{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.670 visninger | Oprettet:

Halal slagtet kylling.... {{forumTopicSubject}}

Undskyld mig, men er der nogen der ved hvor/om man kan undgå halalslagtet kyllinger? Mærker? Forretninger? m.m

Har egentlig ikke tænkt så meget over dette før, men efter jeg har set en video fra et Tysk slagteri, hvor de halal slagter køer vil jeg under ingen omstændigheder støtte sådan en slagtning mere smiley Det skær simpelthen i mit dyrehjerte smiley

Jeg har kigget samtlige kyllinge pakker i Brugsen, Kvickly, Lidl, Aldi og de er alle mærket med halal mærket smiley

Vi spiser normalt ofte kyllingekød og det savner jeg nu efter nogle uger smiley

Jeg mener alle skal være her, men burde vi danskfødte ikke også have et valg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halal slagtet kylling....
  • #2   26. sep 2016 Jeg er ikke fuldstændig sikker - men jeg forestiller mig, at de kyllinger, der anbefales af Dyrenes Beskyttelse ikke er halal-slagtede? Uden jeg dog lige umiddelbart kan finde dokumentation for det..

  • #3   26. sep 2016 Hvordan forestiller i jer man slagter en kylling uden halal?
    Ved større dyr forstår jeg godt man vælger fra. Men ved fjerkræ - har jeg hørt - eneste forskel er et bånd med bøn der afspilles. Ret mig gerne hvis jeg tar fejl.


  • #5   26. sep 2016 den eneste foreskel på halal og ikke-halal kyllinger i Danmark er at man ved halal har et bånd med en bøn kørende

  • #6   26. sep 2016 Nu skal du lige huske at der er stor forskel på et dansk og et tysk slagteri..

    I Danmark bliver alle køer bedøvet først, før de bliver slagtet.. Den eneste forskel er at der bliver sagt en bøn ved de halalslagtede dyr og halsen skåret over på en anden måde, end det gør ved ikke-halal slagtede dyr..

    I Danmark bliver alle kyllinger halalslagtet da vi eksporterer til muslimske lande..

    I Danmark skal man desuden søge om tilladelse til at halalslagte uden bedøvelse..
    Der har til dags dato ikke været en eneste ansøgning om dette..


    Jeg spiser kun halal og har min faste halalslagter.. Kødet er i min optik mere frisk hos min slagter end i køledisken.. Og så er det billigere..


  • #7   26. sep 2016 Køb dansk...

    Den eneste forskel på halal og ikke-halal i DK er en bøn...

    Og den tror jeg ikke dyrene lider under...


  • #8   26. sep 2016 Jeg er godt klar over, der er forskel på slagterier i de forskellige lande.. Jeg ved også dyrerne bliver bedøvet inden, men jeg spørger til om nogle kender mærker eller lign, som ikke er halalslagtet?



  • #9   26. sep 2016 Nu er det ikke for at stjæle din tråd.
    Men jeg har virkelig virkelig svært ved at forestille mig at en sk*de bøn er det eneste der er anderledes ved halal.
    Ja sorry, men ellers så tror jeg simpelthen ikke at det ville skabe sådan et ramaskrig.
    Selvfølgelig sidder der folk som mig der ikke ved ret meget om det, men det er nok ikke alle der er så uvidende omkring det som jeg.


  • #11   26. sep 2016 jeg tror du skal til et lokalt slagteri og købe i døren for at få ikke halalslagtet kylling (medmindre du selv slagter)

    båndet gører 24/7 og metoden er præsis den samme om det kører eller ej.


  • #14   26. sep 2016 Det kan godt være, du ikke kan forestille dig det, Zenta, men det er nu engang sådan det er..

    Det skaber sådan et ramaskrig fordi folk ikke er rationelle...


  • #16   26. sep 2016 I sidste ende handler det om, om det man bekymrer sig om er dyrevelfærd eller om det i virkeligheden bare handler om, at man ikke bryder sig om islam...


  • #18   26. sep 2016 så er det godt man ikke er kristen og er ret ligeglad med hvem der har bedt en bøn.

    jeg rejser mig heller ikke og nægter at spise maden hvid nogen skulle bede bordbøn, og kan fint vente med at spise til de er færdige, bare de ikke forventer jeg beder med


  • #19   26. sep 2016 Jamen det kan jeg ikke CH, for så tror jeg virkelig ikke at det ville give sådan en ramaskrig som det giver.

  • #20   26. sep 2016 Men nu er det jo så ikke kristne, der KRÆVER det her.. Muslimer KRÆVER det heller ikke...

    Det er slagterierne, der virkelig ville miste markedsandele i hele verden, hvis de ikke lige havde denne bøn - som jo er ligegyldig for alle os, der ikke er muslimer - med i slagtningsprocessen...


  • #21   26. sep 2016 Jeg har googlet en del nu og kan godt se, det er ulovligt at halalslagte dyr uden bedøvelse i DK.
    Det er som sådan ganske fint, MEN hvorfor kan/må vi etniske danskere ikke vælge om vi vil spise halal eller ej?

    Som Zenta har jeg også lidt svært ved at tro bønnen er den eneste forskel smiley

    Tror såmen bare der er gået lidt principsag i den for mig.
    Hvad er forskellen på folk med anden etnisk baggrund end dansk som ikke vil spise ikke-halalslagtet kød også os etniske danskere der ikke vil spise halalslagtet?
    Hvad er forskellen og hvorfor skal vi indordne os i de vestlige lande?


  • #23   26. sep 2016 Zenta, med den stemning der er omkring islam synes jeg på ingen måde det er svært at forestille sig..

    Og så tror jeg ikke veterinærmyndighederne lyver....


  • #25   26. sep 2016 R.I.P - eftersom du ikke er muslim, så er der jo ikke noget der er halal eller ikke halal...

    Det er kun muslimer (og for jødernes vedkommende Kosher), dette er aktuelt for..


  • #26   26. sep 2016 CH #16
    Den bemærkning er unødvendig. Læs lige start indlægget igen, hvor jeg netop har skrevet vi alle skal være her!!!


  • #27   26. sep 2016 Men, det er jo netop det, det handler om, R.I.P....

    Der er da ingen andre årsager til at fravælge halal i DK...


  • #28   26. sep 2016 Etniske danskere kan da også være muslimer, det har intet at gøre med at være dansk eller ej.

  • #30   26. sep 2016 Nej det kan jeg heller ikke John og derfor jeg meget svært ved at tro at den eneste forskel, er en bøn.

  • #32   26. sep 2016 Mener du at de danske myndigheder lyver, når de beskriver halalslagtning i DK, Zenta?
    Lyver slagterierne?


  • #33   26. sep 2016 Jeg ved det ikke?
    Fortæl mig det?
    Jeg har jo lige skrevet at jeg ikke ved ret meget om det, men at jeg nægter at tro at en bøn er eneste forskel på et almindeligt slagtet dyr og et halalslagtet dyr.


  • #34   26. sep 2016 Søde søde venner, gider I ikke læse hvad jeg skriver?

  • #36   26. sep 2016 Lenschow har længere oppe lagt et link ind

  • #37   26. sep 2016 Men - du nægter jo at tro det...

    Sandheden er, at forskellen er en bøn...


  • #38   26. sep 2016 Når folk kan piske en stemning op , bare folk har en anden hudfarve, og den udvikling der er pt med fremmedhad, og imod islam, hvordan kan det så undre end at folk kan piske en stemning op omkring halalkød?

    Mange som er imod halal, har netop ikke sat sig ind i det, og tror at dyrene ikke bliver bedøvet først, men bare får skåret halsen over.

