{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
277 visninger | Oprettet:

Vintertid=vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Pyyha ja endnu engang har kong vinter overrasket og jeg er en af dem der ikke har fået vinterdæk på bilen.
Nu sidder jeg og shopper rundt på nettet, for vi er nød til at skal have nye i år, men hvad dælen skal man vælge?
Nogle siger de billige er rine og andre siger de er livsfarlige.
Hvad er jeres holdninger og erfaringer?
Har i nogle gode links til artikler eller tests?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vintertid=vinterdæk
  • #1   29. okt 2006 Rine=fine

• #2   29. okt 2006 Følger spændt med... :o)

• #3   29. okt 2006 Min mand er Centerleder for Euromaster i Herlev, så det kan godt være jeg er indoktrineret. Men når det gælder sikkerhed og dæk, så skal der ikke spares på kvaliteten. Det er jo ens eget og andres liv der er i fare, hvis man ikke har de rigtige dæk.

Hvor bor du? Jeg spørger, fordi der er jo mange centre i DK, og måske et der hvor du bor?

Hilsen Gitte

• #4   29. okt 2006 Jeg bor ved Hadsten

• #5   29. okt 2006 Her er en test: (link fjernet)

• #6   29. okt 2006 Øh hvornår skal man skifte til vinterdæk????

• #7   29. okt 2006 Hmm ja jeg mener at et fingerprej de fleste bruger er når der er under 10 grader om dagen, men der er vel egentlig ikke nogen lov om at man skal have dem på i DK

• #8   29. okt 2006 Hej Janni

Der ligger en Euromaster i Randers - det center kender min mand særlig godt - vi er oprindelig fra Randers. Så sig til hvis du har brug for assistance til at købe dæk. Han kan evt. formidle kontakten til centeret i Randers.

Trine: Dagen før det begynder at sne......... det er der man har behov for dem. Men det er der jo ingen der ved, så det er et vurderingsspørgsmål om hvor længe man vil vente.

Ca. 2-3 graders varme når man skal køre, det er tiden for at få vinterdæk på.

Til alle: Husk at alle gerne vil have vinterdæk på samtidig, så der kan forekomme ventetid - så det er ved at være op over med at få bestilt tid.

Gitte

• #9   29. okt 2006 Ja så er det jo herligt at have en far, der ikke mener det er nødvendigt med vinterdæk... Så kommer nok ikke til at køre meget i bil her til vinter...

• #10   29. okt 2006 Dette er en rigtig god hjemmeside, hvor der både kan handles ekstremt billigt, men også en side hvor man får gode råd!!!

http://www.daekonline.dk/start.html

God jagt smiley

• #11   29. okt 2006 Man kan sagtens køre uden vinterdæk.... Man skal bare tænke sige lidt mere om :o) ( blev skubbet fri op mod 5 gange sidste vinter)

Heldigvis har vi købt ny bil, og den for vi med monterede vinterdæk. :o)

• #12   29. okt 2006 Ang. www.daekonline.dk så vær opmærksom på at priserne kun er for køb af dæk. Montering og afbalancering skal betales oveni, og udføres et sted hvor der sælges dæk i forvejen.

Reklamationer over dæk købt på denne hjemmeside, skal rettes til det sted de er købt. Dvs. man kan ikke regne med at et værksted, hvor dækkene ikke er købt, tager imod reklamationer. Tænk over det, hvis de bliver købt i udlandet!

Gitte

• #13   29. okt 2006 J.K.: 5 gange på en vinter - jeg har kørt bil i over 20 år og har aldrig kørt fast. Derudover kan du være heldig med at du ikke bor i Sverige. En bil uden vinterdæk, som kører fast, kommer sidst i køen, når de skal have hjælp.

Selvfølgelig kan en bil med vinterdæk også køre fast, men det handler jo også i høj grad om køreevner - det kan dæk jo ikke konkurrere imod, eller manglen på samme.

Fra i år skal alle biler der kører i Tyskland have vinterdæk, når der er vintervejr. Så mon ikke DK snart vil sortere i hvem der skal have hjælp først.

Men det handler ikke om at køre fast - det handler om liv, og ved ikke at have vinterdæk på, så udsætter du ikke bare dig selv, men også andre for fare - spørgsmålet er om det IKKE er argument nok for at køre med vinterdæk. Jeg tænker også på børns sikkerhed, når jeg nævner det. De er med i bilen, men har ingen indflydelse på om det er sikkert eller ej.

Gitte

• #14   29. okt 2006 Det er helt sikkert vigtigt med vinterdæk. Jeg syntes ikke man kan være andet bekendt. Hverken overfor en selv eller andre der færdes på off. vej.

• #15   29. okt 2006 jeg køber altid micheling dæk det er bare de bedste, de larmer ikke når man køre og de holder godt greb i vejbanen om vinteren,noget andet er jo at hvis man køre i tyskland og andre lande så mener jeg at man skal køre med h dæk beregnet til høj hastighed..de er noget dyre men de holder hvad de lover

• #16   29. okt 2006 Bare køb billige dæk. Det er ikek altid kvalitet og pris hænger sammen.

• #17   29. okt 2006 Prøv lige at læse FDMs vinterdæk test. Det beviser i hvert fald det modsatte - de billigste er direkte livsfarlige.

• #18   30. okt 2006 du skal købe fra middelklassen og op, de billige er billige af en grund,
    det bedste man kan gøre er at tage sig et glatføre kursus i egen bil, jeg skal afsted i vores om 3 uger, har været afsted hvert år, siden jeg fik kørekort, men vi skifter så også bil som andre skifter undertøj(manden er mekaniker) jeg gør det for at være sikker på at jeg ved hvordan MIN bil reagere i koldt vejr,
    men gå efter en lidt dyre model vinterdæk, så holder de også mere end 1 vinter

Kommentér på:
Vintertid=vinterdæk

Annonce