{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Nu er det jul igen (næsten) {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen.
Jeg undskylder på forhånd til de mennesker der syntes det er alt for tidligt til jul.

Jeg elsker at lave hjemmelavede ting og det gælder også julepynt. smiley er der nogen der har nogen gode forslag til hvordan man laver:

Julepynt
Gaver
Kager
OSV

(P.S hvad skal i lave i julen) - jeg skal lave teater, teater og lidt mere teater smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu er det jul igen (næsten)
  • #2   24. nov 2016 Det var mange gode ideer - Tak smiley

  • #3   24. nov 2016 Hvis du går ind på pinterest og søger på diy christmas decorations, diy christmas gifts og diy home decorations så er jeg sikker på du kan finde en masse inspiration til både julepynt og gaver smiley

  • #4   24. nov 2016 Tak Anja

  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #5   24. nov 2016 Jeg har lavet hjemmelavede fyldte chokolader. Det tager tid, men for djævle resultatet er godt. smiley

  • #6   24. nov 2016 Dea - God ide smiley Det vil jeg gøre smiley Har du nogle tips til at gøre dem ekstra gode?

  • #8   24. nov 2016 Meget gerne smiley

  • #12   24. nov 2016 Jeg er igang med alle mulige former for julepynt ud af gamle nodebøger. Det bliver også ret fint. smiley Det kunne også være "almindelige" gamle bøger. smiley

  • #20   24. nov 2016 Du kan måske forsøge med hjemmelavet selvhærdende ler?

  • #22   24. nov 2016 Natron, majsstivelse og vand smiley Jeg kan ikke lige huske i hvilke forhold, men det kan findes på nettet smiley

  • #23   24. nov 2016 Hold da op, Caroline! Hvor er du kreativ smiley

    Jeg hækler jo mest, som nogle herinde nok ved smiley Og juleproduktionen er da godt i gang smiley Så der hækles julepynt på livet løs.

    På lørdag kaster jeg mig over julebagning og juleknas. I år skal der laves brændte mandler, pebermyntepastiller overtrukket med chokolade, træstammer (bare med grøn marcipan), flødekarameller, appelsinflæsk, havregrynskugler, romkugler, pebernødder, peberkagefigurer, brunkager og fedtebrød.
    Så der er vist nok at tage fat på smiley

    Har du prøvet at lave pebermyntepastiller, Elise? De er super nemme, og man behøver ikke overtrække dem med chokolade. Man kan i stedet putte en chokoladepastil på.


  • #25   24. nov 2016 Caroline - du siger bare til, hvis du vil hygge-hækle lidt smiley Det er så hyggeligt lige at mødes til en kop kaffe/te og sidde og sludre, imens man hækler smiley

    Ja, det er lidt vildt med det julebag og de godter smiley Det var først, da jeg fik dem listet op, at jeg kunne se, at det da blev til voldsomt meget smiley


  • #27   24. nov 2016 Vi får gæster til juleknas den 3., så det meste er til det arrangement. Vi spiser ikke så meget guf i julen - og det der ikke bliver spist, tager jeg med på arbejde. Det synes mine mandlige kolleger er helt vildt fantastisk smiley
    Hele min familie bor i Jylland. Det er kun mine forældre, der besøger mig - og de besøger mig én gang om året (til min fødselsdag). Nogle gange to gange smiley Min storesøster har ikke besøgt mig siden min fødselsdag 2005. Så det er vist kun min mands familie (hans bror og svigerinde), vores venner og vores kolleger der kommer til at nyde godt af mit jule-bage-knas-amok smiley

    Ja, vi må da samles til noget hækle-/strikke-hygge-noget smiley smiley Der må være flere HG'ere, der gerne vil være med smiley


  • #28   24. nov 2016 Nej Line jeg har aldrig lavet pebbermyntpastiller, men jeg ELSKER mynte smiley

  • #29   24. nov 2016 Ved du hvad - jeg smider lige en opskrift til dig, når jeg kommer hjem og får fat i opskriftsbogen. Sådan nogle MÅ du altså bare prøve at lave smiley