    Min svigerinde er gift med en muslim, og de har 2 børn som også kun spiser halal, min svigerinde spiser ikke-halal hvis hun er på besøg hos folk. Men vi har oplevet til en familie middag, at et familiemedlem har rejst sig og taget hjem, fordi h*n ikke vil spise halal. Det er i mine øjne total fjollet, så kunne h*n jo altså bare have spist alt det andet. Forstår sgu da godt min svigermor ikke gider stå og lave 500 retter for at behage andre, men så vælger at tage hensyn til muslimerne, der går intet af os andre af at skulle spise noget der er halal.


  • #39   26. sep 2016 Jeg prøver lige igen.
    Jeg ved ikke ret meget om halalslagtning eller almindelig slagtning for den sags skyld.
    Jeg er ikke slagter og det er ikke noget jeg ville bryde mig om at overvære eller se på video.

    Det jeg skriver og hvor jeg lige prøver igen, det er at jeg ikke tror på at en bøn er den eneste forskel på et almindeligt dyr og et halalslagtet dyr, for hvis det var det, så tror jeg ikke det ville kunne skabe så meget ramaskrig og drama.
    Hvis dyrene blev slagtet på samme måde og der bare blev bedt en bøn for de halalslagtede så ville jeg da være kold i røven.
    Ja man behøves ikke bede for mit kød, men dyret ville nok være lige så kold som mig overfor den bøn.

    Som sagt så er der folk der er udvidende, feks. som mig, jeg ved ikke meget om emnet, men jeg tror ikke at alle dem der skaber drama omkring det, er udvidende som mig.
    Men hvad ved jeg.


  • #41   26. sep 2016 lol. ja hvad folk dog ikke bilder hinanden ind

  • #42   26. sep 2016 Men det ER sådan, Zenta..

    Men du tror jo ikke på det... trods links...


  • #43   26. sep 2016 Der er åbenbart flere grunde til at danskerne vælger det fra.
    (Set på Facebook siden "Nej tak til halalkød")


    profilbillede
  • #44   26. sep 2016 Og igen - det handler ikke nødvendigvis om dyrevelfærd, når folk harcelerer mod halal..

    Det handler i langt højere grad om modstand mod islam...


  • #45   26. sep 2016 Jeg har ingen links læst, CH og det har jeg altså heller ikke skrevet at jeg har.

  • #47   26. sep 2016 Well.. .så er det sgu lidt svært...

    Men ok, du VIL ikke tro anderledes, derfor søger du ikke informationen...

    Ok..


  • #48   26. sep 2016 Det kan da godt være det er modstanden mod Islam?
    Jeg ved det ikke.
    Jeg ved som sagt ikke ret meget om emnet.
    Og det var heller ikke for at stjæle tråden.


  • #49   26. sep 2016 Jeg er ikke lige i humør til at læse om slagt af dyr, derfor har jeg ingen links læst.
    Måske senere.


  • #50   26. sep 2016 En halalslagtet kylling i DK er altså ikke slagtet inhumant. Den bliver hængt op i fødderne og kører gennem et bad med strøm i inden hovedet kappes af. Dvs. den er bevidstløs - om ikke død af elektricificeringen. Bønnen hænger på en planche som kyllingerne passere under når de får hovedet kappet af. En halalslagtet okse i DK er blevet slået bevidstløs med en boltpistol, der ikke penetrere hovedskallen inden man skærer halsen over på den. Det er så en muslim, der skærer halsen over på dem og siger en bøn. Det er altså altså ikke særlig meget anderledes end når man hjemmeslagter kyllinger og kaniner; slå dem bevidstløse og hak hovedet af dem. Vi slagtede 9 kaniner igår. Tog dem fra deres græsningsbure, holdt dem i bagbenene, slog dem i baghovedet med øksen og hakkede hovedet af dem. Det er sådan man gør på landet i DK og har gjort det i årtusinder.
    Jer der synes det er forkert at slagte på den måde; hvordan forestiller i jer så at man slagter ? Man kan jo ikke bruge barbiturater.


  • #53   26. sep 2016 @43: Nu er facebook jo ikke nogen uvildig informationsinstans smiley Selvfølgelig betaler Danpo eller Danish Crown da ikke penge videre til en eller anden muslimsk liga.
    Den eneste anden forskel på halal og 'almindelig' slagtet kød kan være at halalslagtede dyr ikke må slagtet med penetrerende boltpistol. Forskellen for dyret er den samme smiley Den får sat noget på panden og så mærker den ikke mere.


  • #55   26. sep 2016 Jinx, for ikke-muslimer er det ikke noget, der hedder halal...

    Det er kun aktuelt for dem. Det, der bør bekymre os er dyrevelfærd og eftersom der ikke er forskel for måden at slagte kyllinger på, så synes jeg måske nok at man burde kunne forvente at folk var en smule rationelle...

    Der er INGEN der bliver påduttet noget som helst, heller ikke kyllingen....


  • #58   26. sep 2016 .... og fiskene er vel snart udryddede smiley
    Lam, kanin og ged smager fortrineligt. Og så er jo der også vildt smiley


  • #60   26. sep 2016 Og tvinger umælende børn til at spise kyllingepølse!!


  • #63   26. sep 2016 "Jeg vil altså ikke have at mit kød passerer en plakat med en nøgen dame, den slags svineri vil jeg ikke påduttes"....



  • #64   26. sep 2016 Det er noget andet, Batdog, det er jøder, de er gode nok.....

  • #66   26. sep 2016 Jeg har bestemt ikke lavet denne tråd for at piske en stemning op. Jeg har bare spurgt til OM man kan købe ikke halalslagtede kyllinger smiley

    I Guds navn. Allah er den største « . HVIS min reliøse overbevisning forbød mig spise kød, der har fået denne bøn, så ville jeg i DK ikke kunne vælge mellem ret meget smiley

    Lad ikke tråden handle om at være for eller i mod islam. Det er sket ikke det der blev spurgt ind til.....


  • #67   26. sep 2016 "HVIS min reliøse overbevisning forbød mig spise kød, der har fået denne bøn, så ville jeg i DK ikke kunne vælge mellem ret meget "

    gør den da det?

    Hvem er det i realiteten et problem for?


  • #68   26. sep 2016 "I Guds navn. Allah er den største « . HVIS min reliøse overbevisning forbød mig spise kød, der har fået denne bøn, så ville jeg i DK ikke kunne vælge mellem ret meget" Du skulle sådan set bare holde dig fra kylling og okse smiley Du kan få ænder, gæs, lam, ged (nok ikke i supermarkedet), kanin, fisk, skaldyr og svin, der ikke er halalmærket smiley
    Du kan gå ind til en slagter, der selv slagter, så kan du sikkert godt få det uden bøn smiley Men slagtemetoden er sådan ca. det samme få det hele smiley Bortset fra fisk, skaldyr, der ikke slås bevidste løse, og grise der bedøves med CO2 inden de afblødes.


  • #69   26. sep 2016 CH, hvis er kodeordet her smiley



  • #71   26. sep 2016 Joo.. der er hypotetisk.

    Man kan jo knytte alle de hypoteser til det, man vil...
    Realiteten er, at det man ikke bryder sig om er Islam uanset hvor mange forklaringer man opfinder...


  • #73   26. sep 2016 Jeg er kristen, jeg vil ikke have kød der er slagtet mens der er bedt en muslimsk bøn over det. Men gerne en kristen bøn.
    Hvor svært kan det være at respektere mit ønske som kristen ?
    Åbenbart mere svært end at respektere, at muslimer ønsker en bøn over deres kød.
    Men kræver jeg at få kød der ikke er halalslagtet, så har jeg islamfobi smiley Hvorfor egentlig det ? smiley
    Hvis muslimer ikke vil have kød der er bedt en kristen bøn over, hvad kalder man dem så ?


