil de er teenagere, men HVIS man gør det - og det er jo bare spekulationer, ikke kritik af familien - så kunne jeg da godt forestille mig at det ville blive noget af et kulturchok pludselig at komme ud i en hverdag hvor det kræves at man bruger de her ting?
apr 2008
Ærgerligt at folk så er nået at gå helt amok med "de kan ikke begå sig i samfundet!!!!" aka "de opfører sig ikke på den måde jeg gør", og jeg mener egentlig bare at man måske skal sørge for at lave en blød landing for børnene mellem overgangen fra, ja, en gammeldags levevis til det moderne skole-/arbejdsliv, som børnene jo unægteligt kommer til at opleve på et eller andet tidspunkt, i en eller anden grad - men det lyder det jo til, at de vil gøre, og især Mikkels kommentar om at de jo ikke vil tage det her "projekt" så langt at børnene ikke får noget positivt ud af det, skabte i hvert fald mere klarhed hos mig
Jeg tror mange folk glemmer at moderen jo har en universitetsuddannelse og faderen har haft egen virksomhed, så de er jo ikke stenaldermennesker men begge helt bevidste om de valg de træffer
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Er slet ikke i tvivl om at de børn kommer til at klare sig fantastisk fremover, for de har haft en god og tryg barndom.
Mht. teknologi, så skal de nok få det lært, når de får brug for det. Så svært er det jo heller ikke
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
Min mor opgav at hjæpe mig med læktier omkring 3. eller 4. klasse, det satte mig bagud..
Der er så mange børn og unge der har problemer af den ene eller anden årsag.
Jeg frygter den dag jeg får børn, og skal vælge imellen om mit barn skal være en del af fællesskabet, eller at følge mine egne overbevisninger af forskellige slags.:o
apr 2008
Som sagt tænker jeg IKKE at de her børn bliver teknologisk tilbagestående og kommer til at få en forfærdelig fremtid
Men jeg tænker over muligheden hvis de ikke bliver introduceret til de alligevel mange tekniske ting vi benytter os af i hverdagen. Jeg er altså meget meget langt fra dem der mener man ikke kan fungere i samfundet hvis man ikke kan navigere rundt i Facebook, Twitter og lignende, og det er selvfølgelig ikke dét jeg mener, forsøren da
Men fx. sker meget moderne undervisning (som jeg oplever det) gennem computer, iPads mm., man skriver opgaver, afleveringer og eksamener på computer, får digital post osv - altså ting, der er blevet digitaliserede, som man ikke lige kan fravælge. Logisk nok vil der jo opstå problemer, hvis man ikke har set skyggen af de ting før, og der bliver forventet, at man har et indgående kendskab til det. Men det er jo ikke ensbetydende med at det er det, der sker med de her børn. Det er bare en situation jeg forestiller mig.
Jeg er slet ikke uenig med nogen af jer
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
apr 2008
Familien fra Sydfyn