  • #31   24. nov 2016 Caroline - Du kan købe en plade ler i Søstrene Grene til 25 kr. - det skal bare lufttørre i ca. 2 dage, og det hverken sprækker eller hæver. smiley Det kan fås i hvid, grå, sort og rød. smiley

    Jeg har brugt småkageudstikkere til at lave figurer med - fx hjerter og stjerne. smiley Og så har jeg sådan en plade med bogstavsstempler, der egentlig er til kager - men det fungerer også fint på leret. smiley På nogle af dem har jeg lagt et stykke blondestof hen over, og forsigtigt rullet med en kagerulle, for at lave et aftryk. smiley

    Og man kan selvfølgelig også lave alle mulige andre spændende ting med det. smiley


  • #33   24. nov 2016 Og et billede af herlighederne smiley

    profilbillede
  • #34   24. nov 2016 Jeg har også lige taget et hurtigt billede af et par af mine lavet i hjemmelavet ler. Men det er samme princip at de skal lufttørre i et par dage. Mine er lavet til brug i dekorationer så de er ikke så store smiley

    profilbillede
  • #35   24. nov 2016 Tror da jeg skal prøve at lave sådan nogle figurer smiley De er da helt vildt søde smiley

    Nå - en opskrift på pebermyntepastiller smiley

    1 bæger pasteuriserede æggehvider
    ca. 400 gram flormelis
    4-6 dråber pebermynte (kan købes i Matas)
    Evt. lidt frugtfarve
    Chokoladepastiller (f.eks. Smarties)

    Ælt æggehvider, pebermynte og flormelis sammen. Massen må hverken være for tør eller for våd. Tilsæt evt. frugtfarve.
    Tril massen ud i en pølse og skær pølsen i små stykker. Stykkerne trilles til kugler og placeres på en plade med bagepapir. Tryk dem lidt flade. Put en chokoladepastil på hver pastil.
    Lad pastillerne stå og tørre, inden de lægges i en kagedåse.

    Rigtig god fornøjelse smiley


  • #36   24. nov 2016 Tak Line

  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #38   24. nov 2016 Det er bare med at være kreativ med fyldet. Hvis du er ligeglad med om de bliver blanke er silikone formene (kan fåes i netto til 30 kr) nemmest at arbejde med.

    Jeg har lavet:
    - Hindbærganache
    - Hindbærganache / lakrids
    - Appelsinganache
    - Appelsinmarcipan
    - Kaffeganache (hvis man kan lide kaffe er det her virkelig gud! Sad bare og spiste fyldresterne bagefter, UHM!)
    - Nougat
    - Lakridsmarcipan
    - Karamel

    De fleste af opskrifterne kan du google, om end ikke andet på engelsk. For at gøre det nemt med ganachen, så hæld den i zip-lock poser mens den er varm / flydende, det er meget nemmere at sprøjte ned i formerne end det er at forsøge at fylde i med en ske. Det gælder egentligt det meste fyld hvis jeg skal være ærlig.

    Hindbærene er lavet med hvid chokolade, så har jeg bagefter "streget" med hvid chokolade (tynde striber ovenpå de færdige chokolader) og dekoreret med frysetørrede hindbær. Det ser fancy ud og er få minutters ekstra arbejde. Dem med appelsin kan man selv lave tørret appelsinskal til at ligge ovenpå, jeg gad bare ikke hvis jeg skal være helt ærlig.

    De bliver så givet væk i fine æsker med indholdsfortegnelse. Jeg anbefaler virkelig at købe forskellige former hvis man vil lave med forskellige fyld så man har en chance for at se forskel.

    Carletti chokolade smager okay og er nemt at smelte og ellers så chokoladen fra odense marcipan i de der 200 g blokke, det er virkelig godt.

    Hver opmærksom på at hvid chokolade smelter pisse hurtigt i forhold til de andre og kan have behov for at køle lidt efter smeltning for at få et tykt nok lag i første omgang.

    Vend formene over bagepapir, det kan foldes og smides i fryseren, så kan det kolde chokolade gensmeltes igen senere. smiley


  • #39   24. nov 2016 Mange tak - det kan selv jeg forstå. smiley

Kommentér på:
Nu er det jul igen (næsten)

Annonce