  • #74   26. sep 2016 Batdog, det må man ikke i DK. De skal aflives først.
    Hummere - men man gør det med rejer...


  • #75   26. sep 2016 Det handler om slagteriers overlevelse, ikke hvad muslimer vil og ikke vil.



  • #76   26. sep 2016 Og så skal jeg altså bare æde det ? smiley

    Tænk hvis man kommer i helvede for at spise kød der er hældt en muslimsk bøn ud over smiley

    Jeg rører aldrig halalslagtet kød smiley Nu spiser jeg så også allermest gris, så jeg bliver forhåbentlig forskånet for den slags pjatterier.


  • #80   26. sep 2016 Nu var jeg nok lige med til at dreje tråden og det skulle nok ikke være første gang.
    Men det virker ikke helt til at jeg kan trænge igennem.
    Jeg siger ikke at fakta ikke er fakta, det kan jeg ikke udtale mig om eftersom jeg intet fakta har læst.
    Jeg siger at jeg ikke forstår ramaskriget om halal hvis det virkelig kun er bønnen der er til forskel.
    Nu bliver der så skrevet at det nok handler om Islam og ja det er da muligt.


  • #81   26. sep 2016 Men så kan man jo i princippet vende den om og sige at een ting er halal i DK.
    Det opfylder måske de krav det skal. (Igen, jeg har ikke læst om emnet.)
    Men hvad så med halal i andre lande?
    Hvis ikke det foregår på samme måde, nu skriver TS jo noget om at hun har set en video fra udlandet af, jamen så forstår jeg da godt modstanden mod halal, fra udlandet?
    Og hvis ikke det foregår på samme måde, hvorfor er det så, så underligt at folk bliver forvirrede over det?


  • #85   26. sep 2016 Jeg vil vove den påstand, at jeg kan få alle danskere til at spise halal-slagtet kød.
    Hvordan det, søde Søren?
    Enkelt, jeg ville blot sørge for, at det var det billigste, så siver principperne nemlig stille og roligt ud sammen med den xenofobiske angstsved.
    Den danske kræmmersjæl overruler alt smiley


  • #87   26. sep 2016 Men Batdog, betyder det så at halal i DK og halal i udlandet, ikke foregår på samme måde?


  • #90   26. sep 2016 Jamen jeg er forvirret over at vi her i tråden skal læse at halal ikke er noget særligt.
    Det handler om en bøn og ikke om dyrevelfærd.
    Men nu kan jeg så samtidig læse at vi snakker halal i DK og at der her i DK bliver fulgt nogle regler.
    Men det jeg så vil frem til, at hvis der i andre lande ikke følges sådanne regler der beskytter dyrene, jamen så er det vel ikke så mærkeligt at vi er nogle der bliver forargede over halal?
    Det lyder lidt som om at os der er imod halal (Ja ja udfra hvad jeg har hørt og læst af ramaskrig) at vi er gal på den, for der er intet særligt over halal?

    Men hvis man rent faktisk, i andre lande udsætter dyrene for en hel masse i forbindelse med sådan en slagtning, så er det vel ikke så mærkeligt at folk går i selvsving når de høre ordet halal? Eller?

    Jeg tager så tilgengæld på mig at man burde sætte sig ind i tingene og derved så også ville kunne læse at vi i DK har regler der skal følges og det i DK derved virkelig kun er en bøn der er til forskel.


  • #93   26. sep 2016 "Jeg bryder mig ikke specielt om at se hvordan det foregår"
    Men hvorfor gør du ikke det John, hvis halal ikke er noget særligt?
    Det er det der forvirre mig lidt.


  • #94   26. sep 2016 Nå men så kan jeg jo se at det jo ikke kun er en bøn der er forskellen mellem en alm. slagtning og så en halalslagtning.
    Jo måske her i DK, men ikke i andre lande.
    Og så kan jeg egentlig ikke se hvorfor jeg skal fremstå som den dumme her i tråden.


  • #97   26. sep 2016 Halal er ikke bare Halal.
    Hvis man bekymrer sig om dyrevelfærd, så køb dansk.
    Hvis man er bange for sit efterliv må man købe kylling og okse andre steder end i supermarkedet. ..


  • #98   26. sep 2016 Folk har jo hele tiden sagt at i DANMARK er den eneste forskel bønnen smiley



  • #99   26. sep 2016 Interessant debat - nu også med reminiscenser ift kongeetapen i Tour de France. smiley

  • #100   26. sep 2016 Vi mangler en Ørn, men de må ikke slagtes overhovedet. ..

  • #102   26. sep 2016 De er fredede efter de intensivt blev jaget af misforståede grunde.
    De er først for nyligt begyndt at yngle stabilt i DK igen.
    Alle rovfugle i DK er fredede.


  • #103   26. sep 2016 Søde Batdog, jeg har forstået det og det havde jeg jo så åbenbart nærmest fra starten af.
    Jeg skrev at jeg nægtede at tro på at bønnen var den eneste forskel mellem alm. slagtning og halal og der fik jeg rimelig mange indlæg hvor jeg fik af vide at det var det og at jeg ikke ville forholde mig til fakta.

    Nu kan jeg så se at jeg slet ikke var gal på den.

    Ja i DK er bønnen måske den eneste forskel og den tager jeg på mig, jeg ved ikke så meget om det.
    MEN bønnen er sku ikke den eneste forskel i andre lande.
    Og hvis først man har set og hørt en hel masse fra andre lande om halal, så kan jeg godt forstå det kan være svært at skelne og tro på at det foregår på en OK måde i DK.


  • #104   26. sep 2016 Batdog : Jeg skrev ikke at der SKULLE læses en kristen bøn, men at der gerne måtte blive det.
    Men jeg skal IKKE have kød der er halalslagtet, bla fordi der ikke skal læses muslimske bønner over mit kød. Og vi ved jo kun at det er i danmark at det forgår på den mere humane måde, men meget kød i butikkerne er nu altså fra udlandet.
    Jeg vil have retten til at selv vælge, uden at jeg skal stikkes i skoene at jeg har islamfobi eller lign.
    De må tro på hvad de vil, så længe de ikke pådutter mig deres tro. Jeg skal nemlig have samme ret, til at tro på det jeg vil tro på.
    Og jeg køber absolut ikke bare det billigste kød. man ser sig for !


  • #105   26. sep 2016 John
    Har familie 2 forskellige steder i Tyrkiet, og jeg bryder mig ikke specielt om at se hvordan det foregår, men respekterer at folk har forskellige kulturelle/religiøse måder at leve på og æde efter.

    Hvorfor er det så ikke muligt for ikke-muslimer, at vælge religiøse bønner fra vores kød uden at racismekortet trækkes?


  • #106   26. sep 2016 Men det vil jo så sige at halal fra DK er OK at købe, for der er kun en bøn til forskel, mens man skal holde sig fra halal fra disse andre lande, for der er ikke de samme krav og regler der beskytter dyret og der er ikke kun en bøn til forskel.

  • #108   26. sep 2016 Men derfor skal det vel stadig være muligt at fravælge at støtte den slags, i DK?
    Hvis man af den ene eller anden grund ikke ønsker det.


  • #111   26. sep 2016 Dem man støtter er de danske slagterier..
    Og det er jo fair nok at lade være med det, hvis man ikke bryder sig om det, de gør...



  • #112   26. sep 2016 Nej men det burde det jo sådan set være?
    Man burde vel kunne købe begge dele, i Netto.


  • #113   26. sep 2016 Ahh Ch, nu vil du vidst bare være på tværs tror jeg.
    Men fred være med det.


  • #114   26. sep 2016 Det er vist en projektion, det der Zenta...

