{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
274 visninger | Oprettet:

Inspiration til sommerlæsning {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler inspiration til ferielæsningen! Eller lytningen, da det er lydbøger, jeg tager med.

Jeg har en forkærlighed for young adult fantasy/vampyr-knaldromaner, slægtsromaner og krimier. Så gerne i de genre.

Jeg er i gang med Jan Guillous Det Store Århundrede, men jeg har kun 13 timer tilbage af serien, og med 16 timer i fly hver vej, så hjælper det jo ikke meget smiley så jeg skal have noget back up!

Og hvis I har nogle gode spil ala Candy Crush ellet Best Fiends, så kom endelig mef dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til sommerlæsning
  • #2   3. jul 2016 Episode dur ikke rigtigt- jeg sgu ikke læse tekst og lytte til lydbog samtidig. smiley

    Jeg har læst Mortal Instruments. Jeg røg af på spin off serien.
    Jeg må se på Hush Hush


  • #5   3. jul 2016 Jeg er en kæmpe sucker for YA fantasy, og nogle af mine yndlingsbøger er Cracked af Eliza Crewe samt The Young Elites af Marie Lu. Begge virkelig kick-ass men jeg ved dog ikke, om de kan fås som lydbøger, hvilket jeg forstår vist er nødvendigt?
    Så må jeg også sige at jeg faldt i fælden og blev vild med Throne of Glass af Sarah J. Maas. Forvent ikke noget storslået litteratur men det er fantastisk god underholdning!!

    Af vampyrbøger ja, så må jeg også indrømme at Vampire Academy er min guilty pleasure. Jeg slugte dem simpelthen råt sidste år. Igen, det er bare så god underholdning at du pludselig har læst en hel bog på den flyvetur!
    En helt anden måde at skrive vampyrer på er The Immortal Rules af Julie Kagawa. Igen en af mine absolutte favoritter. Her er altså intet rosenrødt og jeg elsker det.
    Det er lige dem jeg kan huske nu. Jeg læser slet ikke krimier, jeg synes simpelthen de alle minder om hinanden smiley


  • #6   3. jul 2016 Jeg har læst Vampyre Academy for nogle år siden.

    Har du læst Talon triologien af Julie Kagawa? Den er nemlig på mofibo


  • #7   3. jul 2016 Nej, jeg har ikke læst Talon, for den har fået ret dårlige anmeldelser og nok til, at jeg ikke orker at læse den. Men måske den er værd at tjekke ud alligevel smiley

  • #8   3. jul 2016 Så gider jeg ikke fylde "reolen" op med den.

    Har du læst Black Dagger Brotherhood eller Night Huntress? de er knap så "young" (læs: det er voksen "erotik") og virkelig gode


  • #9   3. jul 2016 Black Dagger Brotherhood har jeg godt hørt om, men jeg har læst flere af Sookie Stackhouse bøgerne som jeg bare gik død i og ikke lige var min kop te, så jeg har egentlig tænkt at det er lidt henad det samme, men altså det er jo værd at give det en chance smiley

  • #10   3. jul 2016 Hov, har du læst Fever serien af Karen Marie Moning? Hvis du kan lide Black Dagger Brotherhood så er der helt sikkert ligheder der!

  • #11   3. jul 2016 Det så svært at anbefale bøger smiley
    De sidste jeg har læst og været glad for er

    Delirium af Lauren Oliver
    Legend af Marie Lu


  • #12   3. jul 2016 black dagger er jeg helt skudt i! smiley kunne ikke vente på dem på dansk så jeg læste dem på engelsk! smiley
    ellers er der månens kald af patricia briggs
    midnight breed af lara adrian
    morganville vampires
    shadow falls
    nightshade
    jeg kan blive ved smiley


  • #13   3. jul 2016 Hvad med Outlander? Af Diana Gabaldon smiley

  • #14   3. jul 2016 Hvis du kan lide lidt pladderromantik og en stærk kvindelig hovedrolle krydret med let post apokalypse og kastesystemer, så er The Selection serien hæderlig i YA-genren.

  • #15   3. jul 2016 Har du læst the vampire diaries? Har ikke selv læst dem endnu, men de er vist ikke blevet nævnt i denne tråd, så nu Name-dropper jeg bare smiley
    Jeg var ret vild med Lauren Kate's "the Fallen" serie, mener jeg den hedder smiley
    Ellers smider jeg lige en liste jeg sendte min hostmom fra USA, som godt nok ikke har helt samme smag som dig - men gode bøger er gode bøger smiley

    Dennis Lehane's Shutter Island (thriller)
    Emma Donoughue's Room (thriller/drama)
    Linwood Barclay's No Safe House (crime/thriller)
    Debbie Howells' The Bones of You (crime/thriller)
    Clare Mackintosh's I let you go (crime/thriller)
    Jean Korelitz's You Should Have Known (One of the best thrillers I've ever read)
    Sara Gruen's water for elephants ("memoir" of a guy who used to work in a circus)
    Jonathan Tropper's This is where I leave you (family drama)
    Sapphire's Push (drama "memoir" - the movie precious was based on this)
    Lionel Shriver's We need to talk about Kevin (thriller/drama)
    Matthew Dicks' Memoirs of an Imaginary Friend (fiction - thriller, the imaginary friends' child is autistic, really interesting)
    Kathryn Stockett's the help (drama)
    Yann Martel's Life of Pi (the one with the boy and the tiger in the boat)
    Gillian Flynn's Gone Girl (drama/thriller)
    Christos Tsiolkas' The Slap (drama)
    Andy Weir's The Martian (the one the movie was based on)
    Matthew Quick's Silver Linings Playbook (drama about mental illness)
    Jonathan Tropper's Extrmely Loud and Incredibly close (about an autistic boy, drama)


  • #16   3. jul 2016 Tak tak tak smiley

    Funke: black dagger brotherhood har intet tilfælles med True Blood.

    Vampire Diaries fandt jeg seriøst åndssvag. Det er en af de få bøger, hvor jeg decideret har bestemt mig for at stoppe midt i fortællingen.

    Frk dyr: he he jeg har set stort set alle filmene baseret på den bogliste. Gode film i hvert fald smiley


  • #17   3. jul 2016 Der er rigtig mange skønne bøger og film på mine hylder smiley mange flere end beskrevet her smiley

Kommentér på:
Inspiration til sommerlæsning

Annonce