Manglende løn {{forumTopicSubject}}
Hvor lang tids frist vil i give en arbejdsgiver til at udbetale løn? Og hvad gør man når der ikke sker noget?
Jeg venter stadig på min løn fra juni måned, men jeg har været så usmart at jeg lige netop den måned ikke fik skrevet mine timer ned - hvilket ellers altid gør
Det drejer sig om ca. 16-20 timer. Timesedlen ligger dog hos arbejdsgiver (med mindre han har smidt den væk....)
Jeg har ikke arbejdet siden da eftersom de ikke havde nogen vagter til mig, og jeg har gået og givet dem lidt tid. Netop som jeg tænkte at jeg ville maile til bossen om hvor pengene blev af, bliver jeg kontaktet af 2. manden fordi de har vagter til mig igen. Det var i fredags, hvor jeg så informerede vedkommende om at de ikke skal regne med at se mig igen før jeg har fået min løn. Der kommer en reaktion der bedst kan oversættes til UPS og lovning om at bossen ville lave lønnen med det samme, og jeg ville have dem på min konto i går -> gæt to gange om der er kommet noget....
Jeg er ny der, og har ikke haft over 7-8 vagter endnu. Da jeg var der fjerde gang fandt jeg ud af at stedet havde økonomiske problemer. Bossen undskylder det med at der var sket en fejl med nogle betalinger og kassen derfor var i nul fordi banken ikke ville lade fejlbetalingerne gå tilbage. Jeg har dog en fornemmelse af at det bare var en dårlig undskyldning og at det stikker dybere.
Jeg synes det er en rigtig træls situation. Det er synd for bossen at der ikke kommer de kunder stedet har brug for og han kæmper en hård kamp for at få stedet til at løbe rundt - det virker som hans livsdrøm det sted. Men jeg synes jo bare heller ikke at jeg kan bruge det til noget når jeg bruger 16-20 timer af mit liv på det uden at få løn. På SU og med en akut dyrlægeregning i juni, samt et speciale jeg knokler for at få færdig, så ville de penge sådanset komme på et meget tørt sted - og hvis ikke jeg får løn, så har jeg dæleme spildt min tid, for der er så meget mere brug for de timer på mit speciale lige nu.
Hvem kontakter jeg for at få hjælp? Jeg er medlem af MA/DM, men dog på et studiemedlemsskab, så jeg ved ikke om det er noget de vil hjælpe med.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 144
og så ville jeg kontakte ma/dm,jeg er sikker på de kan hjælpe dig mere på vej til en løsning end du lige regner med.
Vh Helle
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 830
Jeg har så sandelig heller ikke tænkt mig at tage flere vagter der - men tænkte jeg hellere lige måtte forsøge at få min løn inden jeg sagde op.
Hvor længe er sådan noget løn om at blive overført? Kan jeg være så heldig at de faktisk er på vej, så de lige bør få et par dage mere inden jeg reagerer? Jeg afleverer specialet på torsdag, så der skal jeg i forvejen have fat i min fagforening.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 144
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.203
Kontakt dem skriftligt og meddel at står din løn ikke på din konto inden 2 dage, vil du tage retslige skridt.
Det er meget alvorligt ikke at udbetale løn til sine medarbejdere og du kan faktisk ende med at begære dem konkurs. Hvis ikke din fagforening kan hjælpe dig, hvilket jeg er sikker på at de kan, så kontakt retshjælpen.
Ender det ud med at de ikke kan betale din løn, er du sikret gennem lønmodtagernes garantifond. Men det er vigtigt at du gør skriftlig krav.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Manglende løn