  • #115   26. sep 2016 Hver sin fornøjelse smiley
    Vil du være på tværs bare for at være det, så skal du have lov til det.


  • #116   26. sep 2016 Hehe... det virker noget komisk at de ord kommer fra dig smiley smiley

  • #118   26. sep 2016 Hvor er jeg på tværs?
    DU ved udemærket godt hvad jeg mener med at man bør kunne vælge det fra hvis ikke man ønsker at støtte den slags.
    Men alligevel spiller du dum.
    Men igen, hver sin fornøjelse.
    Vil du være på tværs, så gør du bare det smiley


  • #119   26. sep 2016 Ved du hvad John?
    Der er sku mere roligt på Fb end der er herinde.
    Så kom du bare på FB smiley


  • #121   26. sep 2016 Det kan måske også godt være svært for sådan en ældre mand som dig at finde ud af ..
    Men okay, min far er lige kommet på smiley
    Den havde jeg sku ikke set komme smiley


  • #123   26. sep 2016 Picking fights er vist din ting for tiden, Zenta...
    Skal til træning med vapserne, så prøv at finde en anden at stikke til, måske det virker bedre smiley


  • #125   26. sep 2016 CH jeg skrev:

    "Men derfor skal det vel stadig være muligt at fravælge at støtte den slags, i DK?
    Hvis man af den ene eller anden grund ikke ønsker det."

    Jeg er slet ikke i tvivl om at du godt ved hvad jeg mener.
    At jeg mener at det bør være muligt at vælge halal fra hvis ikke man ønsker at støtte det.
    Måske ønsker man ikke at støtte noget der har med Islam at gøre.
    Måske gider man ikke, af princip at der er bedt en bøn over ens kød.
    Måske bryder mig sig ikke om måden det er slagtet på.
    Måske er man bare udviden og derfor ønsker man ikke at støtte den slags.
    Ja fortsæt selv.

    Dit svar til dette var:
    "Dem man støtter er de danske slagterier..
    Og det er jo fair nok at lade være med det, hvis man ikke bryder sig om det, de gør..."

    Du ved udemærket godt hvad jeg mener med det jeg skrev, alligevel er dit svar det jeg lige har skrevet ..
    Hvis ikke det er at spille bevidst dum, ja så ved jeg sku ikke.
    Det skinner tydeligt igennem at du ikke vil forstå, heller ikke selvom du godt ved hvad jeg mener.


  • #127   26. sep 2016 Men okay, det handler, som altid nok mere om personligt fnidder end om så meget andet og det burde egentlig ikke længere overraske.
    Det jeg skriver i det indlæg bliver med vilje misforstået og så er det mig der er den slemme og dumme smiley

    Jo det giver god mening.


  • #128   26. sep 2016 Batdog
    Det er simpelthen en trend at lægge ord, holdninger og motiver i skoene på meddebattører, og det er ødelæggende for debatten, for man bliver virkeligt irriteret over at skulle bruge tid på at rydde op i hvad der står for egen regning, og hvad der står for din.

    Nu er det jo bestemt ikke kun Zenta (der efter din mening) der ligger ord og holdninger ind på andres vejne her i debatten. Flere gange er der jo skrevet, at hvis man er imod halal er man imod islam uden nogen form for at kende andres holdninger eftersom de ikke er skrevet her smiley


  • #129   26. sep 2016 Ja nu fik vi lige drejet debatten igen igen igen.
    Undskyld TS smiley


  • #130   26. sep 2016 Folk er vel uenige, det er jo det der skaber debat, ellers var det jo bare en lang tråd hvor folk sad og klappede hinanden på ryggen smiley
    Så jeg går ud fra at det er ok at man ikke er enig med flertallet eller hva ?

    Selvfølgelig ville det være rart hvis de personlige stikpiller kunne holdes ude, så det kun var meningerne der blev debatteret, og ikke hvor dum de andre er.


  • #132   26. sep 2016 Det er okay TS, det handler om personligt fnidder og ikke så meget andet.
    Der er nogle stykker der sidder klar med øksen når jeg gør noget de ikke bryder sig om, men samtidig lukker de øjnene når der er andre der gør det samme overfor mig.



  • #134   26. sep 2016 Nu er det jo ikke op til dig at afgøre om folk må eller bør være imod halal, og hvorfor.
    Der kan være mange grunde.
    Men igen tog det en anden drejning, for det var jo slet ikke det jeg spurgte om.


  • #135   26. sep 2016 NETOP, Badetøffel...

    Vi kan udveksle saglige argumenter og naturligvis er der plads til alle holdninger, ingen har påstået andet.

    For mig stopper det så, når jeg bliver pålagt tanker, egenskaber, følelser osv, som jeg ikke har givet udtryk for - og jeg er jo selvsagt den eneste, der ved præcis hvordan jeg tænker, føler osv...

    Så det der med at gå med på et skænderi fordi en eller anden forsøger at stikke med personligheder, det gider jeg ikke..

    Men saglig diskussion - ja for helvede! Og jo flere modsatrettede argumenter, jo bedre. Det er jo sjovt!


  • #136   26. sep 2016 Jeg finder det også spændende, Batdog, for min logiske sans har svært ved at regne ud, hvad det så kan være..

    Altså medmindre det er sådan som Badetøflen skrev - at man reelt er bange for sit efterliv. Det tror jeg dog de færreste danskere er.

    Jeg synes der er reelt nok, at man ikke bryder sig om islam - men jeg kunne godt ønske, at man kalder en spade for en spade.




  • #138   26. sep 2016 Vark, jeg har talt med en veninde om netop det med støttepenge til slagterierne i dag.
    Men jeg har ikke fundet noget, der tyder på, at det er andet end en myte.

    Har du fundet noget pålidelig information om det? FÅR slagterierne i DK støttepenge fra islamiske bevægelser?

    Det ville være meget ulig den danske tradition - eftersom det at producere halal til muslimer er en beslutning, der handler om markedsandele og ikke moral eller religion, lyder det sært, at de skulle motiveres af at få tilskud fra religiøse bevægelser.


  • #142   26. sep 2016 Ja men du må få en anden til det.
    Jeg gider ikke.
    I gad ikke læse og forstå det jeg spurgte om, CH, valgte i stedet for at misforstå med vilje.


  • #144   26. sep 2016 Det er helt ok at debattere i min tråd smiley
    Dog ville jeg ønske man kunne holde personfnidderen adskilt smiley

    Vi er ikke enige, men det støder mig godt nok at racismekortet trækkes mod mig pga jeg er imod halal og retten til at vælge... eller fravælge om man vil!

    Jeg indrømmer blankt tråden egentlig blev lavet grundet dyrevelfærden, men jeg indrømmer også gerne jeg har taget fejl mht. Måden det gøres på her i DK. Jeg havde ikke lavet mit forarbejde godt nok.


  • #146   26. sep 2016 Give it a rest Zenta..

    Hvis du vil være personlig, så find en anden..


  • #148   26. sep 2016 Men... det der meget omtalte racismekort er ikke trukket overhovedet.

  • #149   26. sep 2016 Ja for det er jo mig der er personlig.
    Det kunne du, eller de andre her i tråden ikke drømme om at være.
    Det er sjovt at man er i en debat hvor man oprigtig debattere og lige pludselig er den vendt til personfnidder og de samme høns der sidder sammen og fortæller mig hvor dum jeg er.


  • #152   26. sep 2016 Seriøst Batdog, drop det.


  • #154   26. sep 2016 Nej tak du, jeg springer over.
    Mit liv er simpelthen for kort til personligt fnidder på en forumside hvor man kun ser det man vil se.


  • #155   26. sep 2016 #148 CH

    Ahh, den kom da allerede første gang ret hurtigt. Jvf #16

    I sidste ende handler det om, om det man bekymrer sig om er dyrevelfærd eller om det i virkeligheden bare handler om, at man ikke bryder sig om islam...

    Og igen, tror det var #44

    Og igen - det handler ikke nødvendigvis om dyrevelfærd, når folk harcelerer mod halal..

    Det handler i langt højere grad om modstand mod islam...


  • #157   26. sep 2016 R.I.P

    Der tager du fejl.
    Prøv at tænk over hvilke andre grunde der kan være - det er en simpel rationalisering.

    Jeg mener i øvrigt ikke at forbehold overfor dele af religiøse traditioner har noget med racisme at gøre...


  • #158   26. sep 2016 Batdog, nej min holdning er ikke ændret! Jeg vil dog gå langt uden om udenlands kød og prøve at finde mig en lokal ikke-halalslagtet kyllinge pusher smiley

    Som sagt er det blevet en principsag for mig og en kamp for retten til at vælge eller fravælge... hvordan mon dramaet blev, hvis dansk lovgivning fratog slagterierne i at halalslagte? smiley
    For mig drejer det sig ikke om rent eller urent kød, men simpelhen om retten til at vælge "allah er stor" fra i sin kost. Jeg tror ikke på Allah og jeg tror bestemt heller ikke han er stor eller hvad han nu er.... men at mene jeg er racist eller mod muslimer er ret langt ude smiley


  • #159   26. sep 2016 Det er der altså ingen der har skrevet at du er RIP...



  • #160   26. sep 2016 jeg tror heller ikke at bønnen går ind i kyllingerne, og tvivler på de hører efter.

    tænk hvis nogen beder en bøn over køledisken.


  • #161   26. sep 2016 Ha ha, Frk. Jensen smiley I morgen vil jeg prøve at bede Fadervor højlydt i Netto smiley

  • #162   26. sep 2016 de ville sikkert kigge smiley men det skulle ikke undre mig om nogen gjorde det smiley

  • #163   26. sep 2016 Forbyd produktionsmedarbejdere på fødevarefabrikker at bede i arbejdstiden, så vi ikke får påduttet bønner vi ikke ønsker skal følge vores dagligvarer....

    smiley

    Ud over de tidligere nævnte nøgne damer, er der så andet tankefordærv vi skal forbyde i vores mad?


  • #165   26. sep 2016 jeg vil gerne frabede mig den humor der til tider er på slagterier.. pik og patter humor

  • #167   26. sep 2016 For ikke at tale om bagerierne, Frk. Jensen. .!

  • #169   26. sep 2016 t bones er vidst tilbage igen smiley

  • #172   26. sep 2016 mmmmn

    T-bones er lækkert... Da jeg var teenager kunne jeg konsumere en hel - stort savn når man efterlader alt det dejlige kød...


  • #173   26. sep 2016 Mon ikke Mustafa har en søn, der fører den fædrene arv videre..

  • #176   26. sep 2016 DEAL!!!

  • #178   26. sep 2016 Under mig en smule over, at et kort øjeblik omkring dyrenes aflivning, kan få så meget opmærksomhed, når man tænker på, hvor mange dyr, der stadigt lever under kummerlige forhold, i hele den del af deres liv FORUD for slagtningen.
    Men det har selvfølgelig ikke noget med religion at gøre......


  • #179   26. sep 2016 PS - der hænger er masser af billeder af afklædte damer på det værksted, hvor de laver min bil - skal jeg være bekymret for om den tager skade?

  • #180   26. sep 2016 ja meget biler ruster af nøgne damer smiley

  • #181   26. sep 2016 Shit...synes nok den var blevet lidt påvirket i understellet........

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #182   26. sep 2016 Økonomiske interesser. Lige præcis. Man vil gå langt så længe der er penge i det. Var der ikke noget med at man betaler til MWL for det at få lov at mærke kødet. Det er også noget man ønsker og støtte. Eller?.



  • #183   26. sep 2016 Jeg har ikke kunnet finde noget fra pålidelige kilder om den støtte der.

    Kan du, Max?


  • #184   26. sep 2016 Mon ikke den korte avis er leveringsdygtig på det område?

  • #185   26. sep 2016 Uden tvivl.. så er det lige det med pålideligheden.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #186   26. sep 2016 Hold nu op. Så er det let at vende det blinde øje til. Det er fakta,at man betaler for at få det mærke og man ikke er klar over hvad pengene går til. I bedste fald "kun" en udbredelse af konservativ islam.

    Og hvorfor gør man det?. Det gør man for at sælge sit kød i de lande. Så jo. De forlanger det, såfremt de skal købe det.

    En anden snakker bordbøn. Det sker vil under private former. Har vi præster på slagterierne. Hvis en gruppe danskere forlangte det,ville de blive regnet for religiøse tosser.

    Og det er hvad folk der har sådanne krav er. Det er ikke hvordan dyret bliver slagtet(DK) der er skræmmende.


  • #187   26. sep 2016 Det bliver satme underholdende, det her. Lidt lige som en færdselsulykke. Ret så makabert at opleve, og stadig man kigge smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #189   26. sep 2016 Ja nu gik det lige så godt. Ingen problemer og en frivillig service fra slagteriets side af.

    En side. Husker ellers at en fødevareminister mente det var et problem. Så nu har vi det både i medierne og på politisk plan. Et gæt er at det ikke er nok for dig.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #192   26. sep 2016 Tak for at tydeliggøre problemet på bedste vis. Langt de fleste forbrugere er ikke klar over at de er med til at støtte noget. De kender ganske enkelt ikke til det.

  • #194   26. sep 2016 Det er helt normalt, at en producent tilegner sit produkt til det givne marked. Ganske meget/næsten al japansk og amerikansk elektronik er konstrueret til 100-120v/60hz, men når du pakker dit Panasonic tv op, så er det på forunderlig vis velegnet til 230v/50hz, og stikket passer sgu også i væggen.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #195   26. sep 2016 Så fordi at du har det fint med det,så skal andre også have det?. Hvor er det frie valg. Hvordan du kan have det godt med at støtte en organisation, der har de holdninger de har, forstår jeg ikke. Der vil jeg gerne have et valg.

  • #197   26. sep 2016 Kære frk Bathund, glem nu ikke: "Den danske kræmmersjæl overruler alt"

  • #198   26. sep 2016 Euuf... Blev lige sulten... og lidt træt... Jeg går ud og gør trukket svin klar til i morgen, hvordan er det bønnen lyder?

  • #199   26. sep 2016 Johnny
    Det må være noget med ønsket om ikke at blive ramt af multiresistente bakterier smiley


  • #203   26. sep 2016 Er der nogen der ved hvad bønnen handler om?
    Den må vel handle om et eller andet? Hvis dyrene oprigtigt aflives og slagtes på human vis og bønnen måske handler om at ære dyret og takke for detsidst liv?

    Og undskyld hvis der er svaret på dette. Opgaven at læse fra omkring #69...

    Jeg aner ikke noget om halal. ..


  • #204   26. sep 2016 Johnny - du siger bare til, hvis du har brug for hjælp med at få nedsvælget det der langtrukne svin....... smiley

  • #205   26. sep 2016 Hvorfor er racister forargede over at blive kaldt, ja racister? Det undrer mig såre. Kalder nogen mig 'rød', så får de da en tungeslasker - i al fald medlemmer af truntekategorien.

  • #206   26. sep 2016 Søren - godt at man er advaret, for jeg kunne godt have fundet på det, hvis jeg ikke viste hvad konsekvensen er..... smiley smiley smiley

  • #207   26. sep 2016 For at kunne pynte sig med et medlemskab af truntekategorien, er der 14 hovedkrav, de fleste med 2-3 underpunkter, der skal opfyldes. Her henvises der til borgerservice for udfyldelse af ansøgningsskema

  • #208   26. sep 2016 Pyha - dem kan jeg helt sikkert ikke opfylde, så jeg kan med sindsro kalde dig rød, når det passer mig, uden risiko for tungeslaskere....... *GG*

  • #209   26. sep 2016 Fandt dette på Gråsten fjerkræ's hjemmeside og det er jo dejligt tæt på, så nu må jeg på jagt i kølediskene smiley Min svoger arbejder for øvrigt på det pågældende slagteri og har lige bekræftet i en SMS, at de ikke-halal slagter smiley

    Halalslagtning
    I Danmark skal alle dyr bedøves inden slagtningen. Der er altså blot en bøn til forskel på om
    kødet er halalslagtet eller ej.
    I EU er det lovligt at slagte uden bedøvelse, hvis det gøres af religiøse årsager.
    Så der er ingen garantier for dyrevelfærden på importeret kød.
    Generelt er vores fjerkræ ikke ritualslagtet. Ved ønske om ritualslagtet fjerkræ kan vort fjerkræ
    sendes til et slagteri, der er godkendt til ritualslagtning.
    Gråsten Fjerkræ har fødevarestyrelsens godkendelse til at mærke produkterne med “ikke halal slagtet”.


    Jeg vil nu lukke debatten for i dag. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet den ville nå de højder den har smiley Jeg synes, den nu er kørt ud på et sidespor, så jeg ikke ønsker at medvirke mere.... I hvert fald ikke i dag smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #210   26. sep 2016 Elton. Det mener nogle ikke er et problem. Dyrevelfær og sådan noget er ikke noget at snakke om når der er religiøse tanker bag. Så er det andre der ikke kan rumme det.

    Undre mig nu ikke. Den yderste venstrefløj har jo en historie med støtte til terror. Det her finder man nok i småtingsafdelingen.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #212   26. sep 2016 Undskyld. Have glemt det kun går den ene vej. Du var ellers selv hurtig ude så snart man stillede sig kritisk.

    Når det så ikke hjalp så kom alle undskyldningerne. Måske er der noget om det,men det er til at leve med. Man kan ikke selv starte og så pågribe sig sludderpis når man selv føler sig ramt. Der er et ord for det. Noget med dobbelt.....


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #216   26. sep 2016 Selvfølgelig falder det mig for brystet,at man bruger det argument,alene fordi at man vælger at forholde sig til virkeligheden. Hvis man er på højrefløjen fordi man ikke ønsker at støtte en organisation,der går ind for feks stening af kvinder og homoseksuelle. Fint for mig.

    At du/i gør alt for at benægte at muligheden er der har jeg svært ved at forstå. Må ikke være rart, at være så angst ved at tage en debat på en anstændig måde. Især set i lyset af,at man selv ikke er oplyst om de faktiske forhold.


  • #220   27. sep 2016 Det eneste kød der ikke er halalslagtet er så vidt jeg ved bisonokserne herfra (og sikkert også andre bisonopdrættere) http://www.peberdalsgaard.dk de er riffelskudt.
    Vildt skudt på jagt er heller ikke halalslagtet.
    Mår jeg slagter hjemme, halalslagter jeg også. Det er måden at slagte mindre dyr på. Hvordan vil du ellers slagte dem?


  • #222   27. sep 2016 "Racisme er et menneskesyn, som består af både fordomme og diskrimination baseret på sociale opfattelser af biologiske eller kulturelle forskelle imellem folkeslag. Det tager ofte form af sociale handlinger, praksisser eller overbevisninger, ideologier, eller politiske systemer, der anser forskellige racer for at være rangeret som bedre eller ringere end andre baseret på formodede fælles arvelige træk, evner eller kvaliteter."
    https://www.youtube.com/watch?v=DGQLkn9EVcw


  • #224   27. sep 2016 Det var nu bare for at vise et eksempel på det du skrev om racisme.

  • #226   27. sep 2016 Det kan jeg et eller andet sted godt forstå. Især når et af de største partier i landet kan afholde en kongres, hvor sådanne sætninger udtales som efterfølges af et stort bifald.....

  • #227   27. sep 2016 Kun kaniner og fjerkræ. Regner med ar skulle slagte geder til næste år, men dem får vi slagteren til at tage sig af smiley

  • #231   27. sep 2016 Nu sagde jeg også, at jeg et eller andet sted godt kunne forstå det. Ikke at det er ok.

    Det er ikke ok at slå igen fordi den anden slog først, men derfor kan jeg stadigvæk godt sætte mig ind i lysten til det.



  • #233   27. sep 2016 Jeg kan se, btw, at du ikke betragter muslimer som danskere, så er det også nemt at få det hele delt godt og grundigt op.

    Jeg tænker umiddelbart, at du er enig med din integrationsordfører i forhold til, hvornår man er dansk eller ej. I så fald står jeg af, da det er udtalelser og opførsel som jeg tager så meget afstand fra som jeg overhovedet kan.


  • #235   27. sep 2016 By the way - engelsk udtryk for "forresten".

  • #237   27. sep 2016 Wtf? (det betyder what the f*ck). Det siger jeg sgu da ikke noget om, nu må du sgu stoppe! Fint, så er du racist - er du glad nu? Typisk DF-retorik med at påtage sig offerrollen.

    Det her gider jeg ikke.

    Jeg vil godt debattere, men det skal foregå i en ordentlig tone. Skal vi tilbage til, at du kalder mig lam i roen, for derefter at komme med en vattet undskyldning i en anden tråd?

    Hvad er et folkdyr?


  • #240   27. sep 2016 Martin Henriksen er integrationsordfører for dit parti, og derved er det vel meget naturligt at spørge om du er enig.

    Ligesom jeg bliver spurgt ind til de udtalelser der kommer fra markante personer fra mit parti.

    Jeg ser det meget naturligt, at man bliver spurgt ind til de holdninger som det parti, man støtter, ligger frem - især når de oftest kommer med ret så kontroversielle udtalelser. Jeg har f.eks. en ven fra Enhedslisten - hende bliver der også gået til.

    Jeg har intet sted sagt, at alt hvad der er modstander af islam er racist. Nu må du sgu stoppe. Jeg har selv et par ting ved islam, som jeg ikke bryder mig om, men det gør ikke, at jeg dømmer et helt folkefærd som har valgt at benytte religionen.

    Mht. dine tone. Jeg vedlægger lige et par screenshots. Her skal det nævnes, at påtalte undskyldning først kom 2 dage efter og den skulle selv hives ud af elton. Jeg tilgav, men har langt fra glemt.


    profilbillede
  • #247   27. sep 2016 Jeg synes også, at det var vattet dengang, men tænkte, at måske, alligevel, havde lært noget.

    Jeg kan se det ikke er tilfældet, nu hvor jeg både er provokerende, racistisk (kun over for dig, hvilket er lidt spøjst, da du virkelig gerne vil have, at man skal kalde dig det, så du kan være offeret) og et "folkdyr" uden egne holdninger.

    Det er jo netop for at spørge ind til dine egne holdninger, elton, at jeg nævnte det mht. Martins udtalelser.

    Du er racist - sådan, det er anden gang. Nu burde du være ekstra glad.

    Ja, man kan så lige hive alderskortet mod andre, ikke?


  • #250   27. sep 2016 "man må da sige du er temmelig racistisk over for mig"

    Jeg kaldte dig kun racist, fordi du nu har siddet og tigget og bedt om at folk gjorde det.

    ”Lille pige” og ”ingen selværd” – ja, det må siges at være en ”ordentlig” tone. Fin Morten Messerschmidt stil at køre her. Bemærk ironien.

    Btw: jeg undskylder overfor TS for i den grad at være medskyldig i at ødelægge trådens egentlige formål.


  • #254   27. sep 2016 Lige og lige. To dage efter, hvor det skulle hives ud af dig.

    Well. Tænker at stoppe den her (det skulle vi nok have gjort for længe siden) og foreslår at tage resten over privat besked..

    Jeg undskylder endnu engang overfor TS for at være medskyldig i fordrejning af trådens egentlige formål.


  • #260   27. sep 2016 Ja, det var skam et forsøg på at få flyttet til debatten, og som skrevet (hvilket var ment privat), så synes jeg, det vil være åndssvagt at oprette en hel tråd kun om elton og mig, når det kan ordnes privat. Det kan det så ikke….

    Men nej, jeg gider dig ikke mere, elton. Så jeg skriver ikke mere i denne tråd.


  • #265   27. sep 2016 Der bliver godt nok lagt ord i munden. ..

    Hvem F skriver at man ikke MÅ problematisere dele af en religion?

    Det er jeg ret sikker på at vi alle gør - og har lov til.


  • #268   27. sep 2016 Vrøvl Isabelle!!

    Vrøvl for alvor!


  • #269   27. sep 2016 "Jeg har læst at den ikke penetrerende boltpistol har en meget højere fejlprocent. Hvor dyret skal "skydes" flere gange. "
    Nu har jeg overværet rigtig mange slagtninger på slagterier i kraft af min uddannelse og et tidligere job. Jeg har ikke set ET ENESTE fejlskud i den tid. Så tvivler på det er særlig almindeligt de professionelle steder. Der hvor jeg tilgengæld har set fejlskud har været med penetrerende boltpistloer, når man skal slagte grise og geder på mindre hobbylandbrug. To dyrearter der er notorisk svære at slagte, når man ikke har det rigtige udstyr til at fixere dyret inden den skydes. Et fejlskudt dyr er absolut ikke dyrevelfærd og alligevel sælges kødet fra sådan en som dyrevenligt fra småopdrættere i fx gårdbutikker eller privat.
    I denne her efterhånden ret følelsesladede debat om islam osv så husk lige på at rigtig mange muslimer ikke er mere muslimske end en gennemsnitlig dansker er kristen. Min iranske svoger har da koranen stående, men jeg tror han har åbnet den ca lige så tit som jeg har åbnet Bibelen - aldrig. Han spiser leverpostej og flæskesteg. Jeg må tilstå at jeg er fuldstændig ligeglad med om nogen har bedt en bøn over mit kød. Det slagtede dyr har intet forhold til religion og derfor falder det mig svært at tro på nogen 'afsmittende' effekt på kødet.
    Religion er noget der foregår inde i folks hoveder - det er lidt som når børn har en usynlig ven for mig smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #271   27. sep 2016 Isabelle. Du rammer hovedet på sømmet. Se hvor jeg ødelægger den gode stemning ved at påpege at der kan gå penge til en organisation, som mange ikke ønsker at støtte. Straks kommer der hentydninger til at det er højrefløjs proganda.

    Man er som dem man frygter. Dømmer andre så snart de ikke har samme holdning. Kan slet ikke se hvad politisk ståsted har med det at gøre?. Men Batdog bor ved siden af en moske og der er ingen problemer. Så er alt åbenbart godt.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #277   27. sep 2016 Troede ikke du gav at deltage mere. Jeg tog fejl. Det var vil nok heldig, at der var en der ikke har andet at lave,der lige kunne informere dig. Hvad skulle vi have gjort uden.

  • #278   27. sep 2016 Jeg vil ikke have halalslagtet kød, og jeg er dælme heller ikke racist.
    Hvorfor skal jeg betragtes som en racist fordi jeg ønsker kød der ikke er halalslagtet?
    Hvorfor skal man komme med en længere videnskabelig udredning fordi man ikke vil have halalslagtet kød?
    Hvorfor skal man nærmest betragtes som værende dum og åndssvag fordi man ikke vil have halalslagtet kød?
    Hvor er er respekten for andres holdninger henne af?


  • #279   27. sep 2016 Gad vide hvornår det går op for folk at ingen har kaldt nogen racist her..

    Det går jo fuldstændig i selvsving


  • #281   27. sep 2016 Udgangspunktet for denne tråd er hvor TS skal handle. Jeg forudsætter at hun bor i DK, derfor bliver der talt om halal i DK og ikke i resten af verden...

    Alt det der racisme-pis er forbandede stråmænd og det vil jeg ikke finde mig i at blive udsat for!


  • #285   27. sep 2016 Minion, det er nu engang kun mig der ved hvad jeg tænker og det er uanset hvad i andre får af associationer. ...

    JEG har rationaliseret og det har folk fortolket som en skrædder i helvede...

    Det er på jeres regning, ikke min!
    Jeg har ikke kaldt nogen racister og vil frabede mig den anklage!


  • #287   27. sep 2016 Til alle de, der ikke vil støtte Saudi Arabien og lignende lande:"Den risiko løber du allerede qua dit direkte og indirekte energiforbrug, sur pris smiley ".

  • #288   27. sep 2016 Jeg skal ikke noget som helst!

    Pas du bare dit eget, så passer jeg mit.



  • #290   27. sep 2016 287 # Søren : ved at få strøm fra seas ? og bruge træpiller til fyret ? smiley

  • #293   27. sep 2016 Gurli - jeg skrev faktisk også indirekte energiforbrug. Hvad med energien til fremstilling af din bil, dit indbo, dit tøj, dit mad, din transport og find selv på flere

  • #294   27. sep 2016 Det er for dårligt at man ikke kan vælge saudifri olieprodukter fra!

    Det kalder på et boykot...

    Det bliver fast arbejde at skaffe halm til halmfyret og slå flint sammen for at tænde det smiley

    Vi har heldigvis rigeligt flint og landbruget kunne godt skabe gode arbejdspladser ved at gå over til rugbrødsmotorer!



  • #296   27. sep 2016 Og alt mit indbo, tøj og biler er altså udelukkende fremstillet ved energi som KUN kommer fra Saudi?
    Beklager, men jeg tvivler smiley


  • #298   27. sep 2016 Når du køber 1 liter benzin eller diesel, badetøflen, så støtter du Saudi...

    Dertil kommer at der ikke er nogen former for produktion i vesten, der kører uden forbrug af energi fra olie.
    Og ingen former for eksport og import heller...


  • #302   27. sep 2016 CH : Jeg har prøvet at hælde saftevand på Patrolen, men det nægtede den at køre på smiley
    Jeg holder med Isabelle i # 299 smiley

    Så lidt støtte som muligt

    Og I øverigt påpegede jeg at *fremstillingen* af mine biler nok næppe var udelukkede sket ved brændstof fra saudi smiley


  • #305   29. sep 2016 Det er velsagtens ikke slagterierne, der pumper med antibiotika...

  • #309   29. sep 2016 Så skulle den ged da være barberet...

    Jeg fortsætter ufortrødent med at købe danske kyllinger....


  • #310   29. sep 2016 Der er nu mere 'swung' over højrefløjens fortolkning. At den er usand, er i denne sammenhæng en mindre detalje. smiley :D smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #312   29. sep 2016 Så det er helt fint, at man har en forening der ene og alene kan sælge et mærke, så slagterierne kan tjene penge. Forbrugeren betaler uden at være klar over det. Godt nok ikke en forening jeg ønsker at støtte.

    Vil jeg støtte noget vil jeg gøre det frivilligt. Ikke igennem en skjult skat på fødevarer. Man skulle tro det var løgn. Så nu er den ged barberet. Man betaler til både ind og udenlandske muslimske foreninger,når man vil købe en kylling.

    Det er skræmmende.


  • #313   29. sep 2016 Jeg har intet imod at betale til muslimske foreninger så længe det ikke er de forkerte... gælder i øvrigt også kristne og danske...

    Jeg betragter ikke Islam som ondskab og dårligdom.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #314   29. sep 2016 Det gør jeg da heller ikke. Jeg ønsker selv at vælge hvem jeg støtter. Hvis det nu var DF der fik x antal kroner pr solgt kylling?. Så vil du have det fint med det. Der vil lyde et ramaskrig.

    Man kan gøre som med økologi. Her har du to varer som er mærket. Dit valg. Det samme med kyllinger. Jeg vælger den billige hvor der ikke går penge til en forening der har monopol. Køber du den dyrere og støtter, er det dit valg.


  • #315   29. sep 2016 ligesom vi desuden også i højere grad kan udnytte hele kyllingen – hvilket således bidrager til et mindsket potentielt mad- og ressourcespild.

    Hvordan kan man i højere grad bedre udnytte kyllingen ved halal slagtning? smiley Når der nu nævnes gang på gang, der ingen forskel er andet end bønnen?


  • #316   29. sep 2016 Jeg betaler til DF og måske også pludselig til Nye Borgerlige og nej, det er ikke med min gode vilje, ville hellere være fri...
    Men ramaskrig - nej. Mindre kan gøre det, jeg er dog tilhænger af demokrati på godt og ondt.

    Synes i øvrigt nok at sammenligningen er lidt skæv.






  • #317   29. sep 2016 RIP - måske fordi der er dele af dyret der ikke kan sælges på det danske marked, men kan i udlandet.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #319   29. sep 2016 CH. Det er ikke skæv. Jeg er imod det uanset hvilken parti eller forening der var tale om. Det er forkert.

    Det er godt at du har sadt dig så godt ind i det,at det i dit tilfælde går til de "rigtige". Det er vi så mange andre der har svært ved at gennemskue.


  • #320   29. sep 2016 Hvis det er det principielle i det er der nok at tage fat på. ..

    Jeg ville starte med medicinalbranchen...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #321   29. sep 2016 Men nu snakker vi madvare og ikke medicinalbranchen. Kan du nævne andre foreninger som har eneret på en vare?.

    Du skriver at du støtter DF. Hvilken fødevare har de eneret på?. For det er vil det vi debattere?.


  • #322   29. sep 2016 Max, du er blevet henvist et sted, hvor du kan købe halalfri kylling. Køb dog der!

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #323   29. sep 2016 Det gør jeg også. Det gør det ikke mere rigtig. Du forstår selvfølgelig problemet. Dig som går ind for det frie valg.

    Ser frem til at alt dansk mælk sælges med et lille rødt flag. X antal øre går til nynazistisk ungdom. Ingen oplyser om det. Det ser i selvfølgelig ingen problemer i.

    Er som at se katten om den varme grød.


  • #324   29. sep 2016 Hvor I får jeres penge fra er mig inderligt ligegyldigt. Jeg kan lide et glas mælk nu og da

  • #325   29. sep 2016 CH #317
    Har du evidens for det? Eller er det bare et gæt?


  • #328   29. sep 2016 RIP - jeg skriver måske. Det er et gæt, et forslag, en mulighed. ..

    Max, du har tabt mig...



  • #331   30. sep 2016 Skræmmende læsning, elton smiley smiley

    ... og det støtter man med velbehag smiley


  • #332   30. sep 2016 Nu er Islaminfo ikke just det mest objektive site..

    Det ville være rart med info fra en noget mere pålidelig kilde.


  • #333   30. sep 2016 Må man egentlig godt true med halshuggelse på den måde?

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #334   30. sep 2016 CH. Det kan du jo give os. Du hved vil hvem du ikke har noget problem med at støtte?. Du siger at pengene går til de "rigtige". Altså må du have sat dig grundig ind i tingene?.

    Det er tydeligt at du ikke aner hvem de er. Hvis man vil fremstå som god og sådan lidt bedre en andre,med de forkerte holdninger,burde man i det mindste forstå og vedkende hvad man støtter.


  • #336   30. sep 2016 Siger det igen, Max - du har tabt mig.

    Og jeg må indrømme at jeg ikke synes du indbyder til at jeg gider at forsøge at forstå dig...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #338   30. sep 2016 Undre mig ikke. Hele debatten er gået med at man ikke forholder sig til problematikken og bare slynger noget ud. Når man skal redegøre for sine holdninger og påstande nægter man at svarer.

    Lenschow. Problemet er at mange ikke er klar over hvad islamisk kulturcenter står for. De selv samme som tjener på at sælge et mærke. Så kan man spørge hvorfor staten ikke kan udstede det mærke. Gæt selv.



  • #339   30. sep 2016 En ting, jeg ihvertfald nægter at svare på og forsøge at forsvare mig i forhold til er stråmænd, og dem kan du da ihvertfald trylle ud af ærmet, Max...

    Det får lidt karakter af trolling, provokationer, der skal bringe debatten - hvorhen?
    (og det er retorisk, ikke et oplæg til mere diskussion, ikke fra min side, ihvertfald)


  • #340   30. sep 2016 Men hallo folkens - skriver begge slagterier ikke netop at de IKKE støtter nogen af de famøse foreninger økonomisk smiley


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #342   30. sep 2016 Slagterierne støtter (næsten) ingenting.

    Forstået på den måde at de betaler for certificeringer og godkendelser, de giver ikke et sponsorat til et trossamfund.
    At det så udelukkende er bestemte imamer tæt tilknyttet bestemte trossamfund der kan udstede de certifikater og godkendelser er en helt anden sag.
    Ligesom det udelukkende er muslimske slagtere der må udbløde dyrene, og disse skal ikke blot være muslimer, de skal sågar godkendes og interviewes af de samme imamer der står for certifikaterne.


    Men det er en kendsgerning at man, når man køber en halal-slagtet kylling, betaler penge til dem der står for halalcertificeringen. Og det er her i Danmark, islamisk trossamfund eller hvad de vælger at kalde sig, i én eller anden udgave. Det kan være islamisk kultur center, eller muslimsk fællesråd m.fl.
    Og dermed støtter man altså også de foreninger når man køber halal.

    Hvor meget det så drejer sig om i rede penge findes der ikke nogen samlet opgørelse over. ét af slagterierne siger at deres udgifter ifm halalgodkendelse beløber sig til 0,0001 krone eller så pr. kg kylling, og det kan sagtens være sandt nok, der slagtes en hel del kyllinger om dagen så omkostninger pr. kg vil uværgeligt være enddog temmelig lavt.
    Husk dog på at slagteriernes omkostninger forbundet med det her, ikk eer det samme som det det reelt koster. Omkostningerne er blot den del virksomheden selv ender med at betale.


    Al kød fra slagt og opskæring herhjemme der skal eksporteres, skal udover omkostninger til de danske godkendelsessteder, også have eksportcertifikat fra MWL. Naturligvis bliver regningen herfor sendt videre til køber, slagterier er en forretning, og ganske som alle andre forretninger sender man særlige omkostninger direkte videre til næste led i kæden, og det vil ved eksport, være en importør.
    Ganske som den reelle regning for certifikater herhjemme bliver sendt direkte videre til næste led: detailhandlen og forbrugerne.

    https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjNurr5hrfPAhUBjSwKHSzlCWIQFggyMAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.lf.dk%2Faktuelt%2Fpublikationer%2Fnyhedsbrev-om-oksekod%2F2013%2F33&usg=AFQjCNGpJ5dpOvmV2z7CTp9VbMafVHRXHg&sig2=-B9zRRkd4Rx6BZhAgxvg4g


Kommentér på:
Halal slagtet kylling....

Annonce